Gjest mamma til 2 Skrevet 11. august 2005 #41 Skrevet 11. august 2005 Det er fjollete å la økonomien styre slike avgjørelser. ← "Fjollete" kan det kanskje kalles, men hadde du selv svelget å BETALE exen til mannen din for IKKE å ha deres felles barn boende hos seg? Det syns jeg er hårreisende og fullstendig normalt å reagere på. Det ene er prinsippet, for det andre er det ikke alle som uten videre har råd til å betale på et ekstra barn, i TILLEGG til å betale bidrag på den samme ungen.
tobo Skrevet 11. august 2005 #42 Skrevet 11. august 2005 Dette er desverre bare enda et tragisk eksempel på myndighetenes manglende vilje til å ivareta barnas behov. En liten gruppe maktmennesker (politikere, byråkrater, foreldre og såkalte "fagfolk ?") viser på en tragisk måte hvordan de støtter maktmisbruk ved å tillate denne type overgrep mot barn. ← Skjønner ikke helt... Føler ikke at dette har så mye med "maktfolk" å gjøre. Dette har mer med at det dessverre ikke er lisens på å få barn. Gærne folk er det over alt, og disse får også barn. Dermed må det bli noe ball på veien. Misforstå meg rett. Men vi har i hvertfall følt at vi blir tatt på alvor av både familierådgivningskontor, trygdekontor og en jurist vi snakket med vedrørende barnets rettigheter. I dette tilfellet skjer overgrepet av en forelder, og jeg kan ikke se hva de såkalte "maktmenneskene" kan gjøre for å forhindre det.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #43 Skrevet 11. august 2005 Skjønner ikke helt... Føler ikke at dette har så mye med "maktfolk" å gjøre. Dette har mer med at det dessverre ikke er lisens på å få barn. Gærne folk er det over alt, og disse får også barn. Dermed må det bli noe ball på veien. Misforstå meg rett. Men vi har i hvertfall følt at vi blir tatt på alvor av både familierådgivningskontor, trygdekontor og en jurist vi snakket med vedrørende barnets rettigheter. I dette tilfellet skjer overgrepet av en forelder, og jeg kan ikke se hva de såkalte "maktmenneskene" kan gjøre for å forhindre det. ← Enig!
Far til 2 Skrevet 11. august 2005 #44 Skrevet 11. august 2005 Fjollete for deg, men for noen kan det faktisk være veldig vanskelig å fortsette å betale barnebidrag samtidig som man har alle kostnadene med å ha barnet hos seg selv. Fjollete av mor å prøve å presse far økonomisk for at han skal få ha datteren sin boende hos seg! ← Tex og jeg er nok uenig i mye, men jeg tror ikke hun mente det slik du oppfattet det. At det er fjollete av moren (i dette tilfellet) synes jeg er riktig, noe som de fleste her inne sansynligvis vil være enig i. Også her inne finnes det ekstrimister som tviholder på gamle rettigheter til maktmisbruk. Jeg ser ikke bort fra at noen av dem kommer innom diskusjonen (eller kansje til og med har vært her). Men det er også en del tidligere motstanadere av barns rettigheter som innser at lovverket arbeider stikk imot de intensjoner de var tiltenkt. Når bostedsforeldre viser "sitt sanne jeg" slik som i det tilfellet trådstarter og andre viser til, er det igjen mye som tyder på at det er på tide med en større gjennomgang av det regelverket vi har. Det ser ut til å være på vei en endring blandt noen av politikerene mht saker som relaterer seg til omsorgssituasjonen. Årsaken er i hovedsak all informasjonen som har kommet frem mht misbruk av makt de siste 3-6 årene. Likevel ser vi at det de siste dagene har vært enkelte utspill i mediene fra personer som ønsker "å helle olje på opprørt hav". Det er utvilsomt foreldre som har fått blottlagt en del årsak sammenhenger til at det har blitt som det har blitt mht omsorgssituasjonen. At disse forsøker å dekke over, prate bort eller forsvare overgrepene mot barna er vel bare som forventet.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #45 Skrevet 11. august 2005 Tex og jeg er nok uenig i mye, men jeg tror ikke hun mente det slik du oppfattet det. At det er fjollete av moren (i dette tilfellet) synes jeg er riktig, noe som de fleste her inne sansynligvis vil være enig i. Også her inne finnes det ekstrimister som tviholder på gamle rettigheter til maktmisbruk. Jeg ser ikke bort fra at noen av dem kommer innom diskusjonen (eller kansje til og med har vært her). Men det er også en del tidligere motstanadere av barns rettigheter som innser at lovverket arbeider stikk imot de intensjoner de var tiltenkt. Når bostedsforeldre viser "sitt sanne jeg" slik som i det tilfellet trådstarter og andre viser til, er det igjen mye som tyder på at det er på tide med en større gjennomgang av det regelverket vi har. Det ser ut til å være på vei en endring blandt noen av politikerene mht saker som relaterer seg til omsorgssituasjonen. Årsaken er i hovedsak all informasjonen som har kommet frem mht misbruk av makt de siste 3-6 årene. Likevel ser vi at det de siste dagene har vært enkelte utspill i mediene fra personer som ønsker "å helle olje på opprørt hav". Det er utvilsomt foreldre som har fått blottlagt en del årsak sammenhenger til at det har blitt som det har blitt mht omsorgssituasjonen. At disse forsøker å dekke over, prate bort eller forsvare overgrepene mot barna er vel bare som forventet. ← Jeg forstår virkelig ikke hva ALT dette hadde med svaret mitt å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #46 Skrevet 11. august 2005 Trådstarter igjen. Tusen takk for masse innspill - uavhengig av mening! Tex: Ja det er kanskje "fjollete" å tenke på slikt dersom en heter Kjell Inge Røkke eller har god økonomi... tobo: for å få daglig omsorg for et barn, må den som har daglig omsorg gå med på at omsorgen flyttes. Ellers er det kun sivil rettsak som er middelet. I fjor brukte vi 20 000 for å gjennopprette samvær mor trenerte. Dette smiler mor av, og presser derfor på. Vi må dekke egne saksomkostninger, og det kan beløpe seg tilalt fra 10 000 - 100 000. Jenta har ingen venner der hun bor. Mor snakker stygt om faren: "Hva om det blir slutt mellom pappa og din stemor, da har pappa ingenting da.! Det harmonerer ikke mye for jenta etter å i åresvis ha hørt: " Pappa lurte mamma for masse penger, derfor har vi ikke råd til noe ekstra." "Men hva med pengene pappa lurte fra deg da? " spør den oppvakte datter. " Æhh, de har han nok brukt opp" svarer mamma og rødmer. Jentas konklusjon: mamma lurte pappa og tror at hun tror at jeg (stemor) vil gjøre det samme. Nå er det ingen fare for at vi flytter fra hverandre. Men selvsagt har ingen garanti resten av livet. Min eks og jeg delte opp oss i mellom uten de store kranglene. Tror nok at samboer og jeg kan snakke sammen dersom det skulle bli et brudd. I huset vårt er det kun ting fra før vi flyttet sammen, mens i huset deres er alt fra da mamma og pappa var gift. Barna er ikke dumme, de ser hvem som har tatt hva. Når mamma lyger om det, hva annet er overdrevet eller blank løgn? Det er mange hendelser som har blitt forvrengt. Barna ser ikke det mamma sier. Vi bare overhører påstandene. Datteren er lei. Hun vil heller bo hos pappa, i nærheten av der hun er oppvokst. Her har hun allerede to venninner, hvor den ene kommer hun i klasse med. De har samme interesser og er litt guttete begge to. Og en venninne her er mer enn hva hun har hjemme, desverre. Dette er en gjennomtenkt beslutning fra hennes side. En tøff beslutning, men en gjennomtenkt en! Jenta gråter og vil ha bekreftelse på at pappan ikke gir opp. Og det har han lovet henne. Og jeg støtter selvsagt min samboer! Da er det opp til moren om hun vil lytte til sin datter.
tobo Skrevet 11. august 2005 #47 Skrevet 11. august 2005 Tex: Ja det er kanskje "fjollete" å tenke på slikt dersom en heter Kjell Inge Røkke eller har god økonomi... tobo: for å få daglig omsorg for et barn, må den som har daglig omsorg gå med på at omsorgen flyttes. Ellers er det kun sivil rettsak som er middelet. ← Mulig jeg var litt navlebeskuende her. "Vår" datter kom til oss like før hun fyllte 15, og da har hun jo full anledning til å bestemme selv. Selv har jeg i et år vært med på å betale barnebidrag til hans ex, for deres datter som faktisk bor i min leilighet, samt vært med på å betale mat, klær, turer og alt annet som følger med en tenåringsdatter. Jeg har lusen økonomi, mannen min har verre, men vi fikk det da til å gå rundt. Vissheten om at dette vil ordne seg holdt oss oppe. Mannen min sluttet helt å kommunisere med sin ex, da alle samtaler endte med at hun skrek og slang på røret (med yngste datter som tilhører). Jeg rådet han til å ta all form for komunikasjon gjennom det offentlige, og det har fungert på den måten at han slipper ukentlige samtaler der han blir brukt som søppelkasse. Selv om det gikk tregt, litt over et år tok saksbehandlingstiden, så betaler vi ikke lenger barnebidrag, men mor må betale oss. (Jeg kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med utfallet. Man blir jo så lei trenering av alt. Og særlig trist er det at enkelte forsøker å trenere sine egne barns ønsker og behov)
Gjest La Guapa i.i Skrevet 11. august 2005 #48 Skrevet 11. august 2005 Hvorfor skal du, som stemor, gjøre dette til et økonomisk spørsmål? ← Veldig bra kommentar ,Tex! Det er jo ikke stemoren som har gjort det til et økonomisk spørsmål!DET står jo mora for helt alene. Lett å si at man skal stå for all innkjøp av mat, klær, fritidsaktiviteter osv og SAMTIDIG betale bidrag!For ikke å være smålig liksom. Vi hadde aldri hatt råd til det.Vi har jo flere barn som skal ha det samme! Skal ikke jenta få flytte hjem til pappa`n sin da fordi at han ikke kan forsørge ekskona si samtidig! Kvinner kan være noen skikkelig kyniske drittkjerringer ved samlivsbrudd! HALLLOOOOO!VÅKN OPP! La Guapa
Gjest jomfrua.... ikke innlogget Skrevet 11. august 2005 #49 Skrevet 11. august 2005 Trådstarter igjen. Tusen takk for masse innspill - uavhengig av mening! Tex: Ja det er kanskje "fjollete" å tenke på slikt dersom en heter Kjell Inge Røkke eller har god økonomi... tobo: for å få daglig omsorg for et barn, må den som har daglig omsorg gå med på at omsorgen flyttes. Ellers er det kun sivil rettsak som er middelet. I fjor brukte vi 20 000 for å gjennopprette samvær mor trenerte. Dette smiler mor av, og presser derfor på. Vi må dekke egne saksomkostninger, og det kan beløpe seg tilalt fra 10 000 - 100 000. Jenta har ingen venner der hun bor. Mor snakker stygt om faren: "Hva om det blir slutt mellom pappa og din stemor, da har pappa ingenting da.! Det harmonerer ikke mye for jenta etter å i åresvis ha hørt: " Pappa lurte mamma for masse penger, derfor har vi ikke råd til noe ekstra." "Men hva med pengene pappa lurte fra deg da? " spør den oppvakte datter. " Æhh, de har han nok brukt opp" svarer mamma og rødmer. Jentas konklusjon: mamma lurte pappa og tror at hun tror at jeg (stemor) vil gjøre det samme. Nå er det ingen fare for at vi flytter fra hverandre. Men selvsagt har ingen garanti resten av livet. Min eks og jeg delte opp oss i mellom uten de store kranglene. Tror nok at samboer og jeg kan snakke sammen dersom det skulle bli et brudd. I huset vårt er det kun ting fra før vi flyttet sammen, mens i huset deres er alt fra da mamma og pappa var gift. Barna er ikke dumme, de ser hvem som har tatt hva. Når mamma lyger om det, hva annet er overdrevet eller blank løgn? Det er mange hendelser som har blitt forvrengt. Barna ser ikke det mamma sier. Vi bare overhører påstandene. Datteren er lei. Hun vil heller bo hos pappa, i nærheten av der hun er oppvokst. Her har hun allerede to venninner, hvor den ene kommer hun i klasse med. De har samme interesser og er litt guttete begge to. Og en venninne her er mer enn hva hun har hjemme, desverre. Dette er en gjennomtenkt beslutning fra hennes side. En tøff beslutning, men en gjennomtenkt en! Jenta gråter og vil ha bekreftelse på at pappan ikke gir opp. Og det har han lovet henne. Og jeg støtter selvsagt min samboer! Da er det opp til moren om hun vil lytte til sin datter. ← Du hallo............. bli løsningsorientert og ikke konfliktorientert......... Nå synes jeg ærlig talt du roter rundt i dritt som du kan grave opp...... og det hjelper ihvertfall ikke denne jentungen. Bli pragmatisk og ha som mål og hjelpe ungen, og så tilslutt så har jeg kopiert inn ett innlegg jeg hadde til deg tidligere her: Vel.... hva hvis jentungen etter 3 mnd/halvt år mistrives på skole ikke har venner osv.... det er mye en ikke vet.... Jeg hadde nok hatt en mer tilbakelent holdning til dette.... la hun prøve seg og stille krav om 1 år hvis ikke gidder vi ikke gjennomgå dette synes jeg er ganske tøft av dere så lenge dere ikke vet utfallet av denne beslutningen 12-åringen har tatt. La jentungen kjenne på dette og om det er så greit som hun selv tror det er det.... ikke skap problemstillinger ut av 1 år og økonomi. Det gjelder og være litt rundhåndet, tror jeg..... prøv og gjøre det beste for jentungen her og nå og ta ting som det kommer. Det blir for dumt hvis denne økonomisaken skal skape problemer i det stadiet dere er nå. Så går det an og distansere seg litt da, hvis det blir for irriterende.... fordi det skaper bare fler problemstillinger som vanskeliggjør situasjonen for barnet og heller prøve på det enn og argumentere om at det er det få som klarer.
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 11. august 2005 #50 Skrevet 11. august 2005 Det kommer frem til slutt da......hva barn sier, og hva mor sier. Far er o uskyldigheten selv. Du som stemor lekser ut av deg hva mor sier. gjør.... hva sier du til folk i din omgangskrets+ tydelig at det er konflikter bla bla. Hva barn sier om foreldre skal en høre,men ikke gjøre noe med der. Man tar det der det skal tas. Husk barn i den alderen er flinke til å sette opp foreldrene mot hverandre, Hva tror du skjer da hun flytter til dere? Da blir det andre veien. Barnet går til mor med dritten som du og far serverer. Ærlig talt, jeg får ikke helt klart frem hva saken gjelder. Er det barnet? Penger? eller er det for at mor er stygg og ubrukelog. synes dere nøster i feil ende. for meg ser det ut til at dere sluker rått det barnet sier. Ja, jeg vil flytte til far.
Far til 2 Skrevet 11. august 2005 #51 Skrevet 11. august 2005 Jeg forstår virkelig ikke hva ALT dette hadde med svaret mitt å gjøre. ← Å hva er så svaret ditt og hvem er du ? Sålenge det kommer innlegg uten faste nick eller midlertidige kallenavn blir det som det blir. Da kan du ikke klage i etterkant på et innlegg som nødvendigvis ikke er direkte tiltenkt deg.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #52 Skrevet 11. august 2005 Å hva er så svaret ditt og hvem er du ? Sålenge det kommer innlegg uten faste nick eller midlertidige kallenavn blir det som det blir. Da kan du ikke klage i etterkant på et innlegg som nødvendigvis ikke er direkte tiltenkt deg. ← Nei, det trenger det ikke på bli. Det du siterer er det du svarer på, og da syns jeg du kan lese igjennom det du siterer før du svarer! Du siterte mitt svar og da vil jeg jo tro at det er tiltenkt meg. Jeg la inn dette innlegget: Det er fjollete å la økonomien styre slike avgjørelser. Fjollete for deg, men for noen kan det faktisk være veldig vanskelig å fortsette å betale barnebidrag samtidig som man har alle kostnadene med å ha barnet hos seg selv. Fjollete av mor å prøve å presse far økonomisk for at han skal få ha datteren sin boende hos seg! Du siterte og svarte dette: Tex og jeg er nok uenig i mye, men jeg tror ikke hun mente det slik du oppfattet det. At det er fjollete av moren (i dette tilfellet) synes jeg er riktig, noe som de fleste her inne sansynligvis vil være enig i. Også her inne finnes det ekstrimister som tviholder på gamle rettigheter til maktmisbruk. Jeg ser ikke bort fra at noen av dem kommer innom diskusjonen (eller kansje til og med har vært her). Men det er også en del tidligere motstanadere av barns rettigheter som innser at lovverket arbeider stikk imot de intensjoner de var tiltenkt. Når bostedsforeldre viser "sitt sanne jeg" slik som i det tilfellet trådstarter og andre viser til, er det igjen mye som tyder på at det er på tide med en større gjennomgang av det regelverket vi har. Det ser ut til å være på vei en endring blandt noen av politikerene mht saker som relaterer seg til omsorgssituasjonen. Årsaken er i hovedsak all informasjonen som har kommet frem mht misbruk av makt de siste 3-6 årene. Likevel ser vi at det de siste dagene har vært enkelte utspill i mediene fra personer som ønsker "å helle olje på opprørt hav". Det er utvilsomt foreldre som har fått blottlagt en del årsak sammenhenger til at det har blitt som det har blitt mht omsorgssituasjonen. At disse forsøker å dekke over, prate bort eller forsvare overgrepene mot barna er vel bare som forventet.
Brunhilde Skrevet 11. august 2005 #53 Skrevet 11. august 2005 Og denne kranglingen gavner tråden på hvilken måte?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. august 2005 #54 Skrevet 11. august 2005 Det er nok desverre lett å komme med oppgulp når en til stadighet svelger kamelhår. Beklager det, skal forsøke å ikke la det påvirke flere av mine innlegg. Prøver sikkert bare å forklare hvorfor jenten har tatt avgjørelsen, og der kom resten også gitt. Jeg skjønner jo at de som er samværsforeldre, omsorfsforeldre, mor, far, tante, onkel, besteforeldre etc har forskjellig syn på dette. En er seg selv nærmest. Setter stor pris på å høre flere historier der et av barna har flyttet til den andre. Trådstarter
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. august 2005 #55 Skrevet 11. august 2005 Det kommer frem til slutt da......hva barn sier, og hva mor sier. Far er o uskyldigheten selv. Du som stemor lekser ut av deg hva mor sier. gjør.... hva sier du til folk i din omgangskrets+ tydelig at det er konflikter bla bla. Hva barn sier om foreldre skal en høre,men ikke gjøre noe med der. Man tar det der det skal tas. Husk barn i den alderen er flinke til å sette opp foreldrene mot hverandre, Hva tror du skjer da hun flytter til dere? Da blir det andre veien. Barnet går til mor med dritten som du og far serverer. Ærlig talt, jeg får ikke helt klart frem hva saken gjelder. Er det barnet? Penger? eller er det for at mor er stygg og ubrukelog. synes dere nøster i feil ende. for meg ser det ut til at dere sluker rått det barnet sier. Ja, jeg vil flytte til far. ← Jenta er snart 12 år. Sier hun at hun vantrives, så ja da tror vi på henne. Sluker det rått. Hjemme her snakker vi ikke om moren i gehør av barna. Det er vi bevisste på. Dersom barna spør meg (noe de ofte gjør), sier jeg at både mamma og pappa er glad i dem. Mamma er en god mor, og pappa er en god far. Thats it! Det tror jeg barna setter pris på. Sånn sett er nok kanskje resultatet at jenten ønsker et hjem der hun slipperå høre noe? Jomfrua: Det med 1 år, er ikke så bastant som det kanskje høres ut på papiret. Det er mer for at jenten skal skjønne at å flytte fram og tilbake er ikke en løsning. Trådstarter
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #56 Skrevet 11. august 2005 Jeg vet ikke om mange fyrer som hadde klart dagliglivet alene med barna. Det hadde blitt veldig mye "morn du" og "halla" når det kommer til slikt som kosthold og daglig stell. ← Jeg vet ikke hvilken omgangskrets du har, men dette svaret er neppe generliserbart. Jeg kjenner flere fedre som ville vært utmerkede omsorgspersoner, og jeg kjenner også noen som har hatt mye omsorg for barna sine (selv om de selvfølgelig ikke har hatt daglig omsorg, det skal jo litt til å få det), og gjort en glimrende jobb. Jeg har sett at mødre gjør jobben på en annen måte enn fedre, men kvaliteten er like god. Kosthold og daglig stell? Min nåværende ektemann er veldig opptatt av at barna tar vitaminer og tran, han har i flere år tatt transkjea hver morgen vi har ungene (10 morgener i mnd, fra torsdag ettermiddag til tirsdag morgen), hvorpå minstejenta har "klaget" til mor og sagt at far tvinger i henne tran, hvorpå mor ringer til far og ber ham slutte med dette! Når det gjelder stemødre som trådstartere tror jeg det akkurat henger sammen med avstanden til barnet, samt at man ser hva far gjør på en annen måte enn hva mor gjør, nettopp fordi far ofte ikke gjorde disse tingene da far og mor levde sammen. ja,ja.....
Gjest også mor Skrevet 11. august 2005 #57 Skrevet 11. august 2005 Greit at noen har spørsmål ang barn og flytting,men må dere drasse inn all gørra om mor? Mor sier datt,mor sier ditt, mor lyver. Bare negativt. Det er vel en grunn til at foreldre skilles? tror neppe det bare var mors "skyld" Hold deg til saken ang fars datter. Dere ønsker at hun skal bo hos dere. Må du virkelig pynte på saken ved å dra frem drit? Enn far oppi dette? Synd han elsket og fikk barn med et så grusomt menneske. Han er vel en mann ingen skiller seg fra? Er så lei slike innlegg. Mor lurte far, barna ser hva mor har hjemme. Stakkars far har ingenting...uff så fæl mor var. veike menn kaller jeg slikt!
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2005 #58 Skrevet 11. august 2005 Det er tydelig at det er mange som er ute etter å misforstå her. La meg klarere ut et par ting her: Når jeg sier Hvorfor skal du, som stemor, gjøre dette til et økonomisk spørsmål? -mener jeg at den økonomiske biten rundt bidrag, barnetrygd og den biten er noe mor og far må bli enige om, ikke hun som er stemor. For meg syns det tydelig at mor ser på stemor som en fiende, derfor gjør stemor lurt i å holde seg unna ting som ikke berører henne direkte. Altså, så lenge bidraget ikke går inn eller ut av hennes konto gjør hun lurt i å ikke legge seg opp i diskusjonen, det er mor og far som må bli enige, også i forhold til lovverket. Jeg sier ikke at stemor ikke vil merke det på egen økonomi, jeg sier at selve bestemmelsen bør tas av mor og far, for å forsøke og dempe konfliktnivået. Når jeg sier: Det er fjollete å la økonomien styre slike avgjørelser. -så mener jeg at så viktige spørsmål som hvor et barn skal bo, bør avgjøres ut ifra hva som er best for barnet, uavhengig av hvordan det vil påvirke en selv økonomisk. Altså, både mor og far bør være innstilt på å la en tolvåring bestemme selv, så lenge dette er en avgjørelse som ikke tas på feil grunnlag av tolvåringen, og dette må tolvåringen få bestemme så langt det lar seg gjøre, uten at mor og far legger økonomiske byrder på hennes skuldre. For tro meg, slike tendenser legger barnet fort merke til. Og hvem ønsker å være sine foreldres økonomiske problem? Konklusjon: Å basere slike viktige spørsmål på økonomi er fjollete, det bør ligge vektigere argumenter rundt en flytting. Og Som stemor bør en bidra til å holde konfliktnivået på et absolutt minimum, ved å holde seg langt utenfor når en ser at det er mest tjenelig, som i dette tilfellet.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. august 2005 #59 Skrevet 11. august 2005 Jeg kjenner jeg blir lei meg når fokuset er at dette har ikke stemor noe med. Klart jeg har noe med det å gjøre. Hva om vi har seperat økonomi og min samboer ikke klarer sin del? Sier ikke at vi har det, eller ikke har det! Kan vri på det og spørre: Hvorfor var far ok da de valgte å få 3 barn sammen? Hvorfor er far en skittstøvel nå? Hvorfor var var stemor ok tidligere da jeg bare var en glansbildefigur uten meninger? Nå sa jeg nei en gang til hennes krav, og da skal ikke jeg ha noe å si. Kan ikke legge denne diskusjonen annerledes fram enn det oppleves fra min side! Samma det om en diskuterer barneoppdragelse, nabofeider, eksteskapskrangler, jobbrelatert konflikt osv. Den som skriver innlegget skriver ut i fra sitt ståsted. Hvorfor blir det så sårt bare fordi en stemor skriver fra sitt ståsted? Er mor hellig? I så fall: jeg er også en mor. Trådstarter
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. august 2005 #60 Skrevet 11. august 2005 Greit at noen har spørsmål ang barn og flytting,men må dere drasse inn all gørra om mor? Mor sier datt,mor sier ditt, mor lyver. Bare negativt. Det er vel en grunn til at foreldre skilles? tror neppe det bare var mors "skyld" Hold deg til saken ang fars datter. Dere ønsker at hun skal bo hos dere. Må du virkelig pynte på saken ved å dra frem drit? Enn far oppi dette? Synd han elsket og fikk barn med et så grusomt menneske. Han er vel en mann ingen skiller seg fra? Er så lei slike innlegg. Mor lurte far, barna ser hva mor har hjemme. Stakkars far har ingenting...uff så fæl mor var. veike menn kaller jeg slikt! ← Nå er det ikke min samboer som "får" meg til å skrive her inne. Jeg skriver av meg mine frustrasjoner. Han gjør det på sin måte. Han er ikke veik, han handler. Men unngår konfrontasjoner. Der har vel mange kvinner mye å lære! Men for all del: det finnes mange kvinnfolk i guttegarderoben. Trådstarter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå