Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS du har ingenting å føle skam over hvis du møter noen bekjente på butikken. Du sier at du studerer for øyeblikket og trives med dette. Det er ikke noe å skamme seg over. Folk flest er uansett mest opptatt av seg selv, det synes jeg er en grei huskeregel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ingenting å skamme deg over. Spør noen hva du gjør, så svar «jeg studerer». Det er aldri negativt å tilegne seg mer kunnskap, tvert imot 😊

På med uteklær og kom deg på butikken nå! Du klarer det, jeg har troen på deg!

 

(Du bruker ordet «jævlig» flere ganger, da kan du høres litt hissig ut 😉)

Anonymkode: eb57f...94e

Redd for å vise nervøsitet osv, som jeg ikke ønsker å vise. Og det å stå i kø er det verste når en har angst. (Jada veit jeg må venne meg til igjen).

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Iskaffe123 skrev:

TS du har ingenting å føle skam over hvis du møter noen bekjente på butikken. Du sier at du studerer for øyeblikket og trives med dette. Det er ikke noe å skamme seg over. Folk flest er uansett mest opptatt av seg selv, det synes jeg er en grei huskeregel.

Takk :)

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Redd for å vise nervøsitet osv, som jeg ikke ønsker å vise. Og det å stå i kø er det verste når en har angst. (Jada veit jeg må venne meg til igjen).

Anonymkode: 1bb8f...613

Jeg hater kø jeg og. ikke pga angst men jeg gidder ikke stå der å vente eller å måtte småprate med bekjente. Da henger jeg heller i såpe-området (som er nær kassen) mens jeg forsøker å finne ut om det er noe jeg har glemt å skrive på listen. Er køen veldig lang så tar jeg en runde rundt i butikken. Køen er heldigvis ikke konstant lang 😊 (og spesielt ikke om kvelden)

Du kan forsøke å lage en kort handleliste, feks melk, brød og pålegg som MÅ handles. Og så skriver du opp i tillegg to-fire ting ekstra, som du kan hente hvis køen er for lang når du egentlig ville betale?

Anonymkode: eb57f...94e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par spørsmål til deg TS:

Du sier at angsten er en bivirkning av å være mye isolert. Men du har jo på et punkt valgt det selv? Du er ikke ufør men jobber ikke? Hvorfor er du ikke i jobb? Du må ikke høre på din far ang jobb, du velger vel selv? 

Og med alle disse utfordringene, hva kan du tilby i et forhold? Tror du ikke det er lurt å bli kvitt angsten først? En mann vil jo ikke syntes det er gøy å bare være inne fordi du ikke tør å dra noe sted? Hvordan skal du få møtt han liksom?

Denne bensinstasjonen, kan du ikke høre om de trenger noe hjelp der, bare noen timer i uka? Uten betaling, du kan bare være der å rydde litt og bli vant til å omgås folk? Etterhvert blir du tryggere og vipps er du i kontakt med kunder og får opp selvtilliten. 

Anonymkode: 074fe...841

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er beklagelig at jeg fremstår sint. Føler jeg ofte må forsvare meg når folk retter pekefingeren og sier at en er svært syk osv. Akkurat det er jævlig provoserende. 
Hva blir du frustrert over? Og hvorfor mener du jeg er deprimert? Mer fortvilt enn deprimert vil jeg si. Nå må jeg få klart å handla mat da det er det viktigste for øyeblikket.  Men kvier seg til det pga skammen hvis jeg treffer kjentfolk og åpner kjeften og eller blir svar skyldig🤨

Anonymkode: 1bb8f...613

Jeg tror du må tørre å vise sårbarheten din. Det er den du beskytter når du responderer aggressivt. Tror jeg da. Du har ingenting å skamme deg over. Du skal faktisk vite at bak de aller fleste fasader har folk flest ting de sliter med, mange har det tyngre/lettere osv. De fleste bryr seg mest om seg og sitt. Jeg tror på deg. Og jeg har kjeftet på deg i tråden attpåtil. Ikke rakk ned på andre, eller kall det urettferdighet. Ta tak i ditt eget, det vet jeg du kan. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et par spørsmål til deg TS:

Du sier at angsten er en bivirkning av å være mye isolert. Men du har jo på et punkt valgt det selv? Du er ikke ufør men jobber ikke? Hvorfor er du ikke i jobb? Du må ikke høre på din far ang jobb, du velger vel selv? 

Og med alle disse utfordringene, hva kan du tilby i et forhold? Tror du ikke det er lurt å bli kvitt angsten først? En mann vil jo ikke syntes det er gøy å bare være inne fordi du ikke tør å dra noe sted? Hvordan skal du få møtt han liksom?

Denne bensinstasjonen, kan du ikke høre om de trenger noe hjelp der, bare noen timer i uka? Uten betaling, du kan bare være der å rydde litt og bli vant til å omgås folk? Etterhvert blir du tryggere og vipps er du i kontakt med kunder og får opp selvtilliten. 

Anonymkode: 074fe...841

Er vel per definisjon ufør men vil ikke ha uføretrygd. Jeg vil i jobb igjen når jeg får opp selvtilliten igjen. 
Er det normalt å føle at man "bli gal" når man går så mye inne i leiligheten konstant? Går mye turer altså og ser folk og dyr til tider(mange med hund rundt her). Føler at jeg mister det litt til tider. Er ikke gal men føler jeg bor under en stein.
 

Vil selvsagt bli kvitt denne angsten. Har på ingen måte lyst å bare sitte inne med en mann. Men det er jo mangelen på det sosiale som har gjort jeg "har blitt slik". 
 

Dette med bensinstasjonen veit jeg ikke. Da må vel Nav kobles inn?

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, miss summers skrev:

Jeg tror du må tørre å vise sårbarheten din. Det er den du beskytter når du responderer aggressivt. Tror jeg da. Du har ingenting å skamme deg over. Du skal faktisk vite at bak de aller fleste fasader har folk flest ting de sliter med, mange har det tyngre/lettere osv. De fleste bryr seg mest om seg og sitt. Jeg tror på deg. Og jeg har kjeftet på deg i tråden attpåtil. Ikke rakk ned på andre, eller kall det urettferdighet. Ta tak i ditt eget, det vet jeg du kan. 

Mulig.
Angående dette med han "fwb fyren" er det noen måte man kan unngå og vise man har liten erfaring fra de siste årene? Han veit jeg er litt forsiktig av meg, og at jeg ikke ligger rundt osv. Han vil heller ikke drikke når vi møtes og om han kommer til meg som jeg sa han kunne gjøre så jeg kunne sparke han ut etterpå, så må han vel kjøre hjem også. Jeg må drikke litt for å ha mindre nerver og miste litt hemninger. Klarer det ikke uten. Snakker kun om et til to glass vin. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fyr som hjalp folk som var i karantene under lockdown, å handle mat og lever for de osv. Han har hjulpet meg tre ganger. Jeg tok en kvit løgn og sa jeg var i karantene. Ja, shame on me men ville ikke si det som det var. Betalte han for jobben. Tror dere jeg kan kontakte han igjen og spør om han kan hjelpe meg igjen men si det er pga sosial angst? Tror ikke jeg klarer å handle enda.  Vær vennlig og ikke døm meg.

Anonymkode: 1bb8f...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du kan få uføretrygd nå og senere komme deg tilbake i arbeidslivet når du er klar for det.

2. Ja, det er normalt at man blir litt «ko-ko»/blir litt gal av å kun være innendørs i en liten leilighet. Å gå turer utendørs er bra for både psyke og fysikk. Helst bør man være utendørs hver dag, fordi det naturlige dagslyset påvirker hjernen vår.

 

Ja, du kan selvsagt spørre han som hjalp deg sist med å handle. Men, jeg håper du likevel tar en gåtur til butikken i løpet av kvelden og kjenner etter om du klarer å gå inn for å handle en ting.

Anonymkode: eb57f...94e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Du kan få uføretrygd nå og senere komme deg tilbake i arbeidslivet når du er klar for det.

2. Ja, det er normalt at man blir litt «ko-ko»/blir litt gal av å kun være innendørs i en liten leilighet. Å gå turer utendørs er bra for både psyke og fysikk. Helst bør man være utendørs hver dag, fordi det naturlige dagslyset påvirker hjernen vår.

 

Ja, du kan selvsagt spørre han som hjalp deg sist med å handle. Men, jeg håper du likevel tar en gåtur til butikken i løpet av kvelden og kjenner etter om du klarer å gå inn for å handle en ting.

Anonymkode: eb57f...94e

Hvor gammel er du og hva jobber du med?
 

Redd han vil avvise det om jeg sier jeg har angst. Han fikk betalt 300 kr for jobben sist, og 150 før det. Jeg er etterrettelig og redelig.  Men har ikke mulighet å betale han 300 nå. Har litt lite penger.  Men trenger endel mat da det er ganske tomt nå. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jo ikke fortsette, TS. Kan du flytte hjem til foreldre eller søsken en periode? Du vet vel at NAV har diverse "tilbake i jobb"-programmer, både for folk med alvorlige, moderat og lettere psykiske problemer? Hva lever du av nå da? Studielån? Eller får du AAP? Jeg lurer også på hvorfor du sluttet å jobbe i sin tid. 

https://www.nav.no/no/person/arbeid/oppfolging-og-tiltak-for-a-komme-i-jobb/psykiske-helseproblemer

Anonymkode: fe0ac...937

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig.
Angående dette med han "fwb fyren" er det noen måte man kan unngå og vise man har liten erfaring fra de siste årene? Han veit jeg er litt forsiktig av meg, og at jeg ikke ligger rundt osv. Han vil heller ikke drikke når vi møtes og om han kommer til meg som jeg sa han kunne gjøre så jeg kunne sparke han ut etterpå, så må han vel kjøre hjem også. Jeg må drikke litt for å ha mindre nerver og miste litt hemninger. Klarer det ikke uten. Snakker kun om et til to glass vin. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Vet du, erfaring betyr ingenting for de fleste. Han vil nok heller synes det er tiltrekkende at du ikke har flydd dør til dør. Et glass vin er helt innafor. 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en fyr som hjalp folk som var i karantene under lockdown, å handle mat og lever for de osv. Han har hjulpet meg tre ganger. Jeg tok en kvit løgn og sa jeg var i karantene. Ja, shame on me men ville ikke si det som det var. Betalte han for jobben. Tror dere jeg kan kontakte han igjen og spør om han kan hjelpe meg igjen men si det er pga sosial angst? Tror ikke jeg klarer å handle enda.  Vær vennlig og ikke døm meg.

Anonymkode: 1bb8f...613

Det kan du. Finnes det frivillighetssentral der du bor? I kommunen jeg bor i er dette veldig aktuelt for tiden (og ellers). Søsteren min jobber frivillig der i blant. De handler og hjelper folk i alle mulige situasjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan jo ikke fortsette, TS. Kan du flytte hjem til foreldre eller søsken en periode? Du vet vel at NAV har diverse "tilbake i jobb"-programmer, både for folk med alvorlige, moderat og lettere psykiske problemer? Hva lever du av nå da? Studielån? Eller får du AAP? Jeg lurer også på hvorfor du sluttet å jobbe i sin tid. 

https://www.nav.no/no/person/arbeid/oppfolging-og-tiltak-for-a-komme-i-jobb/psykiske-helseproblemer

Anonymkode: fe0ac...937

Flytte hjem til foreldrene mine er HELT UAKTUELT!! Klarer da å betale husleia og strømmen. Hvorfor skal jeg flytte til noen andre?
Jeg har ikke studielån. Sosial stønad dessverre og litt income av den konsulentjobben men det er i rykk og napp og ikke myye å skryte av salg der.
 

Neste gang jeg skal flytte skal jeg flytte til en leilighet jeg har kjøpt og eier!

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, miss summers skrev:

Vet du, erfaring betyr ingenting for de fleste. Han vil nok heller synes det er tiltrekkende at du ikke har flydd dør til dør. Et glass vin er helt innafor. 

Det kan du. Finnes det frivillighetssentral der du bor? I kommunen jeg bor i er dette veldig aktuelt for tiden (og ellers). Søsteren min jobber frivillig der i blant. De handler og hjelper folk i alle mulige situasjoner. 

Jeg er litt usikker på det med frivillighetssentral.  Fin ting å gjøre da :) Kanskje det hadde vært noe for meg også, men jeg ønsker og vil tjene penger!
Er redd han kommer til å avvise om jeg nevner angst. Og han vil nok ha betalt for jobben, jeg kan ikke strekke meg lengre enn til 100 kr for har lite midler til neste "lønn". 

 

 

Mulig det men tror han tror at jeg har ligget litt da. Dette blir veeeldig too much information,men har da delt alt så, at man er t....🙈 Bruker da sexleketøy til tider :P Men ønsker fysisk en fyr nå, det er høyst på tide!!

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt usikker på det med frivillighetssentral.  Fin ting å gjøre da :) Kanskje det hadde vært noe for meg også, men jeg ønsker og vil tjene penger!
Er redd han kommer til å avvise om jeg nevner angst. Og han vil nok ha betalt for jobben, jeg kan ikke strekke meg lengre enn til 100 kr for har lite midler til neste "lønn". 

 

 

Mulig det men tror han tror at jeg har ligget litt da. Dette blir veeeldig too much information,men har da delt alt så, at man er t....🙈 Bruker da sexleketøy til tider :P Men ønsker fysisk en fyr nå, det er høyst på tide!!

Anonymkode: 1bb8f...613

Tenkte frivillighetssentral kan hjelpe deg med handling nå, og så kan du litt etter litt kanskje jobbe litt der du og? Vinn-vinn? Tenk på det. 
 

Ikke tenk på det med sex. Det mer du tenker (og innbiller deg) det større sjans for prestasjonsangst. Og det trenger du ikke nå 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, miss summers skrev:

Tenkte frivillighetssentral kan hjelpe deg med handling nå, og så kan du litt etter litt kanskje jobbe litt der du og? Vinn-vinn? Tenk på det. 
 

Ikke tenk på det med sex. Det mer du tenker (og innbiller deg) det større sjans for prestasjonsangst. Og det trenger du ikke nå 😅

Men man tjener ikke penger i frivillighetssentralen. Jeg tror ikke jeg får tak i folk der nå. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man tjener ikke penger i frivillighetssentralen. Jeg tror ikke jeg får tak i folk der nå. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Nei, men å jobbe frivillig er godt for sjela og man treffer fine folk der. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, miss summers skrev:

Nei, men å jobbe frivillig er godt for sjela og man treffer fine folk der. 

Det er det nok. 
Tør jeg å spør han handlefyren? Sulten,skraper skuffer og skap, tørrmat det eneste en har.  Bare redd for å gjøre meg til latter. Han kan sikkert ikke i dag uansett.

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...