Gå til innhold

Sommerhytta 2020.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det stemmer, jeg bor på stedet og kjenner de som jobber for Merkantilbygg med å renovere de øvrige hyttene i hyttefeltet, samt de 3 tapende sommerhytte ne. På de tre «taperhyttebe» er det allerede igangsatt renovering.

Anonymkode: 4016c...d65

Ok :) Ble nå ikke gjort for fjorårets hytter iallfall. Eller den forrige sesongen på Lyseren som Merkantilbygg også hadde ansvar for. Layout-en i hyttene ble på en måte den samme tror jeg, selv om mye ble strippet bort.

 

59 minutter siden, Mperle skrev:

Lurer også på når vinneren overtar hytten? Denne sesongen ble spilt inn i fjor høst.. så hvis vinner får hytten umiddelbart etter finalen så vil jo de ha hatt mulighet til å være der hele sommer og må være utrolig påpasselig med å ikke legge ut bilder på Some for å ikke spoile noe?!😅 
 

Så bilder på insta til en av deltakerne (med andre deltakere også) fra i sommer som så veldig ut som bading i Lysernvannet men kan jo ha tatt feil, er ikke så kjent på området ☺️

De overtar ikke hytten før finalen er sendt :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk ikke med deg at Ø og L malte om både kjøkken og stuevegg mens de fikk snekkerhjelp? Dvs Ø gjorde det, mens L var med snekkeren og fikk opplæring på listing.

Anonymkode: 5d7b7...a35

Og hva så? De andre har da gjort masse annet når de også har hatt snekker? De har fortsatt snekra masse selv, det har de andre parene også gjort. Hvorfor blir man så provosert av at noen er heldig og vinner en konkurranse? E og A vant snekker denne uka. Dere må slutte med konspirasjonsteoriene. Må være slitsomt...

Anonymkode: ff0f7...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

De hyttene som ikke vinnes av et par, strippes ned til stenderverk og bygges på nytt, da det ikke er utført av fagfolk. Dette uavhengig av hvor «flinke» paret har vært.

Anonymkode: 4016c...d65

Det vil jeg tro. Husker det badet fra det unge året i fjor, hvor de glemte å vaske av fugemassen😬😬

Anonymkode: ff0f7...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en spennende finaleuke om det blir så jevnt inn i siste uke som det ser ut til nå. Spennende å se om rødt lag blir ferdig denne uka. Har troa på at de kan få en gullhammer denne uken. Hvis alle blir ferdig denne uken, så går det nok på stil og kombinasjoner, det lille ekstra. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

E og A fikk snekkerhjelp to ulike uker i starten, noe som gjorde at de både fikk opplæring og ble ferdige med ukesoppdragene. Ø og L ble ikke ferdig de første ukene fordi de ikke hadde peiling på hva de holdt på med og fikk heller ingen snekkerhjelp. E og A fikk ikke trekk fordi de hadde fått snekkerhjelp, de fikk trekk fordi dommerne forventet at de hadde gjort mer. Ø og L gjorde mer, selv om stue og kjøkkenveggen ikke var direkte relatert til ukesoppdraget. De gjorde det for å endre hele stilen på hytta slik at den hang sammen med gang og hems. 

Anonymkode: 5d7b7...a35

Dette! 

Anonymkode: ff0f7...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

E og A fikk snekkerhjelp to ulike uker i starten, noe som gjorde at de både fikk opplæring og ble ferdige med ukesoppdragene. Ø og L ble ikke ferdig de første ukene fordi de ikke hadde peiling på hva de holdt på med og fikk heller ingen snekkerhjelp. E og A fikk ikke trekk fordi de hadde fått snekkerhjelp, de fikk trekk fordi dommerne forventet at de hadde gjort mer. Ø og L gjorde mer, selv om stue og kjøkkenveggen ikke var direkte relatert til ukesoppdraget. De gjorde det for å endre hele stilen på hytta slik at den hang sammen med gang og hems. 

Anonymkode: 5d7b7...a35

Denne uken valgte de å ha snekker de timene de ikke var tilstede selv, i stedet for å få en mer grundig opplæring i listing slik Ø og L gjorde. Tror det er mest gunstig at de med lite snekkererfaring går inn for å få opplæring om de vinner snekker, ikke bare lar snekkeren holde på alene. Mye kunnskap å hente der som kan gjøre det lettere for de i ukene fremover. 
 

Vil også legge til at alle lagene fikk snekkerhjelp i en av de første ukene. Synes alle jobber på og alle fortjener å vinne konkurranser og gullhammere. Gøy at det er så jevnt! 

Anonymkode: ff0f7...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spent på denne uka. Så langt (Etter å ha sett dagens episode også) har jeg NULL ide om hvem som drar dette iland 😂

Så gleder meg til imorra for å se ferdige resultatet.

Anonymkode: 12e6f...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter meg merke i at flere av parene kjører inn til Oslo flere ganger iløpet av uka, og gjerne noen ganger sammen. For å velge interiør og materialer i forskjellige butikker, eller for å kjøpe privat. Det er faktisk utrolig dårlig utnyttelse av ressursene. Det tar fort 3 kvarter å kjøre én vei, samt et lengre opphold på butikken og tilbake igjen.... Da ryker det fort 3 timer. 3 timers jobb når én er borte utgjør ganske mye arbeid snekkermessig. Og tenk da når begge er med på denne turen.... Dem reduserer jo uken med 6 timer. 

Det føles som om at det er mye dårlig planlegging ute og går. Liksom "oy, vi må visst ha en sofa...." som om at dem faktisk ikke visste om det på forhånd? Og når dem da står og krangler høylytt over tid om hvordan sofa dem skal ha og hvordan den skal se ut.... Tenk hvis dem kunne ha tenk igjennom dette og funnet ut av det på forhånd? Da hadde dem til enhver tid visst hva dem skulle ha, og hvor dem kunne kjøpt det. Handleturene hadde bare trengt å skjedd én gang i uken, av én person, raskt og effektivt. 

J&J hadde helt klart planlagt på forhånd, og bruker derfor ikke all verdens med tid på dette. Heller ikke på å spekulere. Det kan dem være glad for, for dem bruker alt for lang tid på å snekre. E&A og Ø&L virker jo helt planløse når dem går i gang, spesielt når dem skal velge interiør, og svir bort enormt med tid på å spekulere, være uenige og handle inn. M&C virker heller ikke særlig planlagte i stilen, men dem virker å bare "ta noe" når dem plukker interiøret, og bruker derfor ikke all verdens med tid på det. Noe som igjen har straffet dem hele veien. 

Jeg tror spesielt at E&A og Ø&L hadde gjort det 10 ganger mer gjennomført, 100 ganger lettere for dem selv og kanskje spart 1/4 av tiden hvis dem bare hadde planlagt ned på den minste detalj før programmet. Da ville dem også kommet lettere i mål med ukesprosjektene, og en av dem ville garantert ha vunnet hytten.

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Lass4r said:

De overtar ikke hytten før finalen er sendt :)

Åh.. Kjipt for de som vinner denne sesongen, de skulle jo da fått hytten før sommeren da programmet egentlig skulle ha gått ?! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sofaen til EA ser helt forferdelig ut 😢

Anonymkode: 5f70a...08d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den sofaen til EA ser helt forferdelig ut 😢

Anonymkode: 5f70a...08d

Det synes ikke jeg.

Anonymkode: 14846...6a3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, supermamz skrev:

Noen som vet om de har begynt innspilling for ny sesong? 

Ja den er vel ferdig nå tror jeg. De holdt på under coronaen i våres. Alle måtte i karantene i forkant av innspilling osv.

Anonymkode: 12e6f...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja den er vel ferdig nå tror jeg. De holdt på under coronaen i våres. Alle måtte i karantene i forkant av innspilling osv.

Anonymkode: 12e6f...fbd

Åjaa, vet du hvor? syns det er så trist at de ikke kan komme lenger nord.😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, supermamz skrev:

Åjaa, vet du hvor? syns det er så trist at de ikke kan komme lenger nord.😅

Mjøsli 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror dere får gullhammer I kveld? Jeg tipper jeanett og Jerry. Bare for å jevne ut fordelingen og at de fortsatt skal "være med" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Holder også en knapp på gullhammer til JJ i dag. Hvis hun får ferdig sofaen og den blir kul så trekker nok det veldig opp, iallefall i Aina og Finns øyne.. Det er jo også gjort et stort nummer ut av den sofaen OG dette med deres klare visjon for hytten i sin helhet i de foregående episodene. I tillegg så det ut som om de valgte fine ting til hytten da de alle var på shopping i går. 
 

Hvis ikke JJ tar hammeren i dag så tipper jeg det kan være EA som stikker av med den. De fikk snekkerhjelp + vært utrolig motivert for å imponere og vinne noe igjen. Spent på stuen deres. Men Aina kommenterte at selv om de har grønt som tema i hytten så må de ikke nødvendigvis ha en grønn sofa. Så mulig det kan trekke ned med den store grønne sofaen de trakk inn i stuen i går.. 

MC blir nok litt annerledes men ser for meg at dommerne kan sette pris på «smart løsning» for oppbevaring, det er praktisk etc. Og hva gjelder ØL sin stue så har jeg vanskelig for å se den for meg, de virker litt uenig i møblement og det vil kanskje skinne igjennom resultatet slik at det ikke er de som blir ukesvinner.

 

Skal se episoden til lunsj på hjemmekontoret så får snart vite resultatet😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg syns det var kjempegøy at ØL vant denne uken. Det er helt utrolig hvordan de har kommet seg fra kaoset i uke1 til nå uke8.

Jeg likte også virkelig sluttresultatet dems. Syns det matcher dem og resten av hytta helt supert.

 

JJ syns jeg overmøblerte eller overpynta no voldsomt. Ble altfor mye langs den ene kortveggen. Ble så stappa lissom.

 

MC vel jeg klarer ikke like stilen dems. Jeg skjønner greia med at samlingspunkt skal være rundt bordet. Men skal du være 2-3-4uker på hytta om sommeren, så er det ikke godt å sitte på "pinnestoler". Jeg savnet virkelig en god sofa. Og det har de mer enn stor nok plass til siden de har den største hytta. Mikkel er fortsatt like uspiselig og sikker på å vinne hver uke. 😂

 

EA. Der er eg litt enig m dommerne. D blir litt kjedelig, enkelt og "sterilt". Men igjen, d er jo sånn stil de har så da er d kanskje litt dumt å slå så hardt ned på det.

 

Alt i alt syns jeg det var fortjent seier denne uka til ØL. 

Fra dagens episode. Så ikke se spoileren om du ikke har sett 😂

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:
  Vis skjult innhold

Jeg syns det var kjempegøy at ØL vant denne uken. Det er helt utrolig hvordan de har kommet seg fra kaoset i uke1 til nå uke8.

Jeg likte også virkelig sluttresultatet dems. Syns det matcher dem og resten av hytta helt supert.

 

JJ syns jeg overmøblerte eller overpynta no voldsomt. Ble altfor mye langs den ene kortveggen. Ble så stappa lissom.

 

MC vel jeg klarer ikke like stilen dems. Jeg skjønner greia med at samlingspunkt skal være rundt bordet. Men skal du være 2-3-4uker på hytta om sommeren, så er det ikke godt å sitte på "pinnestoler". Jeg savnet virkelig en god sofa. Og det har de mer enn stor nok plass til siden de har den største hytta. Mikkel er fortsatt like uspiselig og sikker på å vinne hver uke. 😂

 

EA. Der er eg litt enig m dommerne. D blir litt kjedelig, enkelt og "sterilt". Men igjen, d er jo sånn stil de har så da er d kanskje litt dumt å slå så hardt ned på det.

 

Alt i alt syns jeg det var fortjent seier denne uka til ØL. 

Fra dagens episode. Så ikke se spoileren om du ikke har sett 😂

Anonymkode: 12e6f...fbd

Spoiler

Helt enig med det du sier!

AE blir for skikkelige, for kjedelige.

Jeg liker så godt stilen til JJ, men jeg fikk klaustrofobi bare av å se på det fullstappede rommet!

Jeg liker egentlig den maskuline stilen til MC, men som hytteeier selv, vet jeg at man må ha myke sitteplasser til alle. En uke i pinnestol hadde blitt for hardt for meg. Vi bor jo tross alt i Norge - det blir ikke utevær hver eneste dag.

Jeg synes ikke noe særlig om arbeidet ØL har gjort før i konkurransen, men denne gangen synes jeg de var de beste helhetlig.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bopera skrev:
  Skjul innhold

Helt enig med det du sier!

AE blir for skikkelige, for kjedelige.

Jeg liker så godt stilen til JJ, men jeg fikk klaustrofobi bare av å se på det fullstappede rommet!

Jeg liker egentlig den maskuline stilen til MC, men som hytteeier selv, vet jeg at man må ha myke sitteplasser til alle. En uke i pinnestol hadde blitt for hardt for meg. Vi bor jo tross alt i Norge - det blir ikke utevær hver eneste dag.

Jeg synes ikke noe særlig om arbeidet ØL har gjort før i konkurransen, men denne gangen synes jeg de var de beste helhetlig.

 

Spoiler

Ja nå har vi camping fastplass som hytte. Men vi bruker den jo 4-5uker om sommeren. Pinnestol i alle de ukene så ville det ikke blitt brukt. Hehe. Så litt usikker på hva tanken dems er egentlig. 

 

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...