Gå til innhold

Svigermor kjøpte ubrukelig billigtøy til barnet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når han bare er ett år, er dette tøyet mer enn nok. De sitter ikke lenge ute i kulda på den alderen i bhg. Jeg syns det med ordentlig varmt slitesterkt tøy ble viktigere når de ble et par år eldre. Da var de gjerne ute hele dagen, og kunne skli på rumpa i akebakken i timesvis. 

Bruk dette tøyet denne sesongen, og ikke ønsk dere klær neste gang.

Anonymkode: 5b928...62f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrTeddy29
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger koster det å betale for kvalitet. Det handler ikke om å kjøpe ting dyrt bare fordi det koster penger, det handler om å gå etter kvalitet fremfor billigst mulig. Om du får deg en dame og skal kjøpe henne forlovelsesring, går du på Glitter og kjøper en diamantring i plast fordi det er billig, eller går du til gullsmeden og kjøper en ordentlig ring? I følge logikken din bestiller du ringen til 1 kr på eBay. 

Anonymkode: e41d8...35d

Om damen jeg giftet meg med hadde vært mere opptatt av ka ringen koster en meg sjøl, da er ho virkelig ikke rette dama.

Man MÅ ikke ha det beste. Om du føler for det, så peis på.   Jeg har aldri kjøpt helt nye ting, om om eg gjør det, så er det klær på tilbud. Funker like greit som klær til 5000

Endret av MrTeddy29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill svigermor du har 💕 vi fikk ikke et kort eller gratulasjoner engang av svigermor når vi fikk barn. Hadde jeg fått alt dette hadde jeg vært kjempe takknemlig. 

Du kan jo se an hvor godt klærne holder seg, eventuelt ha to sett med ute klær. Ikke uvanlig det. 

Anonymkode: e643c...27d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer faktisk ikke lese innlegg der man kaller ungen for poden🤯

Anonymkode: 2faea...2ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på barnehagen, mamhe barnehager er mye ute

Anonymkode: 5da23...7b6

Men da gjør de andre aktiviteter enn å la 1 åringene krabbe rundt i mange timer. Kanskje de er på tur,sittende i vogner osv.  1 åringene er som regel mye kortere tid ute enn de større barna,og de sliter ikke ut dressene på lik linje.

Anonymkode: d03bd...ddf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle klærne ubrukelig og billigklær synes jeg vitner om litt uvitenhet (hvordan vet du at de er ubrukelige?) og er lite hyggelig mot svigermor. Mange barn som bruker mye HM klær uten at de tar skade av det. Hvis det er sånn at utedressen ikke holde mål (dette vet jeg ikke noe om), så skaff deg en annen i tillegg, men jeg synes ikke det er en hyggelig holdning overfor svigermor, som kanskje ikke er vant til å handle til småbarn og som har handler på tilbud (skrekk og gru!) Gjør du dette til et problem overfor mannen din hadde jeg blitt sint hvis jeg var han.

Anonymkode: 6c69c...d8d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Slitenmamma skrev:

Mener faktisk av vottene til HM kom bedre ut i en test enn Reima,men det var vintervotter. 

Vi har både Reima og HM sine votter. De fra Reima er gode, men når gradestokken peker ned mot 10- eller under blir ungen kald på hendene 

De fra HM er så bra at vi innimelllm må ta av for å lufte fordi han blir for varm på hendene! Elsker de fra HM og kommer til å kjøpe de igjen nå i vinter 

Anonymkode: d8b84...83d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill svigermor. Hadde helt klart brukt alt tøyet, og hvis det skulle vise seg at noe av yttertøyet ikke var bra nok, så hadde jeg heller kjøpt ekstra da, og hatt det andre som skift. Men ikke hvis det ikke skulle være nødvendig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette maset om Reima. Det er ikke de som vinner testene jeg har lest. Et bra merke, men ikke best. Så og si alltid, er det et billigmerke som også gjør det bra i tester. Det gjelder alt fra kjøttdeig til barneklær. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MrTeddy29 skrev:

Om damen jeg giftet meg med hadde vært mere opptatt av ka ringen koster en meg sjøl, da er ho virkelig ikke rette dama.

Man MÅ ikke ha det beste. Om du føler for det, så peis på.   Jeg har aldri kjøpt helt nye ting, om om eg gjør det, så er det klær på tilbud. Funker like greit som klær til 5000

Du skjønte ikke poenget mitt? Har ikke sagt at dama er mer opptatt av hva ringen koster. Du hadde virkelig kjøpt ring til forloveden din for 10 kr på eBay? Når du kjøper klær på tilbud og kun går for det billigste så vet du ærlig talt ikke hvordan dyre klær føles eller er i kvalitet når det kommer til gjentatte vask, tørking osv. 

Anonymkode: e41d8...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen barnet mitt skal starte i er de mye ute. I følge nettsiden deres og det de sa i informasjonsbrevet er de ute i all slags vær og er mye ute. 

Anonymkode: 915c6...631

Det sa dei her også. Men det er ikkje alltid dette stemmer. Kva som er "Mykje ute" er opp til bhg å definere og kan f.eks vere ein time for dagen. På småbarnsavd med 1-åringar og 2-åringar i fjor (friluftsbhg)  var barna ute frå ca kl 14.30 på dagen (etter frukt), og rundt dette tidspunktet vart mange henta. Så det var ikkje kvar dag ungane var ute.

Men det er jo ikkje likt alle stader. Håpar andre får vere meir ute. Spesielt når det er fint ver. 🙂

Anonymkode: fb6e4...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønte ikke poenget mitt? Har ikke sagt at dama er mer opptatt av hva ringen koster. Du hadde virkelig kjøpt ring til forloveden din for 10 kr på eBay? Når du kjøper klær på tilbud og kun går for det billigste så vet du ærlig talt ikke hvordan dyre klær føles eller er i kvalitet når det kommer til gjentatte vask, tørking osv. 

Anonymkode: e41d8...35d

Har heller ikke behov for det.

Æ skjønner poenget ditt.. om folk velger og kjøpe ting til flere tusen så e det opp til dem, men det e unødvendig. For min del så er det bedre og kjøpe billigere ting og spare penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Poden hadde bursdag for to måneder siden, han ble ett år og skal starte i barnehagen nå i august. Grunnet barnehagestart ønsket vi oss tøy til barnehagen. Svigermor kjøpte inn alt sammen, dvs vinterdress, regntøy, parkdress, sydvest, votter, lue. Problemet er at alt er kjøpt på HM. Venner og bekjente med barnehagekids har sagt at til yttertøy i barnehage er det kun Reima som duger. Tøy fra HM blir vått og barnet fryser. 
 

Jeg vil helst kjøpe nytt tøy til poden nå, men mannen sier nei. Han sier det er dårlig gjort ovenfor moren hans som har gitt oss alt nytt og ikke minst veldig uøkonomisk av meg å henge meg oppi «merkeklær». Han sier poden gir blaffen i om han går i Reima eller HM. Jeg er uenig og synes vi skal kjøpe inn nytt tøy og ha svigermors tøy som reserve tøy. Han står på sitt og sier dette er ren snobberi og respektløst ovenfor hans mor.
 

Hva bør vi gjøre? Har jeg eller han rett her? 

Anonymkode: 915c6...631

Wow, sier jeg. Du er bortskjemt og utakknemlig. Kanskje svigermor ikke har råd til og betale rådyre klær til barnebarnet sitt. Du burde heller være takknemlig at du i det hele tatt har fått så masse klær. Bruk dine egne penger på dyre merkeklær til barnet og klærne kan vel poden bruke hjemme og ikke i barnehagen. Om et halvt år er nok klærne for små allikavel.

Anonymkode: 09e9d...326

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, MrTeddy29 skrev:

Har heller ikke behov for det.

Æ skjønner poenget ditt.. om folk velger og kjøpe ting til flere tusen så e det opp til dem, men det e unødvendig. For min del så er det bedre og kjøpe billigere ting og spare penger

For din del, ja. Det er ikke unødvendig å bruke penger på kvalitet. En slik holdning om at "billigst er alltid best" og at en må spare penger absolutt overalt, det er ikke en holdning for alle. Og det er fullt akseptabelt. Jeg bruker heller 1500 kr på ett par jeans som varer i flere år enn 500 kr på to jeans fra Cubus som blir stygge etter 6 måneder. 

Anonymkode: e41d8...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden og barnehagekidsa? Vanskelig å bruke sønn/gutt og barnehagebarn? 

En så liten unge vokser da ut av klærne fortere enn du kan stave fylkestrafikksikkerhetsutvalgssekretariatslederfunksjonene. 
Mannen din har rett.

Anonymkode: 372ca...8b2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke be personalet følge litt ekstra med og si ifra hvis barnet bør ha andre klær? Vi har sånne skallbukser fra HM, de er rett og slett kjempebra! Tåler omtrent hva som helst, mens ytterdressene fra Reima blir det hull i etterhvert. Skalljakken er også kjempefin fra HM. 

Enig i at vinterdressen må være varm nok og ikke for stiv, men ettåringene er ikke så mye ute (de sover jo også mye av dagen), og siden de ikke går så bra heller så er ikke behovet så veldig stort for en dress til 1500 kr altså. Litt som at du ikke selv trenger den dyreste Berghausjakka til 10000 for å gå to timer i marka på søndager. Du kan kjøpe nytt om barnet blir kald, Evt kjøp en pent brukt reimadress på finn som ekstradress (og la personalet velge hvilken de vil bruke) - det holder i massevis 😊 

Anonymkode: 13e09...91a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Poden hadde bursdag for to måneder siden, han ble ett år og skal starte i barnehagen nå i august. Grunnet barnehagestart ønsket vi oss tøy til barnehagen. Svigermor kjøpte inn alt sammen, dvs vinterdress, regntøy, parkdress, sydvest, votter, lue. Problemet er at alt er kjøpt på HM. Venner og bekjente med barnehagekids har sagt at til yttertøy i barnehage er det kun Reima som duger. Tøy fra HM blir vått og barnet fryser. 
 

Jeg vil helst kjøpe nytt tøy til poden nå, men mannen sier nei. Han sier det er dårlig gjort ovenfor moren hans som har gitt oss alt nytt og ikke minst veldig uøkonomisk av meg å henge meg oppi «merkeklær». Han sier poden gir blaffen i om han går i Reima eller HM. Jeg er uenig og synes vi skal kjøpe inn nytt tøy og ha svigermors tøy som reserve tøy. Han står på sitt og sier dette er ren snobberi og respektløst ovenfor hans mor.
 

Hva bør vi gjøre? Har jeg eller han rett her? 

Anonymkode: 915c6...631

Bytt noe tøy - behold noe og bruke de hjemme . Mange har reserve tøy :) du bruker reima - og hm klær hvis reima henger til tørk feks 

Anonymkode: d1312...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke argumentet de vokser så fort, hæ liksom skal man ikke kjøpe skikkelige klær pga det

Anonymkode: 5da23...7b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man må følge med på når man kjøper utetøy til barn er vannsøylen. En dress fra HM med vannsøyle på 10000 mm er like vanntett som en dress fra Reima med 10000 mm. Hvis den ikke er like tett, er det nok produktfeil. Selvkjøpte jeg en dress til 500 kr på Sport Outlet med vannsøyle på 15000 mm, og den er helt vanntett, og barnet holder seg varm og god i den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sheik skrev:

Det man må følge med på når man kjøper utetøy til barn er vannsøylen. En dress fra HM med vannsøyle på 10000 mm er like vanntett som en dress fra Reima med 10000 mm. Hvis den ikke er like tett, er det nok produktfeil. Selvkjøpte jeg en dress til 500 kr på Sport Outlet med vannsøyle på 15000 mm, og den er helt vanntett, og barnet holder seg varm og god i den.

Det er veldig stor forskjell på kvaliteten på for eksempel sømmene på regntøy/vanntette klær, og ikke alle stoffer lever opp til vannsøylen som loves. Bare å lese tester det.

Anonymkode: 13e09...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...