Gå til innhold

Svigermor kjøpte ubrukelig billigtøy til barnet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I barnehagen til nevøen min fikk foreldrene beskjed om at alle ungene måtte ha reima utedress. Ble kvalm da jeg hørte det. 😳

Anonymkode: 759e2...de4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer faktisk ikke lese innlegg der man kaller ungen for poden🤯

Anonymkode: 2faea...2ab

Hvilket sted i landet er det vanlig å ta i bruk det ordet? Rart ord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sheik skrev:

Det man må følge med på når man kjøper utetøy til barn er vannsøylen. En dress fra HM med vannsøyle på 10000 mm er like vanntett som en dress fra Reima med 10000 mm. Hvis den ikke er like tett, er det nok produktfeil. Selvkjøpte jeg en dress til 500 kr på Sport Outlet med vannsøyle på 15000 mm, og den er helt vanntett, og barnet holder seg varm og god i den.

Til de minste barna bør man også sjekke bevegelighet. Tunge og stive dresser anbefales virkelig ikke.

Anonymkode: 5da23...7b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er veldig stor forskjell på kvaliteten på for eksempel sømmene på regntøy/vanntette klær, og ikke alle stoffer lever opp til vannsøylen som loves. Bare å lese tester det.

Anonymkode: 13e09...91a

Det er det jeg sier, produktfeil. Det inkluderer dårlige sømmer blant annet. Men HM sine produkter er ofte like gode som Reima. Har jeg hatt problemer med en dress som ikke har vært vanntett (eksempel Kappahl), har jeg gått tilbake og fått pengene igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brukt det fra svigermor og hvis det viser seg at det ikke er noe særlig så kjøper du nytt. 

Her har vi prøvd yttertøy i alt fra hm, cubus til wheat (?) og reima. Og vi har endt opp med å kjøpe reima stort sett, men nå går mine barn i en friluftsbarnehage, så man må ha bra og ikke minst nok yttertøy. Og ikke minst handler det om passform, reima er mer romslig enn feks Didrikson.

Men jeg kjøper alltid, uten unntak, reima på salg, og jeg kjøpte akkurat reima regntøy som var billigere enn kappahl sitt feks. Flere balaklavaer som er billigere enn hm sine vanlige vinterluer. Så man kan ha reima klær uten å betale særlig mye mer enn hm klær hvis man kjøper på riktig tidspunkt. 

NameIt sin vinterdress var forresten veldig bra i fjor! 

Anonymkode: 72567...442

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen til nevøen min fikk foreldrene beskjed om at alle ungene måtte ha reima utedress. Ble kvalm da jeg hørte det. 😳

Anonymkode: 759e2...de4

Herregud! Hvilken kommune var dette?

i vår barnehage har vi ikke merket noe merkepress på tøy. 

Anonymkode: b21f3...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må nesten være noe av det dummeste jeg har lest på kvinneguiden! 

Anonymkode: ea37f...65a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yttertøy ville jeg nok ha byttet, men vanlige klær fra HM er det jo ikke noe galt i å bruke. 

Anonymkode: 88e81...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde prøvd  det  før jeg bare kjøpte nytt. Er det så ubrukelig som ryktet sier, så er det ikke værre enn å kjøpe nytt og ha det i reserve. Dette var trossalt godt ment av svigermor. Funker det ikke så funker det ikke og da må ungen ha noe nytt. Og da får du bare si det som det er om det blir spørsmål 

Anonymkode: d394a...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For de minste er det viktig med kvalitet. Bytt klærne. Når de blir større er ikke merke så viktig, men 1-åringene sitter mye på bakken på vinteren.

Anonymkode: 0ac6d...87b

Dette er jeg egentlig litt uenig i.. De minste sitter mindre på bakken i bhg, det er oftere soving, mat og bleieskift... Ville heller hatt skikkelig tøy på en aktiv 3 åring som leker mye enn en lite aktiv unge som muligens må opp i vogna uansett .

Anonymkode: f0eea...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare har du en nedlatende holdning om "ubrukelig billigtøy" uten selv å ha testet tøyet, men du klarer ikke å kalle ungen din for noe annet enn "poden". Ser for meg du er en sånn forelder som ovenfor andre også bruker benevnelser som keiseren, sussebassen, sukkerklumpen osv.... Mens du tråkker gatelangs med armene fulle av bæreposer med dyre merkevarer som er gode nok for "poden" din. 🤦‍♀️

Anonymkode: 7b4b3...94d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd det selv. Svigermor, uten å spørre, kjøpte et billig regnsett på salg til han i størrelse 92 år han var baby. Først nå det passer.  Det er tynt og dårlig i stoffet . Har kjøpt kattnakken regnsett til han istedenfor.  Svigermor spurte såklsrt  det hun kjøpte svarte jeg "tanken var veldig god. Men desverre viste det seg å ikke være godt nok til xxx som er masse ute (naturbarnehage) . De må ha noe mer robust.  Men settet fra deg er en god backup om han skulle bli  våt , og kjekk å ha"

sa også at det er kjempekoselig om hun ville bidra . Men fint om hun spurte hva vi trengte, så kunne vi sende link eller bli mer. Men hun ble såret over det med regnsettet.  Hun var med meg og han da jet skulle kjøpe han støvler i forrige uke. Glemte ullsåle og spurt som hun kunne ta med seg et par når hun skulle betale sine ting etter meg, men ble fikk jeg da ta selv. 

Jaja hun får bare være sur. Sender ikke en 2 åring ut i uegnende klær 

 

Anbefaler kattnakken sine regndresser. De tåler virkelig vær og vind. De har også vinter regndress til slapsete vintrer.  Veldig kjekt til østlandsvinter 😊 . Den ble mest brukt i vinter grunnet bøtter (hadde reima vinterdress istedefor)

Anonymkode: bf220...755

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du?  
Om posen er 1 år vil han vokse ut av disse klærne ganske fort. De klærne bestemor har kjøpt er kjempebra! En 1 åring trenger ikke slitesterke reimadresser, nettopp fordi de ikke sliter på dressene like mye som en 5 åring. 1 åringene er mindre ute i bhg enn de største barna, og de er mer passive. 
de har godt med klær under dressen, og de fryser ikke. 
mer det sprengkulde er de aller minste mest inne i den verste kuldeperioden, kun en liten tur ut for å få frisk luft. 
jobber selv i barnehage, og har erfaring med de fleste klær. 
kjøp heller mer slitesterke klær når de er Mye mer aktive i lek. 
ikke bry deg om Hva venninnene dine sier, mange kjøper det dyreste og det beste når de ikke har behov for det. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke argumentet de vokser så fort, hæ liksom skal man ikke kjøpe skikkelige klær pga det

Anonymkode: 5da23...7b6

Mye av tester angående klær går på slitestyrke. Ikke relevant om den ene dressen tåler 50 vask og den andre 75 når de likevel er for små etter 20. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg vil helst kjøpe nytt tøy til poden nå, men mannen sier nei. Han sier det er dårlig gjort ovenfor moren hans som har gitt oss alt nytt og ikke minst veldig uøkonomisk av meg å henge meg oppi «merkeklær». Han sier poden gir blaffen i om han går i Reima eller HM. Jeg er uenig og synes vi skal kjøpe inn nytt tøy og ha svigermors tøy som reserve tøy. Han står på sitt og sier dette er ren snobberi og respektløst ovenfor hans mor

Hei,

Mannen din legger mye følelser inn i tøy merker jeg?

Gutten er liten og må ha tøy som ikke blir raskt kaldt og vått. Men disse minste er nok ikke så mye ute som de større..

Dette tøyet fra hm kan dere ha hjemme som skiftetøy og ha noe annet i bhg. Da kan du brukte det hovedsakelig hjemme i helgene eller til skift for å ha med i bhg siden at når tøyet i bhg blir vått må dere ha et skifte. 

Anonymkode: 28847...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Brunello skrev:

Mye av tester angående klær går på slitestyrke. Ikke relevant om den ene dressen tåler 50 vask og den andre 75 når de likevel er for små etter 20. 

De trenger fortsatt gode og bevelige klær,mer enn enn et stort barn trenger det.

Anonymkode: 5da23...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sunnys skrev:

Vet du?  
Om posen er 1 år vil han vokse ut av disse klærne ganske fort. De klærne bestemor har kjøpt er kjempebra! En 1 åring trenger ikke slitesterke reimadresser, nettopp fordi de ikke sliter på dressene like mye som en 5 åring. 1 åringene er mindre ute i bhg enn de største barna, og de er mer passive. 
de har godt med klær under dressen, og de fryser ikke. 
mer det sprengkulde er de aller minste mest inne i den verste kuldeperioden, kun en liten tur ut for å få frisk luft. 
jobber selv i barnehage, og har erfaring med de fleste klær. 
kjøp heller mer slitesterke klær når de er Mye mer aktive i lek. 
ikke bry deg om Hva venninnene dine sier, mange kjøper det dyreste og det beste når de ikke har behov for det. 
 

Flere barnehager er ute to ganger om dagen, noen er ute hele dagen , noen er utr 20in, barnehager er svært forskjellige, men heldigvis et fåtalll som er lite ute

Anonymkode: 5da23...7b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poden hadde bursdag for to måneder siden, han ble ett år og skal starte i barnehagen nå i august. Grunnet barnehagestart ønsket vi oss tøy til barnehagen. Svigermor kjøpte inn alt sammen, dvs vinterdress, regntøy, parkdress, sydvest, votter, lue. Problemet er at alt er kjøpt på HM. Venner og bekjente med barnehagekids har sagt at til yttertøy i barnehage er det kun Reima som duger. Tøy fra HM blir vått og barnet fryser. 
 

Jeg vil helst kjøpe nytt tøy til poden nå, men mannen sier nei. Han sier det er dårlig gjort ovenfor moren hans som har gitt oss alt nytt og ikke minst veldig uøkonomisk av meg å henge meg oppi «merkeklær». Han sier poden gir blaffen i om han går i Reima eller HM. Jeg er uenig og synes vi skal kjøpe inn nytt tøy og ha svigermors tøy som reserve tøy. Han står på sitt og sier dette er ren snobberi og respektløst ovenfor hans mor.
 

Hva bør vi gjøre? Har jeg eller han rett her? 

Anonymkode: 915c6...631

Jeg sier prøv de du har fått før du kjøper noe annet. Min gutt er snart to og har gått i barnehagen fra han var ca 10 mnd. Har litt erfaring med barnehageklær 😅 greie er at det som passer til et barn ikke nødvendigvis passer til et annet. Samme med sted. Der forskjell på Innlander og Vestlandet. Så lenge regnklær er vantette holder alt sammen fint til sen høst. Jeg har ikke kjøpt sko og ytterklær på hm ennå men min er litt ynsgre og vi har heller ikke hm der vi bor. Men jeg har sett litt på europris og sparkjøp, og har kjøpt både på lindex og cubus. Helt fine klær. 

Nå har du fått alt du trenger. Vær glad og takknemlig. Brukt det og se det ann. Ser du at sko og ytterklær ikke duger, kjøper du bare nytt. For å si det sånn, reima duger heller ikke alltid😅 alt annet utenom yttertøy trenger du ikke å bekymre deg for. 

Hvis noen rynker på nesen, si bare at du fikk alt i gave og bruker til du sier at det ikke holder.  

Anonymkode: be055...3bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...