Gå til innhold

Hvor i Norge bor du, og hvorfor trives du/trives du ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i Moss , men flytter til Kanary til sommeren

Anonymkode: e7fd6...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bodde på Kløfta, Ullensaker før jeg flyttet fra Norge. Trivdes ikke noe særlig; grått, kjedelig og vanskelig å bli kjent med folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2020 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Gjør det!

Jeg bor i Porsgrunn. Liker meg godt her. Menneskene er bra. Naturen er fin (sjø og skog og nær fjellet). Kan ramse opp mye mer men uansett bra 😊 

Og om du tenkte innlands-telemark, fantastisk der også 😊

Anonymkode: 90e82...fd9

Jeg tenker på å flytte til Porsgrunn. Hvilke områder vil du anbefale? Har barn i barneskolealder, og ønsker å bo i et strøk med eneboliger/tomannsboliger/rekkehus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tanuki skrev:

Bodde på Kløfta, Ullensaker før jeg flyttet fra Norge. Trivdes ikke noe særlig; grått, kjedelig og vanskelig å bli kjent med folk.

Grått og kjedelig på Kløfta? Hva med NordNorge da?

Anonymkode: aee71...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Grått og kjedelig på Kløfta? Hva med NordNorge da?

Anonymkode: aee71...36a

Aner ikke  for har hverken besøkt Nord-Norge eller bodd der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har bodd i Stavanger i mange år og HATER det. Desidert den verste byen jeg har bodd i. Sure folk, bibelbelte, elendig vær, bittelite sentrum, kjedelig restaurant- og byliv. Gru. Savner Oslo. Eller egentlig hvilken som helst annen by. 

Anonymkode: 32237...204

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.10.2020 den 6.19, AnonymBruker skrev:

Bor i Moss , men flytter til Kanary til sommeren

Anonymkode: e7fd6...e40

Kanary?

På 11.10.2020 den 17.16, Tanuki skrev:

Bodde på Kløfta, Ullensaker før jeg flyttet fra Norge. Trivdes ikke noe særlig; grått, kjedelig og vanskelig å bli kjent med folk.

Hvor bor du nå?

Anonymkode: 39647...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på vestlandet.

Pluss: Lave boligpriser, natur rett utenfor døren, lite narkomane, lite forurensning og eksos, lite køer, mye ro og stillhet. Lite kulde og snø.

Minus: Mer regn enn jeg foretrekker, mindre jobber å velge i. 

Anonymkode: 65a6e...ddd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bor sentralt i Oslo og trives ikke spesielt bra. Jeg synes folkene her er veldig opptatt av overfladiske verdier, store avstander, mye trafikk og dårlig luft. 

 

Har bodd i Nordland, Trøndelag og Vestlandet før. Tror det blir flytting tilbake til en av de plassene i løpet av året som kommer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2020 den 8.19, AnonymBruker skrev:

I hvilken by/tettsted bor du? Hva er det som gjør at du trives/trives ikke der du bor? 

Anonymkode: 22967...8b0

Bor i Steinkjer (Trøndelag) nettopp flyttet hit og trives veldig godt 🙂 Akkurat passe stor by, men tog forbindelser til både nordover og sørover 🙂 Pluss mye flott natur. 

Anonymkode: 647a3...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2020 den 11.01, AnonymBruker skrev:

Jeg også! Kristiansund. Bodd her hele livet, trives godt. Fin by, mange turmuligheter, lett å komme seg rundt. Folkene er helt ok dog :fnise:

Anonymkode: 269d2...5a3

Er selv fra Kristiansund, født og oppvokst der. Fin by, fin natur, men menneskene er så som så 🤣

Anonymkode: 647a3...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lite tettsted på Helgelandskysten med fantastisk natur og det helgelandske arkipelaget omtrent rett utafor kaikanten :) Blir av og til litt "smått", men elsker hjemstedet mitt likevel 💗 Ingen forurensning, lite trafikk, korte avstander, gode forhold for mange ulike friluftsaktiviteter, kajakklubb, flere koselige kafèer/spisesteder, ølbryggeri, , 3 flyplasser samt jernbane 1 times biltur unna, og daglig hurtigruteanløp før koronaen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Bergen, og stortrives med det. Jeg liker at det er en stor nok by til at man får fatt i alt man vil, og ikke treffer folk man kjenner overalt. Samtidig som det er nært naturen, og man kan bo i gangavstand til både sentrum og fjell samtidig. 

Litt dritt med alt regnet, da. 

Anonymkode: 50579...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i Drammen hele livet. Flott sted å vokse opp på 80-tallet, selv om byen var et eneste trist veikryss. Blitt veldig fint her nå da! Mellomstor by med nærhet til Oslo og marka. Veldig bekymret over utviklingen de siste 10 åra med gjenger, slåssing og drap. Håper ikke sosialist-Norge ødlegger byen min fullstendig :( 

Anonymkode: 1d172...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo.

Trives godt, her er jeg vokst opp.

Jeg elsker kombinasjonen av å bo nære naturen (marka) og samtidig ha kort vei til sentrum (og de muligheter det gir under normale omstendigheter). Det beste med å bo her er egentlig kollektivtransporten, synes jeg. Bussen går hvert femte minutt 24 timer i døgnet, i tillegg til at jeg bor ved siden av t-banen som også går hvert femte minutt. Vi har ikke behov for bil og har alt vi trenger i kort avstand til hjemmet. Dessuten har jeg kun 10 minutters reisevei med banen til jobb (når jeg ikke har hjemmekontor). 

Jeg liker også godt at det er godt utvalg av take away, hjemlevering av varer (spesielt dagligvarer) og at alt rett og slett er lettvint og veldig enkelt. Jeg har siden 12. mars vært utenfor døra 5 ganger, det er så enkelt å leve uten å måtte ha fysisk kontakt med omverden. Deilig for en introvert som ikke har et stort sosialt behov. ;) 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor i Lofoten, ved by/tettsted.  Er vokst opp i Stavanger, studerte i Oslo og har reist mye i inn- og utland.   

Da jeg først kom hit trivdes jeg mest fordi jeg syntes det var lett å bli kjent med folk.  De var åpne og inkluderende.  Jeg likte humoren og væremåten.    

Tomten og huset vi bygde kunne vi neppe fått råd til i verken Stavanger eller Oslo.  Vi bor usjenert til med brygge nedenfor huset og med utsikt til hav og fjell.  Likevel er vi bare 20 min gange fra sentrum.  Her er mye turister, spesielt om sommeren.  Da er havna full av båter fra hele verden.  Restaurantene langs kaiene er fulle.  Det er også kort vei til flyplasser her om vi vil ut i den store verden.  

Selv etter 40 år + i nord savner jeg den tidlige våren i Stavanger.  Savner også frukthøsten, og kan bli frustrert over hva jeg ikke kan plante og så i hagen min her nord.  Da sier jeg til meg selv at jeg kunne ha risikert å bo på et sted i sør hvor jeg aldri ville ha fått meg min egen hage! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Nord Troms, og trives. Billig å leve her, stort fint hus, garasje og hage. Nydelig natur. Helt passe tilbud på butikker, kafeer, osv...Mange fritidstilbud for barna våre. Sikre jobber. Trygghet, og mange trivelige folk! 

Minuset er den lange vinteren, sykt store klasser på skolen for barna siden det bare er en skole med to paralleller her, og som man kan se på 113...lange avstander på dårlig vedlikeholdte veier. 

Bodd i Oslo og Tromsø før, men har nok innsett at jeg trives best på bygda :)

Anonymkode: af0ee...bc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2020 den 15.04):

Bor i Arendal. Trives ikke, byen er vanskelig å bli kjent i og umulig å komme inn på folk. Men blir vel boende her uansett. Lengter tilbake til Oslo.

 

Anonymkode: 5b5d0...934

 

AnonymBruker skrev (På 15.8.2020 den 20.44):

Arendal, innflytter (selv om jeg kom hit som barn blir man aldri en av de), trives ikke pga folka men finnes heldigvis andre innflyttere man kan være med. 

Anonymkode: 67522...d66

 

AnonymBruker skrev (På 16.8.2020 den 1.55):

Nord-Norge og Arendal er tydeligvis ikke stedene å flytte!

Anonymkode: aee71...36a

Også innflytter i Arendal og trives heller ikke. Folk er veldig ekskluderende og man merker godt at det er få med høyere utdannelse her. Masse sinte unge menn på byen, unge alenemødre, rasister osv. Folk sier aldri det de mener, men baksnakker deg så fort du snur ryggen til. 

Kan foreløpig ikke flytte pga familie. 

Kunne godt tenke meg å flytte til Grenland eller Bergen. 

Anonymkode: 4dadf...9a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Trondheim, fødebyen min. Jeg er veldig glad i den, og har alltid trivdes godt her før. Men den vanvittige fortettingen holder på å ødelegge for all trivsel. Det er ikke mulig å finne en bydel hvor fortettingen ikke har tatt helt over. Trist.

Nå drømmer jeg om å bo et sted med ro, luft og lys omkring meg. Men da er tiden som trånnhjæmspie over. Her finnes det ikke noe sånt lenger.

Anonymkode: 9fa39...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...