Gå til innhold

Svigermor kjøpte ubrukelig billigtøy til barnet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poden hadde bursdag for to måneder siden, han ble ett år og skal starte i barnehagen nå i august. Grunnet barnehagestart ønsket vi oss tøy til barnehagen. Svigermor kjøpte inn alt sammen, dvs vinterdress, regntøy, parkdress, sydvest, votter, lue. Problemet er at alt er kjøpt på HM. Venner og bekjente med barnehagekids har sagt at til yttertøy i barnehage er det kun Reima som duger. Tøy fra HM blir vått og barnet fryser. 
 

Jeg vil helst kjøpe nytt tøy til poden nå, men mannen sier nei. Han sier det er dårlig gjort ovenfor moren hans som har gitt oss alt nytt og ikke minst veldig uøkonomisk av meg å henge meg oppi «merkeklær». Han sier poden gir blaffen i om han går i Reima eller HM. Jeg er uenig og synes vi skal kjøpe inn nytt tøy og ha svigermors tøy som reserve tøy. Han står på sitt og sier dette er ren snobberi og respektløst ovenfor hans mor.
 

Hva bør vi gjøre? Har jeg eller han rett her? 

Anonymkode: 915c6...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå igjen?   Ja, er jo en stund siden du lagde flere av disse trådene.   ☺

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de minste er det viktig med kvalitet. Bytt klærne. Når de blir større er ikke merke så viktig, men 1-åringene sitter mye på bakken på vinteren.

Anonymkode: 0ac6d...87b

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29

hvorfor kjøpe DYRT når du heller kan få det billigt?
Om de tingene hun ga passer og fungere, hva er vitsen?

du tenker bare impulsive, ikke noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å kalle ungene for poden, det ser bare umodent ut, Kidsa, kiddon og poden er harry og kalle barna og da hjelper det ikke med Reima uansett . Bruk det fra HM så får du se om det duger

Anonymkode: f03e8...e4f

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Barnet ditt overlever nok helt fint. Du kan  kjøpe nytt om ett års tid når ungen vokser ut av tøyet.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde byttet vinterdressen i hvert fall. Slik at de pengene ikke blir sølt bort. Da kan du bruke de pengene på en annen dress. Resten av tøyet kan du vel beholde. Regntøy er vel regntøy uansett eller?! Samme med tøy som er til innebruk. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke de fleste brukt via Finn nå om

dagen ?   Da hadde vel det blitt kjemperabalder her, tipper jeg... 

Anonymkode: ad75c...f57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

HM fungerer så bra atte! Om det faktisk er kjøpt regntøy og ikke vindtette klær. For eksempel. 

Opplever ikke at det er merket som utgjær forskjellen, men RETT klær til rett vær! 

Mvh 2 barnsmor og førskolelærer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er egentlig en ettåring ute i slengen i bhg? 1/2-1 time, ellers er det soving og spising og leking inne. Ingenting galt med de klærne han fikk. Behøver ikke å stå Reima på for å sitte i sandkassa...

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se først om det holder. Blir det vått igjennom, så kjøper du nytt.  Da kan mannen din ikke si noe på det. 

Anonymkode: 1850e...dce

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs kvar i landet du bur. Viss det er skikkelig mild haust og vinter, er det kun regntøy som duger uansett. Og det spørst  kor mykje ungane er ute. Det er ikkje sikkert 1-åringane er så mykje ute at dei blir våte, viss dressen viser seg å ikkje vere heilt tett. Jenta mi begynte i barnehage da ho var 2, så eg kan vel eigentlig ikkje uttale meg om kle for 1åringane i bhg... Da ho var 1 hadde eg Kappahl-vinterdress. Den var ikkje heilt vasstett, men holdt fint i snø som ikkje var sørpete, den stunda vi var ute. Kan du ikkje vente med å kjøpe nytt til du har prøvd kleda og veit at dei faktisk er ubrukelige? Vottar, hue osv er heilt sikkert ok å kjøpe på H&M🙂

Anonymkode: fb6e4...49d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Vent med å kjøpe nytt til du faktisk opplever at klærne ikke er gode nok. 

At bare Reima duger er bare tøv. Reima er god kvalitet ja, men det er mye annet som også er bra. Vi bruker mye Reflex som også er et billigmerke, funker helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Venner og bekjente med barnehagekids har sagt at til yttertøy i barnehage er det kun Reima som duger

Kun ett merke i hele verden som er godt nok? Høres merkelig ut. 

Anonymkode: 3be8f...504

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Albbas

Og jeg syns kvalitet er viktigere for større barn enn ettåringen. Ettåringen vokser ut av det før det er slitt. Det er først nå når min eldste er 4 at jeg begynner å bry meg mer om kvalitet. Han sliter ut klærne i en helt annen grad enn da han var 1-2 år... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende den vinterdressen er for liten innen jul. Ville sjekket sånne tester for vintertøy

Anonymkode: 2bf84...8f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener faktisk av vottene til HM kom bedre ut i en test enn Reima,men det var vintervotter. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres snobbete og respektløs ut ja, han har rett.

Anonymkode: 6d2ca...8ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...