Gå til innhold

Svigermor kjøpte ubrukelig billigtøy til barnet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hadde jeg ikke brukt, nei. Her går det i Kattnakken, Reima og Nøstebarn. 

Anonymkode: 82f31...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Sønnen min er vokst opp med masse (inne)klær fra HM. Men i yttertøy sverger jeg til Reima. 
Hadde uten tvil byttet ytterklær fra HM. Bytt til inneklær og evt tilgodelapp om du ikke får brukt opp alt, og kjøp det yttertøyet du selv mener er best😊

Anonymkode: 37114...507

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, reiseglad skrev:

Hvor lenge er egentlig en ettåring ute i slengen i bhg? 1/2-1 time, ellers er det soving og spising og leking inne. Ingenting galt med de klærne han fikk. Behøver ikke å stå Reima på for å sitte i sandkassa...

Hele dagen noen steder heldigvis, 

Anonymkode: 5da23...7b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterdressen hadde jrg byttet,  den er grusom for små barn

Anonymkode: 5da23...7b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For de minste er det viktig med kvalitet. Bytt klærne. Når de blir større er ikke merke så viktig, men 1-åringene sitter mye på bakken på vinteren.

Anonymkode: 0ac6d...87b

Jeg får ikke byttet det, fikk ikke med noen byttelapp. Tøyet er uansett kjøpt på supersalg, har ikke sett lignende tøy i nettbutikken til HM. 

Anonymkode: 915c6...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger absolutt ikke merkeklær til et så lite barn,sjekk vannsøyle på dressen. HM har mye bra klær til barn, ingen måå ha Reima. Barnet ditt har vokst ut av den dressen svigermor kjøpte til neste år. Da kan du dra å kjøpe Reima til 1500kr. Her har jeg brukt både HM,Reima,Skogstad,Kappahl osv god kvalitet på klærne. Et så lite barn sliter ikke ut klærne sånn som et eldre barn gjør. Og til neste bursdag sier du at barnet ikke ønsker seg uteklær. Merker du utover sesongen at disse klærne er såå dårlige,da bruker du det hjemme og har ny i bhg. Barna vokser fort, hver takknemlig for det du fikk.  Mange barn bruker bare arvetøy. 

Anonymkode: d03bd...ddf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg godt. Sønnen min er vokst opp med masse (inne)klær fra HM. Men i yttertøy sverger jeg til Reima. 
Hadde uten tvil byttet ytterklær fra HM. Bytt til inneklær og evt tilgodelapp om du ikke får brukt opp alt, og kjøp det yttertøyet du selv mener er best😊

Anonymkode: 37114...507

Jeg har ikke noe imot innetøy fra HM. Poden har brukt det hele veien. Men yttertøy må det være kvalitet på. Ser for meg at ungene er dagen lang i barnehagen, gjerne i snø og kulde. Ser ikke for meg at det tøyet skal holde. Regntøyet virker stivt og ubehagelig. 

Anonymkode: 915c6...631

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ha to dresser uansett. Kan ja som byttedress i barnehagen, ingen problem. Tror vo hadde to i bhg og en hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, reiseglad skrev:

Hvor lenge er egentlig en ettåring ute i slengen i bhg? 1/2-1 time, ellers er det soving og spising og leking inne. Ingenting galt med de klærne han fikk. Behøver ikke å stå Reima på for å sitte i sandkassa...

I barnehagen barnet mitt skal starte i er de mye ute. I følge nettsiden deres og det de sa i informasjonsbrevet er de ute i all slags vær og er mye ute. 

Anonymkode: 915c6...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp på barn i hagen, de har hal pris. Babyshop pleier ha 70% nå sånn ca

Små barn trenger bevegelige dresser , det er ikke hm

Anonymkode: 5da23...7b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe imot innetøy fra HM. Poden har brukt det hele veien. Men yttertøy må det være kvalitet på. Ser for meg at ungene er dagen lang i barnehagen, gjerne i snø og kulde. Ser ikke for meg at det tøyet skal holde. Regntøyet virker stivt og ubehagelig. 

Anonymkode: 915c6...631

Det blir litt dumt å skulle si at tøyet ikke er bra nok når du ikke engang har prøvd det. La ungen gå med det i en liten periode og se, de ansatte i barnehagen merker nok fort om ungen sliter mye med frysing og kulde, og gir isåfall beskjed. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen barnet mitt skal starte i er de mye ute. I følge nettsiden deres og det de sa i informasjonsbrevet er de ute i all slags vær og er mye ute. 

Anonymkode: 915c6...631

Det gjelder ikke 1 åringene. De er ikke lenge ute av gangen. Det er soving,spising inne og ute. Eldre barna er ute flere timer. En 1 åring kan ofte ikke gå,voksne lar ikke de krabbe rundt ute i mange timer. De sitter litt i sandkassa og husker.

Anonymkode: d03bd...ddf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yttertøyet til h&m kommer dårlig ut i tester, men kan du ikke ha det som «byttesett» i barnehagen? I vår må vi ha ett som ungen faktisk bruker, og så må vi ha et ekstra sett liggende i boksen i tilfelle ungen blir gjennomvåt. Vi har klær og utstyr som jeg ikke synes er noe fint i bytteboksen, for det blir knapt brukt uansett. Forrige semester ble ulltøyet vi hadde lagt i boksen ikke byttet en eneste gang. 

Anonymkode: c8f2a...2c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Jeg hadde byttet, eller beholdt det som bytteklær. Det er viktig med kvallitet for de minste. 

Anonymkode: aaa12...3e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder ikke 1 åringene. De er ikke lenge ute av gangen. Det er soving,spising inne og ute. Eldre barna er ute flere timer. En 1 åring kan ofte ikke gå,voksne lar ikke de krabbe rundt ute i mange timer. De sitter litt i sandkassa og husker.

Anonymkode: d03bd...ddf

Det kommer helt an på barnehagen, mamhe barnehager er mye ute

Anonymkode: 5da23...7b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du er opptatt av kvalitet så leser du tester fremfor å høre på hva folk sier. Det er ikke alltid de dyreste merkene er best i test. 

Hvis du vil ha Reima bare fordi de andre sier det så oppfatter jeg deg som litt snobbete og synes det er unødvendig å bytte ut klærne.

Anonymkode: 7790e...9d5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at klær fra HM er helt supert, men!!! Små barn sitter mye når de er ute. De er helt avhengig av at parkdress og vinterdress er vanntette og varme nok, sant lette å bevege seg i. Barn som ikke er tørre og varme får aldri en god opplevelse av uteleken (i tillegg til å bli syke) 

Regntøy, sydvest og lue er toppers! Jeg ville nok ha kjøpt ny vinterdress og parkdress. Votter må du ha mer enn 1 par uansett, så da kan du kjøpe de du ønsker og ha de du fikk i reserve. MÅ ikke være reima! HH, polarn, Didrikson og name it er alle bra merker på dresser. 
Hilsen førskolelærer 

Anonymkode: 8e35c...539

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, MrTeddy29 skrev:

hvorfor kjøpe DYRT når du heller kan få det billigt?
Om de tingene hun ga passer og fungere, hva er vitsen?

du tenker bare impulsive, ikke noe annet

Noen ganger koster det å betale for kvalitet. Det handler ikke om å kjøpe ting dyrt bare fordi det koster penger, det handler om å gå etter kvalitet fremfor billigst mulig. Om du får deg en dame og skal kjøpe henne forlovelsesring, går du på Glitter og kjøper en diamantring i plast fordi det er billig, eller går du til gullsmeden og kjøper en ordentlig ring? I følge logikken din bestiller du ringen til 1 kr på eBay. 

Anonymkode: e41d8...35d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis veit du at det er ubrukelig? 

Har du prøvd? 

Er sjølv litt snobbete når det kjem til kva ungen min har på. Her går det i reima, janus, lille lam. Kjøper heile årer og venter på salg og gode tilbod. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...