Gå til innhold

Sommerhytta 2020.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det var en kvinne, og ikke en mann, som stod nakenmodell under konkurransen i dag. Fordi det alltid er kvinner... :lillesky:

Anonymkode: 601c3...6fb

Ja, i denne høysfrekventerte konkurransen på sommerhytta med en helt normal modell, ingen glamourmodell. Skjønner at det ble for mye for visse. Selv tror jeg nok Mikkel var den eneste der som opplevde dette som seksuelt ladet 😆 og det var for en gang skyld ikke negativt ment mot han

Anonymkode: 7b2c1...898

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha det tøft i hverdagen hvis du lar deg provosere av det der. Tipper TV2 ikke deler ditt syn. Det gjør forsåvidt ikke jeg heller. 

Rart du ikke reagerer på at dem kun sender mannlige snekkere inn som snekkerhjelp og joker, men aldri kvinnelige. Rart at du ikke reagerer på at det står en kvinne i blomsterbutikken, og aldri en mann. Rart at du ikke reagerer på at det er flere mannlige deltagere enn kvinner i år, og bruker egentlig alltid å være det (far og sønn i år, mann og mann i forhold i fjor). Rart at du ikke reagerer på at dem har 2 menn og kun 1 kvinne som dommere også hvert år. Rart at du ikke reagerer på at dommeren i sykonkurransen var kvinne, og ikke mann. Rart at du ikke reagerer på at det alltid er flere menn enn kvinner i filmcrewet. 

Og dette er kun et lite utdrag. 

Mye å velge imellom hvis du som feminist først irriterer deg når det kommer til kjønn. Du bør rapportere dette også inn til TV2. 

Anonymkode: 601c3...6fb

Alt dette reagerer jeg på. Det jeg likevel reagerer mest på her er seksualiseringen, og ikke minst hvordan alt er filmet. Siklende menn, Mikkel som kommenterer sønnens puppeskills når han tegner. Pluss modellen selv som står der i morgenkåpen før hun bretter seg ut som bare et norgeskart kan. Dette kun tv2 ha spart seg for, eller i det minste (- og som jeg skrev), også fått med en mann. 

Anonymkode: 0d676...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette reagerer jeg på. Det jeg likevel reagerer mest på her er seksualiseringen, og ikke minst hvordan alt er filmet. Siklende menn, Mikkel som kommenterer sønnens puppeskills når han tegner. Pluss modellen selv som står der i morgenkåpen før hun bretter seg ut som bare et norgeskart kan. Dette kun tv2 ha spart seg for, eller i det minste (- og som jeg skrev), også fått med en mann. 

Anonymkode: 0d676...1b2

Kom over det. Det er en ikke-sak, og en irrasjonell reaksjon. 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette reagerer jeg på. Det jeg likevel reagerer mest på her er seksualiseringen, og ikke minst hvordan alt er filmet. Siklende menn, Mikkel som kommenterer sønnens puppeskills når han tegner. Pluss modellen selv som står der i morgenkåpen før hun bretter seg ut som bare et norgeskart kan. Dette kun tv2 ha spart seg for, eller i det minste (- og som jeg skrev), også fått med en mann. 

Anonymkode: 0d676...1b2

🤦‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Alt dette reagerer jeg på. Det jeg likevel reagerer mest på her er seksualiseringen, og ikke minst hvordan alt er filmet. Siklende menn, Mikkel som kommenterer sønnens puppeskills når han tegner. Pluss modellen selv som står der i morgenkåpen før hun bretter seg ut som bare et norgeskart kan. Dette kun tv2 ha spart seg for, eller i det minste (- og som jeg skrev), også fått med en mann. 

Anonymkode: 0d676...1b2

Hvilken seksualisering? Det var bare en naken dame og noen sjenerte gutter. Og en eldre mann som prøvde å være vittig. Noen ganger er det kanskje greit å spørre seg selv: ingen andre her reagerer, kanskje er det jeg som overreagerer?

Anonymkode: ff04b...89d

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette reagerer jeg på. Det jeg likevel reagerer mest på her er seksualiseringen, og ikke minst hvordan alt er filmet. Siklende menn, Mikkel som kommenterer sønnens puppeskills når han tegner. Pluss modellen selv som står der i morgenkåpen før hun bretter seg ut som bare et norgeskart kan. Dette kun tv2 ha spart seg for, eller i det minste (- og som jeg skrev), også fått med en mann. 

Anonymkode: 0d676...1b2

Hjelpes. Snakk om å ta helt av for en filleting. Eller en ikkesak heter det kanskje å.

Du må lære deg å slappe av litt tror jeg. Blir for dumt å hisse seg opp over litt pupper 😁

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette reagerer jeg på. Det jeg likevel reagerer mest på her er seksualiseringen, og ikke minst hvordan alt er filmet. Siklende menn, Mikkel som kommenterer sønnens puppeskills når han tegner. Pluss modellen selv som står der i morgenkåpen før hun bretter seg ut som bare et norgeskart kan. Dette kun tv2 ha spart seg for, eller i det minste (- og som jeg skrev), også fått med en mann. 

Anonymkode: 0d676...1b2

Forrige gang var det en mann.

Jeg husker jeg følte meg skikkelig krenket den gangen. Men heldigvis gjenoprettett TV2 seksualiseringa av kjønnene denne gangen. Hjelpes

 

Anonymkode: 9f12d...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Flere som syns at tv2/Finn gjør er veldig stort poeng ut av manglende grønne vegger ? (*edit: kun underveis, heldigvis ikke under dommervurderingene*) La merke til at Finn i mandagens episode sa at han håpte at alle tok den grønne uteoppgaven seriøst hvis ikke ville han føle seg nedprioritert.. Skjønte det måtte være et frampek mot noe for når har deltakerne latt være å gjøre en oppgave?! Virker som om Finn syns det har vært en gjenganger at de ikke har prioritert «hans» oppgaver. Og nå i ukesfinalen gjør de veldig mye ut av at de ikke «finner» den grønne veggen.. 

Deltakerne hadde altfor mye å gjøre + med disse påtvungne pausene med tidligere deltakere og meningsløse konkurranser så skjønner jeg godt at det ble nedprioritert denne gang. I tillegg virker det lite fristende å stå ute i høststorm å lage til en grønn plantevegg. Kan ikke forstå hvorfor ikke produksjonen er lagt til mai/juni. 

 

Endret av Mperle
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forrige gang var det en mann.

Jeg husker jeg følte meg skikkelig krenket den gangen. Men heldigvis gjenoprettett TV2 seksualiseringa av kjønnene denne gangen. Hjelpes

 

Anonymkode: 9f12d...1eb

Jeg så ikke den sesongen

Anonymkode: 0d676...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

I dag ble jeg provosert. 

M&C stopper å jobbe 2-3 timer før klokka ringer, fordi dem innser at dem ikke blir ferdige. Altså... hva er greia? Er det ikke om å gjøre å gjøre mest mulig slik at man kanskje klarer å vinne? Dessuten betyr jo denne stoppen mer arbeid siste uken, når dem da må gjøre seg ferdige. Første gang jeg ser lignende. 

Men jeg ble mest provosert av Finn. Selvfølgelig er det Finn. 

For det første krevde Finn at den j"#¤# blomsterpynten skulle bli tatt seriøst, og nærmest veie like mye eller mer enn snekringen i et ukesprosjekt som var meget stort. For det andre gikk han rundt imellom hyttene med surkelus i håret og trodde han var Gud selv. Bortsett fra hos J&J, som han tydeligvis gjennom hele sesongen har hatt sansen for. For det tredje var han ufortjent krass mot E&A. Akkurat det ønsker jeg å utdype mer. 

Ø&L vinner. Jeg skal ikke si at dem har "seilet" gjennom uka, men dem har tross alt fått snekkerhjelp to (!) ganger - altså 6 timer, som igjen har gjort at dem har fått god tid og et bedre resultat. Uten at dommerne forventet noe mer ifra dem. Minner om at E&A fikk "krav" om å levere litt ekstra når dem ufortjent tapte en ukesfinale tidligere i sesongen når dem var så (u)heldige med å få snekkerhjelp. Ø&L får dette i sitt favør. Ok, urettferdig, men greit nok. 

I dag stod det mellom to par, mener jeg: Ø&L og E&A. Begge fullførte og svarte på oppgaven. Ø&L fikk som nevnt 2 x snekkerhjelp, altså E&A er det eneste paret som fullførte på egenhånd. Snekkermessig kan ingen trekke E&A ned, fordi dem har vært sykt nøye og alt var bra gjort. Det å være nybegynner og å legge snorrett panel listefritt til millimeterpresisjon gjennom entré og hems er noe av det mest imponerende som har vært på Sommerhytta. Iallefall panelmessig. Fargevalget var fint, dekor var fint, og det j"#¤% blomsterbeddet på veggen ute var spenstig, fresh og nytt. Dem har tydeligvis brukt tid på dette, og jeg tipper Finn aldri har sett noe lignende. Smak og behag selvfølgelig, Finn likte det tydeligvis ikke, men E&A gjorde det....samtidig som dem svarte godt på oppgaven.... så jeg skjønner ikke hvorfor dommerne trekker det ned. Og når Finn står i ukesfinalen og kaller det E&A har gjort denne uken for kjedelig, og i tillegg ber dem om å skjerpe seg.... altså.... hva faen er greia? Og hvorfor er E&A dem som må skjerpe seg? Hva med J&J og M&C som ikke engang har bygd blomsterbedd, og som er langt unna å komme i mål med oppgaven? Var ikke dette skuffende? Bør ikke disse virkelig skjerpe seg?! Neida. E&A burde skjerpe seg, ifølge Finn.

Dette blir for dumt! Kyss meg på kaviarstjerna, Finn! På tide å få denne oppblåste mannen av skjermen nå, TV2!

Alt tatt i betraktning så burde E&A vunnet. Mener jeg. Dem har minst like høy score som Ø&L på egentlig alt, og da burde dem gå forbi Ø&L fordi Ø&L tross alt har fått 2 x snekkerhjelp, mens E&A har gjort alt selv. Men det virket som om at noen kanskje ville at Ø&L skulle vinne, mens E&A skulle tape.

 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
  Vis skjult innhold

I dag ble jeg provosert. 

M&C stopper å jobbe 2-3 timer før klokka ringer, fordi dem innser at dem ikke blir ferdige. Altså... hva er greia? Er det ikke om å gjøre å gjøre mest mulig slik at man kanskje klarer å vinne? Dessuten betyr jo denne stoppen mer arbeid siste uken, når dem da må gjøre seg ferdige. Første gang jeg ser lignende. 

Men jeg ble mest provosert av Finn. Selvfølgelig er det Finn. 

For det første krevde Finn at den j"#¤# blomsterpynten skulle bli tatt seriøst, og nærmest veie like mye eller mer enn snekringen i et ukesprosjekt som var meget stort. For det andre gikk han rundt imellom hyttene med surkelus i håret og trodde han var Gud selv. Bortsett fra hos J&J, som han tydeligvis gjennom hele sesongen har hatt sansen for. For det tredje var han ufortjent krass mot E&A. Akkurat det ønsker jeg å utdype mer. 

Ø&L vinner. Jeg skal ikke si at dem har "seilet" gjennom uka, men dem har tross alt fått snekkerhjelp to (!) ganger - altså 6 timer, som igjen har gjort at dem har fått god tid og et bedre resultat. Uten at dommerne forventet noe mer ifra dem. Minner om at E&A fikk "krav" om å levere litt ekstra når dem ufortjent tapte en ukesfinale tidligere i sesongen når dem var så (u)heldige med å få snekkerhjelp. Ø&L får dette i sitt favør. Ok, urettferdig, men greit nok. 

I dag stod det mellom to par, mener jeg: Ø&L og E&A. Begge fullførte og svarte på oppgaven. Ø&L fikk som nevnt 2 x snekkerhjelp, altså E&A er det eneste paret som fullførte på egenhånd. Snekkermessig kan ingen trekke E&A ned, fordi dem har vært sykt nøye og alt var bra gjort. Det å være nybegynner og å legge snorrett panel listefritt til millimeterpresisjon gjennom entré og hems er noe av det mest imponerende som har vært på Sommerhytta. Iallefall panelmessig. Fargevalget var fint, dekor var fint, og det j"#¤% blomsterbeddet på veggen ute var spenstig, fresh og nytt. Dem har tydeligvis brukt tid på dette, og jeg tipper Finn aldri har sett noe lignende. Smak og behag selvfølgelig, Finn likte det tydeligvis ikke, men E&A gjorde det....samtidig som dem svarte godt på oppgaven.... så jeg skjønner ikke hvorfor dommerne trekker det ned. Og når Finn står i ukesfinalen og kaller det E&A har gjort denne uken for kjedelig, og i tillegg ber dem om å skjerpe seg.... altså.... hva faen er greia? Og hvorfor er E&A dem som må skjerpe seg? Hva med J&J og M&C som ikke engang har bygd blomsterbedd, og som er langt unna å komme i mål med oppgaven? Var ikke dette skuffende? Bør ikke disse virkelig skjerpe seg?! Neida. E&A burde skjerpe seg, ifølge Finn.

Dette blir for dumt! Kyss meg på kaviarstjerna, Finn! På tide å få denne oppblåste mannen av skjermen nå, TV2!

Alt tatt i betraktning så burde E&A vunnet. Mener jeg. Dem har minst like høy score som Ø&L på egentlig alt, og da burde dem gå forbi Ø&L fordi Ø&L tross alt har fått 2 x snekkerhjelp, mens E&A har gjort alt selv. Men det virket som om at noen kanskje ville at Ø&L skulle vinne, mens E&A skulle tape.

 

Anonymkode: 601c3...6fb

Ikke enig kjenner jeg.

For det skal ikke straffes når man vinner de småkonkene og da får snekkerhjelp.

Og syns gangen tilEogA var kjedelig og de stolene på veggen var mindre pent.

Syns ØogL gjorde en fin jobb og syns det var absolutt fortjent.

 

At MogK legger fra seg arveidet derimot, flere timer før, det er bare provoserendes.

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke enig kjenner jeg.

For det skal ikke straffes når man vinner de småkonkene og da får snekkerhjelp.

Og syns gangen tilEogA var kjedelig og de stolene på veggen var mindre pent.

Syns ØogL gjorde en fin jobb og syns det var absolutt fortjent.

 

At MogK legger fra seg arveidet derimot, flere timer før, det er bare provoserendes.

Anonymkode: 12e6f...fbd

Men E&A fikk denne snekkerhjelpen imot seg en uke tidligere, hvorfor forlanger ikke dommerne mer av Ø&L nå da?  

Ø&L har gjort en fin jobb, enig i det. Men var det Ø&L hadde gjort mindre kjedelig? Nei egentlig ikke. Og E&A har svart like godt på oppgaven, utifra hvordan dem ønsker å ha det, og dem gjorde minst en like god jobb. Og det uten snekkerhjelp. Jeg kan godt godta at Ø&L vinner, men jeg synes ikke det var åpenbart selv med 6 timer snekkerhjelp. Og da burde det veie opp at man ikke har fått hjelp.

Frustrasjonen min er aller mest rettet mot Finn. E&A fortjener absolutt ikke refs denne uken. Det er så ufortjent som du kan få det, når dem var det eneste paret som kom i mål uten hjelp. Og da var panelet lagt i en annen klasse enn de andre parene. 

Men alt bunner vel i hvordan dommerne vil ha det, og ikke deltagerne. Hvordan deltagerne vil ha det virker å bety nada niks, uansett hvordan du presterer. Du må please og please, ikke ha det slik du ønsker. Jeg tror vi hadde hatt godt av at hele dommerpanelet ble byttet ut, slik at man kan få inn litt nye øyne som dommere. Dem virker å ha en biased persepsjon. 

Ja at M&C la ned arbeidet siste 2-3 timene før klokka ringer er bare provoserende. Er folk klar over hvor mye to stk med deres kompetanse kan få gjort iløpet av 2-3 timer? Det er ganske mye altså. 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i grunn litt enig med Finn. Ja det er mye! Men de har hatt mer andre uker der de har rukket mer ute. At ØogL vant snekker kan de ikke tas på, det er vunnet snekker de andre ukene også! 
 

Syns det var vel fortjent seier denne uken, det er en hytte, og de har valgt en fin og kreativ hytte stil. AogE var litt kjedelig og stilrent. At MOgC gav opp var egentlig litt tullete, de hadde blitt ganske ferdig om de hadde brukt de siste 3 timene. 
 

Anonymkode: 098b5...c98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var helt greit at ØogL vant denne runden.  Hele sesongen sett under ett blir nok "godene" (premiene) i ukeskonkurransene nokså jevnt fordelt, denne gangen var de heldige.  I utgangspunktet har jeg stor sans for EogA, men den blomsterstoloppsatsen var så fryktelig (i mine øyne selvfølgelig) at det hadde vært bedre å droppe hele greia.

Jeg synes også Finn og blomster betyr altfor mye.  Kunne de ikke eventuelt hatt ei egen uke der alt dreide seg om blomster(bed), da, isteden for å klatte på en blomsteroppgave hver uke.  Deltakerne kan jo ikke prioritere det høyt uansett.

Og så er det nok en fordel at hammerfordelingen før uke 10 er sånn cirka 3-2-2-2...

Anonymkode: 2e766...648

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 0.05, AnonymBruker skrev:

Alt dette reagerer jeg på. Det jeg likevel reagerer mest på her er seksualiseringen, og ikke minst hvordan alt er filmet. Siklende menn, Mikkel som kommenterer sønnens puppeskills når han tegner. Pluss modellen selv som står der i morgenkåpen før hun bretter seg ut som bare et norgeskart kan. Dette kun tv2 ha spart seg for, eller i det minste (- og som jeg skrev), også fått med en mann. 

Anonymkode: 0d676...1b2

Å herregud... du kødder? Dette kalles akt-tegning. Skjerp deg. Kom deg ut av Jaquesson bobla. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men E&A fikk denne snekkerhjelpen imot seg en uke tidligere, hvorfor forlanger ikke dommerne mer av Ø&L nå da?  

Ø&L har gjort en fin jobb, enig i det. Men var det Ø&L hadde gjort mindre kjedelig? Nei egentlig ikke. Og E&A har svart like godt på oppgaven, utifra hvordan dem ønsker å ha det, og dem gjorde minst en like god jobb. Og det uten snekkerhjelp. Jeg kan godt godta at Ø&L vinner, men jeg synes ikke det var åpenbart selv med 6 timer snekkerhjelp. Og da burde det veie opp at man ikke har fått hjelp.

Frustrasjonen min er aller mest rettet mot Finn. E&A fortjener absolutt ikke refs denne uken. Det er så ufortjent som du kan få det, når dem var det eneste paret som kom i mål uten hjelp. Og da var panelet lagt i en annen klasse enn de andre parene. 

Men alt bunner vel i hvordan dommerne vil ha det, og ikke deltagerne. Hvordan deltagerne vil ha det virker å bety nada niks, uansett hvordan du presterer. Du må please og please, ikke ha det slik du ønsker. Jeg tror vi hadde hatt godt av at hele dommerpanelet ble byttet ut, slik at man kan få inn litt nye øyne som dommere. Dem virker å ha en biased persepsjon. 

Ja at M&C la ned arbeidet siste 2-3 timene før klokka ringer er bare provoserende. Er folk klar over hvor mye to stk med deres kompetanse kan få gjort iløpet av 2-3 timer? Det er ganske mye altså. 

Anonymkode: 601c3...6fb

Slapp av, pust med magen. Det er kun en konkurranse på TV. Ø og L fortjente å vinne denne uken, de hadde et bedre design. Snekkerhjelp, flislegger osv. har de alle hatt. Vinneren er avgjort for lengst. Du får skrive et brev til tv2. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var helt greit at ØogL vant denne runden.  Hele sesongen sett under ett blir nok "godene" (premiene) i ukeskonkurransene nokså jevnt fordelt, denne gangen var de heldige.  I utgangspunktet har jeg stor sans for EogA, men den blomsterstoloppsatsen var så fryktelig (i mine øyne selvfølgelig) at det hadde vært bedre å droppe hele greia.

Jeg synes også Finn og blomster betyr altfor mye.  Kunne de ikke eventuelt hatt ei egen uke der alt dreide seg om blomster(bed), da, isteden for å klatte på en blomsteroppgave hver uke.  Deltakerne kan jo ikke prioritere det høyt uansett.

Og så er det nok en fordel at hammerfordelingen før uke 10 er sånn cirka 3-2-2-2...

Anonymkode: 2e766...648

Enig med deg. E og A har vunnet flere konkurranser på rad og hatt mange fordeler de andre ukene. Det er veldig fordelt. Jerry og Jeanette vant jo flislegger den uka de vant. Alt folk klarer å henge seg opp kun fordi deres favoritter ikke vant... #itsjustashow

Anonymkode: ff0f7...8ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i kritikken som blir gitt. Jeg likte godt blomsterveggen til Gult lag. Den «klassiske» veggen som grønt lag hadde, er ikke min stil, min de stolene var kule.

Synes inne gult lag fortjente kritikk. Kjedelig? Kanskje Finn synes det var det, men jeg gjorde ikke det, akkurat der koker det ned til hva man personlig liker. De hadde mye bra snekkerarbeid, og det uten snekkerhjelp.

Synes ikke at grønt lag fikk noe imot seg for de 6 timene med snekker som de hadde, mens gult lag fikk det når de hadde hjelp. Ikke helt rettferdig altså...

Det at blått lag ikke gidder... helt ærlig tror jeg de har innsett at med deres stil, og Mikkel som er litt dårlig til bens ol. så kommer ikke de til å vinne. Men jeg tror at de kommer til å kjøpe den i etterkant.

Blit litt oppgitt over rødt lag. De burde jo sett at de hullene til lysbryterene var grusomt dårlig gjort...

Uansett, blir en spennende ny uke som kommer. Ikke lenge til det er finale 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn er så dramatisk! Meg, meg, meg, buhu. På tide å bytte ut et par av dommerne, Lars er nøytral så han kan få bli.

Etter min personlige mening synes jeg E&A sin gang var finere enn Ø&L sin. Men veggdekoren til E&A var mindre pen.
J&J sin gang hadde sikkert blitt kjempefin hvis de hadde blitt ferdig, liker fargene(selv om noe av dekoren er litt «harry»), hemsen ble jo kjempefin! M&C sin var noe av det verste jeg har sett. Fortsatt det grusomt stygge gulvet, og en så mørk grønnfarge i en trang gang🤷🏼‍♀️ Sikkert knallflinke på snekring, men stilsans det eier de ikke! 

Anonymkode: adbce...375

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...