Gå til innhold

Sommerhytta 2020.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og ikke minst den dyre løvepotten!! Koster over 3000,- bare for den! Juks og fanteri.

Aina går mer på nervene..... 

Anonymkode: d8056...932

Aina har irritert meg siden sesong 1. Hun snakker med hele kroppen, hender i alle retninger bare hun skal si et ord. Hun sier alltid det samme. Tror det er på tide å bytte ut dommerne neste sesong. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mikkel har lagr ut bilder fra hytta i en gruppe på facebook, de har bla fått instalert en varmepumpe som ikke er der denne uken. Betyr det at de har overtatt hytta? Kjøpt den? Ser ikke helt for meg at de har vunnet den 

Anonymkode: 098b5...c98

Ikke gidd, da... Dette er en gruppe for TV-programmet!! Slutt med snoking og spekulering her inne - ingen ønsker spoilere!!! Lag deres egen gruppe, der dere kan stalke deltakerne på Facebook, og sjekke salgsannonser på Finn. Ærlig talt, asså, folk har tungt for det!

Anonymkode: 63678...e22

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gidd, da... Dette er en gruppe for TV-programmet!! Slutt med snoking og spekulering her inne - ingen ønsker spoilere!!! Lag deres egen gruppe, der dere kan stalke deltakerne på Facebook, og sjekke salgsannonser på Finn. Ærlig talt, asså, folk har tungt for det!

Anonymkode: 63678...e22

Det er vel strengt tatt mikkel selv som har spoiler da, jeg har ikke stalket han, kom tilfeldig over det når jeg bladde på face så du får ta det med mikkel

Anonymkode: 098b5...c98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel strengt tatt mikkel selv som har spoiler da, jeg har ikke stalket han, kom tilfeldig over det når jeg bladde på face så du får ta det med mikkel

Anonymkode: 098b5...c98

Men det er DU som skriver det her🙄 ta ansvar for egne ha handlinger

Anonymkode: 4016c...d65

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er DU som skriver det her🙄 ta ansvar for egne ha handlinger

Anonymkode: 4016c...d65

Slapp av litt da.. 🙄 har jo ikke spoilet mer enn andre her i gruppen! 

Anonymkode: 098b5...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Janzypants skrev:

Jeg hadde skikkelig sansen for M&C første uka, men syns M er så kjepphøy og besserwisser at jeg får helt mark nå! Sønnen er vel egentlig ikke stort bedre. De er jo verdensmestere og tror de skal vinne gullhammeren hver eneste uke 🙄   Flaut, og hvertfall når hytta ser ut som den gjør. Er jo virkelig ikke fint! 

Der er jeg helt uenig. De må vel få lov å ha trua på seg selv? Ellers er jo hele vitsen borte. Synes de er flinke jeg 😀 Hytta er fin den, og de gjør er bra jobb til å være hobbysnekker. At man ikke liker stilen deres er jo individuelt. Deilig med et program der man slipper drama, så hva er hensikten med en slik kommentar? 🙄

Anonymkode: 960ca...e3f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av litt da.. 🙄 har jo ikke spoilet mer enn andre her i gruppen! 

Anonymkode: 098b5...c98

Er helt avslappet, bare påpeker det åpenbare

Anonymkode: 4016c...d65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sofaen til EA 😍 Det sto mellom dem og ØL for min del denne gang. JJ har en stil som ikke passer meg, den blir for hard og «in». For katalog rett og slett. MC blir for hardt og tungt, jeg liker godt tanken bak et stort bord familien kan samles rundt, men jeg ville heller hatt sittebenk under vinduet og bordet der, og lagd en stor og deilig sofaplass i tillegg. De har så god plass, men det er ikke så flinke til å utnytte den! 

Men igjen, smak er personlig. Derfor er det så vanskelig når dommerne mener at EAs stil er kjedelig, for jeg liker den og syns ikke den er kjedelig. Men det er min personlige smak. Aina burde fokusere mer på utnyttelse av plass og helhet innenfor en valgt stil enn å skulle dytte alt inn i hennes personlige stil. 
 

Men så jeg Jeanette flytte rundt på en røykpakke mens hun rydda? Den uvanen har hun/de klart å skjule godt, i motsetning til Mikkel 😛

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JJ sin stue var helt grusom. Alt for mye farger og ting som skjedde. Ikke helt i tro med resten av stilen de har hatt så langt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes M og C har den fineste hytta. Ikke alt er like mye min stil. De lager personlige tilpassede møbler. De hadde den kuleste vasken av alle på bad. Resten gikk for ferdige løsninger mer eller mindre. Enig i at flisene ikke var tipp topp, men så ut som de hadde få og kjipe å velge i. 

Jeg tenker som dem på all rommet. Det ser ikke ut som så stor plass. De har fokusert på fellesskap med en "sittegruppe" spisebordet. Her kan man spise, prate, tegne, spille spill. Ser jo når vi har besøk. Vi blir jo sittende der, trekker oss sjeldent over i sofa/stua. De hadde fått inn en liten benk med puter, perfekt å trekke seg tilbake å lese for de som ønsker det. Og hylla fikk de jo skryt for. Jeg synes dommerne tenker for mye hva hva de har sett for seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gangs skyld synes jeg at alle parene fikk et relativt bra resultat, og godt å se at alle ble ferdige.

M&C: Synes stua var deres beste resultat hittil(sett bort ifra det fæle gulvet). Skulle jo helst hatt en sofa der en plass, de har jo tross alt den største stua av alle, og det må være slitsomt å ikke ha en plass man kan slappe av i når man er på hytta. Stylingen synes jeg faktisk ikke var så verst, de hadde jo fått inn flere planter, og den innbygde bokhyllen passet godt inn på ei hytte.

J&J: I motsetning til flere her så likte jeg stua deres ganske godt, bortsett fra at den benkesofaen ikke så særlig behagelig ut over tid. Men stilig gjennomført. Jeg liker at ting ser ut som om det er fra en katalog jeg😅 Liker det ikke «hjemmekoselig». Skulle dog hatt litt lysere gardiner, det ble litt mye med så mørke pluss de oransje. Stilig med vinduskarmer i mørkere farge enn veggen!

E&A: Selv om disse to er favorittene mine synes jeg stua deres faktisk ble litt kjedelig. Den sofaen var lite pen! Blir litt for hvitt og sterilt, kunne tenkt meg litt mer farge på veggene. 

Ø&L: For første gang synes jeg disse to hadde det fineste rommet! Har ikke likt stilen deres hittil, men i stua klaffet det bra. Det eneste jeg ikke likte var pallene, synes de heller da kunne ha bygd de inn eller bygd en slags sofa selv. Interiøret var fint og gjennomført, elsker når det er fint gjennomførte retrodetaljer og møbler. Så akkurat nå mistenker jeg at disse to kan ha stor sjanse til å vinne. 
 

Er det kun gjesterom som gjenstår før finaleuken nå?

Anonymkode: adbce...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesterom og utgangsdør tror jeg er det siste.

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ø & L:

Jeg liker ikke stilen deres, det blir for retro og gammeldags. Fint med visse elementer av gammelt, men for min del må det blandes med nytt for å funke. Jeg virkelig hater den kamalfargede veggen mot det lyse blå. Det skjærer i øynene mine!! I tillegg har de stygge kjøkkenfronter, så jeg må si jeg ikke liker hytta deres. Men plasseringen er den beste, tenk å ha hytte helt nedi vannkanten. Elsker det!

 

C & M:

Skulle jeg overtatt hytta deres måtte jeg revet absolutt alt. Alt. Det er så grusomt at jeg ikke trenger å si så mye mer. At far i huset mener han er så god på å sette sammen ting og skape helhet og gjøre det fint må nesten være en diagnose i hans tilfelle. Neida, men jeg lurer på om han er farge/form/stil og størrelsesblind. Noe må det være. Synd de ikke satte inn en sofa, jeg vet at jeg selv ikke hadde oppholdt meg et sted uten sofa over flere dager. De lager en hytte og man er der vel mer enn én dag? Må man opp på hemsen eller inn på soverommet for å slenge seg nedpå?

Ja, de pusser opp etter egen stil og eget behov, men stilen er for meg direkte frastøtende og gjør det vanskelig å være objektiv. Man må jo prøve å bedømme stilene i hyttene objektivt, selv om det er nærmest umulig. Aina favoriserer helt tydelig enkelte deltakere, men hun har rett når hun sier at far og sønn sliter med å finne en balanse i interiøret. Men for noen er vel en slik ubalanse vakkert og jeg mener det skal være ok for deltakerne å pusse opp i egen stil, men... vanskelig å bedømme hvor hardt man skal slå ned på denne "stilen". "Stilen" er jo gjennomgående (fæl), så hvem har egentlig rett til å si noe på den?

 

J & J:

Jeg gledet meg til å se stua deres og trodde den skulle bli moderne (badet deres er lekkert synes jeg), men de skuffet stort. Gardinene var helt kræsj, "sofaen" kunne jeg aldri ligget i og lest en bok og jeg føler alt falt litt sammen der? Likte det overhodet ikke samlet, men digget både den hvitlaserte panelen og vinduskarmene. Ellers ikke mye å bli inspirert av.

 

A & E:

Jeg synes faktisk de hadde finest stue, på et vis. Det ble litt tomt, tror egentlig det er det dommerne mener når de sier kjedelig, for med den sofaen så var det ikke kjedelig. Men det så umøblert ut og det skal godt gjøres i hytter som er så små at du ikke får snudd deg rundt engang. Jeg er selv minimalist, men likevel synes jeg det var litt for... tomt. Jeg synes de gjør et godt forsøk og fargene og stilen er god, selv om det ikke er min smak. Tydelig at de har blitt gode på å snekre. Jeg liker dem som de menneskene jeg oppfatter dem som, men det teller jo ikke i konkurransen. 

 

Har faktisk ingen favoritt, alle bortsett fra far og sønn fortjener å vinne.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loveli skrev:

Ø & L:

Jeg liker ikke stilen deres, det blir for retro og gammeldags. Fint med visse elementer av gammelt, men for min del må det blandes med nytt for å funke. Jeg virkelig hater den kamalfargede veggen mot det lyse blå. Det skjærer i øynene mine!! I tillegg har de stygge kjøkkenfronter, så jeg må si jeg ikke liker hytta deres. Men plasseringen er den beste, tenk å ha hytte helt nedi vannkanten. Elsker det!

 

C & M:

Skulle jeg overtatt hytta deres måtte jeg revet absolutt alt. Alt. Det er så grusomt at jeg ikke trenger å si så mye mer. At far i huset mener han er så god på å sette sammen ting og skape helhet og gjøre det fint må nesten være en diagnose i hans tilfelle. Neida, mener ikke det, men jeg lurer på om han er farge/form/stil og størrelsesblind. Noe må det være. Synd de ikke satte inn en sofa, jeg vet at jeg selv ikke hadde oppholdt meg et sted uten sofa overgangen dager. De lager en hytte og man er der vel mer enn én dag? Må man opp på hemsen eller inn på soverommet for å slenge seg nedpå?

Ja, de pusser opp etter egen stil, men stilen er for meg direkte frastøtende og gjør det vanskelig å være objektiv. Man må jo prøve å bedømme stilene i hyttene objektivt, selv om det er nærmest umulig. Aina favoriserer helt tydelig enkelte deltakere, men hun har rett når hun sier at far og sønn sliter med å finne en balanse i interiøret. Men for noen er vel en ubalanse vakkert og jeg mener det skal være ok for deltakerne å pusse opp i egen stil, men... vanskelig å bedømme hvor hardt man skal slå ned på denne "stilen". "Stilen" er jo gjennomgående (fæl), så hvem har egentlig rett til å si noe på den?

 

J & J:

Jeg gledet meg til å se stua deres og trodde den skulle bli moderne (badet deres er lekkert synes jeg), men de skuffet stort. Gardinene var helt kræsj, "sofaen" kunne jeg aldri ligget i og lest en bok og jeg føler alt falt litt sammen der? Like det overhodet ikke samlet, men digget både den hvitvaskede panelen og vinduskarmene. Ellers ikke mye å bli inspirert av.

 

A & E:

Jeg synes faktisk de hadde finest stue, på et vis. Det ble litt tomt, tror egentlig det er det dommerne mener når de sier kjedelig, for med den sofaen så var det ikke kjedelig. Men det så umøblert ut og det skal godt gjøres i hytter som er så små at du ikke får snudd deg rundt engang. Jeg er selv minimalist, men likevel synes jeg det var litt for... tomt. Jeg synes de gjør et godt forsøk og fargene og stilen er god, selv om det ikke er min smak. Tydelig at de har blitt gode på å snekre. Jeg liker dem som de menneskene jeg oppfatter dem som, men det teller jo ikke i konkurransen. 

 

Har faktisk ingen favoritt, alle bortsett fra far og sønn fortjener å vinne.

Så enig!

Anonymkode: fb768...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt urettferdig at MogC blir dømt etter hva Aina syns er pent. Hva man liker er så subjektivt. Jeg tenker heller at de (alle) bør dømmes etter om de klarer å holde en helhet i det de gjør, og at det er en tanke bak. MogC forteller hvordan de sosialiserer med sin familie, altså med mye god mat og ved kjøkkenbordet "i timesvis". Samtidig har de en hems og godt uteområde. De har den største pergolaen også. Personlig hadde jeg ikke valgt deres hytte pga stil og hvordan jeg ønsker min hytte skal være, men jeg syns hytten representerer far og sønn godt. 

Det samme gjelder AogE. Deres "kjedelige" stil representerer den, på den måten at de ikke er personer som liker å ha det overdådig og med mye fiksfakserier. De er veldig ordentlige av seg, liker å ha det ryddig, gjør solid snekkerarbeide med godt forarbeid for å finne ut hvordan ting skal gjøres riktig. De kunne ingen ting før de kom, men har blitt veldig flinke. Deres hytte er den som helhetlig ser best ut etter min mening. 

JogJ roter like mye med snekkerarbeid som fra start. Har store planer og mye fine planer, men det står mye igjen på gjennomføringen, selv om det har kommet seg. Dette er nok blant annet fordi de nedskalerer planene sine litt for å klare bli ferdig. De er underholdningen for meg i år. Maken til umake par, som på et finurlig vis fungerer sammen likevel. I starten irriterte Jeanette vettet av meg, men nå ler jeg mye av henne. Selvinnsikt har hun ikke allverdens av. Men blid som ei sol! 

Elsker Levi og humoren hans, men begynner å få fnatt av Ø som aldri lar Levi slippe til. Bare "du får velge," som siden betyr at hun velger likevel. Jeg skjønner ikke at Levi holder ut med å bli overkjørt hele tiden. LogØ var smarte når de brukte snekkertiden til å lære seg hvordan ting skal gjøres. Stilen er litt ubestemmelig for meg, og den bærer stort sett preg av Øyunns personlighet. Jeg ser veldig lite av Levi der. Det hadde jeg kicka på som dommer. Jeg syns forøvrig det er dumt at særlig Finn fremhever damene når det kommer til styling. Begge "eier" hytta og skal være synlige bidragsytere, både på fysisk arbeid og dekor. 

Og! Jeg savner at de er flinkere med uteområdet! Når jeg er på hytta er det for å være ute og å ha den plassen rundt meg som jeg ikke har i byen. Da er uteområdet ekstremt viktig. Gode sitteplasser, lune kroker og bugnende av blomster og farger. Og man kan gjøre mye godt snekkerarbeid og styling utendørs også. Enig i en eller to uker dedikert til hage og uteområde. 

Anonymkode: 1d877...f93

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er litt urettferdig at MogC blir dømt etter hva Aina syns er pent. Hva man liker er så subjektivt. Jeg tenker heller at de (alle) bør dømmes etter om de klarer å holde en helhet i det de gjør, og at det er en tanke bak. MogC forteller hvordan de sosialiserer med sin familie, altså med mye god mat og ved kjøkkenbordet "i timesvis". Samtidig har de en hems og godt uteområde. De har den største pergolaen også. Personlig hadde jeg ikke valgt deres hytte pga stil og hvordan jeg ønsker min hytte skal være, men jeg syns hytten representerer far og sønn godt. 

Det samme gjelder AogE. Deres "kjedelige" stil representerer den, på den måten at de ikke er personer som liker å ha det overdådig og med mye fiksfakserier. De er veldig ordentlige av seg, liker å ha det ryddig, gjør solid snekkerarbeide med godt forarbeid for å finne ut hvordan ting skal gjøres riktig. De kunne ingen ting før de kom, men har blitt veldig flinke. Deres hytte er den som helhetlig ser best ut etter min mening. 

JogJ roter like mye med snekkerarbeid som fra start. Har store planer og mye fine planer, men det står mye igjen på gjennomføringen, selv om det har kommet seg. Dette er nok blant annet fordi de nedskalerer planene sine litt for å klare bli ferdig. De er underholdningen for meg i år. Maken til umake par, som på et finurlig vis fungerer sammen likevel. I starten irriterte Jeanette vettet av meg, men nå ler jeg mye av henne. Selvinnsikt har hun ikke allverdens av. Men blid som ei sol! 

Elsker Levi og humoren hans, men begynner å få fnatt av Ø som aldri lar Levi slippe til. Bare "du får velge," som siden betyr at hun velger likevel. Jeg skjønner ikke at Levi holder ut med å bli overkjørt hele tiden. LogØ var smarte når de brukte snekkertiden til å lære seg hvordan ting skal gjøres. Stilen er litt ubestemmelig for meg, og den bærer stort sett preg av Øyunns personlighet. Jeg ser veldig lite av Levi der. Det hadde jeg kicka på som dommer. Jeg syns forøvrig det er dumt at særlig Finn fremhever damene når det kommer til styling. Begge "eier" hytta og skal være synlige bidragsytere, både på fysisk arbeid og dekor. 

Og! Jeg savner at de er flinkere med uteområdet! Når jeg er på hytta er det for å være ute og å ha den plassen rundt meg som jeg ikke har i byen. Da er uteområdet ekstremt viktig. Gode sitteplasser, lune kroker og bugnende av blomster og farger. Og man kan gjøre mye godt snekkerarbeid og styling utendørs også. Enig i en eller to uker dedikert til hage og uteområde. 

Anonymkode: 1d877...f93

Aina kritiserer M og C for balanse, ikke stil. De har det desidert største arealet, men har klart kunsstykket å få alle rom til å se mindre ut med sine løsninger. Stua ser ikke ut som en stue, men som et rent kjøkken hvor stua mangler. Hadde jeg kommet inn der hadde jeg trodd at stua var i et annet rom. På hytta (og hjemme) trenger man et sted å slenge seg nedpå. Det er ikke mye sosialt ved å legge seg i senga på dagtid. Å sitte rundt bordet i timesvis er veldig hyggelig, men Mikkel med sin dårlige helse burde se verdien av å slippe å sitte på en stol hele tiden, hver dag. 

Av guttene som er i par er Levi den eneste som faktisk sier sin mening om interiøret og legger ned veto om han ikke er enig. Retrostilen er veldig in nå i deres aldersgruppe. Ø fikk ikke gjennomslag for sofaene eller bordene hun ville kjøpe, fordi han sa nei. Da endte de opp med det resultatet de hadde. De har det minste arealet, men har fått mye ut av det og stua så romslig ut med deres løsning. 

Anonymkode: 5d7b7...a35

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

På hytta (og hjemme) trenger man et sted å slenge seg nedpå.

Kanskje du trenger det, kanskje jeg trenger det, men skal man virkelig trekke M&C for at de ikke trenger det?

Anonymkode: ff04b...89d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje du trenger det, kanskje jeg trenger det, men skal man virkelig trekke M&C for at de ikke trenger det?

Anonymkode: ff04b...89d

Nå var det vel kombinert kjøkken og stue de skulle lage. Ikke kombinert kjøkken og spisestue.

Anonymkode: 14846...6a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå var det vel kombinert kjøkken og stue de skulle lage. Ikke kombinert kjøkken og spisestue.

Anonymkode: 14846...6a3

Og definisjonen på stue er stor sofa?

Anonymkode: ff04b...89d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...