Gå til innhold

Foreldrene like vil at jeg skal betale 300 000kr for bryllupet til søsteren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ho ser ganske norskt ut, og har et norsk navn, så jeg tror det blir litt vanskelig å finne ho, håper jeg😅 skal heller si hvem det er om dere skriver det

Anonymkode: b6d2e...3b3

Jamilla?

Anonymkode: 4750c...3ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må dere pakistanere ro dere litt ned med disse bryluppene midt oppi korona og å bruke så mye penger er sykt. Minner meg om en somaler jeg kjenner tok opp 500 000 i forbrukslån gor å ha bryllup.

Anonymkode: 15ad8...82d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå må dere pakistanere ro dere litt ned med disse bryluppene midt oppi korona og å bruke så mye penger er sykt. Minner meg om en somaler jeg kjenner tok opp 500 000 i forbrukslån gor å ha bryllup.

Anonymkode: 15ad8...82d

Kan muslimer ta opp lån?

Anonymkode: 4787b...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsstra di og karen sin får greie seg selv. Har de ikke råd til et bryllup, så må de jo ha råd til det først. Eller om de skal kjøpe noe annet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare nei, nei NEEEEEI!!!! Ikke søren om du skal betale noe! Hadde du f.eks vært 10 år eldre, tjent så bra som du sier og søsteta di hadde vært igjennom mye vondt og hun ikke hadde hatt 1,5 mill mellom henda som hun har brukt opp, så kanskje, bare kanskje synes jeg du kunne ha sponsa en 10-40.000 hvis du hadde super mye på kontoen. Men da måtte det ha vært den totale dummen bryllupet kostet. Ikke at hun skulle bruke 200.000 som hun ikke har og du måtte betale 40.000 av disse. Har hun ikke råd tik bryllup får hun gifte seg billig på tinghuset å be alle på grillparty/gjestene tar med mat selv.

Anonymkode: 56cee...55b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jamilla?

Anonymkode: 4750c...3ca

Tenke jeg og.

Anonymkode: 4787b...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan muslimer ta opp lån?

Anonymkode: 4787b...113

Aner ikke,men hun gjorde det.

Anonymkode: 15ad8...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Har havnet litt i en situasjon. Søsteren min, som er 26 år, skal gifte seg. Hun ønsker å ha et stort bryllup, men hun tjener ganske lite. Hun er en så kalt «influenser». Hun har ikke fullført videregående og har hatt mange jobber, men aldri en fast en. Siden hun ikke har jobb, har ho heller ikke pengene for et bryllup. Foreldrene mine spurte meg i går på telefonen om jeg kunne betale for bryllupet. Jeg begynte å le og trodde at de ikke var seriøs, men de var det. Jeg tenkte at siden hun er lillesøsteren min så kunne jeg bidra litt siden ho har det dårlig økonomisk for tiden. Spurte dem om hvor mye og de sa «300 000kr». Jeg ble sjokka. 300k for et bryllup? Hva faen. Jeg sa jeg skulle tenke over det, men ikke faen om jeg betaler så mye. 

I dag kom søstera mi på besøk og spurte om det samme. Jeg sa til henne at 300 000kr var veldig mye, og jeg ikke hadde lyst til å betale så mye. Ho ble veldig lei seg og sa at jeg var egoistisk bror, og at jeg hadde pengene til å betale for det. Jeg kan innrømme at jeg kan kanskje betale for det, men gir ikke mening at jeg skal betale så mye. Jeg sa til hun at hvis ho faktisk fikk seg en utdannelse og en jobb og stoppet å være en «influencer», kunne ho ha betalt for bryllupet selv. Ho ble ganske sint for at jeg sa det så ho stakk hjem. 

Foreldrene mine ringte meg og sa jeg burde si unnskyld til henne, men jeg sa jeg står for det jeg sa. De sa at jeg heller ikke var invitert til bryllupet lenger. Jeg sa jeg gir faen også la jeg på. 

Burde jeg betale for bryllupet? Jeg skjønner st ho har det trangt økonomisk og jeg hadde sikkert gitt ho mellom 10k-20k, men 300k? Kunne ha kjøpt en bil for det😅
 

 

Anonymkode: b6d2e...3b3

Jeg syns du skal kjøpe deg en bil 😀

Anonymkode: b4fb6...528

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge.

Anonymkode: b6c34...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var akkurat det jeg tenkte også! 300 000kr for et bryllup? Den eneste grunnen de kom med da jeg spurte om hvorfor det skulle være så dyrt, var at ho er en «influencer» og måtte ha et stort bryllup slik at ho kunne legge det ut på Instagram og snapchat. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

1. Du skal IKKE betale for hennes bryllup.

2. Du skal KUN gi en gave, og den gaven du selv syns du har lyst til å gi.

3. Hva sier dette om dine foreldre? Er det liksom ikke de som skal stå for både bryllup og den der medgiften hun skal ha med seg?? Hva har dine foreldre brukt pengene sine på? At de ikke har penger til å påkoste et bryllup får de ta på egen kappe.

4. Din søster får spare penger selv til eget bryllup sammen med forloveden sin. Vi lever i 2020. 

5. Din søster må få huet ut av sanden. Vi har smittevern regler nå og ingen kan holde store bryllup. 

6. Instagram osv er UT. Influencer er UT. 

 

Det eneste hun kan gjøre er å be om penger i brullypsgave, og bruke de pengene til å dekke evt utgifter ved bryllupet selv.

 

Takk Gud for at du er såpass oppegående og stiller spørsmål rundt alt dette! Klem til deg! :)

 

 

 

 

Anonymkode: 339ef...dc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere pakistanere ro dere litt ned med disse bryluppene midt oppi korona og å bruke så mye penger er sykt. Minner meg om en somaler jeg kjenner tok opp 500 000 i forbrukslån gor å ha bryllup.

Anonymkode: 15ad8...82d

😂😂😂 vi er ikke pakistanere. Jeg ser egentlig mer norsk ut enn nigeriansk, men foreldrene mine møtte hverandre i Nigeria og moren min er norsk men oppvokst i Nigeria. Hadde jeg lagt ut et bilde av meg selv hadde dere ikke klart å tippe at jeg er halvt nigeriansk. 
 

Big L til han somaleren😂

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Kjenner jeg synes synd på den uheldige utkårede mannen. Er han klar over hvilken katastofe han holder på å forplikte seg til?

Anonymkode: 339ef...dc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare nei, nei NEEEEEI!!!! Ikke søren om du skal betale noe! Hadde du f.eks vært 10 år eldre, tjent så bra som du sier og søsteta di hadde vært igjennom mye vondt og hun ikke hadde hatt 1,5 mill mellom henda som hun har brukt opp, så kanskje, bare kanskje synes jeg du kunne ha sponsa en 10-40.000 hvis du hadde super mye på kontoen. Men da måtte det ha vært den totale dummen bryllupet kostet. Ikke at hun skulle bruke 200.000 som hun ikke har og du måtte betale 40.000 av disse. Har hun ikke råd tik bryllup får hun gifte seg billig på tinghuset å be alle på grillparty/gjestene tar med mat selv.

Anonymkode: 56cee...55b

Jeg er ett år eldre enn henne, altså 27 år. Jeg tror faktisk at ho skal bruke HELE 300k på bryllupet (sykt, Ik). Tviler sterkt på at søstera mi hadde godtatt å ha et slikt bryllup fordi det «ødelegger» hennes så kalte rykte.

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂 vi er ikke pakistanere. Jeg ser egentlig mer norsk ut enn nigeriansk, men foreldrene mine møtte hverandre i Nigeria og moren min er norsk men oppvokst i Nigeria. Hadde jeg lagt ut et bilde av meg selv hadde dere ikke klart å tippe at jeg er halvt nigeriansk. 
 

Big L til han somaleren😂

Anonymkode: b6d2e...3b3

Trodde først dette var pakistanere også, men herregud da.. Du forklarte jo opphavet ditt tidligere i tråden, ingen som leser eller 🧐

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Huff. Kjenner jeg synes synd på den uheldige utkårede mannen. Er han klar over hvilken katastofe han holder på å forplikte seg til?

Anonymkode: 339ef...dc0

Tviler😅 Men jeg liker han ikke heller ikke, han skal alltid erte meg og tror at han er bedre enn meg osv. Han er også en influencer, hvis det har en betydning..

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje sjarmtrollet ho gifter seg med penger? Evt hans familie kan bidra med 20~30.000 kr? At familie hjelper til i seg sjølv er ikkje så spesielt. Men 300.000 what the f..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Du skal IKKE betale for hennes bryllup.

2. Du skal KUN gi en gave, og den gaven du selv syns du har lyst til å gi.

3. Hva sier dette om dine foreldre? Er det liksom ikke de som skal stå for både bryllup og den der medgiften hun skal ha med seg?? Hva har dine foreldre brukt pengene sine på? At de ikke har penger til å påkoste et bryllup får de ta på egen kappe.

4. Din søster får spare penger selv til eget bryllup sammen med forloveden sin. Vi lever i 2020. 

5. Din søster må få huet ut av sanden. Vi har smittevern regler nå og ingen kan holde store bryllup. 

6. Instagram osv er UT. Influencer er UT. 

 

Det eneste hun kan gjøre er å be om penger i brullypsgave, og bruke de pengene til å dekke evt utgifter ved bryllupet selv.

 

Takk Gud for at du er såpass oppegående og stiller spørsmål rundt alt dette! Klem til deg! :)

 

 

 

 

Anonymkode: 339ef...dc0

Takk for rådet ditt❤️❤️ Når sant skal sies, så synes jeg synd på søstera mi. Influencer er ikke akkurat et bra yrke, spesielt om man ikke tjener noe særlig som ho gjør

Anonymkode: b6d2e...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg gjør faktisk ikke. Ho er en «influencer» som bare legger ut meningsløse bilder og kaller det for en «jobb». Ho får jo ingen sponsorer 😂. Har faktisk prøvd henne til å ta seg en utdannelse (eller i det minste en jobb) men ho gidder ikke å høre på meg. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

Da kan jo mor og far betale da siden de føler så sterkt for det! De fleste venter med å gifte seg til de har råd selv da. Klart er du kvalmt rik så og hun en bra person så hadde du jo kanskje tilbudt henne å betale, men å komme og spørre om noe sånt er jo høyst uvanlig blant normale folk.

Så kan hun jo evt ha ett lite bryllup med de nærmeste på en god restaurant sikkert til 50-60000

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mammahjarte skrev:

Har ikkje sjarmtrollet ho gifter seg med penger? Evt hans familie kan bidra med 20~30.000 kr? At familie hjelper til i seg sjølv er ikkje så spesielt. Men 300.000 what the f..

Jeg vil tro at de også skal betale ca like masse sum, skal spørre søstera mi nå. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Loff77 skrev:

Da kan jo mor og far betale da siden de føler så sterkt for det! De fleste venter med å gifte seg til de har råd selv da. Klart er du kvalmt rik så og hun en bra person så hadde du jo kanskje tilbudt henne å betale, men å komme og spørre om noe sånt er jo høyst uvanlig blant normale folk.

Så kan hun jo evt ha ett lite bryllup med de nærmeste på en god restaurant sikkert til 50-60000

Hvis de virkelig vil det, så kan jeg godt betale 50k og bare få dette overstått, men skal faen ikke betale 300k. Skal snakke med søstera mi imorgen. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...