AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #461 Skrevet 6. oktober 2020 Hva syns folk om konkurransen? Jeg syns J&J sin lampe var finest, men M&C på en god nummer 2. Anonymkode: 16b9f...391 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #462 Skrevet 6. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva syns folk om konkurransen? Jeg syns J&J sin lampe var finest, men M&C på en god nummer 2. Anonymkode: 16b9f...391 Jeg synes faktisk den som vant var finest. De andre var bare rare. Anonymkode: 14846...6a3 10
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #463 Skrevet 6. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg synes faktisk den som vant var finest. De andre var bare rare. Anonymkode: 14846...6a3 Enig. Men med tanke på at de ikke ble ferdige forrige uke og ikke egentlig trengte noe i den butikken hadde det kanskje vært lurere å velge snekker. Anonymkode: ff04b...89d 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #464 Skrevet 6. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Fatter ikke at han Mikkel får lov årøyke inni hytta. Burde overhodet ikke vært ok, med tanke på at den kanskje skal selges 🙄 Og lurer på HVA han røyker, som innbiller seg at de hadde vunnet alle gullhammerne om de hadde blitt ferdig hver uke. Anonymkode: 12e6f...fbd De hyttene som ikke vinnes av et par, strippes ned til stenderverk og bygges på nytt, da det ikke er utført av fagfolk. Dette uavhengig av hvor «flinke» paret har vært. Anonymkode: 4016c...d65
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #465 Skrevet 6. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De hyttene som ikke vinnes av et par, strippes ned til stenderverk og bygges på nytt, da det ikke er utført av fagfolk. Dette uavhengig av hvor «flinke» paret har vært. Anonymkode: 4016c...d65 Det er faktisk ikke helt sant. Det som blir uført dårlig blir revet og bygd opp igjen. Jeg så hyttene på finn.no i fjor, og det var overraskende lite som var revet ned og bygd opp igjen. Kun det som var dårlig utført, eller som ikke passet med hytten. Det flisegulvet hos M&C tror jeg nok blir revet opp og lagt parkett. Det er jeg rimelig sikker på. Men badet blir nok ikke revet og bygd opp på nytt, kun rettet. Anonymkode: 601c3...6fb 2
Lass4r Skrevet 6. oktober 2020 #466 Skrevet 6. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De hyttene som ikke vinnes av et par, strippes ned til stenderverk og bygges på nytt, da det ikke er utført av fagfolk. Dette uavhengig av hvor «flinke» paret har vært. Anonymkode: 4016c...d65 Nei, det stemmer ikke tror jeg. Mye personlig stæsj fjernes, men rimelig sikker på at det er ikke sånn at de river hyttene og bygger dem på nytt... med mindre det er altfor dårlig jobb såklart. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #467 Skrevet 6. oktober 2020 På 5.10.2020 den 16.22, AnonymBruker skrev: Det er ingenting som tilsier at man må ha noe hjemmelaget eller gjenbruk. Heller tvert imot. Det må passe stilen som er i hytten. Hvis ikke et lag ønsker å lage eller gjenbruke, så skal dem jo ikke trekkes for det. Ø&L gjenbruk og hjemmelaget forrige uke, den benken i gangen, var jo et fryktelig syn. Dårlig snekret, og mindre pen. Ikke si at dem fortjener å vinne fordi dem har snekret den selv og ha gjenbrukt materialer når det ser slikt ut. Det var jevnt forrige uke. Dem var sykt jevnt. Det var så jevnt at to lag lå helt likt. Men det ene laget hadde mottatt 6 timer snekkerhjelp uten å ha gjort noe ekstra (slik dommerne ofte forventer når dem mottar snekkerhjelp), men det andre laget hadde levert snekkerarbeid på et høyst profesjonelt nivå på egenhånd. Dét er forskjellen mellom Ø&L og E&A forrige uke, og det blir naturlig at E&A vinner. Den derre palleløsningen Ø&L som vant hadde på hemsen var grusomt. Og noe jeg betrakter som dritkjedelig design. Hadde jeg kjøpt hytta ville nesten alt interiøret denne uken til Ø&L blir kastet ut og brent. Anonymkode: 601c3...6fb Du fikk ikke med deg at Ø og L malte om både kjøkken og stuevegg mens de fikk snekkerhjelp? Dvs Ø gjorde det, mens L var med snekkeren og fikk opplæring på listing. Anonymkode: 5d7b7...a35 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #468 Skrevet 6. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Fatter ikke at han Mikkel får lov årøyke inni hytta. Burde overhodet ikke vært ok, med tanke på at den kanskje skal selges 🙄 Og lurer på HVA han røyker, som innbiller seg at de hadde vunnet alle gullhammerne om de hadde blitt ferdig hver uke. Anonymkode: 12e6f...fbd Jeg reagerte på det samme mtp røykingen. Stylingen som de skryter sånn av at Mikkel er god på er helt elendig. Gangen og hemsen var mørk og kjedelig, som en jaktbrakke i skogen. Anonymkode: 5d7b7...a35 7
Ginny Skrevet 6. oktober 2020 #469 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg deler ikke smaken til M&C, men jeg syns jo de er flinke. JJ har vokst litt på meg, jeg syns Jeanette var litt vel krass i sine uttalelser om hva hun syntes var «dritstygt». Det er faktisk ikke vanskeligere enn at vi har forskjellig smak, og alle liker ikke det samme. Jeg likte at Aina måtte bedømme uten å vite hvem som lagde, det virker litt som om hun foretrekker enkeltes stiler, og det syns jeg blir feil. Det er vanskelig å skulle bedømme hvem sin stil som er finest. Da ikke helhetlig, men på enkelte ting, som lamper. Kvalitet burde trekke høyere.. 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #470 Skrevet 6. oktober 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du fikk ikke med deg at Ø og L malte om både kjøkken og stuevegg mens de fikk snekkerhjelp? Dvs Ø gjorde det, mens L var med snekkeren og fikk opplæring på listing. Anonymkode: 5d7b7...a35 Ja det så jeg. Men kjøkken og stueveggen var ikke en del av forrige ukes oppgaver. Dem må jo ikke få pluss for å gjøre oppgaver andre steder i hytten utenom ukesoppgavene. Det var dog ironisk at dem måtte male om for å kvitte seg med dommernes naust-stempel, som dem ikke var interessert i. Anonymkode: 601c3...6fb 6
bopera Skrevet 6. oktober 2020 #471 Skrevet 6. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva syns folk om konkurransen? Jeg syns J&J sin lampe var finest, men M&C på en god nummer 2. Anonymkode: 16b9f...391 Jeg likte faktisk best den som vant! Men jeg hadde den ene lampen til JJ på 2. plass, den med skjerm, ikke blikkboksene.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #472 Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva syns folk om konkurransen? Jeg syns J&J sin lampe var finest, men M&C på en god nummer 2. Anonymkode: 16b9f...391 Vinnerlampa var fin og den eneste som for meg så ut til å fungere godt i bruk. Et rivjern med boksider på? Det blir for kreativt for meg. Anonymkode: 2e766...648
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #473 Skrevet 6. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det så jeg. Men kjøkken og stueveggen var ikke en del av forrige ukes oppgaver. Dem må jo ikke få pluss for å gjøre oppgaver andre steder i hytten utenom ukesoppgavene. Det var dog ironisk at dem måtte male om for å kvitte seg med dommernes naust-stempel, som dem ikke var interessert i. Anonymkode: 601c3...6fb Vi kan snu litt på det; E og A fikk masse snekkerhjelp i starten, noe som gjorde at de lærte mye som de nå benytter seg av. Ø og L fikk ingen hjelp før nå de siste programmene, og har lært masse etter det som de nå bruker videre i byggingen. Uten snekkerhjelpen E og A fikk i starten hadde de ikke vunnet hammerne de hadde vunnet heller. Anonymkode: 5d7b7...a35 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #474 Skrevet 6. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vinnerlampa var fin og den eneste som for meg så ut til å fungere godt i bruk. Et rivjern med boksider på? Det blir for kreativt for meg. Anonymkode: 2e766...648 Fikk følelsen av at det var litt brannfarlig med de tynne, tørre boksidene😅 Håper ikke de tar den i bruk i hytta si Anonymkode: 16b9f...391
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #475 Skrevet 6. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kan snu litt på det; E og A fikk masse snekkerhjelp i starten, noe som gjorde at de lærte mye som de nå benytter seg av. Ø og L fikk ingen hjelp før nå de siste programmene, og har lært masse etter det som de nå bruker videre i byggingen. Uten snekkerhjelpen E og A fikk i starten hadde de ikke vunnet hammerne de hadde vunnet heller. Anonymkode: 5d7b7...a35 Masse snekkerhjelp? E&A har fått snekkerhjelp 2 ganger, og siste gangen fikk dem trekk fra dommerne og vant ikke nettopp pga at dem hadde fått snekkerhjelp og ikke da hatt gjort noe ekstra. Anonymkode: 601c3...6fb 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #476 Skrevet 7. oktober 2020 15 timer siden, Lass4r skrev: Nei, det stemmer ikke tror jeg. Mye personlig stæsj fjernes, men rimelig sikker på at det er ikke sånn at de river hyttene og bygger dem på nytt... med mindre det er altfor dårlig jobb såklart. Jo, det stemmer, jeg bor på stedet og kjenner de som jobber for Merkantilbygg med å renovere de øvrige hyttene i hyttefeltet, samt de 3 tapende sommerhytte ne. På de tre «taperhyttebe» er det allerede igangsatt renovering. Anonymkode: 4016c...d65
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #477 Skrevet 7. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Masse snekkerhjelp? E&A har fått snekkerhjelp 2 ganger, og siste gangen fikk dem trekk fra dommerne og vant ikke nettopp pga at dem hadde fått snekkerhjelp og ikke da hatt gjort noe ekstra. Anonymkode: 601c3...6fb E og A fikk snekkerhjelp to ulike uker i starten, noe som gjorde at de både fikk opplæring og ble ferdige med ukesoppdragene. Ø og L ble ikke ferdig de første ukene fordi de ikke hadde peiling på hva de holdt på med og fikk heller ingen snekkerhjelp. E og A fikk ikke trekk fordi de hadde fått snekkerhjelp, de fikk trekk fordi dommerne forventet at de hadde gjort mer. Ø og L gjorde mer, selv om stue og kjøkkenveggen ikke var direkte relatert til ukesoppdraget. De gjorde det for å endre hele stilen på hytta slik at den hang sammen med gang og hems. Anonymkode: 5d7b7...a35 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #478 Skrevet 7. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det stemmer, jeg bor på stedet og kjenner de som jobber for Merkantilbygg med å renovere de øvrige hyttene i hyttefeltet, samt de 3 tapende sommerhytte ne. På de tre «taperhyttebe» er det allerede igangsatt renovering. Anonymkode: 4016c...d65 Hvem vant? Legg inn under spoliertag, er du snill 😄 Anonymkode: 5d7b7...a35 3
Mperle Skrevet 7. oktober 2020 #479 Skrevet 7. oktober 2020 Mulig det er kommet frem tidligere, men får taperne tilbud om å kjøpe hytten sin før den evt renoveres og legges ut på markedet? Da antakeligvis til en rimelig pris ettersom de har gjort alt arbeid selv? 1
Mperle Skrevet 7. oktober 2020 #480 Skrevet 7. oktober 2020 Lurer også på når vinneren overtar hytten? Denne sesongen ble spilt inn i fjor høst.. så hvis vinner får hytten umiddelbart etter finalen så vil jo de ha hatt mulighet til å være der hele sommer og må være utrolig påpasselig med å ikke legge ut bilder på Some for å ikke spoile noe?!😅 Så bilder på insta til en av deltakerne (med andre deltakere også) fra i sommer som så veldig ut som bading i Lysernvannet men kan jo ha tatt feil, er ikke så kjent på området ☺️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå