Gå til innhold

Sommerhytta 2020.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Ariana807 skrev:

Angående Mikkel. Han har vært dårlig siden hems uken. Det har han selv nevnt flere ganger. Han er kanskje litt som meg, en person som ikke liker p klage for mye, selv om man er dårlig. Man holder hunn, tar litt Paracet, og kommer seg videre. Det er ikke nevnt noe med feber før dagens episode, sorry spoiler, men det er allerede diskutert av andre. Men ikke sikkert han har nevnt det foran tv før nå heller, bare for «hva er vitsen med å klage, for å få sympati? Ingen vits i det».

Skal ikke si jeg vet fasit på noe, men vi vet jo nå at han hadde en infeksjon av gule streptokokker som kunne tatt livet av ham. Tror han virkelig ikke viser helt 100% hvor dårlig han faktisk er.

Men dagen episode var litt morsom.

  Vis skjult innhold

Liker at gult lag gjør litt narr av Aina 😂 «Får du følelser av dette?» 😂

Det blir spennende å se finalen. Trist at det ser ut som om både gult og grønt og har gått for den grusomme brun/oransje fargen. Jeg liker det ikke. Og den stakkars boka? 😧 man kan kanskje si at det «ser fint ut», men man behandler ikke bøker på den måten, skjærer i hjertet 🥺

Uansett, blir spennende å se hvem som tar hammeren denne uken 😄

 

Vet du hva, Ariana807, du er så flink til å ta hensyn! Har sett at du bruker spoilerfunksjonen gjennomgående gjennom hele tråden!👏👏👏

Men nå er det tydeligvis kommet inn en ny gjeng, som ikke lenger klarer å holde seg til reglene som fungerte så bra så innmari lenge. Så da gidder ikke jeg mer. Kos dere.

Anonymkode: 63678...e22

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det kommer til Mikkel sin helse, så er han en voksen mann. Så han må da selv klare å gå til legen om det er så gale. Blir for dumt å skykde på tv2.

Jeg er litt spent på denne uken. Men dessverre føler jeg på meg at det er MC som vinner hammeren.

 

Var litt gøy å se idag når det ble så tydelig hvordan ting klippes.

Altså, på mandagsepisoden kunne man se at Øyunn hadde plaster i ansiktet. Men det skjedde jo ikke før idagens episode.

Og i noen klipp idag så hadde hun ingen sår.

Mens andre så var det tydelig en tid etter da kuttet var synelig og plasteret borte.

😂

 

Så det var litt morro å se. Hvordan de faktisk klipper og endrer så grådig 😛

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva, Ariana807, du er så flink til å ta hensyn! Har sett at du bruker spoilerfunksjonen gjennomgående gjennom hele tråden!👏👏👏

Men nå er det tydeligvis kommet inn en ny gjeng, som ikke lenger klarer å holde seg til reglene som fungerte så bra så innmari lenge. Så da gidder ikke jeg mer. Kos dere.

Anonymkode: 63678...e22

@Ariana807 er gjennomført fantastisk når det kommer til etikette og innhold! :klemmer:

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ariana807 skrev:

[...]

Men dagen episode var litt morsom.

  Vis skjult innhold

Liker at gult lag gjør litt narr av Aina 😂 «Får du følelser av dette?» 😂

Det blir spennende å se finalen. Trist at det ser ut som om både gult og grønt og har gått for den grusomme brun/oransje fargen. Jeg liker det ikke. Og den stakkars boka? 😧 man kan kanskje si at det «ser fint ut», men man behandler ikke bøker på den måten, skjærer i hjertet 🥺

Uansett, blir spennende å se hvem som tar hammeren denne uken 😄

 

Sitat

Enig med deg, igjen. Disse brune fargene dem bruker i hyttene synes jeg ikke noe om. Synes heller ikke at dem passer til blått og grønt. Greit nok at det skal fungere som kontraster, men alt kan være kontrast. Kontrast til låseblå kan være mørkegrønn eller mørkeblå også. Eventuelt grått. Grønn, blå eller grått ville jeg brukt. Får fnatt av disse brune veggene. Ingenting for meg, for å si det mildt ;) 

Interessant å se hvordan det ser ut hjemme til J&J. Faktisk svært fint! Parene får ta med deg 5 ting hjemmefra. Litt pussig å se at Jeanette tar med dyr interiør med seg til hytta alt fra det veggspeilet, til den lampa og den statuen. Mens Esra tar med seg et gammelt syltetøyglass, en blikkboks og noe småtterier.

Synes Ø&Ls sengeløsning med at senga kan vippes opp langs veggen var svært praktisk. Håper dem får det til. Men det skapet dem fant seg.... huff. Det var trasige greier. 

Ja, det blir spennende å se hvem som vinner nå. Har egentlig ingen favoritter. Alle er liksom både gode og dårlige på hver sin måte... :fnise: Det er dessuten helt umulig å vite hvordan Aina mener ting skal se ut, og hvordan humør Finn er i, så jeg vil si at det er kanskje tidenes mest vidåpne uke til nå. 

 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEEEI!!! OBS OBS OBS! Innlegget ovenfor er SPOILER!

Jeg gjorde en feil. La inn teksten min som SITAT i stedenfor SPOILER! Kan ikke redigere!

Anonymkode: 601c3...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De brune fargene........... 💩💩💩

Grått er kanskje kjedelig, men det ser ikke ut som om noen har vrengt utedassen inne hvertfall.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2020 den 0.16, loveli skrev:

 

Sjekk story. 

Jeg finner den ikke, hva er det hun sier?

Anonymkode: 7d21e...9e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte soverom i dagens episode :)  Aina irriterer meg. Skulle ønske de byttet henne ut ...

Anonymkode: 305df...b89

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Før jeg i det hele tatt har sett hvem som får hammeren tenker jeg at det er rødt lag som får den. Det var et koselig rom, men litt for mye «katalog» over det som tidligere. Men fine farger, likte den mørke veggen veldig godt.

Blått lag sitt rom er det jeg likte best, men dommerene liker ikke stilen deres, så ja de «kan» jo ikke vinne 😅 jeg ville ikke likt å selv krabbe opp i sengen (liker ikke å sove i høyden), så liker jeg deres løsning på rommet aller best.

Gult lag har «ødelagt» for min del, men den fargen. Kunne kanskje likt rommet om det var malt annerledes, men alt jeg ser er bare brunt.

Grønt lag ønsket en bod, og det har de fått til, får ikke den samme «hjemmekoselige» følelsen i rommet. Følte neste av det var 4 vegger og et tak. Senga er jo nedsenkbar med vilje, men det ødelegger litt av «stemningen» til rommet. Det gir mer følelsen av en bod en et soverom.

Tanker etter å ha sett hvem som vinner: Ja det gikk som jeg forventet. Jeg ble litt usikker når dommerene snakket om rommene, tenkte kanskje at gult lag kunne dra i land enda en hammer, men nei, rødt lag. De har stått på, de hadde et fint rom. 

Så blir det spennende å se hvordan siste uke blir 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det mest rettferdige i en sånn konkuranse hadde vært at dommerne gikk inn hver for seg, ga poeng - og så la de dem sammen... Synes det blir litt for mye «kvasidømming.»  Lars har jo sånn sett den enkleste jobben, det er en rein praktisk/teoretisk dømming - de to andre.. Smaken er som baken. Bare litt «tankelufting» en torsdagsettermiddag. 🙂 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Skjønte vel ganske tidlig hvem som skulle få gullhammer denne uken, og måten det var klippet på la også opp til det. MC+ØL fikk noen kommentarer som gjorde at de ikke scoret 100%, mens de to andre fikk jo bare gode skussmål.


Var JJ sitt rom jeg likte best, det så veldig innbydende ut 🙂 Som flere kommenterte fra stue-uken, vi snakker sommerhytte i Norge og da er man ikke ute 100% av tiden. Tenk så hyggelig å ligge på den sengen en regnværsdag og bare kose seg med digg mat, Netflix etc😄 

Men må si at med en gang de kommenterte på JJ sitt rom og den store sengen som utfylte rommet tenkte jeg på de opprinnelige planene til EA og Lars som frarådet dem det. Ulik str på rommene deres som gjorde at dommerne elsket JJ sin løsning og (muligens) ikke ville gjort det hos EA?

Syns ikke rommet til MC var så fint, det var ikke definert nok til kontor, bod eller gjesterom. Bare litt av alt som gjorde det diffust. Syns ikke det var fint med den hvite ikea kommoden. Stigen var kul og god ide med etasjeseng da. Hva var det de hadde med av personlige gjenstander? De stol-knaggene? Har de fliser på soverommet? Syns de faktisk burde hatt det på gjesterommet også for å holde det gjennomgående i hytten, ser gjerne finere ut helhetslig? Og heller legge tepper på gulvet for mer «kos» følelse, det gjorde de riktignok her da. 

 

Gøy at Levi var så fornøyd med sengen. Men da dommerne tok den ut syns jeg det ble veldig voldsomt med de kjettingene..fikk litt fengsels-vibber😂 De kunne gjort noe for å myke opp kjettingene kanskje? Trådt hyssing el igjennom for litt påtvunget naust-stil kanskje😅😂 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Men senga til JJ var bare 175. 

Vet ikke om jeg synes det er noe bedre løsning enn de andre, med 175 så får man jo stort sett ikke strekt seg ut når man sover. 

Rommet var fint, men synes egentlig ikke det var noe bedre løsning enn de andre....

EA var flott, men de har desverre blitt veldig opptatt av å tekkes Aina.  

MC der ble den stolen i stål helt feil synes jeg, jeg liker egentlig den maskuline stilen deres jeg, og de har jo grønne planter som myker opp.. 

LØ, der ble den kjettingen litt voldsom, kunne vært kulere om kjettingen hadde en annen farge, men enkelt for meg å si her jeg sitter å ser på. Er så mye lettere å se hvordan ting skal være når man ikke står oppi det....

 

Noen som vet hvor lenge ukene deres er?

De jobber mer enn 4 dager på hvert prosjekt...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fjær skrev:
  Skjul innhold

Men senga til JJ var bare 175. 

Vet ikke om jeg synes det er noe bedre løsning enn de andre, med 175 så får man jo stort sett ikke strekt seg ut når man sover. 

Rommet var fint, men synes egentlig ikke det var noe bedre løsning enn de andre....

EA var flott, men de har desverre blitt veldig opptatt av å tekkes Aina.  

MC der ble den stolen i stål helt feil synes jeg, jeg liker egentlig den maskuline stilen deres jeg, og de har jo grønne planter som myker opp.. 

LØ, der ble den kjettingen litt voldsom, kunne vært kulere om kjettingen hadde en annen farge, men enkelt for meg å si her jeg sitter å ser på. Er så mye lettere å se hvordan ting skal være når man ikke står oppi det....

 

Noen som vet hvor lenge ukene deres er?

De jobber mer enn 4 dager på hvert prosjekt...

 

Mener de har man-fre på å gjøre seg ferdig med ukespeosjektet, og får helgen til å hvile på. Så blir det litt klipping og liming for å få det inn i 4 ep. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ariana807 skrev:

Mener de har man-fre på å gjøre seg ferdig med ukespeosjektet, og får helgen til å hvile på. Så blir det litt klipping og liming for å få det inn i 4 ep. 

Er det ikke mandag 1200 til fredag 1200? Altså 4 døgn? 

Tror det. Dem slutter av fredag kl 12 iallefall. 

Spoiler

Helt greit at J&J vinner. Fineste løsningen og det fineste rommet. Fort gjort å tenke at dem vant hammeren i sympati og/eller for å jevne ut konkurransen, men jeg føler ikke det nå. Ironisk nok laget J&J gjesterommet slik E&A ønsket å gjøre det, men som dem fikk dårlige tilbakemeldinger fra hos Lars, og som dem valgte å trekke seg bort ifra med tanke på Aina. J&J leverte en god løsning på seng og oppbevaring, og hadde fineste fargevalg. Sengen var kun 175, men var jo bygd for barna deres (hennes?), så sånn sett leverer den bra. Jeg kunne ikke ligget der. 

E&A kommer som en god nr 2 for meg. Fint rom med gode løsninger. Kunne fint tatt meg inn på det rommet en langhelg hvis jeg kom på besøk. Hadde vært kneppet enda bedre med en annen farge. Aina sier at hun liker fargen, men jeg tror E&A kanskje kunne ha vunnet med en annen farge faktisk. 

Ø&L ønsket seg bod, og laget seg en bod. Utover det er det egentlig ikke så mye å si. Sengen var bra bygd, men den kjettingen var ikke særlig pen eller praktisk. Hadde vært mer innbydende om dem bygde treføtter som kunne trekkes inn og ut. Jeg vet ikke om jeg ville følt meg komfortabel i den boden.
M&C har et fint rom. Føler vel egentlig at dem egentlig ikke ønsket seng der inne, men måtte bygge en bare for å gjøre det ettersom konkurransen krevde det. Da ble den høyt under taket mer designet for barn, spør du meg. Kul stige, og et greit kontor. Når jeg så det tregulvet tenker jeg dem hadde fort hatt minst en hammer til om dem tok tregulv over hele hytta. 
Ø&L og M&C ligger på en delt 3. og 4. plass i dag hos meg. 

 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spoiler

Fortjent ukesvinner forsåvidt.

Dog litt skeptisk til en seng som kun er 173. 

Men jeg mener også at denne uken var det lettest med soverommene til JJ og MC nettopp fordi de var større.

De to andre soverommene var så ekstremt små. Og det er ikke enkelt å innrede ok soverom

Men likte ØL sitt også. 

EA syns jeg den fargen var helt grusom på det lille rommet.

MC gjør som vanlig ting jeg ikke ville gjort. Hehe. 

 

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner den ikke, hva er det hun sier?

Anonymkode: 7d21e...9e5

Story er bare tilgjengelig 24timer, borte for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sier at JJ lagde gjesterommet slik som EA ville, men jeg tror ikke det? Jeg fikk inntrykk av at EA hadde tenkt å fylle hele rommet med seng, og at fotenden liksom var rett innenfor døra og at man måtte krype fra enden til senga og opp til puta, hehe. Mulig jeg misforstod, men det var sånn jeg så for meg konseptet deres da de forklarte. Jeg tror også at rommet deres er smalere enn JJ sitt, og at det dermed ikke ville vært like naturlig å gjøre den løsningen som JJ gikk for. 

Anonymkode: 53d0d...0cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loveli skrev:

Story er bare tilgjengelig 24timer, borte for lengst.

Hva sa hun, da?

Anonymkode: 7d21e...9e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...