Gå til innhold

Foreldrene like vil at jeg skal betale 300 000kr for bryllupet til søsteren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, burgut skrev:

Jeg synes det er sjokkerende at familien din forventer dette av deg! Hvor mye skal dine foreldre betale? Om du ønsker å bidra,kan du jo bidra med det du ønsker å gi,og eventuelt gi det resterende som et lån? 300 000 er et veldig dyrt bryllup synes jeg,spesielt om man ikke har råd til det. Her burde brudeparet spart selv,og eventuelt fått bidrag fra foreldre. De bør selvsagt kutte i budsjettet siden det tydeligvis ligger langt over evne. 

Det at foreldrene dine truer deg med at du ikke er invitert i bryllupet er jo en paradoks i seg selv. Om hun ikke har råd til å betale,og du ikke vil,hvordan skal hun få bryllup da? Jeg ville sagt i fra til min familie at jeg følte meg brukt og lite verdsatt om de forventet dette av meg.

Min samboer og jeg har vært sammen i mange år nå,har barn på 14 år,men har enda ikke hatt råd til å gifte oss. Ikke blitt tilbudt noe økonomisk hjelp til dette,ei heller forventer vi det. Både min mor og min eldre bror sitter ganske godt i det,mens jeg er på en av de «nederste trinnene på rangstigen»,det har likevel aldri falt meg inn å be dem om hjelp til å betale for mitt bryllup. Er dette vanlig i dag? At foreldre eller søsken betaler/hjelper til med å betale? I så fall,kan jeg jo bare sette fart på planleggingen (vil gjerne gifte meg før jeg er 40😆)

Jeg kjenner søstera mi, ho kommer aldri til å betale tilbake. Foreldrene mine sa «man låner ikke til familie» elns. Tror ikke foreldrene mine skal betale noe, faren min eier en liten butikk mens moren min jobber ikke. De vet at siden jeg ikke har brukt pengene jeg fikk av bestefaren enda, så kunne de få 300k «gratis». 

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Slowpoke skrev:

Må være en dårlig influencer som ikke har nok idioter som genererer inntekter til sin egen bryllup.

Ja, hun har ikke sponsorer engang. Ho legger ut meningsløse bilder 24/7. Synes litt synd på ho

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo uinvitert til et bryllup de vil du skal betale for :riste: Kan søsteren din ikke betale for bryllupet sitt selv, så bør hun heller ikke gifte seg.

Anonymkode: e73c6...684

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Slowpoke skrev:

Du kan få gratis tips av meg:

Hun kan selge invitasjoner til bryllupet sitt til sine følgere hvis hun har så dårlig råd, eventuelt enerettighet til media Se og Rør eller no..

Skal sende dette til søstera mi nå og se hva ho svarer😂

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hvilket årstall fra paradise hotel? 

Anonymkode: ad8c5...b18

Herregud da.. kan ikke være så mange halv norsk/nigerianer på PH.. Google 🙄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo uinvitert til et bryllup de vil du skal betale for :riste: Kan søsteren din ikke betale for bryllupet sitt selv, så bør hun heller ikke gifte seg.

Anonymkode: e73c6...684

Korrekt! Akkurat det jeg tenkte. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri betal! Har man ikke råd til bryllup så venter man til man har råd.

En god influencer skaffer et bryllup gratis i form av sponset lokale, mat, klær, pynt ++. Tips henne om det.

Anonymkode: bc152...101

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan alle som legger ut bilder på Instagram kalle seg "influenser"?

Har visst fått meg ny jobb! 🤗

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvilket årstall fra paradise hotel? 

Anonymkode: ad8c5...b18

Vil ikke si det for selv om jeg er litt irritert på søstera mi, så skal jeg ikke avsløre identiteten hennes. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snikkerhuset skrev:

Jasså, har det vært med noen som Nigeria på Paradise Hostel?

Ja, på Paradise Hostel har det sikkert det.

*knis*:nigo:

Anonymkode: bc050...b70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Slowpoke skrev:

Herregud da.. kan ikke være så mange halv norsk/nigerianer på PH.. Google 🙄

Ho ser ganske norskt ut, og har et norsk navn, så jeg tror det blir litt vanskelig å finne ho, håper jeg😅 skal heller si hvem det er om dere skriver det

Anonymkode: b6d2e...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, applestories skrev:

Kan alle som legger ut bilder på Instagram kalle seg "influenser"?

Har visst fått meg ny jobb! 🤗

I LA er jo alle som er der skuespillere... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har havnet litt i en situasjon. Søsteren min, som er 26 år, skal gifte seg. Hun ønsker å ha et stort bryllup, men hun tjener ganske lite. Hun er en så kalt «influenser». Hun har ikke fullført videregående og har hatt mange jobber, men aldri en fast en. Siden hun ikke har jobb, har ho heller ikke pengene for et bryllup. Foreldrene mine spurte meg i går på telefonen om jeg kunne betale for bryllupet. Jeg begynte å le og trodde at de ikke var seriøs, men de var det. Jeg tenkte at siden hun er lillesøsteren min så kunne jeg bidra litt siden ho har det dårlig økonomisk for tiden. Spurte dem om hvor mye og de sa «300 000kr». Jeg ble sjokka. 300k for et bryllup? Hva faen. Jeg sa jeg skulle tenke over det, men ikke faen om jeg betaler så mye. 

I dag kom søstera mi på besøk og spurte om det samme. Jeg sa til henne at 300 000kr var veldig mye, og jeg ikke hadde lyst til å betale så mye. Ho ble veldig lei seg og sa at jeg var egoistisk bror, og at jeg hadde pengene til å betale for det. Jeg kan innrømme at jeg kan kanskje betale for det, men gir ikke mening at jeg skal betale så mye. Jeg sa til hun at hvis ho faktisk fikk seg en utdannelse og en jobb og stoppet å være en «influencer», kunne ho ha betalt for bryllupet selv. Ho ble ganske sint for at jeg sa det så ho stakk hjem. 

Foreldrene mine ringte meg og sa jeg burde si unnskyld til henne, men jeg sa jeg står for det jeg sa. De sa at jeg heller ikke var invitert til bryllupet lenger. Jeg sa jeg gir faen også la jeg på. 

Burde jeg betale for bryllupet? Jeg skjønner st ho har det trangt økonomisk og jeg hadde sikkert gitt ho mellom 10k-20k, men 300k? Kunne ha kjøpt en bil for det😅
 

 

Anonymkode: b6d2e...3b3

Trolletråd, håper jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs hvor god økonomi du har. Er du en av de som har vunnet 200 milioner +++ på Lotto og 300k er småpenger så syns jeg du kan betale for din søster. 

Anonymkode: e2741...b37

Nei, har ikke vunnet i Lotto (enda!😅). Men jeg er en sivilingeniør så tjener ganske greit, og har investert i aksjer. Og har arvet 1,5mill, men ho her brukt sin del for lenge siden

Anonymkode: b6d2e...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dine foreldrene insisterer så mye, spør da hvorfor har de ikke spart for å gi en god og luksuriøs bryllup til døtra sine ? 

Anonymkode: 5a8ed...4d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, applestories skrev:

Kan alle som legger ut bilder på Instagram kalle seg "influenser"?

Har visst fått meg ny jobb! 🤗

😂😂

Anonymkode: b6d2e...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis dine foreldrene insisterer så mye, spør da hvorfor har de ikke spart for å gi en god og luksuriøs bryllup til døtra sine ? 

Anonymkode: 5a8ed...4d0

De har ikke så masse penger nå, og de har gitt søsteren min flere hundre tusen og det eneste ho bruker dem på er festing og merkeklær osv. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tatja skrev:

Trolletråd, håper jeg.

Dessverre..

Anonymkode: b6d2e...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

De har ikke så masse penger nå, og de har gitt søsteren min flere hundre tusen og det eneste ho bruker dem på er festing og merkeklær osv. 

Anonymkode: b6d2e...3b3

For all del, ikke gi henne en eneste krone. Hun har jo bevist at hun ikke er fornuftig med penger og hun bør ikke få noe fra deg før hun viser at hun har fått bukt med pengeproblemet sitt og har klart å spare opp litt selv/fått seg en skikkelig jobb.

Anonymkode: 3280d...960

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...