Gå til innhold

Svigermor kjøpte ubrukelig billigtøy til barnet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde HM vinterdress of regntøy some backup/ekstra i bhg, tror vi brukte den fra Reima eller skogstad(?) mest

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Hvilken kommune var dette?

i vår barnehage har vi ikke merket noe merkepress på tøy. 

Anonymkode: b21f3...ab1

Heldigvis ikkje merkepress på tøy her heller, men på støvlar. Barnehagen oppfordrar foreldre til å kjøpe fôra gummistøvlar av eit bestemt merke. Eg er ikkje begeistra for det.

Anonymkode: fb6e4...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Poden hadde bursdag for to måneder siden, han ble ett år og skal starte i barnehagen nå i august. Grunnet barnehagestart ønsket vi oss tøy til barnehagen. Svigermor kjøpte inn alt sammen, dvs vinterdress, regntøy, parkdress, sydvest, votter, lue. Problemet er at alt er kjøpt på HM. Venner og bekjente med barnehagekids har sagt at til yttertøy i barnehage er det kun Reima som duger. Tøy fra HM blir vått og barnet fryser. 
 

Jeg vil helst kjøpe nytt tøy til poden nå, men mannen sier nei. Han sier det er dårlig gjort ovenfor moren hans som har gitt oss alt nytt og ikke minst veldig uøkonomisk av meg å henge meg oppi «merkeklær». Han sier poden gir blaffen i om han går i Reima eller HM. Jeg er uenig og synes vi skal kjøpe inn nytt tøy og ha svigermors tøy som reserve tøy. Han står på sitt og sier dette er ren snobberi og respektløst ovenfor hans mor.
 

Hva bør vi gjøre? Har jeg eller han rett her? 

Anonymkode: 915c6...631

Så snilt og omtenksom gjort av svigermor. Du har en veldig fornuftig mann. Den beste vinterdress jeg har hatt til barnet mitt var fra europris 🤷‍♀️ Året før hadde hun Didrikson dress og den tålte ikke den våte vinteren så godt som europris dressen... Så ikke alltid dyrt er bra skjønner du... Merkeklær eller ei.. 

Men smak og behag det altså... Det er ikke sikkert alle synes europris dressen overgår Didrikson dressen. Det er slikt man finner ut av selv med tiden, hva som passer for barnet sitt og slikt.  

Hør på mannen din og takk svigermor for omtanken. 

Anonymkode: 525a3...6a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
På 6.8.2020 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Slutt å kalle ungene for poden, det ser bare umodent ut, Kidsa, kiddon og poden er harry og kalle barna og da hjelper det ikke med Reima uansett . Bruk det fra HM så får du se om det duger

Anonymkode: f03e8...e4f

Denne signerer jeg. Hvilken forringelse av språket. Enig i det andre også. Prøv først, så får en se hvordan der går.så må jeg si meg litt enig i trådstarter. En bestemor burde kjøpe kvalitet. Det støtter jeg deg i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper selv kun det som kommer best ut i test, fordi da holder det hele sesongen, og jeg får solgt det, fordi det fremdeles holder mål. Ja, Reima er bra, Bergans og. Om du og mannen din har felles økonomi så hadde jeg nok brukt det, og fått barnehagen til å klage til han når han hentet om det ikke holder mål. Veldig greit å ha noe klær hjemme også, og hos oss så brukes ikke de like flittig som det blir brukt i barnehagen, så da kunne nok HM funket fint, men handler ikke på hm av etiske grunner. KAX mener jeg det heter, fra KappAhl mener jeg har kommet godt ut i test, og det er ikke i nærheten av prisen på Reima :)

Anonymkode: c8820...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at TS ikke vil ha regntøy fra h&m om barnehagen og andre har anbefalt noe helt annet. 

Ts vil bare at barnet skal holde seg tørr! Men vær uansett takknemlig for at du har en god svigermor ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...