Gå til innhold

Foreldrene like vil at jeg skal betale 300 000kr for bryllupet til søsteren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Snikkerhuset skrev:

Jasså, har det vært med noen som Nigeria på Paradise Hostel?

Moren min er norsk og møtte faren min i Nigeria, de gifta seg der og kom til Norge. Moren min er oppvokst i Nigeria. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dine 300k + kommende brugdom sin familie på 300k = 600k bryllup? Eller er det jenta sin familie som skal betale hele driden?

Anonymkode: 85c9e...0a0

Et godt spørsmål, de sa aldri hvor mye de skulle betale, de har bare spurt meg om 300k. Jeg er ikke rik, men har faktisk spart mine penger og ikke brukt dem.  

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært i ett bryllup/ hatt et bryllup. Hvor koster et bryllup egt? (Vet at alle er forskjellige, men sånn ca).

Anonymkode: b6d2e...3b3

Vi brukte 50.000,- og hadde 70 gjester. Søsteren min brukte 150.000,- og det var voldsomt synes jeg. Men de sparte selv...

Anonymkode: a018a...ff3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HunSomSaDetRettUt skrev:

PGA tittell! NEEEEEEEEEEEEEI

Enig! Ikke faen om jeg skal gi de 300k for et bryllup. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er en sivilingeniør så jeg tjener ganske greit, men jeg har både investert i aksjer. I tillegg har både jeg og søstera minaret 3 millioner fra bestefaren min. (1,5 mill hver, og gjett hvem som allerede har brukt sin del..)

Anonymkode: b6d2e...3b3

Du skal i hvert fall ikke bli straffet for å ta gode valg for fremtiden din. Vær hard på dette, det er ikke din jobb å betale hennes bryllup. Det er heller ikke vanlig å bruke hele 300k på bryllup, spesielt ikke når brudeparet er så unge heller. Synd hun ikke sparte sin del.

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet, som sagt tenk på at du vil lage en god fremtid for egne barn:)

Anonymkode: 64b1a...44a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er sjokkerende at familien din forventer dette av deg! Hvor mye skal dine foreldre betale? Om du ønsker å bidra,kan du jo bidra med det du ønsker å gi,og eventuelt gi det resterende som et lån? 300 000 er et veldig dyrt bryllup synes jeg,spesielt om man ikke har råd til det. Her burde brudeparet spart selv,og eventuelt fått bidrag fra foreldre. De bør selvsagt kutte i budsjettet siden det tydeligvis ligger langt over evne. 

Det at foreldrene dine truer deg med at du ikke er invitert i bryllupet er jo en paradoks i seg selv. Om hun ikke har råd til å betale,og du ikke vil,hvordan skal hun få bryllup da? Jeg ville sagt i fra til min familie at jeg følte meg brukt og lite verdsatt om de forventet dette av meg.

Min samboer og jeg har vært sammen i mange år nå,har barn på 14 år,men har enda ikke hatt råd til å gifte oss. Ikke blitt tilbudt noe økonomisk hjelp til dette,ei heller forventer vi det. Både min mor og min eldre bror sitter ganske godt i det,mens jeg er på en av de «nederste trinnene på rangstigen»,det har likevel aldri falt meg inn å be dem om hjelp til å betale for mitt bryllup. Er dette vanlig i dag? At foreldre eller søsken betaler/hjelper til med å betale? I så fall,kan jeg jo bare sette fart på planleggingen (vil gjerne gifte meg før jeg er 40😆)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha herregud, noe så sinnsykt!! Selvfølgelig skal du ikke betale for søsteren din sitt bryllup, hva faen?? Det er helt gratis å gifte seg på tinghuset hvis økonomien er dårlig, bryllup er ikke et primærbehov. 😅🤣

Jeg kunne lett ha gitt 300.000,- til søsteren min hvis mannen hennes døde og hun plutselig sto i fare for å bli kastet på gata med mine to små nieser f.eks (eller noe tilsvarende katastrofalt), men hadde ikke gitt en krone til luksusforbruk nei. 😳 Sykt at du i det hele tatt blir spurt!! 😱

Anonymkode: a018a...ff3

Kunne også ha gitt 300k hvis det var for noe viktig, men et bryllup? Nei og nei og nei! 

Eneste grunnen til at jeg ble spurt er pga søstera mi er en influencer. Hun MÅ ha et stort bryllup for å legge det ut på Instagram eller snapchat eller Facebook. Og for å late som om ho ikke er «fattig». 

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunSomSaDetRettUt

Dette er ikke noe å tenke på! .....

 

 

Hva skal DE gjør hvis de ikke får?

 

..........

 

Det du skal gjøre. være i stilhet. Også............(Banke (host politi) tar IKKE DEG!). DONT DO IT!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har greid å svi av hele arven, dine foreldre ikke kan hjelpe med et bidrag så kan de da søren meg ikke be deg om å sponse dette. Rett og slett galskap.

Anonymkode: 50157...0e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Slowpoke skrev:

Arvet en del penger fra en død slektning derfra?

Min bestefar ja

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun skal vel gifte seg med noen? Den hun skal gifte seg med burde vel betale? Hvis han ikke kan, burde hun vel heller finne seg en mann med ting på stell.

Anonymkode: 9378f...358

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, HunSomSaDetRettUt skrev:

Dette er ikke noe å tenke på! .....

 

 

Hva skal DE gjør hvis de ikke får?

 

..........

 

Det du skal gjøre. være i stilhet. Også............(Banke (host politi) tar IKKE DEG!). DONT DO IT!!!!

Ble faktisk sjokka... Søstera min har ALDRI hjulpet meg med noe som helst, hun får alltid mest av foreldrene våre. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hun skal vel gifte seg med noen? Den hun skal gifte seg med burde vel betale? Hvis han ikke kan, burde hun vel heller finne seg en mann med ting på stell.

Anonymkode: 9378f...358

De gadd aldri å si hvor mye han skulle betale, men tipper at det blir et bryllup som verdt 700k++

Anonymkode: b6d2e...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri vært i ett bryllup/ hatt et bryllup. Hvor koster et bryllup egt? (Vet at alle er forskjellige, men sånn ca).

Anonymkode: b6d2e...3b3

Vi bruke 75.000 kr. 30 gjester, alkoholfritt. Det inkluderte bryllypsreisen, ringer, gebyrer, mat, kjole o.s.v 

Synest ikkje du skal sponse så mykje. Galskap... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det spørs hvor god økonomi du har. Er du en av de som har vunnet 200 milioner +++ på Lotto og 300k er småpenger så syns jeg du kan betale for din søster. 

Anonymkode: e2741...b37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Loff77 skrev:

Du kødder helt seriøst nå??

Nei jeg gjør faktisk ikke. Ho er en «influencer» som bare legger ut meningsløse bilder og kaller det for en «jobb». Ho får jo ingen sponsorer 😂. Har faktisk prøvd henne til å ta seg en utdannelse (eller i det minste en jobb) men ho gidder ikke å høre på meg. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få gratis tips av meg:

Hun kan selge invitasjoner til bryllupet sitt til sine følgere hvis hun har så dårlig råd, eventuelt enerettighet til media Se og Rør eller no..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble faktisk sjokka... Søstera min har ALDRI hjulpet meg med noe som helst, hun får alltid mest av foreldrene våre. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

But you though......................................................................

Anonymkode: 1a770...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...