Gå til innhold

Sommerhytta 2020.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker alle parene på hver sin måte. Også Mikkel, rett og slett fordi han tør å si hva han mener 😁. Han driter i hva andre synes, og det digger jeg 👍🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På reklamen så ser det ut som det er en snekker hos Jeanette og Jerry. Så kan tolke det som att de vinner en konkurranse🤔

Anonymkode: 00ffb...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På reklamen så ser det ut som det er en snekker hos Jeanette og Jerry. Så kan tolke det som att de vinner en konkurranse🤔

Anonymkode: 00ffb...491

Jeg skjønner ikke - er det så vanskelig å diskutere HVA som har skjedd på et program ETTER det har blitt sendt på TV? Kan dere slutte med alle teoriene og snokingen? Det er så irriterende å ikke vite om den neste posten jeg leser, kommer til å avsløre ting før man får sett det selv. Jeg er heller ikke interessert i å halvveis vite at J&J vinner en konkurranse! Lag en egen gruppe - "Sommerhytta 2020 tipping og synsing og tull". Der kan dere dele spoilers så mye dere vil.

Anonymkode: 63678...e22

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke - er det så vanskelig å diskutere HVA som har skjedd på et program ETTER det har blitt sendt på TV? Kan dere slutte med alle teoriene og snokingen? Det er så irriterende å ikke vite om den neste posten jeg leser, kommer til å avsløre ting før man får sett det selv. Jeg er heller ikke interessert i å halvveis vite at J&J vinner en konkurranse! Lag en egen gruppe - "Sommerhytta 2020 tipping og synsing og tull". Der kan dere dele spoilers så mye dere vil.

Anonymkode: 63678...e22

HELT enig! 🙌🏻

Anonymkode: 4d39f...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke - er det så vanskelig å diskutere HVA som har skjedd på et program ETTER det har blitt sendt på TV? Kan dere slutte med alle teoriene og snokingen? Det er så irriterende å ikke vite om den neste posten jeg leser, kommer til å avsløre ting før man får sett det selv. Jeg er heller ikke interessert i å halvveis vite at J&J vinner en konkurranse! Lag en egen gruppe - "Sommerhytta 2020 tipping og synsing og tull". Der kan dere dele spoilers så mye dere vil.

Anonymkode: 63678...e22

Men.. Kan man ikke bare la vær å gå inn på tråder som omhandler et tv-program, til at man har sett dagens episode? 

Anonymkode: 8dab8...012

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.9.2020 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Angående Ø&L. Har dem egentlig sagt at dem skal kjøre hytten i en gjennomført naust-stil? Jeg kan ikke minnes at Ø&L har vært konkret på det. Og får inntrykk av spesielt Ø at det er dommerne som forventer naust-stil, og at dem må da leve opp til det. Utifra materialvalget deres ser det heller ikke gjennomført naust-aktig ut. Jeg husker Finn (arg!) sa at hytten så ut som et naust nede ved vannkanten, og etter det så har denne naust-sammenligningen forplantet seg hos dommerne. 

Uansett om Ø&L går for gjennomført naust-stil eller det er dommernes påfunn/ønsker, så synes jeg dem blir hardt bedømt imot det. F.eks badet denne gangen. Dommerne nevnte at det kunne vært mer naust-lignende på badet, med rekved som pynt og mer treverk rundt sersjanten f.eks. Ø&L er faktisk det eneste paret der inne som får slike sammenligninger med minus og pluss (mest minus) utifra en helt konkret stil. Ingen andre har tilsvarende samme sammenligninger, og kan jobbe utifra et diffust helhetlig bilde utifra hvordan dem vil ha det. Og igjen, det pussige oppi dette er jo at Ø&L ikke ser ut til å gå for en gjennomført naust-stil i deres materialvalg, men kanskje mer naustdetaljer for å please dommerne. Naust er en gammel og slitt stil, med mye treverk (tredetaljer), båtkrimskrams og andre gamle gjenstander som er "tilhørende" et naust. Dette har ikke Ø&L egentlig i det hele tatt. Skapet på badet deres i dag var stramt, moderne og rent. Iallefall ikke naust-aktig, noe dommerne igjen påpekte og trakk dem ned på.

Så enten bommer Ø&L litt på denne gjennomførte naust-stilen, eller så bommer dommerne og skjevdømmer dem noe fryktelig utifra et konsept dem ikke egentlig går for. Uansett synes jeg dommerne forskjellsbehandler dem litt når dem er så opphengt i denne stilen, uten at de andre får samme knagger om sine hytter. 

Anonymkode: 601c3...6fb

Jeg siterer meg selv og min tidligere frustrasjon over situasjonen til Ø&L, fordi vi nemlig fikk svar på innlegget mitt i dag av Ø&L selv.  

Ø&L hadde altså aldri hatt intensjoner om å bygge hytte i naust-stil. Tvert imot så er ingen av dem særlig begeistret for det. Dem ønsker ikke rekved og slitte detaljer. Som Ø påpekte i dag: denne naust-stilen var FINNs meninger og påstander, som har fått dommerne til å dømme Ø&L utifra at dommerne selv ønsker/tror/mener at Ø&L kjører naust-stil. Fordi hytten ligger ved vannet. Ø&L har brukt mye tid og krefter på å please dommerne utifra denne naust-stilen, og har blitt forskjellsbehandlet og dømt utifra en svært konkret stil det kun er dommerne som ønsker. 

Så nå må Ø&L snu om på dommernes synspunkter, og vurderer derfor å bruke tid på å skifte vegger eller male det ferdige kjøkkenet for å tydeliggjøre at dem ikke har naust-stil. Og for å få den entréen og hemsen dem faktisk selv ønsker til å passe med resten av hytta, slik dem faktisk ønsker at hytta skal være.

Att det går an! Tragikomisk! 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men.. Kan man ikke bare la vær å gå inn på tråder som omhandler et tv-program, til at man har sett dagens episode? 

Anonymkode: 8dab8...012

Dersom du har fulgt med, så har det blitt bestemt at man skal vente med å spoile episoden til etter programmet er sendt på TV. Og dersom du vil skrive noe før det er blitt sendt, så skjuler du det.

Men alle de som diskuterer f.eks. tomter til salgs på Finn og andre teorier, kan lage en annen gruppe.

Anonymkode: 63678...e22

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor hytta til J&J har det stått et boblebad i flere uker. Jeg trodde kanskje at de hadde vunnet det i en konkurranse uten at jeg hadde fått det med meg(selv om jeg har sett alle episodene🤷🏼‍♀️). Men så sa de at de vant sin første konkurranse forrige uke. Så hvor kommer det boblebadet fra?

Anonymkode: adbce...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utenfor hytta til J&J har det stått et boblebad i flere uker. Jeg trodde kanskje at de hadde vunnet det i en konkurranse uten at jeg hadde fått det med meg(selv om jeg har sett alle episodene🤷🏼‍♀️). Men så sa de at de vant sin første konkurranse forrige uke. Så hvor kommer det boblebadet fra?

Anonymkode: adbce...375

Boblebadet fulgte med hytten fra start.

Anonymkode: ac645...4ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom du har fulgt med, så har det blitt bestemt at man skal vente med å spoile episoden til etter programmet er sendt på TV. Og dersom du vil skrive noe før det er blitt sendt, så skjuler du det.

Men alle de som diskuterer f.eks. tomter til salgs på Finn og andre teorier, kan lage en annen gruppe.

Anonymkode: 63678...e22

Hvem har bestemt det?

Anonymkode: ff04b...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Boblebadet fulgte med hytten fra start.

Anonymkode: ac645...4ce

Hvorfor det? Var det en kompensasjon for dårlig beliggenhet?

Anonymkode: adbce...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Var det en kompensasjon for dårlig beliggenhet?

Anonymkode: adbce...375

Det er ikke det far og sønn vant da? Eller valgte de noe annet likevel?

Anonymkode: ff04b...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har bestemt det?

Anonymkode: ff04b...89d

Lurer jeg også på 😅 med såpass mange som streamer, så syns jeg isåfall det er en litt rar regel å vente til kveld med å diskutere noe som helst fra dagens episode. Da burde heller de som ser lineær-TV holde seg unna tråden for å være helt sikker 🤷🏻‍♀️

Jeg er enig i at diskusjoner ang hyttene, og hvilke som er solgt osv, MÅ legges skjult eller i egen tråd. Men ting som omhandler dagens episode... Mjæ, der syns jeg heller folk burde holde seg unna til man har sett dagens episode om man er så redd for å bli spoilet.

Anonymkode: 8dab8...012

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har bestemt det?

Anonymkode: ff04b...89d

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer jeg også på 😅 med såpass mange som streamer, så syns jeg isåfall det er en litt rar regel å vente til kveld med å diskutere noe som helst fra dagens episode. Da burde heller de som ser lineær-TV holde seg unna tråden for å være helt sikker 🤷🏻‍♀️

Jeg er enig i at diskusjoner ang hyttene, og hvilke som er solgt osv, MÅ legges skjult eller i egen tråd. Men ting som omhandler dagens episode... Mjæ, der syns jeg heller folk burde holde seg unna til man har sett dagens episode om man er så redd for å bli spoilet.

Anonymkode: 8dab8...012

Det står i retningslinjene for dette rommet. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Quote
  • Spoiling. Dette skal markeres i tittelen på tråden, og helst også i selve tråden, så man minsker sjansen for at andre får ødelagt fremtidige underholdningsopplevelser. Selv om mange ser film og serier i det de kommer ut, ber vi om at dette allikevel respekteres. Spoiler lages ved å trykke på øye-ikonet på tekstverktøylinja, eller ved å skrive [ spoiler ] teksten som skal skjules [ / spoiler ] uten mellomrommene.

Men, om man skal følge dette kan man jo ikke diskutere hva som har skjedd i serien i det hele tatt? Står jo ikke at man skal vente til det har gått på tv.

Anonymkode: ff04b...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo for dumt! Går det ikke an å vente med å gå inn på en sånn tråd til man har sett programmet? At en går inn «på eget ansvar?» Streaming betyr jo også at det har gått på tv... Det er et reality program, det går fra dag til dag - er vel bare å vente med å gå inn på tråden til man har sett dagens episode - om det er seint eller tidlig... (Btw: hvem bestemmer når «alle» har sett det, og det er greit å skrive noe om det?) 

Anonymkode: 3b16d...49e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo for dumt! Går det ikke an å vente med å gå inn på en sånn tråd til man har sett programmet? At en går inn «på eget ansvar?» Streaming betyr jo også at det har gått på tv... Det er et reality program, det går fra dag til dag - er vel bare å vente med å gå inn på tråden til man har sett dagens episode - om det er seint eller tidlig... (Btw: hvem bestemmer når «alle» har sett det, og det er greit å skrive noe om det?) 

Anonymkode: 3b16d...49e

Dette har fungert veldig fint i 5 uker nå! Hvorfor ble det plutselig et problem? Jeg streamer selv, jeg, og syns det ikke er vanskelig å enten skjule eller vente på at alle henger med.

Enkelte sitter i aktive samtaler på tråden som følger den lineære sendetiden. Hvorfor skal ikke de få være her, bare fordi du ikke evner å bruke skjule-funksjonen?

Anonymkode: 63678...e22

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men, om man skal følge dette kan man jo ikke diskutere hva som har skjedd i serien i det hele tatt? Står jo ikke at man skal vente til det har gått på tv.

Anonymkode: ff04b...89d

Vi har nå klart å diskutere det i flere uker allerede, uten at ting har blitt spoilet før etter dagens program har gått på TV.

Det er tydelig at vi har fått inn et par nye, som er for egoistiske til å følge premissene som ble satt. 

Anonymkode: 63678...e22

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...