Gå til innhold

Sommerhytta 2020.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes J&J hadde den desidert fineste hemsen, men er enig i at de ikke skulle vinne når de var så langt fra å være ferdige. Alt i alt er jeg fornøyd med at Ø&L vant denne uka. 

Men jeg må si at når deltagerne får så store oppgaver inne og hage/blomsteroppgaven er så liten og lite konkret så er det lett at det blir nedprioritert. Jeg ville heller ha gitt de en mindre oppgave inne og en større ute noen av ukene og kun inne de andre, slik at begge deler ble prioritert. 

Anonymkode: 53e80...660

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes J&J hadde den desidert fineste hemsen, men er enig i at de ikke skulle vinne når de var så langt fra å være ferdige. Alt i alt er jeg fornøyd med at Ø&L vant denne uka. 

Men jeg må si at når deltagerne får så store oppgaver inne og hage/blomsteroppgaven er så liten og lite konkret så er det lett at det blir nedprioritert. Jeg ville heller ha gitt de en mindre oppgave inne og en større ute noen av ukene og kun inne de andre, slik at begge deler ble prioritert. 

Anonymkode: 53e80...660

Jeg mener dem kunne kuttet disse uteoppgavene hver uke, og hatt en egen "uteuke". Som ville gjort at deltagerne lettere fikk tid til å gjøre prosjektene ferdige slik dem ønsker. Og som igjen ville gjort Finn overflødig som dommer på generelt grunnlag i ukesoppdragene, og han kunne blitt byttet ut med en annen dommer som hadde kunnskaper innenfor eksteriør. 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener dem kunne kuttet disse uteoppgavene hver uke, og hatt en egen "uteuke". Som ville gjort at deltagerne lettere fikk tid til å gjøre prosjektene ferdige slik dem ønsker. Og som igjen ville gjort Finn overflødig som dommer på generelt grunnlag i ukesoppdragene, og han kunne blitt byttet ut med en annen dommer som hadde kunnskaper innenfor eksteriør. 

Anonymkode: 601c3...6fb

Ja syns all blomstring og styr blir mye for lite.

Altså det er en HYTTE og ikke en enebolig. Mange bor jo ikke på hytta i månedsvis, så alle disse blomstrene vil jo bli vanskelig å vedlikeholde uansett.

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at jeg husker feil, siden jeg er litt skuffet over årets sesong, men er det svært lite fokus på selve arbeidet dette året? De andre sesongene føler jeg at jeg har fått noen oppussingstips, og fått litt inspirasjon av interiøret deres. 

Men i år føler jeg at de nesten bare fokuserer på forholdene! Altså, hvor mange ganger skal de si at "forholdet til x og x får utfordringer denne uken!".  Og resten av tiden er det klipp med produktplassering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bopera skrev:

Det kan være at jeg husker feil, siden jeg er litt skuffet over årets sesong, men er det svært lite fokus på selve arbeidet dette året? De andre sesongene føler jeg at jeg har fått noen oppussingstips, og fått litt inspirasjon av interiøret deres. 

Men i år føler jeg at de nesten bare fokuserer på forholdene! Altså, hvor mange ganger skal de si at "forholdet til x og x får utfordringer denne uken!".  Og resten av tiden er det klipp med produktplassering.

Det er jo et underholdningsprogram - og mulig fokus har blitt mer mot ren underholdning også etter hvert ?  Jeg har ikke sett så mye på programmene før de siste par årene. 

Jeg synes jo det er gøy å se hva de får til - men bruker det jo absolutt ikke som et sted hvor man får tips og inspirasjon. Da synes jeg eventyrlig oppussing er bedre - men der er det jo også profesjonelle folk som utfører oppussingen. 

Jeg liker sommerhytta fordi det er underholdning og det er litt morsomt med samspillet mellom parene  - både i selve parene men også hvordan de ulike fungerer og er forskjellige.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerhytta er ingen rettferdig konkurranse og det ødelegger hele programmet.

Deltakerne blir ikke vurdert likt.

Favorisering.

Noen blir trukket for ting som andre blir premiert for. F.eks. de stolene på ytterveggen til det ene laget. Det var kreativt, selv om det etter min personlige mening ikke var fint. Men neida, de ble faktisk trukket for å finne på noe nytt! Mens når andre gjør ting, f.eks. setter bøker rett på gulvet istedenfor i en hylle, da er det sååå kreativt atte hjælp!

Dommerne skjuler ikke hvilke lag og deltakere de liker best.

Dagsoppgavene blir ikke vurdert rettferdig og premier blir delt ut til de lagene som TV2 ønsker skal vinne den uken... Det er pinlig åpenbart.

Det er så mye som gjør at programmet er mer vondt enn godt å se på. Jeg reagerer kraftig på utettferdighet og dette programmet må være verst i klassen på akkurat dette. Synd, da det kunne vært et hyggelig program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.10.2020 den 2.46, Ariana807 skrev:

Jeg er enig i kritikken som blir gitt. Jeg likte godt blomsterveggen til Gult lag. Den «klassiske» veggen som grønt lag hadde, er ikke min stil, min de stolene var kule.

Synes inne gult lag fortjente kritikk. Kjedelig? Kanskje Finn synes det var det, men jeg gjorde ikke det, akkurat der koker det ned til hva man personlig liker. De hadde mye bra snekkerarbeid, og det uten snekkerhjelp.

Synes ikke at grønt lag fikk noe imot seg for de 6 timene med snekker som de hadde, mens gult lag fikk det når de hadde hjelp. Ikke helt rettferdig altså...

Det at blått lag ikke gidder... helt ærlig tror jeg de har innsett at med deres stil, og Mikkel som er litt dårlig til bens ol. så kommer ikke de til å vinne. Men jeg tror at de kommer til å kjøpe den i etterkant.

Blit litt oppgitt over rødt lag. De burde jo sett at de hullene til lysbryterene var grusomt dårlig gjort...

Uansett, blir en spennende ny uke som kommer. Ikke lenge til det er finale 😄

Ø&L fikk snekkerhjelp, men de brukte ekstratiden på å male om både kjøkken og stue. Fullt fortjent at de vant. 

Anonymkode: 5d7b7...a35

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, loveli skrev:

Sommerhytta er ingen rettferdig konkurranse og det ødelegger hele programmet.

Deltakerne blir ikke vurdert likt.

Favorisering.

Noen blir trukket for ting som andre blir premiert for. F.eks. de stolene på ytterveggen til det ene laget. Det var kreativt, selv om det etter min personlige mening ikke var fint. Men neida, de ble faktisk trukket for å finne på noe nytt! Mens når andre gjør ting, f.eks. setter bøker rett på gulvet istedenfor i en hylle, da er det sååå kreativt atte hjælp!

Dommerne skjuler ikke hvilke lag og deltakere de liker best.

Dagsoppgavene blir ikke vurdert rettferdig og premier blir delt ut til de lagene som TV2 ønsker skal vinne den uken... Det er pinlig åpenbart.

Det er så mye som gjør at programmet er mer vondt enn godt å se på. Jeg reagerer kraftig på utettferdighet og dette programmet må være verst i klassen på akkurat dette. Synd, da det kunne vært et hyggelig program.

Jeg er ikke enig med deg. Alle lagene står veldig likt med to gullhammere hver, med unntak av J&J som ligger like bak. Lagene har vunnet ca. like mange ganger hver i dagskonkurransene. Ø&L har fått pepper de også, for eksempel for blomsterbed og noe snekkerarbeid. J&J er desidert de flinkeste på stil, som har mye å si i konkurransene, og dermed har de vunnet. Badet deres var lett det fineste. Og strandveska som Jerry og svigermor lagde i konkurranse var også finest. Tviler heller ikke på at fiskekakene deres var best. De har vunnet mye nå i det siste ja, men det synes jeg er veldig fortjent. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg opp i at alt er så urettferdig? De blir dømt likt, de stilles likt og har ingen relasjon til verken dommerne eller programleder på forhånd. Virker som dere trenger å «ta» noen på at ting ikke går deres vei. Personlig har jeg så langt vært enig med dommerne i så og si alle avgjørelser, med få unntak. Blant annet da J&J ikke vant for fineste sengegavl en gang, da deres var finest.

Anonymkode: 16b9f...391

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke enig med deg. Alle lagene står veldig likt med to gullhammere hver, med unntak av J&J som ligger like bak. Lagene har vunnet ca. like mange ganger hver i dagskonkurransene. Ø&L har fått pepper de også, for eksempel for blomsterbed og noe snekkerarbeid. J&J er desidert de flinkeste på stil, som har mye å si i konkurransene, og dermed har de vunnet. Badet deres var lett det fineste. Og strandveska som Jerry og svigermor lagde i konkurranse var også finest. Tviler heller ikke på at fiskekakene deres var best. De har vunnet mye nå i det siste ja, men det synes jeg er veldig fortjent. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg opp i at alt er så urettferdig? De blir dømt likt, de stilles likt og har ingen relasjon til verken dommerne eller programleder på forhånd. Virker som dere trenger å «ta» noen på at ting ikke går deres vei. Personlig har jeg så langt vært enig med dommerne i så og si alle avgjørelser, med få unntak. Blant annet da J&J ikke vant for fineste sengegavl en gang, da deres var finest.

Anonymkode: 16b9f...391

Dette reagerte jeg også på! Det var vel Øyunn og kompisen(?) som vant? (Levi var syk)  Den sengegavlen var jo helt grusom, og jeg var sikker på at J&J skulle dra den i havn!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle lagene står veldig likt med to gullhammere hver, med unntak av J&J som ligger like bak. Lagene har vunnet ca. like mange ganger hver i dagskonkurransene.

Men er ikke dette egentlig fryktelig rart også?

Ettersom vi har par som har vært nærmest fullstendig ubrukelig snekkermessig? Og har par som nærmest er fagfolk der inne? 

Flere av avgjørelsene dommerne har tatt har vært høyst diskutabelt, i år som i fjor, der det paret med færrest gullhamre har fått vippet hammeren mot sin side når avgjørelsen taes med marginer. 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke enig med deg. Alle lagene står veldig likt med to gullhammere hver, med unntak av J&J som ligger like bak. Lagene har vunnet ca. like mange ganger hver i dagskonkurransene. Ø&L har fått pepper de også, for eksempel for blomsterbed og noe snekkerarbeid. J&J er desidert de flinkeste på stil, som har mye å si i konkurransene, og dermed har de vunnet. Badet deres var lett det fineste. Og strandveska som Jerry og svigermor lagde i konkurranse var også finest. Tviler heller ikke på at fiskekakene deres var best. De har vunnet mye nå i det siste ja, men det synes jeg er veldig fortjent. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg opp i at alt er så urettferdig? De blir dømt likt, de stilles likt og har ingen relasjon til verken dommerne eller programleder på forhånd. Virker som dere trenger å «ta» noen på at ting ikke går deres vei. Personlig har jeg så langt vært enig med dommerne i så og si alle avgjørelser, med få unntak. Blant annet da J&J ikke vant for fineste sengegavl en gang, da deres var finest.

Anonymkode: 16b9f...391

Nettopp, det hele er rigget for å bli spennende. 😛

 

Jeg heier ikke på et lag, så du tar feil når du sier at jeg blir sur fordi det ikke går "min vei". Min eneste vei er rettferdigheten og den synes jeg mangler. Du får gjerne være uenig i at konkurransen er urettferdig og rigget, men du har sagt deg litt enig allerede, så...

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder dere å se på om dere mener det er rigget. Hjelpes, det hadde ikke jeg giddi hvertfall.

Anonymkode: 12e6f...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder dere å se på om dere mener det er rigget. Hjelpes, det hadde ikke jeg giddi hvertfall.

Anonymkode: 12e6f...fbd

Godt spørsmål. Det skjønner ikke jeg heller. Og hvorfor gidde å se på når en kun skal kritisere programmet?? Har dere virkelig ikke bedre ting å se på enn programmer dere ikke liker? 😑

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder dere å se på om dere mener det er rigget. Hjelpes, det hadde ikke jeg giddi hvertfall.

Anonymkode: 12e6f...fbd

Fordi det er i det minste interessant å se hvordan dem løser oppgavene og hvordan sluttproduktet blir. 

Oppussingsprogrammer er dagens underholdning, folk ønsker å se det. Men det betyr ikke at konkurransen er bra for det. 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder dere å se på om dere mener det er rigget. Hjelpes, det hadde ikke jeg giddi hvertfall.

Anonymkode: 12e6f...fbd

For det er enda underholdning 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som synes hytta til Mikkel og Cornelius ser ut som en militærbrakke?

Det er seriøst den mest utrivelige og fæle hytta jeg noensinne har sett. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Blueberrymuffin skrev:

Er jeg den eneste som synes hytta til Mikkel og Cornelius ser ut som en militærbrakke?

Det er seriøst den mest utrivelige og fæle hytta jeg noensinne har sett. 

Den er helt grusom😱

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Blueberrymuffin said:

Er jeg den eneste som synes hytta til Mikkel og Cornelius ser ut som en militærbrakke?

Det er seriøst den mest utrivelige og fæle hytta jeg noensinne har sett. 

Den er absolutt ikke min smak.

De sier jo stadig vekk at de ikke bryr seg om dommerne, så jeg tenker de har planer om å kjøpe hytta når den legges ut for salg.

Anonymkode: 14846...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 2.46, Ariana807 skrev:

Jeg er enig i kritikken som blir gitt. Jeg likte godt blomsterveggen til Gult lag. Den «klassiske» veggen som grønt lag hadde, er ikke min stil, min de stolene var kule.

Synes inne gult lag fortjente kritikk. Kjedelig? Kanskje Finn synes det var det, men jeg gjorde ikke det, akkurat der koker det ned til hva man personlig liker. De hadde mye bra snekkerarbeid, og det uten snekkerhjelp.

Synes ikke at grønt lag fikk noe imot seg for de 6 timene med snekker som de hadde, mens gult lag fikk det når de hadde hjelp. Ikke helt rettferdig altså...

Det at blått lag ikke gidder... helt ærlig tror jeg de har innsett at med deres stil, og Mikkel som er litt dårlig til bens ol. så kommer ikke de til å vinne. Men jeg tror at de kommer til å kjøpe den i etterkant.

Blit litt oppgitt over rødt lag. De burde jo sett at de hullene til lysbryterene var grusomt dårlig gjort...

Uansett, blir en spennende ny uke som kommer. Ikke lenge til det er finale 😄

Gult lag har også vunnet med snekkerhjelp. Ekspertene må ta utgangspunkt i sluttresultatet. De vinner konkurransene på rettferdig vis. Gult lag hadde kjedelig interiør, ikke noe hjemmelaget, ikke noe gjenbruk, ikke noe som skilte seg ut. De må steppe up. Når det er så jevnt må det letes etter hva som skiller de. Dette har vært vanlig i alle de andre sesongene også. Dommerne kan ikke trekke fra fordi et lag vant snekker en uke. Da hadde jo ikke Jerry og Jeanette vunnet den uka de hadde flislegger, eller gult lag den uka de hadde snekker. Det er første gangen det er så jevnt før en finaleuke. Lett å sitte her og kritisere. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gult lag har også vunnet med snekkerhjelp. Ekspertene må ta utgangspunkt i sluttresultatet. De vinner konkurransene på rettferdig vis. Gult lag hadde kjedelig interiør, ikke noe hjemmelaget, ikke noe gjenbruk, ikke noe som skilte seg ut. De må steppe up. Når det er så jevnt må det letes etter hva som skiller de. Dette har vært vanlig i alle de andre sesongene også. Dommerne kan ikke trekke fra fordi et lag vant snekker en uke. Da hadde jo ikke Jerry og Jeanette vunnet den uka de hadde flislegger, eller gult lag den uka de hadde snekker. Det er første gangen det er så jevnt før en finaleuke. Lett å sitte her og kritisere. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

Det er ingenting som tilsier at man må ha noe hjemmelaget eller gjenbruk. Heller tvert imot. Det må passe stilen som er i hytten. Hvis ikke et lag ønsker å lage eller gjenbruke, så skal dem jo ikke trekkes for det. 

Ø&L gjenbruk og hjemmelaget forrige uke, den benken i gangen, var jo et fryktelig syn. Dårlig snekret, og mindre pen. Ikke si at dem fortjener å vinne fordi dem har snekret den selv og ha gjenbrukt materialer når det ser slikt ut. 

Det var jevnt forrige uke. Dem var sykt jevnt. Det var så jevnt at to lag lå helt likt. Men det ene laget hadde mottatt 6 timer snekkerhjelp uten å ha gjort noe ekstra (slik dommerne ofte forventer når dem mottar snekkerhjelp), men det andre laget hadde levert snekkerarbeid på et høyst profesjonelt nivå på egenhånd. Dét er forskjellen mellom Ø&L og E&A forrige uke, og det blir naturlig at E&A vinner. 

Den derre palleløsningen Ø&L som vant hadde på hemsen var grusomt. Og noe jeg betrakter som dritkjedelig design. Hadde jeg kjøpt hytta ville nesten alt interiøret denne uken til Ø&L blir kastet ut og brent. 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...