Gå til innhold

Kan vi få menn til å forstå hvor sårbare unge kvinner er?

Trolltunge

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Trolltunge skrev:

Vær så snill, dette er så feil som det kan bli. 

Nei, dette er fakta. Alle "eksperter" er enig i at menn foretrekker unge kvinner og utseende, kvinner foretrekker penger og status. De fleste kvinner frykter å bli utkonkurrert av en bedre, på lik linje med at menn frykter andre menn med høyere status. Det er bare sånn det er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Thepig skrev:

Nei, dette er fakta. Alle "eksperter" er enig i at menn foretrekker unge kvinner og utseende, kvinner foretrekker penger og status. De fleste kvinner frykter å bli utkonkurrert av en bedre, på lik linje med at menn frykter andre menn med høyere status. Det er bare sånn det er. 

Ekspertene kan gjerne mene dette, og personlig vil jeg gi min stemme til ekspertene i dette jeg også. Jeg synes selv det er helt klart og tydelig at de yngre kvinner er utseendemessig mer attraktive, og så er de sikkert også enklere å få til ny kjæreste på mange måter, enn vi som har fått våre vaner og uvaner så sterkt i oss at vi ikke er så endringsvillige. (Samtidig er vi noe vi selv anser som fordel, iallefall for oss selv, mer moden og trygg.) 

Det du hevder er likevel ikke sånn det er i forhold til hvorfor kvinner engasjerer seg i temaet i tråden. 

For deg handler dette om en og samme ting. 1. Yngre kvinner er mest attraktiv.

For oss kvinner handler dette om to ulike ting, der 1. Ja vi synes også selv at yngre ofte er flottere og har et mer attraktivt utseende og kropp. Angående det skulle de fleste av oss gjerne være yngre igjen. Ikke mentalt, så absolutt ikke, men angående utseende. 2. Vi har opplevd ekle ting da vi var unge, eller vi har venninner som opplevde det, og vi ønsker bedre for neste generasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trolltunge skrev:

For oss kvinner handler dette om to ulike ting, der 1. Ja vi synes også selv at yngre ofte er flottere og har et mer attraktivt utseende og kropp. Angående det skulle de fleste av oss gjerne være yngre igjen. Ikke mentalt, så absolutt ikke, men angående utseende. 2. Vi har opplevd ekle ting da vi var unge, eller vi har venninner som opplevde det, og vi ønsker bedre for neste generasjon. 

Nei, dette gjelder deg. Påstår du....de fleste kvinner, som menn, frykter de som er bedre. Ekle ting skjer med alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De seksuelle opplevelsene som jeg ikke syntes var ok som tenåring var med jevnaldrende. Mens med de som var en del eldre har jeg bare hatt positive erfaringer, syns det blir veldig svart/hvitt syn denne tråden.

Anonymkode: 055d6...ad5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er en avsporing.

Når du har et traume, en vond opplevelse som satt spor, er det ikke da naturlig at du som forelder blir redd det samme skal skje når barnet ditt kommer i samme alder?

Er det ikke naturlig at du vil beskytte barnet ditt gjennom nærmest folkeopplysning?

Jeg gruer meg til barna mine kommer til den alderen da jeg ble utsatt for overgrepet. Jeg har lyst til å snakke med alle som befinner seg rundt barna, og få deres bekreftelse på at de skal la barna mine i fred..

Anonymkode: 2c737...0c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Thepig skrev:

Nei, dette gjelder deg. Påstår du....de fleste kvinner, som menn, frykter de som er bedre. Ekle ting skjer med alle.

Ja det gjør vi kanskje, når det gjelder dem som er på samme nivå /marked som oss selv, men det er kanskje her hele misforståelsen mellom menn med din mening og oss kvinner ligger, i det du oppfatter som misunnelse og vi bare blir oppgitt av å få høre det. For vi føler oss generelt bedre når vi blir mer voksen. Vi føler oss tryggere, mer selvsikker og mer attraktiv som PERSON når vi er blitt mer moden, og å være attraktiv kun som kvinne, ikke hvem vi er, er ikke noe vi ønsker. Det er vi som er blitt mer moden, og formet til å stå bedre frem som person, noe vi er glade for å ha lagt bak oss. 

Så vi føler oss personlig og som person som mer attraktiv enn da vi mest var attraktiv kun fordi vi var ung kvinne. Pen og perfekt kropp, blås i hvem vi var som PERSON. 

For deg som ser dette utenfra, og SER på hvem som er mest attraktive, så er det egentlig ikke rart at du ikke forstår kvinners personlige utvikling, som medfører at vi føler oss best når vi fremtrer som trygg PERSON. 

Så blir det også feil når du og andre menn skriver ting som sier "Beklager, dere er utdanket av yngre og ikke attraktive lenger." for vi blir 30, 40 og 50 år, og fremdeles får mange av oss mer oppmerksomhet fra menn enn vi egentlig setter pris på. 

Så mindre ja, det er slik, og det føles veldig ok, ettersom det stort sett er " ser så deilig ut " upersonlig oppmerksomhet som forsvinner. Den som egentlig var litt guffen, fordi vi kvinner også liker å være ansett som personer, individer med egen personlighet og egne verdier. Likevel feil, fordi vi fremdeles får såpass mye, til og med for mye, oppmerksomhet fra menn at det blir, for oss, veldig teit når du og andre sier at vi ikke lenger er attraktive. Vi er det jo tydeligvis for veldig mange menn. Det er hva vi opplever, og da fremstår bare utsagn som det som tåpelige forsøk på å få oss usikre. 

Det rammer KUN de som allerede er usikre, og som kanskje aldri har fått så mye oppmerksomhet fra menn. De sårbare kvinner, som er like såret av å bli valgt bort som menn som av sårhet på å bli valgt bort ønsker å såre kvinner. Dere er kun ufine mot dem som har opplevd for mye ufinhet fra menn allerede. Oss andre provoserer dere bare på den måten at vi synes dere er idiotisk. 

Spesielt når dere vinkler vår omtanke og håp for at unge kvinner skal få det bedre enn vi fikk muligheten til til å være misunnelse. Det er jo tvert imot det. Vi ønsker dem BEDRE enn det vi hadde det, da vi var unge og usikker. 

Eller i dine øyne, mer attraktive, i våre øyne mindre POSITIVT attraktive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De seksuelle opplevelsene som jeg ikke syntes var ok som tenåring var med jevnaldrende. Mens med de som var en del eldre har jeg bare hatt positive erfaringer, syns det blir veldig svart/hvitt syn denne tråden.

Jeg kan si det samme, men temaet i denne tråden er unge kvinner og voksne menn. 

Neste gang jeg lager tråd om temaet tenker jeg at det vil være om problemet mellom yngre mennesker. Det er litt andre faktorer der, selv om problemet og resultater er mye det samme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trolltunge skrev:

masse tull

Alle føler seg bedre som trygg person. Selvsagt ønsker man seg en best mulig partner, og utseende er det som teller mest hos kvinner. Kvinner som er pene vil alltid oppleve livet som bedre enn andre som ikke opplever det sånn. Er man ikke pen tiltrekker man seg også menn av lavere kvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med trollet mener jeg Thepig, dersom det skulle være noen tvil.

Ikke alle kommentarer fortjener et svar.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig dette er en avsporing.

Når du har et traume, en vond opplevelse som satt spor, er det ikke da naturlig at du som forelder blir redd det samme skal skje når barnet ditt kommer i samme alder?

Er det ikke naturlig at du vil beskytte barnet ditt gjennom nærmest folkeopplysning?

Jeg gruer meg til barna mine kommer til den alderen da jeg ble utsatt for overgrepet. Jeg har lyst til å snakke med alle som befinner seg rundt barna, og få deres bekreftelse på at de skal la barna mine i fred..

Ja dette er sikkert mye av årsaken til at jeg brenner for temaet. Jeg opplevde det jeg delte og diverse annet, og det har kostet meg mye å reise min seksualitet til å stå på trygge ben igjen etter diverse som ga den dårlig start. Jeg hører også fra så mange andre kvinner de samme tingene, og jeg leser så mye som går galt seksuelt, også for menn, som trolig er forårsaket av at kvinner ikke fikk utvikle et trygt og godt forhold til sex, kropp og menn. 

Jeg er derfor fortvilet og redd for å sende mine unge ut i dette, når absolutt ingenting har endret seg til det bedre, og jeg håper så inderlig på at en gang blir det slutt på at så mange kvinner blir ødelagt slik. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mat trollet ..

Jeg vet, men noen ganger er det ålreit å se det vokse før det sprekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

med trollet mener jeg Thepig, dersom det skulle være noen tvil.

Ikke alle kommentarer fortjener et svar.

Ånei, nå ødela du dagen min  😂  Anonym og ikke innhold 🤐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Thepig skrev:

Alle føler seg bedre som trygg person. Selvsagt ønsker man seg en best mulig partner, og utseende er det som teller mest hos kvinner. Kvinner som er pene vil alltid oppleve livet som bedre enn andre som ikke opplever det sånn. Er man ikke pen tiltrekker man seg også menn av lavere kvalitet. 

Eneste årsaken til at jeg har svart deg overhodet er at du representerer en dumskap som ødelegger enhver mulighet til å ha gode diskusjoner om dette temaet. God dialog mellom kvinner og menn. 

Jeg vil derfor gjøre deg og andre som gjør dette oppmerksom på en ting : Det eneste dere oppnår med slike ting er at vi kvinner synes dere er idioter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Eneste årsaken til at jeg har svart deg overhodet er at du representerer en dumskap som ødelegger enhver mulighet til å ha gode diskusjoner om dette temaet. God dialog mellom kvinner og menn. 

Jeg vil derfor gjøre deg og andre som gjør dette oppmerksom på en ting : Det eneste dere oppnår med slike ting er at vi kvinner synes dere er idioter. 

Hersketeknikken kommer fram før eller siden, takk for at du beviser minne påstander. At du syns jeg er idiot lever jeg fint med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thepig skrev:

Hersketeknikken kommer fram før eller siden, takk for at du beviser minne påstander. At du syns jeg er idiot lever jeg fint med :)

Og jeg lever veldig bra med at du mener at jeg ikke er attraktiv. 

Det som er problemet med slike som deg er at dere ødelegger mulighet til god og troverdig dialog mellom kvinner og menn. Dermed ødelegger dere også for menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Og jeg lever veldig bra med at du mener at jeg ikke er attraktiv. 

Det som er problemet med slike som deg er at dere ødelegger mulighet til god og troverdig dialog mellom kvinner og menn. Dermed ødelegger dere også for menn. 

Nei, vi ødelegger ingenting. Bare peker på det åpenbare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg kan si det samme, men temaet i denne tråden er unge kvinner og voksne menn. 

Neste gang jeg lager tråd om temaet tenker jeg at det vil være om problemet mellom yngre mennesker. Det er litt andre faktorer der, selv om problemet og resultater er mye det samme. 

Da skjønner jeg ikke hva du vil med denne tråden, min erfaring er jo tydeligvis motsatt av din, virker som du har dårlig erfaring med voksne menn som ung kvinne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge mennesker er sårbare, mer sårbare enn hva mange selv skjønner.

Det er endel som angrer selv om de ville det der og da, men der de sliter i ettertid på sitt eget valg.

Du er ung, du syns den andre personen er tiltrekkende og du er med på flørtingen. Det ene fører det andre med seg og dere ligger sammen. Hvis da den en føler anger i ettertid, er det da den andres feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skjønner jeg ikke hva du vil med denne tråden, min erfaring er jo tydeligvis motsatt av din, virker som du har dårlig erfaring med voksne menn som ung kvinne.

At et problem eksisterer betyr ikke at andre problemer eksisterer. Jeg tenkte at temaet overgrep er for omfattende til å ta alle deltemaer i det i en og samme tråd. 

Problemet med de yngre er litt annerledes enn angående de voksne, akkurat fordi unge gutter også er unge og sårbare. Jeg synes derfor at det må debatteres på litt annen måte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...