Gå til innhold

Hvor i Norge bor du, og hvorfor trives du/trives du ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i Oslo, og trives veldig godt. Men en må være kjent for å finne de pene strøkene. Syns det er mye stygg arkitektur her som ødelegger inntrykket en kan få. Lite pent mange steder! 

Men byen har sine perler, helt klart. Og når en elsker folk og å sitte på utecafeer/restauranter, så er det helt topp. I normale tider vel og merke.

Men jeg lurer på hvorfor en gikk bort fra navnet Kristiania? Hva betyr "Oslo" egentlig. Utrolig rart og ikke pent navn! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stavanger 🥰

Jo det blåser og regner 8 mnd i året men er nok en vanesak. 

Rogalendinger setter ekstra pris på soldager  når vi får dem .

Har bodd både i Oslo og Bergen trives der også .

Eneste stedet jeg ikke kunne tenkt meg er innlandet  - med skog  og milevis  til åpent hav. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Arendal. Trives ikke, byen er vanskelig å bli kjent i og umulig å komme inn på folk. Men blir vel boende her uansett. Lengter tilbake til Oslo.

 

Anonymkode: 5b5d0...934

Bor ikke langt unna Arendal, og er fra Oslo. Savner Oslo helt sykt. Jeg skal bare pusse opp leiligheten, selge og flytte hjem til Oslo. Liker ingen her, btw. Ingen folk er hyggelige, jeg savner Oslo folka. 

Anonymkode: 7418c...7a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarpsborg . Jeg elsker byen min, men det er ekstremt mange narkomane her!

Anonymkode: c87f9...181

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Indre Troms. Har bodd her i seks år, og blir nok her i tre år til (pga jobb). Trives greit, men forferdelig lang vinter! Gleder meg til å flytte tilbake til Østlandet.

Anonymkode: 801dd...102

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsberg , trives sånn passe. Har ikke så mye venner så da er det kselig å bo nære familien.

Anonymkode: a4c2c...fdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Bor i Arendal. Trives ikke, byen er vanskelig å bli kjent i og umulig å komme inn på folk. Men blir vel boende her uansett. Lengter tilbake til Oslo.

 

Anonymkode: 5b5d0...934

Bodde i Arendal, ganske mange harry folk der rundt omkring. Og eldre menn som er wabbabe texanere :fnise:

Anonymkode: f5ea7...d1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Catalina Culès skrev:

Bor i en liten by på Sør-vest landet, trives helt greit. Men har planer om å flytte til  Telemark.

Gjør det!

Jeg bor i Porsgrunn. Liker meg godt her. Menneskene er bra. Naturen er fin (sjø og skog og nær fjellet). Kan ramse opp mye mer men uansett bra 😊 

Og om du tenkte innlands-telemark, fantastisk der også 😊

Anonymkode: 90e82...fd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Bor i Hamar og elsker å bo her. Jeg har bodd mange steder rundt om i Norge, og Hamar er det klart beste stedet å bo og her skal jeg bli gammel. Her har vi bade og båtmuligheter med Mjøsa, flotte turområder, kort vei til fjellet og imøtekommende og vennlige mennesker som gjorde det veldig enkelt å få venner da keg flyttet hit.

Anonymkode: ed27a...c6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det!

Jeg bor i Porsgrunn. Liker meg godt her. Menneskene er bra. Naturen er fin (sjø og skog og nær fjellet). Kan ramse opp mye mer men uansett bra 😊 

Og om du tenkte innlands-telemark, fantastisk der også 😊

Anonymkode: 90e82...fd9

Det er faktisk Grendlands området jeg vurderer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Finnmark. Altfor lang vinter, ingen sommer. Kommer ikke inn på folk, ingen jeg kan kalle venner her. Noen familiemedlemmer som vi ser fra tid til annen.

Flytter til østfold når ungen er ute av redet.

Anonymkode: e4272...35c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rogadame skrev:

Stavanger 🥰

Jo det blåser og regner 8 mnd i året men er nok en vanesak. 

 

Da må det ha forandret seg siden jeg bodde i Stavanger, bodde i Stavanger fra 2005 til 2013 og ingen av de årene drev det og regnet 8 måneder i året.

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arendal, innflytter (selv om jeg kom hit som barn blir man aldri en av de), trives ikke pga folka men finnes heldigvis andre innflyttere man kan være med. 

Anonymkode: 67522...d66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i en stor by i sentraleuropa. Trives godt selv om enkelte ting her er ganske gammeldags sammenlignet med Norge

Anonymkode: 56573...5cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i på Vestkanten i Oslo og stortrives. Hvis jeg skulle ha flyttet noe annet sted i Norge måtte det ha vært til Tønsberg, der liker jeg meg også veldig godt. Men hele familien min og alle vennene mine bor i eller rett utenfor Oslo, så da synes jeg det er enklest å bare bli her. (Og har det som sagt supert her- men boligprisene er jo ekstreme her, så vi kunne ha fått et slott i Tønsberg, for samme sum som vår halvpart av tomannsbolig koster her i Oslo :ler: )

Anonymkode: 22ce4...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor i en bygd ca. 35 minutter unna Oslo. Trives veldig godt fordi det er landlig og samtidig nært Oslo. Jeg vokste opp i et hus i skogen og var vandt med å våkne til rådyr som forsynte seg fra kjøkkenhagen, revunger under trappa og lyder fra beitedyr på gårdene rundt (og hylene fra paniske griser under slakt, men det klarer jeg meg uten 😂), og føler en ekstra trygghet og hjem-følelse her vi bor fordi vi blant annet våkner til breking fra sauene på beitet rett over veien.

Det er kanskje en sær ting, men jeg kan ikke noe for det.

Anonymkode: 21fc3...57d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Norge og Arendal er tydeligvis ikke stedene å flytte!

Anonymkode: aee71...36a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frederikstad. Fin kystlinje, frisk sjøluft og svaberg. . Kort vei til Svinesund og Oslo...

Anonymkode: 03bd9...7c2

Fredrikstad er klart best! Har blitt utrolig flott i sentrum og vi har den beste bryggepromenaden. 

Anonymkode: a64c8...a62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bygda, 40 minutters kjøretur fra Trondheim. Skulle gjerne ha ønsket å bodd i storby pga. nærhet til alt, men jeg trenger ro og natur rundt meg, så jeg har funnet en mellomting. Synes derimot at Trondheim er en kjedelig by. Å bo landlig, men med samtidig grei avstand til Oslo er nok drømmen :) Bare synd at jeg og mannen er ekstremt knyttet til bygda vår. Skulle ønske vi hadde guts til å flytte.

Anonymkode: 3b7a1...4e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...