Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det nok. 
Tør jeg å spør han handlefyren? Sulten,skraper skuffer og skap, tørrmat det eneste en har.  Bare redd for å gjøre meg til latter. Han kan sikkert ikke i dag uansett.

Anonymkode: 1bb8f...613

Begynner å bli knapt med tid før butikkene stenger da. Har dere kolonial.no der du bor?

Anonymkode: 4a3ad...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det nok. 
Tør jeg å spør han handlefyren? Sulten,skraper skuffer og skap, tørrmat det eneste en har.  Bare redd for å gjøre meg til latter. Han kan sikkert ikke i dag uansett.

Anonymkode: 1bb8f...613

Syns det er sent å spørre om han kan handle i dag. Men å spørre om hjelp til i morgen burde gå. Finnes det «hjelp oss å hjelpe» gruppe der du bor? Via Facebook eller lignende? Kanskje de vil bistå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så ille at du er tom for mat men tør ikke gå og handle?

Anonymkode: 9acc9...d1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å bli knapt med tid før butikkene stenger da. Har dere kolonial.no der du bor?

Anonymkode: 4a3ad...bc7

Har dessverre ikke det her. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, miss summers skrev:

Syns det er sent å spørre om han kan handle i dag. Men å spørre om hjelp til i morgen burde gå. Finnes det «hjelp oss å hjelpe» gruppe der du bor? Via Facebook eller lignende? Kanskje de vil bistå. 

Det tror jeg ikke. 
Hadde en fast en som hjalp meg en goood stund i fjor, men tror han ville ha sex ut av det men det var aaaldri aktuelt. Betalte han i penger gitt. På tide å gjøre det fast selv snart. Har faktisk savnet det. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flytte hjem til foreldrene mine er HELT UAKTUELT!! Klarer da å betale husleia og strømmen. Hvorfor skal jeg flytte til noen andre?
Jeg har ikke studielån. Sosial stønad dessverre og litt income av den konsulentjobben men det er i rykk og napp og ikke myye å skryte av salg der.
 

Neste gang jeg skal flytte skal jeg flytte til en leilighet jeg har kjøpt og eier!

Anonymkode: 1bb8f...613

Fordi du ikke har penger eller mat? Og ikke tør å gå i butikken? Det er ganske dramatisk.

Anonymkode: fe0ac...937

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ikke har penger eller mat? Og ikke tør å gå i butikken? Det er ganske dramatisk.

Anonymkode: fe0ac...937

Har slettes ikke tenkt å flytte inn igjen til mine foreldre. Ærlig talt. 
 

Prøv å ikke ha gått normalt på butikkene på x antall mnd og ikke syns det er ubehagelig selv!

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har slettes ikke tenkt å flytte inn igjen til mine foreldre. Ærlig talt. 
 

Prøv å ikke ha gått normalt på butikkene på x antall mnd og ikke syns det er ubehagelig selv!

Anonymkode: 1bb8f...613

Hvorfor tror du jeg angriper deg? Det jeg sier er at du ikke kan leve sånn. Du er veldig dårlig og må gjøre noe NÅ. Du klarer jo ikke å ta vare på deg selv. Noen må hjelpe deg. Dette er noe jeg sier i empati, ikke i fordømmelse som du virker å tro. (Bare det at du tolker alt som angrep forteller meg at du er ute å kjøre). Ring i morgen til sosialtjenesten i kommunen din. Mange kommuner har et ambulerende team som kan komme hjem til deg. 

Anonymkode: fe0ac...937

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke være uten mat. Vær så snill og kle på deg og gå til butikken! Jeg har nettopp vært på min nærbutikk, det er lite folk der nå. Du så selv hvor lite folk det var der i går.

Anonymkode: eb57f...94e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du jeg angriper deg? Det jeg sier er at du ikke kan leve sånn. Du er veldig dårlig og må gjøre noe NÅ. Du klarer jo ikke å ta vare på deg selv. Noen må hjelpe deg. Dette er noe jeg sier i empati, ikke i fordømmelse som du virker å tro. (Bare det at du tolker alt som angrep forteller meg at du er ute å kjøre). Ring i morgen til sosialtjenesten i kommunen din. Mange kommuner har et ambulerende team som kan komme hjem til deg. 

Anonymkode: fe0ac...937

Hva skal de ambulerende team gjøre mener du?? Min mor har nevnt dette før, ikke noe bombe det hun vil jo bare at jeg skal være i alle instanser...
 

Enig at jeg ikke kan leve slik. Har ikke tatt helt ansvar for meg selv siste årene nei. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være uten mat. Vær så snill og kle på deg og gå til butikken! Jeg har nettopp vært på min nærbutikk, det er lite folk der nå. Du så selv hvor lite folk det var der i går.

Anonymkode: eb57f...94e

Levd på kokt ris og havregrynsgrøt(ikke sammen). Har 500 kr å leve på til ny utbetaling 2.nov. Har i hvertfall lært meg å leve nøktern, men ikke noe hyggelig å være så blakk nei. Eneste jeg som kan gjøre noe med det. Planen er å komme over på aap. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Levd på kokt ris og havregrynsgrøt(ikke sammen). Har 500 kr å leve på til ny utbetaling 2.nov. Har i hvertfall lært meg å leve nøktern, men ikke noe hyggelig å være så blakk nei. Eneste jeg som kan gjøre noe med det. Planen er å komme over på aap. 

Anonymkode: 1bb8f...613

For å gå aap, så må du være syk... 

Anonymkode: cdb8e...c12

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når denne tråden startet ga du inntrykk for å være en 37 år gammel dame som hadde alt på stell, men som ikke hadde funnet drømmemannen som du kunne få barn med. Men etterhvert som tråden har utviklet seg, kommer det jo frem at det er kanskje et av de minste problemene du har akkurat nå.

Du har jo store økonomiske problemer. Faktisk så store at du ikke har særlig råd til mat eller et enkelt abonnement på treningssenter. Du er avhengig av nav siden du ikke har jobb. Du mottar sosial stønad, for du nekter å gå over på ufør. Har du tenkt over hva det koster med barn? Du sier du skal få deg jobb igjen, men du mener selvtilliten stopper deg. Du har flere år med hull i CV og bor på en svært liten plass som du nekter å flytte fra og med dårlig jobbtilbud.

Du har nesten ikke nettverk! Familien takler du ikke, venninner unngår du så langt det lar seg gjøre. Du vurderer allerede å avlyse møtet med venninna di neste uke. Du ønsker ikke bli kjent med noen som ikke potensielt er drømmemannen. På den måten blir du sittende hjemme isolert og alene. 

Og det mest alvorlige punktet her er jo din psykiske helse. Du sliter med alvorlig angst, både sosial angst og helseangst. Du vil hverken til gynekolog eller få hjelp av det offentlige med den psykiske helsen din. Kun en online psykolog som ikke kan hjelpe deg med de store utfordringene du har. Du sitter hjemme med så stor angst at du ikke har mat i skapet. Du klarer jo ikke komme deg på butikken for å handle. Dette er jo svært alvorlig og jeg skjønner at du blir nødt til å ta tak i det, hvis ikke sulter du jo. Likevel håper jeg du kan åpne deg opp til venninna di om hvordan du har det. Hadde du vært barnet mitt, så hadde jeg vært veldig bekymret. Begynner å forstå hvorfor dine foreldre invaderer ditt liv i den grad du har gjort. Det virker jo som du ikke tar tak i problemene dine, og det er veldig vondt å være de som står på sidelinjen og ser på. Nå har du riktignok kuttet de ut. Jeg tror ingenting på at du er som du er på grunn av dine foreldre. De er nok ikke enkle å ha med å gjøre, men jeg kan forstå både sinne og frustrasjon over å se at ingenting blir tatt tak i. Det er jo bare å lese denne tråden.

Jeg sier ikke dette for å angripe. Jeg sier ikke dette for å være slem. Vær så snill. Ingen skal sitte hjemme og ha det vondt. Få hjelp, snakk med noen! Når ballen begynner å rulle vil det meste falle på plass, men du må nesten begynne. 

Anonymkode: 4a3ad...bc7

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du jeg angriper deg? Det jeg sier er at du ikke kan leve sånn. Du er veldig dårlig og må gjøre noe NÅ. Du klarer jo ikke å ta vare på deg selv. Noen må hjelpe deg. Dette er noe jeg sier i empati, ikke i fordømmelse som du virker å tro. (Bare det at du tolker alt som angrep forteller meg at du er ute å kjøre). Ring i morgen til sosialtjenesten i kommunen din. Mange kommuner har et ambulerende team som kan komme hjem til deg. 

Anonymkode: fe0ac...937

Veldig dårlig. Du må slutte med det der. Ja, har sterk sosial angst som gjør jeg har unngått alt som kan trigge den. Det er dette som MÅ jobbes med og som sagt flere ganger, ønsker jeg å ta tak i dette.  Jeg har unngåelsesatferd.

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal de ambulerende team gjøre mener du?? Min mor har nevnt dette før, ikke noe bombe det hun vil jo bare at jeg skal være i alle instanser...
 

Enig at jeg ikke kan leve slik. Har ikke tatt helt ansvar for meg selv siste årene nei. 

Anonymkode: 1bb8f...613

De har iallefall døgnvakt i min kommune. De kan hjelpe deg med mye forskjellig, både veiledningssamtaler og hjelp til å ivareta helsa di. Kan sikkert handle mat også når det er så akutt.

Anonymkode: fe0ac...937

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skulle gjerne handlet for deg TS. Men vi bor på forskjellige steder i landet. Jeg har noen ganger bestilt mat via Meny, har de utkjøring der du bor? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig dårlig. Du må slutte med det der. Ja, har sterk sosial angst som gjør jeg har unngått alt som kan trigge den. Det er dette som MÅ jobbes med og som sagt flere ganger, ønsker jeg å ta tak i dette.  Jeg har unngåelsesatferd.

Anonymkode: 1bb8f...613

Det er ikke bare å "ta tak" i det på egen hånd når du er så dårlig. Du må ha hjelp. 

Anonymkode: fe0ac...937

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig dårlig. Du må slutte med det der. Ja, har sterk sosial angst som gjør jeg har unngått alt som kan trigge den. Det er dette som MÅ jobbes med og som sagt flere ganger, ønsker jeg å ta tak i dette.  Jeg har unngåelsesatferd.

Anonymkode: 1bb8f...613

Men du greier jo ikke å ta tak i det.. Du har ikke mat i skapet, men greier allikevel ikke å gå på butikken. Og vurderer å betale en annen for å handle for deg sånn at du kan unngå butikken og folk, men greier ikke å kontakte ham heller. Dette er jo det motsatte av å ta tak! 

Anonymkode: 30a26...83b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når denne tråden startet ga du inntrykk for å være en 37 år gammel dame som hadde alt på stell, men som ikke hadde funnet drømmemannen som du kunne få barn med. Men etterhvert som tråden har utviklet seg, kommer det jo frem at det er kanskje et av de minste problemene du har akkurat nå.

Du har jo store økonomiske problemer. Faktisk så store at du ikke har særlig råd til mat eller et enkelt abonnement på treningssenter. Du er avhengig av nav siden du ikke har jobb. Du mottar sosial stønad, for du nekter å gå over på ufør. Har du tenkt over hva det koster med barn? Du sier du skal få deg jobb igjen, men du mener selvtilliten stopper deg. Du har flere år med hull i CV og bor på en svært liten plass som du nekter å flytte fra og med dårlig jobbtilbud.

Du har nesten ikke nettverk! Familien takler du ikke, venninner unngår du så langt det lar seg gjøre. Du vurderer allerede å avlyse møtet med venninna di neste uke. Du ønsker ikke bli kjent med noen som ikke potensielt er drømmemannen. På den måten blir du sittende hjemme isolert og alene. 

Og det mest alvorlige punktet her er jo din psykiske helse. Du sliter med alvorlig angst, både sosial angst og helseangst. Du vil hverken til gynekolog eller få hjelp av det offentlige med den psykiske helsen din. Kun en online psykolog som ikke kan hjelpe deg med de store utfordringene du har. Du sitter hjemme med så stor angst at du ikke har mat i skapet. Du klarer jo ikke komme deg på butikken for å handle. Dette er jo svært alvorlig og jeg skjønner at du blir nødt til å ta tak i det, hvis ikke sulter du jo. Likevel håper jeg du kan åpne deg opp til venninna di om hvordan du har det. Hadde du vært barnet mitt, så hadde jeg vært veldig bekymret. Begynner å forstå hvorfor dine foreldre invaderer ditt liv i den grad du har gjort. Det virker jo som du ikke tar tak i problemene dine, og det er veldig vondt å være de som står på sidelinjen og ser på. Nå har du riktignok kuttet de ut. Jeg tror ingenting på at du er som du er på grunn av dine foreldre. De er nok ikke enkle å ha med å gjøre, men jeg kan forstå både sinne og frustrasjon over å se at ingenting blir tatt tak i. Det er jo bare å lese denne tråden.

Jeg sier ikke dette for å angripe. Jeg sier ikke dette for å være slem. Vær så snill. Ingen skal sitte hjemme og ha det vondt. Få hjelp, snakk med noen! Når ballen begynner å rulle vil det meste falle på plass, men du må nesten begynne. 

Anonymkode: 4a3ad...bc7

Har aldri nevnt en eneste plass at alt har vært på stell. Men ja jeg er flau over alt som ikke er det. Det er nitrist. Jeg har kjørt meg i grøfta som mine foreldre har sagt x antall ganger.  Flaut at alt dette kom frem her egentlig men gjort er gjort. Føler meg dum. 

Jeg er veldig sta og derfor har jeg ikke villet tatt i mot hjelp. Men ser jo at jeg ikke har klart det selv. Men å involvere alle instanser er helt feil, å bruke lege/psykolog er jeg og har alltid vært positiv til. Ikke noe psykiatrisk tjeneste og andre ting. 
Forstår mine foreldre at det er tungt for de å stå på sidelinja og observere at ingenting skjer.  Men at de skal involvere alle og alt hjelper i hvertfall ikke, det gir motsatt effekt. 
Og når jeg må si til potensielle fyrer at jeg ikke har bil, jeg leier osv. Føler meg så dum. Det meste burde være på plass i min alder.  Er folk på min alder i bygda her som aldri har jobbet en dag i sitt liv, som har uføretrygd som har flere barn,hus og bil. 

Anonymkode: 1bb8f...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...