Gå til innhold

Herbalife-sekten! Min venninne er fanget, er det flere her inne som har erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk melding på messenger av en «venninne» om jeg ikke kunne ha tenkt meg å gått ned ti kg? Da veide jeg 50kg og slet med å få til å spise pga mistrivsel...

Hun selv er sterkt overvektig, så jeg skulle egentlig bare ha svart at jeg kjøper når jeg blir like feit som deg. De eier ikke grenser for hvordan de tilnærmer seg for å få til et salg. Virkelig plagsomt. 

Anonymkode: f03c1...027

Dette med frekke salgsmetoder er min erfaring også. Jeg ble invitert på bursdagsbesøk til en venninne og hele bursdagsfeiringen var at hun viste frem produktene hun ønsket å selge oss.  

Jeg har vanskelig for å tro at noen som har gode produkter ville vært villig til å ødelegge vennskap for å få solgt produktene. 

Anonymkode: e6dac...ff3

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg pleier bare å svare "jeg er allergisk/sykdom mot.... Så jeg kan ikke bruke". 

Feks alle de kremer, sminke osv som folk prøver å selge: "beklager, jeg har perioral dermatitt, så holder meg til produktene hudlegen sa jeg bør bruke :) ". Ingen protesterer på det. 

Ellers sier jeg bare "nei takk, jeg har så mye av *sett inn lignende produkter*, så det trenger jeg ikke". 

Anonymkode: b60d2...eab

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fikk melding på messenger av en «venninne» om jeg ikke kunne ha tenkt meg å gått ned ti kg? Da veide jeg 50kg og slet med å få til å spise pga mistrivsel...

Hun selv er sterkt overvektig, så jeg skulle egentlig bare ha svart at jeg kjøper når jeg blir like feit som deg. De eier ikke grenser for hvordan de tilnærmer seg for å få til et salg. Virkelig plagsomt. 

Når jeg får slike henvendelser spør jeg rett it: «Sier du at jeg er feit?» 

Mange som ikke sender flere meldinger da, gitt..... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (På 20.8.2020 den 10.15):

Jeg er distributør og bruker og har et helt normalt liv, normale venner og normal jobb - ikke noe sektfølelse 😂 hvis det å ha fokus på hva man putter i seg, når, trening og et generelt fokus på egen helse er sekt so be it liksom, jeg kan leve med det.. 

Hvorfor må du være distributør for å ha fokus på hva man putter i seg og helse generelt?

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har så lite til overs for herbalife at jeg har ikke ord. Ei jeg gikk på grunnskolen med selger herbalife og er helt hjernevasket. Hun har pushet på salg, på to fellesbekjente som hun vet sliter med anoreksi og bulimi. 
Vi mistet kontakten på grunn av dette, for jeg måtte jo si ifra! Det er helt sykt at hun sitter å preacher "bli den beste versjon av deg selv" og pusher på dem shakes når hun ene har vært innlagt mer enn hun har ikke har vært innlagt på grunn av alvorlig anoreksi! Jeg snakker Eugenia Cooney-sykelig tynn i to 10-år, hun er døden nær! Hun andre har slitt med bulimi siden veldig ung alder og hun er "mild" utviklingshemmet og mange tilleggsplager i tillegg. Det er usmakelig, frekt og burde vært ulovlig å drive på slik! Vi har gått på skole sammen i 10 år, hun vet hva de sliter med så inderlig godt, allikevel så valgte hun seg ut dem til å pushe og presse. Og hva fikk jeg til svar? Hun hadde lært at Herbalife er for alle, både barn, ungdom og voksen og er også ypperlig for de som sliter med mat. For det inneholde gode næringsstoffer som syke trenger, også de som har spiseforstyrrelse 😦 Hun hadde lært det på et sånt møte-hallelujah-ting i utlandet. Ikke seminar, men det er stort oppmøte med noe team-greier. Det høres ut som en sekt hele greia, så en video hun la hun for noen år siden. 
Burde vært ulovlig å drive på slik.

Anonymkode: e8e2e...f47

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme møkka med dette som heter It works også....It dosen't works faktisk. Bare humbug og svindel fra ende til annen.

Anonymkode: 8c94e...238

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 16.08):

I teorien ja. Men det er ikke sånn i praksis. Da hadde alle som sliter med utmattelse fått energi av mat/sukker. Og det vet vi jo at man ikke får. 

Anonymkode: cd326...ee8

Jeg tror vi snakker om to typer energi her.😊 Jeg snakker ikke om følelsen av energi, men energi i form av kcl. Er man emosjonelt eller fysisk utnattet av andre årsaker enn at man er sulten, så sier det seg selv at man ikke føler seg mer energisk bare ved å spise noe, nei. Da bør må gå til legen om tilstanden ikke bedrer seg med f.eks. tilstrekkelig hvile. Men sukker er i fysikken fortsatt energi, akkurat som fett også er energi.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis noen av dere har fulgt happymommysquad på snap, der var det ei nyskilt som hadde kasta seg på sekt-kjøret for noe vitamin/shakes greier, og attpåtil hadde funnet seg en ny mann som drev med det samme. Hun virka som ei oppegående dame:/ Er ofte man kommer over folk på snap/insta som virker interresante, men så viser det seg at «jobben» er distributør av div ræl innen den sorten, og da er det takk og farvel...

Anonymkode: c925a...660

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 8.07):

Hva er et fint menneske? Noen som er så hjernedøde at de satser på herbalife eller annen MLM? Samt blit totalt hjernevasket av dette, deltar på vekkelsesmøter.

Anonymkode: 51003...a8b

Det var da voldsomt til kverulering. 

Jeg tror ikke du forstår hvor lett det kan være å gå i fella her. En trenger ikke å være hjernedød eller mindre intelligent. Et menneske man ser på som helt normalt oppegående og ordentlig blir sakte, men sikkert forvandlet til et slags siklende rovdyr som går på snikende jakt blant familie og venner. Det er derfor jeg sier at jeg har sett dette skje selv, med venner jeg slett ikke trodde det om. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
every woman skrev (14 timer siden):

Det var da voldsomt til kverulering. 

Jeg tror ikke du forstår hvor lett det kan være å gå i fella her. En trenger ikke å være hjernedød eller mindre intelligent. Et menneske man ser på som helt normalt oppegående og ordentlig blir sakte, men sikkert forvandlet til et slags siklende rovdyr som går på snikende jakt blant familie og venner. Det er derfor jeg sier at jeg har sett dette skje selv, med venner jeg slett ikke trodde det om. 

De er som regel mindre intelligente. De som ikke går fem på dette tullet, er de som har evne til å tenke kritisk og til å tenke selv. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er som regel mindre intelligente. De som ikke går fem på dette tullet, er de som har evne til å tenke kritisk og til å tenke selv. 

Ja, akkurat! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min erfaring er at de som tiltrekkes av MLM ikke nødvendigvis er mindre intelligente, men de har uten tvil som fellesnevner at de lett lar seg blende av karismatisk markedsføring og store vyer. De jeg kjenner som er eller har vært i Herbalife, Mary Kay og Equoligy (?) er varme og omgjengelige folk som jeg liker godt ellers. Det er imidlertid litt påfallende at flertallet av de jeg kjenner i MLM også er sterkt personlig kristne, og i menigheter som er litt på hey ho halleluja- siden... litt som Herbalife- møtene.. 

Anonymkode: 83d74...cc9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min erfaring er at de som tiltrekkes av MLM ikke nødvendigvis er mindre intelligente, men de har uten tvil som fellesnevner at de lett lar seg blende av karismatisk markedsføring og store vyer. De jeg kjenner som er eller har vært i Herbalife, Mary Kay og Equoligy (?) er varme og omgjengelige folk som jeg liker godt ellers. Det er imidlertid litt påfallende at flertallet av de jeg kjenner i MLM også er sterkt personlig kristne, og i menigheter som er litt på hey ho halleluja- siden... litt som Herbalife- møtene.. 

Anonymkode: 83d74...cc9

Relegiøse mennesker er jo svake og manipulerte hjernevaskede sauer, som må ha noe å støtte seg til. Oppegående mennesker gjør ikke slike ting.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 15.34):

Relegiøse mennesker er jo svake og manipulerte hjernevaskede sauer, som må ha noe å støtte seg til. Oppegående mennesker gjør ikke slike ting.

Det var litt av en påstand. Så trist at du ser så svart-hvitt på religiøse mennesker og stempler dem på den måten. Kanskje det er det enkleste for deg? Intellektuell latskap, kaller jeg det. Jeg tror på Gud, og er skeptisk til MLM. 

Anonymkode: 914f1...ed7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser disse damene har invadert reelsfeeden min på Instagram. Hvor de snakker masse om #networkmarketing. Det morsomme er at jeg må lete så sjukt mye for å finne ut hva de prøver å markedsføre 🙈

Anonymkode: 0f398...c60

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ser disse damene har invadert reelsfeeden min på Instagram. Hvor de snakker masse om #networkmarketing. Det morsomme er at jeg må lete så sjukt mye for å finne ut hva de prøver å markedsføre 🙈

Anonymkode: 0f398...c60

Jepp, networking og businesswomen og workingfromhome. 

Ei venninne begynte med lumispa og hele instaen hennes ble et evig mas av hennes daglige skjønnhetsrutiner - flere ganger daglig - og hvor god businesskvinne hun var. Pluss masse deling fra andre felles lumispa-damer. Hun ville ha meg med i en lukket fb-gruppe, men jeg overså invitasjonen, gitt. 

Jeg synes det var problematisk fordi dette aldri ble merket som reklame, til tross for at det helt klart var skjult salg. I tillegg holdt hun på samtidig som hun var i foreldrepermisjon. Er det lov? 🤔 

Oriflame husker jeg fra barndommen, husker jeg fikk et sminkeskrin hvor fargepaletten så ut som en solstol på stranden 🤩

Tupperware har jeg aldri tenkt på som MLM, er det ikke noen distributører som selger varer til andre på sånne hjemmemøter da? Det er vel ingen press om å selge videre for å kjøpe utstyr selv. Jeg har hvertfall hatt Tupperware i 20 år, fortsatt fine i formen. Skulle gjerne hatt en ny appelsinskreller derfra, men nå er det ingen som har møter 😝

Har lest at en av lederne i PM International Norge selger huset sitt, det koster 14 millioner. Så man tjener jo noen grunker. 😎

Anonymkode: b9811...1ff

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.3.2021 den 15.34):

Helt korrekt !  Grunnleggeren av en av de store på 80-90 tallet (Natures own) har/hadde bakgrunn fra et sterkt religiøst miljø.  Mange av ideene bak MLM-konseptet, med de karismatiske møtene er nettopp hentet derfra. "La deg bli henrykt og begeistret av andres hngivenhet" (Les=hjernevasket)

Anonymkode: b5f06...842

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Jeg har smakt på noen av produktene og prøvd en kur, slik som mange andre. Det var ikke verre enn andre pulvergreier, men ble absolutt ikke «frelst» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har flere selgere av Oriflame og Mary Kay på vennelista, og det som overrasker meg er at de er så dårlige på å sminke seg. Det er alltid alt for mye og helt feil farger til huden deres, klarer ikke forestille meg at noen blir fristet til å kjøpe av det der. I tillegg har de jo folk over seg, hvorfor får de ikke hjelp av disse til å velge riktige farger og stiler? Forkastelig opplegg synes jeg, de fanger opp folk som ikke forstår konseptet eller som ikke greier å si nei, og så ender disse med å kjøpe alle produktene til seg selv. 

Moren til en ungdomskjæreste av meg solgte Oriflame og hadde et helt kott fullt av produkter hun måtte kjøpe for å kunne fortsette å være selger. Særlig dusjsåper, dyre, udrøye og overparfymerte, men allikevel noe de i hvert fall kunne bruke selv. 

Har hatt et par kunder på jobb som har hengt opp reklame for Forever Living, mikrofiberkluter og et eller annet MLM-vaskemiddel, men de river jeg bare ned og forteller dem at hvis de vil selge noe, så blir det uten vår hjelp. Har fungert fint, de har heldigvis gitt opp etter første forsøk. 

Anonymkode: 675e9...309

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...