Gå til innhold

Hvor i Norge bor du, og hvorfor trives du/trives du ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvilken by/tettsted bor du? Hva er det som gjør at du trives/trives ikke der du bor? 

Anonymkode: 22967...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innflytter i Grimstad, trives ikke da det er altfor vanskelig å komme inn på lokalbefokninga. Bodd der omlag 10 år

Anonymkode: 55c2e...ecf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moss, har bodd her hele livet og trives...liker ikke forandringer og er avhengig av det kjente og trygge for å trives;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordvestlandet. Bodd her hele livet og trives godt fordi jeg er veldig glad i kystklimaet/været, og den flotte naturen her 🙂 

Anonymkode: df540...4da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordvestlandet. Bodd her hele livet og trives godt fordi jeg er veldig glad i kystklimaet/været, og den flotte naturen her 🙂 

Anonymkode: df540...4da

Jeg også! Kristiansund. Bodd her hele livet, trives godt. Fin by, mange turmuligheter, lett å komme seg rundt. Folkene er helt ok dog :fnise:

Anonymkode: 269d2...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i den. Bor på et mindre sted en time unna kr.sund, og er ikke så begeistret for folkene/kulturen. Men elsker å bo her likevel, og kunne ikke tenkt meg å flytte 🙂

Anonymkode: df540...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Bor i en liten by på Sør-vest landet, trives helt greit. Men har planer om å flytte til  Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middels stor by på Østlandet. Det er helt greit. Grei avstand til Oslo. Og det er der jeg helst vil bo. Men prisene... 🙄

Anonymkode: ccb58...bfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Vestlandet omringet av fjell. Trives ikke, blir kjempe klaustrofobisk av det. Drømmen hadde vært å bo i et helt flatt land. 

Anonymkode: 199bb...da6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bor på Vestlandet omringet av fjell. Trives ikke, blir kjempe klaustrofobisk av det. Drømmen hadde vært å bo i et helt flatt land. 

Anonymkode: 199bb...da6

Jæren er ganske så flatt :) 

Anonymkode: 8de91...2f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frederikstad. Fin kystlinje, frisk sjøluft og svaberg. . Kort vei til Svinesund og Oslo...

Anonymkode: 03bd9...7c2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i en liten fjordbygd på Vestlandet, og trives veldig godt. Mannen min er herifra og lokalbefolkning har tatt meg i mot med åpne armer og vært veldig inkluderende. 

Elsker også naturen, de majestetiske fjellene som stupet ned i grønnblå fjorder.  

 

Anonymkode: 32fc1...8b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bor jeg på Vestlandet, men trives ikke. Jeg tenker å flytte og studerer ved et av studiestedene i Oslo, så kanskje det blir i nærheten av der.

Trives ikke fordi dette er en liten bygd, det er altfor stille her, folkene er som på bygder flest og jeg savner å bo litt mer sentralt. Eneste positive er at det er fint her, men det regner såpass mye at det for det meste bare er grått og vått. Det kan godt være litt vær der jeg bor, men når det bare regner og blåser så blir i hvert fall jeg lei.

Anonymkode: 861f7...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innflytter til en av Mjøsbyene. Mistrives sterkt og kommunen er dårlig drevet. De lokale politkerne ødelegger byen med fortetting og parkeringsplasser. Bygdedyret lever i beste velgående selv om byen prøver å være urban. Et møkkasted og flytter så snart muligheten er der.

Anonymkode: 9a806...a4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Bor i en liten by på Sør-vest landet, trives helt greit. Men har planer om å flytte til  Telemark.

Godt valg😌 

Er født- oppvokst og bosatt i nedre Telemark. Grunnen til at jeg har blitt værende er på grunn av forholdsvis stabilt klima, skjærgården samt plasseringen. Lett å komme seg inn til Oslo og Kristiansand for eks! 

Anonymkode: 58c4e...35e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Bergen, og har et landsted noen timer lenger nord. Har turnusjobb med en del lengre friperioder. Får liksom både by og land. Trives veldig godt, minuset er klimaet.  Men så er det jo så nydelig her når det skinner opp da. Bodde noen år på østlandet, og savnet etterhvert variasjon i været. Her kan det være 3-4 forskjellige værtyper og årstider i løpet av noen timer. 

Anonymkode: 971c6...d8a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Trondheim pga familie og jobb, har vokst opp her. Trives ikke. Elsker å reise bort fra kommunen. Kjedelig natur, kjedelig by, høye boligpriser, er egentlig bare litt lei av hele plassen.
Personlig kunne jeg tenkt meg å bodd en annen plass i landet, men jeg er for feig til å flytte(mye styr med å finne seg jobb, hus osv.). Kunne tenkt meg villere natur enn det er her i Trøndelag. Jeg vil ha kyst, fjell og fjorder. Kunne gjerne bodd i ei lita bygd. Drømmen hadde vært Lofoten eller kanskje Sunnmøre eller Bremanger. Jeg elsker å gå i fjellet, og jeg vil egentlig ha nærhet til sjøen. Synes den komboen er uslåelig. Har også kunne tenkt meg å bodd i gamle Vestfoldområdet, men mest pga været, ikke naturen.

Anonymkode: ff08a...c5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Arendal. Trives ikke, byen er vanskelig å bli kjent i og umulig å komme inn på folk. Men blir vel boende her uansett. Lengter tilbake til Oslo.

 

Anonymkode: 5b5d0...934

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...