Gå til innhold

Sommerhytta 2020.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La folk ha forskjellig smak - men det skal være sagt, det er fullstendig misd-match mellom de blå og de grå flisene. Tonen er feil på de grå, og formen tas heller ikke igjen. Det kunne blitt veldig fint med de blå flisene(selv ville jeg aldri valgt det), men da må man kunne kombinasjoner som Mikkel liker å snakke om. Kombinasjonen var ikke bra der

Anonymkode: ab3e0...2f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Okei. Du er den typen. Du foretrekker blått eller hvitt industribad på en hytte istedenfor mørkbeiset treverk og naturstein. Du har rett, det er bra vi ikke omgåes i virkeligheten. 

Anonymkode: 601c3...6fb

 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Passiv aggressiv stråmannargumentasjon her. Ja, jeg forventet vel egentlig det. 

Jeg har skrevet at naturstein er fint, men det industrielle fliseformatet er ikke fint. Spesielt ikke når det legges i knall blått eller knall hvitt, slik som på Sommerhytta. Det er det jeg misliker. Du finner forøvrig naturstein som kan legges nærmest (ikke helt, men nesten) skjøtefritt. Det tar jeg i på i dusjen for eksempel. Med mindre man finner baderomsplater som ser likens ut, helt skjøteløst og som ellers står i stil til rommet. At mine gjester leter etter skjøter får bli deres problem. Sluttproduktet blir knallbra. 

Men hovedpoenget mitt, som du avviser, er jo at trepanel på et hyttebad burde jo være det optimale. Det er det ingen som ser ut til å få velge. Jeg for min del ville heller lagt baderomsplater med treutseende enn å fliselegge badet som om at det var kjøkkenet på McDonalds. 

Anonymkode: 601c3...6fb

Man kan ikke forvente noe mer når man har prøvd seg på hersketeknikk nei. 

Mørkt trepanel er ikke nødvendigvis optimalt på et sommerhyttebad, hvorfor skulle det være det liksom? Hvor har du fått den 'regelen' fra? Aldri hørt om. Man kunne eventuelt beiset treverket lyst, ikke mørkt. 

Nok avsporing fra meg, disse ubetydelige greiene gidder jeg ikke bruke mer tid på å diskutere med en jeg ikke forstår meg på eller vil forstå meg på. Du har din stil og dine meninger og skal få ha dem i fred fra nå av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var fint for Jeanette, at de tok klippet der far og sønn snakker om at hun alltid ler og tuller, og at hun har en smittende latter. Skjønner ikke hvorfor så mange her inne misliker henne.

Anonymkode: 63678...e22

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der Cornelius, altså sønnen, stemmer det at han er broren til han homofile med rødt skjegg, Mathias i Farmen/Torpet? Ganske like i hvert fall.

Anonymkode: 16d85...cc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg likte helt 100% noen bad 😅

Flisemessig likte jeg best grønt lag. Men likte ikke det andre interiøret.

«Lys-messig» er blått og rødt lag heldig, se har vindu. Det hjelper mye.

Jeg liker godt vaskene til gult og blått lag.

Rødt lag et fint, stilrent bad, men kanskje litt for «katalog» for min smak 😅 Men likte godt dusjen; selve dusj-dørene 😄

Nei jeg har ingen favoritt bad, men har jo alltid er favorittlag 😄

Spoiler

Men i dag tror jeg at beste lag vant. Selv om det ikke var mitt favorittlag. Men fortjent. Det så fint ut, selv om det ikke var helt min smak.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet hvilken maling og farge Jeanett og Jerry har på kjøkkenveggen sin?

Anonymkode: e76c5...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ariana807 skrev:

«Lys-messig» er blått og rødt lag heldig, se har vindu. Det hjelper mye.

Definitivt. Jeg er enig. Det at 2 hytter har vindu, mens 2 ikke har det, synes jeg er rart. Du ser med engang at et vindu gjør noe med atmosfæren, og gjør at badet virker større. De 2 hyttene med vindu hadde også større bad i tillegg. Det lille badet til Ø&L med disse store, tunge og mørke steinflisene gjør badet nærmest klaustrofobisk. Et vindu der hadde endret totalinntrykket fullstendig.

Spoiler

J&J drar seieren i havn fordi dem har fått flishjelp denne uka. Det som ble en fordel for dem denne gang, ble en ulempe for E&A forrige uke (fordi dommerne forventet mer pga hjelpen). 

J&J hadde forsåvidt det fineste og mest komplette badet også. Så seieren unner jeg dem. Bra jobba.

Men jeg skjønner meg ikke på M&C. Dem er de aller beste håndverkerne, i en særklasse der inne, og får gjort unna ting i en fei. Dem er avanserte fagfolk sammenlignet med disse ufaglærte i de andre hyttene. Ukesprosjektene blir unnagjort ganske raskt, og resultatet er alltid ferdigstilt. Likevel vinner dem ikke. Uke etter uke. Hvorfor?

Jo, jeg tror det er fordi dem skal være så himla avanserte og har en så sykt sær stil. Mikkel sa noe om at dem designer hytten utifra hvordan dem vil ha dem. Fordi dem skal bo der hvis dem vinner. Fin tanke det, men når denne stilen rett og slett gjør at dem taper uke etter uke, og ikke ender opp med hytta, så er jo gevinsten null. M&C skulle hatt en mer planlagt over det dem gjorde. Tenk hvis dem hadde oppsøkt f.eks en designer eller en fagmann som hadde lagt en plan for dem på forhånd hvordan hytta skulle se ut basert på deres behov, hvorav at dem bare gjennomførte denne planen, så hadde dem stått med 4, 5 eller 6 gullhammere nå. Sommerhytta hadde vært en lek for dem. Ja det tror jeg faktisk. Mulig de blå flisene var fine, mulig det var spenstig med fliser i taket, mulig den benken med vask på var kult, men det ser så spontant og tilfeldig ut, at totalinntrykket ble faktisk så dårlig for min smak at hadde jeg vunnet den hytta så ville jeg revet det badet og bygd nytt. Kanskje drastisk av meg, men poenget er likevel at hadde dem sluttet med dette stilprinsippet sitt, og fulgt mer etter hva som skal til for å vinne, så hadde dem vunnet. 

Jeg tror for øvrig at Jeanette har vært i kontakt med en designer eller lignende på forhånd. Hun hadde jo alt planlagt på forhånd, og jeg tviler at alt er hennes eget verk. Men for all del, jeg synes det er smart å på forhånd skaffe seg kunnskaper om hvordan sluttproduktet skal se ut. K&K hadde vel på forhånd designet hytten sin i helhet med Halvor Bakke, som er hyttedesigner. Som igjen gjorde at dem fikk en stor fordel når dem gikk i gang. Alt var planlagt ned til minste detalj og skaper et fantastisk helhetlig inntrykk. Urettferdig? Nei, det synes jeg ikke, for alle parene har mulighet til å gjøre det samme. 

 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at Mikkel og Jeanette får litt pes av og til her inne. Jeg er selv dansk, født og oppvokst i Danmark og Mikkel er bare veldig dansk! Jeg digger han og jeg forstår humoren hans så veldig godt! Han er bare erke dansk og legger ikke noe imellom og jeg digger det!! 😎 

 

Jeanette tror jeg dessverre bare fremstår som veldig hard, men tror hun er veldig søt i virkeligheten i en ikke like stresset setting! Så kan man jo si at man ikke burde være med om man blir fort stresser og har en til tider treg kjæreste, men gjort er gjort og de er jo lættis å se på! 😂 

Endret av Lokefloke
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor de skal kaste bort tid på de idiotiske konkurransene, når de heller burde få bruke tiden til å faktisk bli ferdig med oppgaven! Altså hvorfor i alle dager skl de bruke verdifull tid til å lage en strandveske????? 

Anonymkode: c5307...c6f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Ø&L. Har dem egentlig sagt at dem skal kjøre hytten i en gjennomført naust-stil? Jeg kan ikke minnes at Ø&L har vært konkret på det. Og får inntrykk av spesielt Ø at det er dommerne som forventer naust-stil, og at dem må da leve opp til det. Utifra materialvalget deres ser det heller ikke gjennomført naust-aktig ut. Jeg husker Finn (arg!) sa at hytten så ut som et naust nede ved vannkanten, og etter det så har denne naust-sammenligningen forplantet seg hos dommerne. 

Uansett om Ø&L går for gjennomført naust-stil eller det er dommernes påfunn/ønsker, så synes jeg dem blir hardt bedømt imot det. F.eks badet denne gangen. Dommerne nevnte at det kunne vært mer naust-lignende på badet, med rekved som pynt og mer treverk rundt sersjanten f.eks. Ø&L er faktisk det eneste paret der inne som får slike sammenligninger med minus og pluss (mest minus) utifra en helt konkret stil. Ingen andre har tilsvarende samme sammenligninger, og kan jobbe utifra et diffust helhetlig bilde utifra hvordan dem vil ha det. Og igjen, det pussige oppi dette er jo at Ø&L ikke ser ut til å gå for en gjennomført naust-stil i deres materialvalg, men kanskje mer naustdetaljer for å please dommerne. Naust er en gammel og slitt stil, med mye treverk (tredetaljer), båtkrimskrams og andre gamle gjenstander som er "tilhørende" et naust. Dette har ikke Ø&L egentlig i det hele tatt. Skapet på badet deres i dag var stramt, moderne og rent. Iallefall ikke naust-aktig, noe dommerne igjen påpekte og trakk dem ned på.

Så enten bommer Ø&L litt på denne gjennomførte naust-stilen, eller så bommer dommerne og skjevdømmer dem noe fryktelig utifra et konsept dem ikke egentlig går for. Uansett synes jeg dommerne forskjellsbehandler dem litt når dem er så opphengt i denne stilen, uten at de andre får samme knagger om sine hytter. 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troooor kanskje enten Øyunn eller Levi nevnte at huset minnet dem om et "båthus". Kanskje de mente husbåt, eller bare et hus som ser ut som en båt, men båthus kan jo fort bli naust. Mulig jeg husker helt feil og har dikta opp dette på et eller annet vis! 😂 Det begynner å bli mange episoder og flere uker siden (jeg tror) de snakka om det. Men det var noe med alle vinduene på hver side og at man ser vannet fra alle vinkler. 

Koselig med vinneren i dag syns jeg :) Og de var de eneste med ferdig bad, for M&C hadde ikke gjort ferdig silikonen i hjørnene... Hva om de kutta ut den helt bisarre flisleggingen i taket, og gjorde ferdig smådetaljene isteden? Og det var veldig rotete med tre forskjellige fliser, mange av dem små, så det blir mye tekstur på veggene... og gulvet... og taket. Og så den svære servantbenken, og en svær greie ved siden av der igjen, og noe digert oppå servantbenken. Det var så mye, liksom. Jeg skjønner at de har en maskulin stil, og jeg synes det kan være kult, men de ser ikke hva som blir fint sammen og ikke. Helt innafor å kjøre sin egen greie og drite i dommerne som de sier, men de får jo ingen hammere når de holder på sånn, og da vinner de ikke hytta. Så hva er poenget da? Jeg har sagt det før, men jeg mener at de kunne hatt en del elementer (puter, bilder, tepper, gardiner, lysestaker, pyntegreier) som de bare kan fjerne igjen om de hater det så mye, dersom de skulle vinne til slutt. Dette er jo ikke permanente ting som ikke går an å ta bort. Det er derimot de grusomme flisene... 

Anonymkode: 53d0d...0cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror for øvrig at Jeanette har vært i kontakt med en designer eller lignende på forhånd. Hun hadde jo alt planlagt på forhånd, og jeg tviler at alt er hennes eget verk.

Jeanette er designer... Klesdesigner for Helly Hansen eller noe sånt, men hun driver altså med design og har interiørdesign som hobby. 

Anonymkode: ff04b...89d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeanette er designer... Klesdesigner for Helly Hansen eller noe sånt, men hun driver altså med design og har interiørdesign som hobby. 

Anonymkode: ff04b...89d

At man er klesdesigner betyr jo ikke at man kan alt om interiør. To forskjellige yrker.

Men uansett hva Jeanette kan eller ikke kan, så er det jo alltids lurt å planlegge med noen som faktisk kan det. Jeg ville gjort det. Og tror kanskje Jeanette også har gjort det. Jeg ville ikke gått inn på Sommerhytta uten å vite hvordan jeg skulle ha det på forhånd, drøftet med kompetente personer som kan det mer enn meg. Uansett hvor mye kunnskaper jeg har hatt på hobbynivå. 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

At man er klesdesigner betyr jo ikke at man kan alt om interiør. To forskjellige yrker.

Men uansett hva Jeanette kan eller ikke kan, så er det jo alltids lurt å planlegge med noen som faktisk kan det. Jeg ville gjort det. Og tror kanskje Jeanette også har gjort det. Jeg ville ikke gått inn på Sommerhytta uten å vite hvordan jeg skulle ha det på forhånd, drøftet med kompetente personer som kan det mer enn meg. Uansett hvor mye kunnskaper jeg har hatt på hobbynivå. 

Anonymkode: 601c3...6fb

Nei, ikke nødvendigvis, men veldig ofte henger denne kreativiteten sammen. Å klare å se hvilke kombinasjoner som blir fine sammen..Hun har jo nevnt mer enn en gang at hun er svært interiørinterressert, mest sannsynlig følger hun flere interiørprofiler på IG, leser interiørblader osv (som vi interiørelskere gjør). Hvis man har litt øye for det så er det ikke rakettforskning å se hva som blir fint sammen, med så mye interiørinspo tilgjengelig overalt- trenger ikke å være interiørdesigner av den grunn. Det er bare å ta en titt på alle «hobbykontoene» på Instagram, så får man bekreftelse på den påstanden (som jeg har skjønt er så viktig her på KG).

Anonymkode: 4016c...d65

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt trist at far og sønn oppfører seg som de gjør. Man ser ofte st far bestemmer alt, men at sønn gjør mest. I tillegg virker de å ikke ha noe interesse for å bli kjent med de andre, og jeg skjønner, det er en konkurranse, men man vinner faktisk en del på å få litt gode relasjoner med andre. 

Badet deres er grusomt, virkelig det fæleste jeg har sett. 

Jerry og Jeanett vokser på meg, og jeg liker de. Dettee r nok litt sånn de er.esra og arber derimot er jeg nå litt lei, de er så korrekte og snille hele tiden. 

Øyunn og Levi er fortsatt morsomme. 

 

Anonymkode: 7b2c1...898

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror Jeanett har framstått som litt sur og negativ fordi hun har vært demotivert. Tenk, så mange uker og de har ikke vunnet én eneste konkurranse. Synes hun ble mye blidere med en gang de fikk vunnet en delkonkurranse, det var nok en god motivasjon tenker jeg! 

Denne uken synes jeg Ø&L hadde et litt for mørkt bad. Jeg liker det egentlig mørkt, men det ble for lite kontraster og kledde ikke et så lite rom. E&A hadde et godt utgangspunkt som kunne blitt fint om de hadde litt mer tid. Far og sønn sitt bad synes jeg var grusomt. Det var mange forskjellige stiler på en gang - mange ulike fliser, blått, store møbler etc. Det er tydelig at de kan håndtverket, men det hjelper liksom ikke at flisene er pent lagt når de er så voldsomt dominerende.. De har rett og slett ikke peiling på design og interiør! Den benken med vask var kul, men de satte inn for mange andre møbler og i tillegg passet den slettes ikke til flisene. Utendørs synes jeg de var best, veldig stilig fontene de hadde laget.

J&J hadde helt klart det fineste badet denne gangen, og det var så deilig at de vant! Det var lyst og innbydende, pent gjort, kontraster, fine detaljer og stylingen passet bra. Badet så stort og romslig ut, selv om det slettes ikke er så stort. Vel fortjent seier! 

Anonymkode: 53e80...660

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er litt trist at far og sønn oppfører seg som de gjør. Man ser ofte st far bestemmer alt, men at sønn gjør mest. I tillegg virker de å ikke ha noe interesse for å bli kjent med de andre, og jeg skjønner, det er en konkurranse, men man vinner faktisk en del på å få litt gode relasjoner med andre. 

Badet deres er grusomt, virkelig det fæleste jeg har sett. 

Jerry og Jeanett vokser på meg, og jeg liker de. Dettee r nok litt sånn de er.esra og arber derimot er jeg nå litt lei, de er så korrekte og snille hele tiden. 

Øyunn og Levi er fortsatt morsomme. 

 

Anonymkode: 7b2c1...898

Jeg sitter med et valdig annet inntrykk av far og sønn. Jeg synes det virker som de trives godt med arbeidsfordelingen. Mikkel må ta hensyn til helsa, og Cornelius er jo både ung og dyktig til å håndtere verktøy og bygge. Stadig vekk stikker de innom en av naboene for både å se hvordan det går og for å hjelpe til. De andre parene har også sagt at M&C har hjulpet dem og fortalt hvordan de skal bruke verktøy. Mikkel er typisk dansk, og en sosial og trivelig fyr.

Badet dere er virkelig ikke min kopp te, men det jo noe annet ...

Anonymkode: c8aaa...c13

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter med et valdig annet inntrykk av far og sønn. Jeg synes det virker som de trives godt med arbeidsfordelingen. Mikkel må ta hensyn til helsa, og Cornelius er jo både ung og dyktig til å håndtere verktøy og bygge. Stadig vekk stikker de innom en av naboene for både å se hvordan det går og for å hjelpe til. De andre parene har også sagt at M&C har hjulpet dem og fortalt hvordan de skal bruke verktøy. Mikkel er typisk dansk, og en sosial og trivelig fyr.

Badet dere er virkelig ikke min kopp te, men det jo noe annet ...

Anonymkode: c8aaa...c13

Helt enig her!! Jeg er selv dansk, og Mikkel er bare TYPISK dansk! Han er helt lik min pappa, så jeg dør av latter over de to! Ser ut som de trives helt sykt sammen og sønnen ser ut som han koser seg skikkelig! Man ser jo at Mikkel jobber masse også! Begge er kjempe sosiale og vi ser de jo hele tiden med de andre og hjelper til! Men her ser man at selvom to land er veldig nære, så kan kulturen og væremåte være annerledes! For tro meg, snakker med mange danskere i Norge, og vi må ofte tone oss ned fordi vi ofte blir misforstått som frekke, selvgode og høylytte, når vi selv bare føler vi er ærlige, morsomme, sosiale 🙈

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Lokefloke skrev:

Helt enig her!! Jeg er selv dansk, og Mikkel er bare TYPISK dansk! Han er helt lik min pappa, så jeg dør av latter over de to! Ser ut som de trives helt sykt sammen og sønnen ser ut som han koser seg skikkelig! Man ser jo at Mikkel jobber masse også! Begge er kjempe sosiale og vi ser de jo hele tiden med de andre og hjelper til! Men her ser man at selvom to land er veldig nære, så kan kulturen og væremåte være annerledes! For tro meg, snakker med mange danskere i Norge, og vi må ofte tone oss ned fordi vi ofte blir misforstått som frekke, selvgode og høylytte, når vi selv bare føler vi er ærlige, morsomme, sosiale 🙈

Så enig med deg! Skjønner ikke hva folk her har imot Mikkel. Han er jo tydelig godhjertet, og jeg ble så glad når han sa så fine ord om Jeanett.

Rart at janteloven kommer fra Danmark, når den er  mye mer «aktuell» her enn der😂

Anonymkode: 16b9f...391

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...