Harefrøken18 Skrevet 15. september 2020 #161 Del Skrevet 15. september 2020 2 timer siden, Switch skrev: Flere som har litt vondt nederst i magen innimellom? Har aldri hatt menssmerter, men er sånn jeg vil tro de føles. Kommer og er der i et halvt minutt, maks et minutt ish også forsvinner det og det kan ta tid, noen ganger dager før det kommer tilbake og forsvinner like fort. Husker jeg var sånn med de to andre og, men har aldri tenkt på om det er normalt eller ikke😅 Har akkurat samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 15. september 2020 Forfatter #162 Del Skrevet 15. september 2020 9 timer siden, Switch skrev: Tviler ikke! Vet om flere som har Fox og som er kjempe fornøyde😄 Har hatt en del forskjellige merker, men aldri hatt Bugaboo før nå og fy søren å god! Har faktisk hatt et par ganger hvor jeg har vært helt sikker på at det har gått galt selv. Men ingen blod og har funnet hjertelyd på doppler😅 Så bra det er normalt, kan vel komme av at ting vokser kanskje..(?) Ja, det er vel en form for voksesmerter. I dag har jeg hatt noen ganske vonde noen, men hørte med doppler så alt virker bra 😊 I dag er jeg endelig over i 2.trimester og det er første dag jeg ikke har kjent på noe kvalme! Det er så deilig 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 15. september 2020 #163 Del Skrevet 15. september 2020 12 timer siden, Switch skrev: Flere som har litt vondt nederst i magen innimellom? Har aldri hatt menssmerter, men er sånn jeg vil tro de føles. Kommer og er der i et halvt minutt, maks et minutt ish også forsvinner det og det kan ta tid, noen ganger dager før det kommer tilbake og forsvinner like fort. Husker jeg var sånn med de to andre og, men har aldri tenkt på om det er normalt eller ikke😅 Har hatt voksesmerter (eller det er det jeg også kaller de for ihvertfall 😅) siden uke 5. De kommer av og til, ikke hver dag og veldig ofte om natten. På begynnelse klarte jeg ikke å sove skikkelig pga dem, men nå er det bare litt murring av og til. Har vært hos jordmor i dag for min første time hos henne og fått masse info. Fikk vite at livmoren min har kommet opp til navelen allerede (jeg trodde at den skulle være mye mer nede haha). Og fikk høre hjertelyd til 1 barn med doppler. Andre barnet må ha gjemt seg fordi hun kunne ikke finne det med en gang og sa at hun ikke vil bruke tid med å finne hjertelyden siden det kan være at den ligger under den andre. Er litt bekymret pga dette, men håper selvfølgelig at det går fint. Har også fått beskjed at jeg trenger jerntilskudd fra uke 18 og at jeg må melde farskap siden vi ikke er gift. Bra å få litt ekstra informasjon ☺️ Hun mente forresten at bevegelsene jeg følte var for tidlig og mest sannsynlig bare luft 😆 må nok vente en stund til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 15. september 2020 #164 Del Skrevet 15. september 2020 Jeg har også hatt en del murringer/ eller mer stikking egentlig både i magen og i underlivet. Hatt det siden rundt uke 5-6 tror jeg! Nå kommer det litt innimellom, men særlig ved brå bevegelser! Et spørsmål! Hvor tidlig/ i hvilken uke har dere første time hos jordmor? Jeg var hos legen i går, og han sa jeg skulle ringe jordmor å booke en time nå. Har ikke fylt ut helsekort enda, og han sa jeg kunne fylle det ut der. Jeg er 10+1, og synes det hørtes litt tidlig ut!😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 15. september 2020 #165 Del Skrevet 15. september 2020 13 minutter siden, Hopptimisten skrev: Jeg har også hatt en del murringer/ eller mer stikking egentlig både i magen og i underlivet. Hatt det siden rundt uke 5-6 tror jeg! Nå kommer det litt innimellom, men særlig ved brå bevegelser! Et spørsmål! Hvor tidlig/ i hvilken uke har dere første time hos jordmor? Jeg var hos legen i går, og han sa jeg skulle ringe jordmor å booke en time nå. Har ikke fylt ut helsekort enda, og han sa jeg kunne fylle det ut der. Jeg er 10+1, og synes det hørtes litt tidlig ut!😅 Min fastlege sa akkurat det samme uke 10! Men når jeg ringte helsestasjonen, så spurte de meg å ringe tilbake etter 12 uker. Når jeg gjorde det fikk jeg time for uke 15. Jeg er 14+3 men har lært i dag at jeg teller uker feil ifølge helsesystemet her. Tydeligvis sier de at man er "i" uke 15 når man er 15+0. Mens appen min sier "du er nå i uke 15" så snart jeg er over 14 uker 😊. Så egentlig skulle jeg hatt jordmor time neste uke, men hun sa det var greit 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 15. september 2020 #166 Del Skrevet 15. september 2020 52 minutter siden, Avianna skrev: Min fastlege sa akkurat det samme uke 10! Men når jeg ringte helsestasjonen, så spurte de meg å ringe tilbake etter 12 uker. Når jeg gjorde det fikk jeg time for uke 15. Jeg er 14+3 men har lært i dag at jeg teller uker feil ifølge helsesystemet her. Tydeligvis sier de at man er "i" uke 15 når man er 15+0. Mens appen min sier "du er nå i uke 15" så snart jeg er over 14 uker 😊. Så egentlig skulle jeg hatt jordmor time neste uke, men hun sa det var greit 😅 Jøss, den har jeg ikke hørt før😅 I begge mine forrige svangerskap og dette har jeg fått høre for eksempel uke 15 når man er 14+0 til 14+6. Man er jo i den femtende uken, men 14 (fullgåtte) uker på vei😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 15. september 2020 #167 Del Skrevet 15. september 2020 1 time siden, Hopptimisten skrev: Jeg har også hatt en del murringer/ eller mer stikking egentlig både i magen og i underlivet. Hatt det siden rundt uke 5-6 tror jeg! Nå kommer det litt innimellom, men særlig ved brå bevegelser! Et spørsmål! Hvor tidlig/ i hvilken uke har dere første time hos jordmor? Jeg var hos legen i går, og han sa jeg skulle ringe jordmor å booke en time nå. Har ikke fylt ut helsekort enda, og han sa jeg kunne fylle det ut der. Jeg er 10+1, og synes det hørtes litt tidlig ut!😅 Har ikke ordna time til jordmor, tar bare hos legen.. Hadde første time hos legen når jeg var 9+ ett eller annet og fikk fylt ut helsekortet da. Og fikk tatt de første blodprøvene, for de kan man visst ta fra uke 6 nå. Fant denne på NHI som jeg synes var nyttig. Da vet jeg når jeg bør bestille ny legetime etterkvart som ukene går😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 15. september 2020 #168 Del Skrevet 15. september 2020 19 minutter siden, Switch skrev: Har ikke ordna time til jordmor, tar bare hos legen.. Hadde første time hos legen når jeg var 9+ ett eller annet og fikk fylt ut helsekortet da. Og fikk tatt de første blodprøvene, for de kan man visst ta fra uke 6 nå. Fant denne på NHI som jeg synes var nyttig. Da vet jeg når jeg bør bestille ny legetime etterkvart som ukene går😊 Jeg har vært hos fastlegen 3 ganger allerede, og denne gangen sa han at vi skal ta blodprøvene neste gang jeg skal dit, som da blir 13+0. Sist gang tok jeg de i uke 8, så det varierer visst litt! Mulig det er fordi jeg har 3 aborter bak meg at vi skal vente en stund denne gangen🤔 1 time siden, Avianna skrev: Min fastlege sa akkurat det samme uke 10! Men når jeg ringte helsestasjonen, så spurte de meg å ringe tilbake etter 12 uker. Når jeg gjorde det fikk jeg time for uke 15. Jeg er 14+3 men har lært i dag at jeg teller uker feil ifølge helsesystemet her. Tydeligvis sier de at man er "i" uke 15 når man er 15+0. Mens appen min sier "du er nå i uke 15" så snart jeg er over 14 uker 😊. Så egentlig skulle jeg hatt jordmor time neste uke, men hun sa det var greit 😅 Jeg får ringe helsestasjonen å høre hva de sier da!😅 Har synes det har vært greit å vente litt pga frykt for å miste igjen🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harefrøken18 Skrevet 16. september 2020 #169 Del Skrevet 16. september 2020 Har så lite matlyst om dagen, selv ting som jeg normalt elsker syns jeg virker ekkelt. Noen som har tips til smakløse og mettende mat? 😅 blir jo bare kvalmere om jeg ikke spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 16. september 2020 #170 Del Skrevet 16. september 2020 1 time siden, Harefrøken18 skrev: Har så lite matlyst om dagen, selv ting som jeg normalt elsker syns jeg virker ekkelt. Noen som har tips til smakløse og mettende mat? 😅 blir jo bare kvalmere om jeg ikke spiser. Vet ikke om dette hjelper, men her er ting som jeg klarte å spise når jeg var i din situasjon noen uker siden 😅 Hjemmelaget potetstappe Fiskepinner Fiskekaker Dampet gulrot og brokkoli Kylling- og grønnsakssuppe Mariekjeks - de her var spesielt hjelpsom om morgenen når jeg var kvalm Ris med kylling Kokt egg Sandwich med ost og skinke, tomat og agurk Appelsiner Epler Banan Tenker alle er forskjellige men kan kanskje være litt inspirasjon 🧡 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 16. september 2020 #171 Del Skrevet 16. september 2020 Jeg føler deg litt på samme måte som deg @Harefrøken18, særlig når det gjelder middag. Ikke så mye middag som frister eller smaker like godt lenger😣 Det beste jeg spiser om dagen er ristede brødskiver med makrell i tomat og agurk, leverpostei og agurk, peanøttsmør eller gulost med syltetøy. Havregrøt synes jeg har vært greit innimellom også! Eller så lager jeg meg en frisk smoothie med bær, banan, avokado og mye havregryn i!☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harefrøken18 Skrevet 16. september 2020 #172 Del Skrevet 16. september 2020 2 timer siden, Avianna skrev: Vet ikke om dette hjelper, men her er ting som jeg klarte å spise når jeg var i din situasjon noen uker siden 😅 Hjemmelaget potetstappe Fiskepinner Fiskekaker Dampet gulrot og brokkoli Kylling- og grønnsakssuppe Mariekjeks - de her var spesielt hjelpsom om morgenen når jeg var kvalm Ris med kylling Kokt egg Sandwich med ost og skinke, tomat og agurk Appelsiner Epler Banan Tenker alle er forskjellige men kan kanskje være litt inspirasjon 🧡 Takk for masse tips! Settes pris på i disse dager 😅 veldig ulikt meg å slite med matlysten! 2 timer siden, Hopptimisten skrev: Jeg føler deg litt på samme måte som deg @Harefrøken18, særlig når det gjelder middag. Ikke så mye middag som frister eller smaker like godt lenger😣 Det beste jeg spiser om dagen er ristede brødskiver med makrell i tomat og agurk, leverpostei og agurk, peanøttsmør eller gulost med syltetøy. Havregrøt synes jeg har vært greit innimellom også! Eller så lager jeg meg en frisk smoothie med bær, banan, avokado og mye havregryn i!☺️ Takk du også, faktisk frister frukt og grønt veldig sammenlignet med middager, noe som egentlig er det beste jeg vet å lage og spise 🙈 Er fint å vite at det sannsynligvis bedrer seg om noen uker 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 19. september 2020 #173 Del Skrevet 19. september 2020 (endret) Nå har jeg begynt å kjenne små "knepp" i magen! Kan dette være mini-me mon tro? 🤔☺️ hadde jeg ikke visst at det kan kjennes ut som små luftbobler som sprekker, så hadde jeg neppe tenkt over det. 16+4 i dag. ☺️ Endret 19. september 2020 av Cumberbitch 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 19. september 2020 Forfatter #174 Del Skrevet 19. september 2020 Akkurat nå, Cumberbitch skrev: Nå har jeg begynt å kjenne små "knepp" i magen! Kan dette være mimi-me mon tro? 🤔☺️ hadde jeg ikke visst at det kan kjennes ut som små luftbobler som sprekker, så hadde jeg neppe tenkt over det. 16+4 i dag. ☺️ Det er sannsynligvis babyen! Så gøy 😁 Jeg har kjent en rar kiling et par ganger siste uken, og jeg er 14+4. Gleder meg til å kjenne mer liv 😍 Husker jeg kjente det fra uke 16-17 med første, men skjønte ikke helt hva det var før nærmere 19 uker. 2. trimester er en så fin tid 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 19. september 2020 #175 Del Skrevet 19. september 2020 (endret) Noen flere som har fått synlig mage enda?☺️ Jeg er 10+5, og det begynner faktisk å synes ganske godt på meg allerede nå😅🤩🥰 Riktig nok hvis jeg har på relativt stramme klær da! Endret 19. september 2020 av Hopptimisten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 20. september 2020 #176 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) 14 timer siden, Cumberbitch skrev: Nå har jeg begynt å kjenne små "knepp" i magen! Kan dette være mini-me mon tro? 🤔☺️ hadde jeg ikke visst at det kan kjennes ut som små luftbobler som sprekker, så hadde jeg neppe tenkt over det. 16+4 i dag. ☺️ Så spennende med baby knepp! 🥰 Jeg føler også fortsatt kiling av og til (15+1), men jordmoren sa at det ikke kan være babyen siden man kun kan føle det fra rundt uke 20. Vet ikke helt - når jeg leser her på forumet er det mange som kan føle det før. Jeg sa det også til henne og hun sa "nei, hvor har du lest det da, det er ikke riktig". Endret 20. september 2020 av Avianna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 20. september 2020 #177 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) 14 timer siden, Hopptimisten skrev: Noen flere som har fått synlig mage enda?☺️ Jeg er 10+5, og det begynner faktisk å synes ganske godt på meg allerede nå😅🤩🥰 Riktig nok hvis jeg har på relativt stramme klær da! Har fått en ganske stor kul allerede ja, men føler som jeg jukser litt her med mine 2 😆 Ser også her at jeg må vaske speilet mitt 😆 Endret 20. september 2020 av Avianna 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 20. september 2020 #178 Del Skrevet 20. september 2020 1 time siden, Avianna skrev: Så spennende med baby knepp! 🥰 Jeg føler også fortsatt kiling av og til (15+1), men jordmoren sa at det ikke kan være babyen siden man kun kan føle det fra rundt uke 20. Vet ikke helt - når jeg leser her på forumet er det mange som kan føle det før. Jeg sa det også til henne og hun sa "nei, hvor har du lest det da, det er ikke riktig". Jøss. Hun her virker som om bare skal være påståelig fordi hun «kan» fordi hun er jordmor. Aldri hørt før at man KUN kan kjenne liv fra rundt uke 20🤔 Jeg kjente for første gang (altså med første barnet) i uke 16, med morkake foran. Jordmor sa at det fint kunne stemme. Og du har jo 2 i magen i tillegg, så er vel i alle fall ikke rart om du kjenner noe allerede nå😋 Nevnes vel i de fleste sånne apper og at «nå kan du kanskje kjenne...» og jeg fant blant annet dette på babyverden: Det varierer veldig når i svangerskapet gravide kjenner spark. Flergangsfødende som har kjent liv før, vil oftest kjenne liv tidligere andre gang, noen rundt uke 15-16. Førstegangsfødende kjenner oftest liv rundt uke 18-20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 20. september 2020 #179 Del Skrevet 20. september 2020 17 minutter siden, Switch skrev: Jøss. Hun her virker som om bare skal være påståelig fordi hun «kan» fordi hun er jordmor. Aldri hørt før at man KUN kan kjenne liv fra rundt uke 20🤔 Jeg kjente for første gang (altså med første barnet) i uke 16, med morkake foran. Jordmor sa at det fint kunne stemme. Og du har jo 2 i magen i tillegg, så er vel i alle fall ikke rart om du kjenner noe allerede nå😋 Nevnes vel i de fleste sånne apper og at «nå kan du kanskje kjenne...» og jeg fant blant annet dette på babyverden: Det varierer veldig når i svangerskapet gravide kjenner spark. Flergangsfødende som har kjent liv før, vil oftest kjenne liv tidligere andre gang, noen rundt uke 15-16. Førstegangsfødende kjenner oftest liv rundt uke 18-20. Takk for støtte i denne saken 😊 Ja, det var det jeg også trodde. Kanskje jordmoren min er bare ganske "by the book" og holder seg til de 18-20 uker for meg (førstegangs). Virker også som at hun aldri hadde noen med tvillinger, siden hun måtte bla i bøker og lese seg opp på flere ting når jeg hadde time med henne og stilte spørsmål. Er litt glad at jeg kommer hovedsakelig til å ha timer på sykehuset til slutt og ikke med henne 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 20. september 2020 #180 Del Skrevet 20. september 2020 1 time siden, Avianna skrev: Så spennende med baby knepp! 🥰 Jeg føler også fortsatt kiling av og til (15+1), men jordmoren sa at det ikke kan være babyen siden man kun kan føle det fra rundt uke 20. Vet ikke helt - når jeg leser her på forumet er det mange som kan føle det før. Jeg sa det også til henne og hun sa "nei, hvor har du lest det da, det er ikke riktig". Det der ville jeg ha tatt med ei klype salt ja! 😅 min jordmor sa at mange kjenner det rundt 15-16, men langt fra alle vet hva de skal kjenne etter. Flere hadde visst sagt "ÅJA! Det der er babyen ja!" når de kom på ultralyd og så bevegelse i kombinasjon med knepp/kiling/hvasomhelst i magen ☺️ da hadde de jo kjent det i noen uker allerede, men ikke visst sammenhengen. 15 timer siden, Hopptimisten skrev: Noen flere som har fått synlig mage enda?☺️ Jeg er 10+5, og det begynner faktisk å synes ganske godt på meg allerede nå😅🤩🥰 Riktig nok hvis jeg har på relativt stramme klær da! Hehe.. Tja. Jeg ser mest bare oppblåst ut enda! 😂 men jeg kjenner den jo godt, spesielt når jeg ligger på rygg ☺️ da kjennes det ut som noen blåser opp en ballong saktesakte under huden min. Gleder meg til å få skikkelig mage sånn at det ikke er noe tvil 🙌🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå