Gå til innhold

Sommerhytta 2020.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i ferd med å crushe på Øyunn!

Anonymkode: 0d676...1b2

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i ferd med å crushe på Øyunn!

Anonymkode: 0d676...1b2

Haha ja du er ikke alene 😂🙈 Digger den dama mer og mer for hver episode som går 😂🙈

Må innrømme jeg syns parene de har tatt med ikke er helt fair. Altså enten tar man med 4 par som har grunnpeil, eller 4 par som ikke har peil overhodet.

Å ta med 3 par uten peil og 1 med. Syns jeg ikle er fair. Dog er gutta ELENDIG på interiør, så er nok det som gjør de ikke har alle hammerne.

Har ingen tro på det overhodet, men hadde elsket at Øyunn og Levi vant hytta 😂🙈

Anonymkode: 12e6f...fbd

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mikkel og Cornelius er flinke, men de har elendig smak når det kommer til farger og interiør🤮 De blå flisene er utdatert så det holder, og det gjorde det enda styggere med de grå flisene de skal ha i dusjen. Smaken er som baken, men det må da finnes grenser

Anonymkode: 16b9f...391

Jeg likte de blå flisene 😄 Kunne godt hatt en vegg med det på badet selv, sammen med noen hvite for å gjøre det litt lysere. Gleder meg til å se sluttresultatet 😄

Og hadde elsket å hatt de på kjøkkenet 😄

Vi har alle ulik smak, og godt er det 😄

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Ariana807 skrev:

Jeg likte de blå flisene 😄 Kunne godt hatt en vegg med det på badet selv, sammen med noen hvite for å gjøre det litt lysere. Gleder meg til å se sluttresultatet 😄

Og hadde elsket å hatt de på kjøkkenet 😄

Vi har alle ulik smak, og godt er det 😄

Syntes også de var fine, blir veldig fint at de ikke setter kryss i, så de ser litt råere ut. Tror egentlig alle får fine bad jeg :)

Blir sikkert som forventet. Far og sønn får et røft bad, jj får et «boho» bad, EA får et søtt og klassisk og Øyunn og Levi sitt blir med personlig preg, og litt på skeiva 🥰

Jeg elsker at alle er så forskjellige. 

Anonymkode: 824d0...d66

• Liker 5
Skrevet
På 16.9.2020 den 0.42, Hockeypulver skrev:

Lurer på hva Jeanett tenker når hun ser seg selv på skjermen. Jeg hadde blitt flau om det var meg. Stakkars Jerry. Hvorfor klager Jeanett på Jerry fordi han ikke jobber fort nok/bra nok? Hun gjør det jo ikke noe bedre selv. Selvinnsikt er kjekt å ha.

Det kan jo ha noe med vinklingen til klippingen å gjøre. Forrige uke virker det for meg at Jerry «kun» snekret utekjøkkenet, mens Jeanette plantet og drenerte hele gjørmehullet! Hadde selv blitt rimelig oppgitt på en partner som er så treig, og gjør alt om igjen 1 og 2 ganger...

Synes generelt folk er bra ufine i måten de omtaler Jeanette på! Hun sier også mye fint om Jerry, men ser ut som dette blir glemt i kommentarfeltet her. Opplever hun som sympatisk, men med ønske om å utretter mer enn hun evner selv. Lett å bli frustrert da.

• Liker 9
Skrevet

Måtte alle parene legge flis på badet? Jeg synes flis er så industrielt... passer ikke på hytter...

Da er det bedre med trepanel, eventuelt baderomsplater... Som for øvrig er 100 ganger finere og 100 ganger lettere å montere enn fliser. 

Anonymkode: 601c3...6fb

• Liker 11
Skrevet
49 minutter siden, misssssnorway skrev:

Det kan jo ha noe med vinklingen til klippingen å gjøre. Forrige uke virker det for meg at Jerry «kun» snekret utekjøkkenet, mens Jeanette plantet og drenerte hele gjørmehullet! Hadde selv blitt rimelig oppgitt på en partner som er så treig, og gjør alt om igjen 1 og 2 ganger...

Synes generelt folk er bra ufine i måten de omtaler Jeanette på! Hun sier også mye fint om Jerry, men ser ut som dette blir glemt i kommentarfeltet her. Opplever hun som sympatisk, men med ønske om å utretter mer enn hun evner selv. Lett å bli frustrert da.

Jeg synes også at Jeanette får ufortjent mye kritikk. Det er tydelig at hun ikke taklet stresset i begynnelsen så godt, men jeg tror ikke folk klarer å se forbi førsteinntrykket. Hun ler jo veldig mye, de to tuller og tøyser seg imellom, og de siste ukene forteller hun stadig til kamera at Jerry har gjort en god jobb og begynner å bli flinkere.

Men jeg kan kjenne meg igjen i situasjonen hennes. Jeg har også en partner som har lite erfaring med oppussing, og har kjent på frustrasjonen ved at ting tar så lang tid eller blir gjort så feil, at jeg bare ender opp med å ta over. Når man da legger til et konkurranseaspekt, at store prosjekt man egentlig ikke har kunnskap til å utføre skal bli ferdig på kort tid, så skjønner jeg at Jeanette har hatt det reaksjonsmønsteret hun har. Og helt ærlig, jeg tror veldig mange hadde vært "Jeanette og Jerry" dersom de meldte seg på, men det er selvfølgelig mye lettere å være dømmende fra sofakroken...

Anonymkode: 63678...e22

• Liker 11
Skrevet

Den blå flisa var helt grusom 🙈 Likte best flisene til J&J, definitivt! 

• Liker 5
Skrevet

Skjer med midtukekonkurransene? Enten er det matlaging eller så er det sying... har dem ikke noe annet å by på? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvorfor alle hater på Jeanette - jeg synes hun er kjempedøt! Virker som stress og det å føle seg uttilstrekkelig får henne til å bli lei. Men Mikkel altså, han takler jeg ikke. Og ja, irriterende at han er så selvgod og slikt - men han står å småkommenterer til andre ved konkurransene og sånn. Og det virker ikke som de andre deltagerne liker han heller 🤷‍♀️

Veldig rart at TV2 velger å ta inn 3 par som har null erfaring, og 1 par som har pusset mye opp. Satser på verdige vinnere i år - for i fjor var det bare juks og fanterier. KK fikk bekjente til å kjøpe ting for seg, for så å legge det ut på finn.no billig - slik at de kunne kjøpe det. De ble og sponset med produkter en hel haug (slik som mosesirkelen over senga), noe de ikke har lov til. 

I år heier jeg på A&E - nydelige, skjønne mennesker! 🥰

Anonymkode: 88f82...5c7

• Liker 5
Skrevet

Lurer på hva som ble lagt til grunn for bedømming av ukens første midtuke-konkurranse, hun så jo såvidt på veskene som ble laget😂 hang de lett over skulder. Så ikke på søm, finish etc. Kanskje det ble kortet ned for TV og at det ble kommentert mer der og da på utførselen, fargevalg, funksjonalitet... og hvorfor det laget som vant vant..  Ikke at jeg var uenig eller har en formening om hvilken som var best. Det virket bare så tilfeldig og ingen grunn til å ha en ekspert på gjøre de vurderingene som ble vist på TV ..

Anonymkode: 3d1e0...7a8

Skrevet
På 22.8.2020 den 10.06, AnonymBruker skrev:

Man ser jo en gjenganger i at det kanskje er en liten(stor) fordel å være to menn da, da de generelt er flinkere med verktøy og byggteknisk anlagt. Sikkert noen flinke damer der også altså, men i snitt er nok menn bedre på den biten. Det ser man jo allerede på far og sønn, og de to siste vinnerparene bestod jo av to menn(KK, fetter og fetter). 

Se på Sinnasnekkeren. Hvor fort mange av damene lærer selv om de omtrent aldri har holdt i en sag. Mange sier at det var gøy! Er vanlig på det programmet at mannen ikke vil la kona komme til eller at damene selv ikke tror de kan snekre. Så tar det de kjempefort. Kvinner blitt oppdratt til at bygging og snekring er en mannegreie. Så vi har dårlig selvtillit på det. Mora mi måtte ha håndarbeid mens guttene på skolen hadde sløyd. Kunne ikke velge. 

Skrudde opp kommoden min når jeg var 6 år. Pappa var ikke opptatt av kjønnsroller. Men på tross av den oppveksten ville jeg aldri vært modig nok til å si jeg ville bli snekker, tømrer eller slikt om jeg ville det. Det var en guttegreie. Hadde vært redd folk ville tro jeg var lesbisk. Det er ganske trist men tror det er sånn ennå. 

Kona til Jerry er mer teknisk anlagt enn ham. Men siden hun er god på styling fokuserer hun mer på det. 

Anonymkode: 5b780...b34

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ryddet for brukerdebatt.

Edie, adm.

Edit: Ryddet for avsporinger. Edie, adm.

Endret av Edie
Skrevet

Når Jeanett ikke fikk være med i sykonkurransen fordi hun har det som jobb så syns jeg egentlig ikke at Mikkel burde fått være med på kakekonkurransen heller. Greit nok at kokk og konditor er to forskjellige yrker med presentasjon av mat er vesentlig i kokkeyrket også, samt at kona hans hadde drevet konditori. 

Ellers så burde de legge opp til konkurranser der ingen har fortrinn. Så klart kan man ikke gjøre alt med helt likt utgangspunkt men syns det blir merkelig å ekskludere bare henne.

Anonymkode: 4015f...831

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når Jeanett ikke fikk være med i sykonkurransen fordi hun har det som jobb så syns jeg egentlig ikke at Mikkel burde fått være med på kakekonkurransen heller. Greit nok at kokk og konditor er to forskjellige yrker med presentasjon av mat er vesentlig i kokkeyrket også, samt at kona hans hadde drevet konditori. 

Ellers så burde de legge opp til konkurranser der ingen har fortrinn. Så klart kan man ikke gjøre alt med helt likt utgangspunkt men syns det blir merkelig å ekskludere bare henne.

Anonymkode: 4015f...831

Mikkel fikk ikke være med da de laget sjømat.

Anonymkode: 16d55...ac7

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte godt dusj-flisene til grønt lag. Men ikke de mosaikk flisene til blått lag. Jeg liker sånne små fliser, men likte ikke disse. Men de blå er super fine, skulle hatt den blåfargen igjen i noen av de små mosaikk flisene 😄

Rødt og gult lag sine bad er veldig hvite. Da er det alt etter valg av fuge som vil si mye. Noe av det verste jeg vet er mørke fuger med hvite fliser.

Tror kanskje mitt favorittbad kanskje blir grønt lag, basert på fliser. Er spent på hvordan sluttproduktet til alle blir 😄 

• Liker 1
Skrevet
På 22.9.2020 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Måtte alle parene legge flis på badet? Jeg synes flis er så industrielt... passer ikke på hytter...

Da er det bedre med trepanel, eventuelt baderomsplater... Som for øvrig er 100 ganger finere og 100 ganger lettere å montere enn fliser

:sjokkbla:

Skrevet
4 minutter siden, loveli skrev:

:sjokkbla:

Jepp, you heard me! Fliser er noe av det fæleste jeg ser. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, you heard me! Fliser er noe av det fæleste jeg ser. 

Men... baderomsplater!?!? Det er jo noe av det billigste du får både i pris, finish og utseende.

Og ofte etterligner de jo nettopp fliser?

Endret av loveli
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjer med midtukekonkurransene? Enten er det matlaging eller så er det sying... har dem ikke noe annet å by på? 

I går sying igjen, og i dag den 3. matkonkurransen. 

Sying og mat er for øvrig de to konkurranseformene som ekskluderer deltagere. Herregud, att det går an! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...