Gå til innhold

Sommerhytta 2020.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lars mente finishen til MC ikke var bra nok, og at EA ikke hadde vært nøye nok med for eksempel vinduskarmen. Dette trakk ned for de to lagene, da ØL og JJ hadde nærmest perfekt snekring. Dermed gikk nok stemmen hans til en av de to lagene, og fordi stylingen til JJ var den fineste så fikk de også stemmen til Aina og Finn.

Sommerhytta er jo til dels en «design»-konkurranse, så det er klart at innredningen blir tatt i betraktning når det skal dømmes.

Anonymkode: 16b9f...391

Så vi samme episode?

Det var Ø og J som fikk kritikk for snekringen sin - inkl vinduskarmen.

Hos E og A var det bare skryt om snekringen. Og M og C fikk kritikk for finish sist uke- men beskjed om at nå var dette veldig bra. (Men de kan jo ikke style.)

Jeg tipper det sto mellom JJ og EA denne uka- også endte de på JJ fordi det var fint stylet og de hadde bare 1 hammer. (At senga var under 2m var dust men deg virket deg som dommerne så bort fra.)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjesterom - det var det som var oppgaven. Altså med en seng. Noe med en lengde på 1,75 er ikke en seng... Så de har jo ikke svart på oppgaven.. Fint var det - men, det var ingen seng. 

Anonymkode: 3b16d...49e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lars mente finishen til MC ikke var bra nok, og at EA ikke hadde vært nøye nok med for eksempel vinduskarmen. Dette trakk ned for de to lagene, da ØL og JJ hadde nærmest perfekt snekring. Dermed gikk nok stemmen hans til en av de to lagene, og fordi stylingen til JJ var den fineste så fikk de også stemmen til Aina og Finn.

Sommerhytta er jo til dels en «design»-konkurranse, så det er klart at innredningen blir tatt i betraktning når det skal dømmes.

Anonymkode: 16b9f...391

MC fikk igjen masse skryt for håndverket. Så kan umulig snakke om samme episode 😅

Anonymkode: 960ca...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JJ lager plassbygget seng på 175 i lenge, det er greit. At MC laget en plassbygget sofa er ikke greit. 

Det er selvfølgelig helt greit at man ikke vil ha kun kjøkken selv. Men MC er sikkert typene som ikke bruker sofaen. Og ser ikke behovet...  

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seng som er 175 cm lang er jo så praktisk for voksne mennesker. Visste at det var bestemt at JJ skulle få hammer denne uka. Rommet var kjempefint, men den senga er jo helt tullete kort for voksne mennesker. 

Anonymkode: 469e2...dbd

Det er svært mange som er under den høyden 😛

når det kommer til far og sønn så skjønner jeg de vil holde på sin stil, skjønner Derimot  ikke At det er vanskelig å forstå at det går Ann å myke Opp uten mye «dritt» som de kaller det.

husker fetterene i tidligere sesong fikk mye pes for det også, til slutt så klarte de å myke opp litt med noen tekstiler og vant hytta.. de beholdt fortsatt stilen sin

Anonymkode: b41b7...ba2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt tullete av Mikkel å kalle styling for "møkk og dritt". Det er jo ikke sånn at man bare slenger inn ting, det er jo en tanke bak å ha inn ting man bruker og synes er fine.

Anonymkode: 53e80...660

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, fjær skrev:

JJ lager plassbygget seng på 175 i lenge, det er greit. At MC laget en plassbygget sofa er ikke greit. 

Det er selvfølgelig helt greit at man ikke vil ha kun kjøkken selv. Men MC er sikkert typene som ikke bruker sofaen. Og ser ikke behovet...  

 

Veldig godt poeng!!

Helt tydelig at visse deltakere får pluss for å gjøre noe utenom det vanlige, mens andre blir straffet for det...

F.eks. fikk E&A høre at de var så kjedelige når de hadde to stoler med blomsterpotte satt ned i stilsettet hengende på ytterveggen. Hva var det som var så kjedelig med det!???

Jeg merker at jeg er FOR engasjert i Sommerhytta, men fader heller, urettferdighet er virkelig ikke greit!

Og at Aina elsker den diaréfargen kan jeg ikke fatte og begripe. Og at deltagerne maler med en farge de hater bare for å gjøre Aina glad synes jeg er fryktelig synd.

Håper virkelig TV2 har tatt grep til neste sesong, men tviler. Trenden er at urettferdigheten blir verre og verre for hver sesong. Helt utrolig kynisk av TV2 å få 8 deltagere til å slutte seg ut i 10 uker når 6 av dem aldri har en reell sjans til å vinne. Det er skittent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loveli skrev:

Veldig godt poeng!!

Helt tydelig at visse deltakere får pluss for å gjøre noe utenom det vanlige, mens andre blir straffet for det...

F.eks. fikk E&A høre at de var så kjedelige når de hadde to stoler med blomsterpotte satt ned i stilsettet hengende på ytterveggen. Hva var det som var så kjedelig med det!???

Jeg merker at jeg er FOR engasjert i Sommerhytta, men fader heller, urettferdighet er virkelig ikke greit!

Og at Aina elsker den diaréfargen kan jeg ikke fatte og begripe. Og at deltagerne maler med en farge de hater bare for å gjøre Aina glad synes jeg er fryktelig synd.

Håper virkelig TV2 har tatt grep til neste sesong, men tviler. Trenden er at urettferdigheten blir verre og verre for hver sesong. Helt utrolig kynisk av TV2 å få 8 deltagere til å slutte seg ut i 10 uker når 6 av dem aldri har en reell sjans til å vinne. Det er skittent!

Hvem er de seks du mener aldri har hatt en reell sjangse til å vinne? 

Anonymkode: e76c5...283

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig i at Aina kanskje lar sin personlige smak skinne igjennom litt vel mye, men samtidig så er det jo en del ting i et interiør man må ha med om man skal ha en balanse. Det er veldig få her inne som sier at de ELSKER stilen til gutta, og det er det nok en grunn til også. Man må tenke fargebruk, helhet i hytta, balanse mellom hardt og mykt. Det handler ikke om maskulint vs feminint, en maskulin stil kan være fint det! Men om det bare er harde materialer og mørke farger, og ingenting som myker opp, så blir interiøret veldig ubalansert. Jeg føler det er det far og sønn får trekk for. E&A får mer trekk for at stylingen har blitt veldig enkel noen ganger. Det handler også om balanse i rommet. 

Jeg liker sommerhytta veldig godt, det er fint med realityprogram der deltagerne er venner! Hadde jeg skulle ønsket meg noe mer, så hadde det vært å få litt tips fra ekspertisen. Lars kunne vise oss hvordan vi legger lister fint, Aina kunne stylet et rom og forklart hvordan hun skapte balanse, Finn kunne ha vist oss hvordan vi kan innrede med blomster både inne og ute. Ett par sånne innslag i uka hadde gjort seg! Tror mange som ser på er interesserte i oppussing og interiør. 

Anonymkode: 53e80...660

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, loveli skrev:

Veldig godt poeng!!

Helt tydelig at visse deltakere får pluss for å gjøre noe utenom det vanlige, mens andre blir straffet for det...

F.eks. fikk E&A høre at de var så kjedelige når de hadde to stoler med blomsterpotte satt ned i stilsettet hengende på ytterveggen. Hva var det som var så kjedelig med det!???

Jeg merker at jeg er FOR engasjert i Sommerhytta, men fader heller, urettferdighet er virkelig ikke greit!

Og at Aina elsker den diaréfargen kan jeg ikke fatte og begripe. Og at deltagerne maler med en farge de hater bare for å gjøre Aina glad synes jeg er fryktelig synd.

Håper virkelig TV2 har tatt grep til neste sesong, men tviler. Trenden er at urettferdigheten blir verre og verre for hver sesong. Helt utrolig kynisk av TV2 å få 8 deltagere til å slutte seg ut i 10 uker når 6 av dem aldri har en reell sjans til å vinne. Det er skittent!

Hva vil du ha, da? Loddtrekning til slutt om hvem som skal vinne?

Anonymkode: 16d85...cc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du ha, da? Loddtrekning til slutt om hvem som skal vinne?

Anonymkode: 16d85...cc3

Ja, det hadde jeg likt mye bedre enn juks, favorisering og skittent spill. :)

Da hadde alle hatt 25% vinnersjanse. Nå har ikke alle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2020 den 0.58, bopera skrev:

Jeg skjønner ikke at det å bygge en seng på 175 cm er et problem. De har jo overnatting på hemsen også. Og alle er jo ikke over 175 høy. Jeg er ikke et barn, men med mine 158 cm skulle jeg lett fått plass. De vet vel best selv hvor høy folka i familien sin er...

Jeanette er jo ikke veldig høy, så det er jo en passelig seng på alle måter. I tillegg til masse plass på hemsen. Folk henger seg opp i så jævlig mye rart her inne. De hadde det beste resultatet. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2020 den 19.27, loveli skrev:

Veldig godt poeng!!

Helt tydelig at visse deltakere får pluss for å gjøre noe utenom det vanlige, mens andre blir straffet for det...

F.eks. fikk E&A høre at de var så kjedelige når de hadde to stoler med blomsterpotte satt ned i stilsettet hengende på ytterveggen. Hva var det som var så kjedelig med det!???

Jeg merker at jeg er FOR engasjert i Sommerhytta, men fader heller, urettferdighet er virkelig ikke greit!

Og at Aina elsker den diaréfargen kan jeg ikke fatte og begripe. Og at deltagerne maler med en farge de hater bare for å gjøre Aina glad synes jeg er fryktelig synd.

Håper virkelig TV2 har tatt grep til neste sesong, men tviler. Trenden er at urettferdigheten blir verre og verre for hver sesong. Helt utrolig kynisk av TV2 å få 8 deltagere til å slutte seg ut i 10 uker når 6 av dem aldri har en reell sjans til å vinne. Det er skittent!

Anbefaler deg å skru av. Her ser du spøkelser på høy lys dag. Kan ikke være godt å bruke så mye krefter på det programmet her...

Anonymkode: ff0f7...8ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri sett sommerhytta før denne sesongen, så har jeg plutselig hatt sesong 1-3 på i bakgrunnen (halvveis i sesong 3 Nå🙈 ). Jeg syns årets sesong har vært vanskeligere enn de foregående! De starta hardere på rett og slett. Jeg trur jeg foretrakk hyttene i sesong 3, for de var like. Det var enklere å sammenligne arbeidet. Men jeg ser jo og at det virker klart at det er lagt opp til at alle skal være med hele veien, de skal ha likt antall hammere (omtrent) til slutt. 
 

Det er for mye fokus på interiør spør du meg. Og det irriterer meg med disse konkurransene de har, fordi tiden er så knapp at de ender opp med å lage drit. Det kjennes ut som bortkasta tid, penger, og er kjipt for miljøet. Og vinneren av konkurransene stemmer sjeldent ut fra hva jeg liker 😛

Jeg husker og dette programmet hvor de pusset opp hver sin leilighet i en firemannsbolig, og den som fikk størst overskudd ved salg var vinneren. Nå går det jo selvfølgelig ikke an å både selge for høyest pris og samtidig vinne hytta, men en sånn type finale virker mer rettferdig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2020 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Det er svært mange som er under den høyden 😛

når det kommer til far og sønn så skjønner jeg de vil holde på sin stil, skjønner Derimot  ikke At det er vanskelig å forstå at det går Ann å myke Opp uten mye «dritt» som de kaller det.

husker fetterene i tidligere sesong fikk mye pes for det også, til slutt så klarte de å myke opp litt med noen tekstiler og vant hytta.. de beholdt fortsatt stilen sin

Anonymkode: b41b7...ba2

Jeg er selv lavere enn 175, men en seng på 175 hadde likevel blitt for kort, for man ligger jo ikke med hodet helt i enden, og man flytter på seg i løpet av natten. Om man skal ligge på skrå, er det bare plass til én person i senga, enda den er ment for to. Rommet til JJ er koselig, ingen tvil om det, men den senga er tåpelig. Man sender ikke bestemor opp stigen til hemsen for å sove der, liksom.

Den luringen her som mener at den korte senga er null stress, fordi man kan strø madrasser på hemsen, bør tenke seg om en gang til. Hemsen har ingen dør, så den som skal sove der, må legge seg sist og stå opp først for ikke å bli liggende våken og høre på folk  som fremdels er våkne, eller bli vekket av dem som står opp først. Hemsen er altså et veldig dårlig alternativ til gjesterommet. 

JJ hadde fått hammeren uansett hva de hadde gjort, for at alle skal ligge omtrent likt før det hagler hammere i finaleuka. 

 

Anonymkode: 469e2...dbd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi kommet til finaleuken dere! ☺️Det har vært en fryd å følge denne sesongen. Jeg syntes alle parene har vært flinke og virker som fine mennesker som fortjener en hytte. Personlig ville jeg blitt glad om alle utenom M&C vant, fordi jeg ikke har funnet verken løsninger eller resultat inspirerende. Har ingen klare favoritter denne gangen, liker noe med alle parene. 

Jeg er for øvrig enig med tidligere kommentarer om rådrift av deltakerne. Det er også mye mer inspirerende for oss seere dersom deltakerne blir ferdig og får tid til å legge sin flid i arbeidet. Her føler jeg at programmet må omorganisere seg på tid eller mengde arbeid. Jeg hadde helt sett at de fikk mye mer tid. Deltakerne må også disponere tiden bedre og tenke mer eget konsept på forhånd, ikke tilpasse seg etterhvert som dommerne avslører hva de liker. Den røde tråden til M&C var for så vidt et forsøk på et lite konsept og det likte jeg med dem, selv om resultatet ikke ble fint.

Men sånn virkelig. Jeg vil ha inn noen som er skikkelig gode på fargekombinasjoner, som kan lage fine soner både ute og inne, god på materialer og stoff. Hadde vært råkult med en som virkelig la sin flid ned i å sy alt fra gardiner, puter, puffer osv. En som var flink til å lage ulike ting ut av bildeoppsett eller er kreativ å lager egne malerier ala Tine Monsen. Maler om krukker og møbler, ja gud vet. Jeg vil bare bli inspirert!

Hvordan tror dere fordelingen av hammerne blir?  

Dette tror jeg; 

2 konkurransehammere: Umulig å si. Er de siste konkurransene de samme som tidligere år med snekkerhuskonkurranse, quiz osv? Har tenkt over at dersom jeg var med ville jeg øvd litt hele perioden på aktuelle quiz spørsmål haha.. Jeg tror iallfall at det kan bli veldig veldig spennende dersom Ø&J vinner en av konkurransene, mtp. hvor jeg tror dommer- og nabohammerne havner. Dersom E&A eller J&J vinner den andre konkurransen blir det riktig så spennende. 

Hammer fra Lars: Jeg holder en finger på E&A. De får mye skryt av Lars. Jeg tror de har mindre å rette opp i enn endel andre fra de første ukene og vil få tid til å gjøre det. Jeg syntes også at utvikling må være et element i vurderingen, når deltakerne har så ulike utgangspunkt. Jeg tror at Lars liker deres finish, funksjonalitet og helhet best.

Hammer fra Aina: Personlig ville jeg gitt den til J&J. Jeg syntes de er definitivt flinkest og det eneste paret som på interiørfronten har gitt inspirasjon. Jeg håper for de neste sesongene at produksjonen er litt mer nøye med å velge ut flere par som har øye for dette og som flere har kommentert, at folk bruker tiden før programmet eller helgene på å planlegge bedre. Håper at J&J mykner opp stuen og bytter gardiner. 

Hammer fra Finn: Denne er vanskelig, for som flere har kommentert har ikke hagene blitt prioritert i år. I fjor lot jeg meg virkelig inspirere av hagen til KK og gjorde mange lignende prosjekter hjemme. Men i år har dette vært dårlig. I mine øyne er hagen til J&J nærmest å i det hele tatt ha et konsept og planlagte soner. Jeg tror Finn slik det er nå ville gitt den til J&J. Har imidlertid tro på at mange par bruker den siste uken på hagen, så her er det ekstra vanskelig å peke ut noen konkret enda. Kanskje litt fritt vilt.

Hammer fra naboene: Her har vi heller ikke mange holdepunkter. Det virker som om naboene er imponert over progresjonen til Jerry i forhold til snekringen. Men som vi vet er det ikke godt nok og de vil umulig få tid til å rette opp i alt. Jeg tror naboene kommer til å tenke helhet i veldig stor grad. Magefølelsen min sier Ø&J faktisk. Jeg føler i minst grad at M&C får den.

Anonymkode: 2e567...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hammere:

Konkurransehammerne er helt umulig å forutse.  Blir det en ren snekkeroppgave vil vel MC stå sterkt, skal man sy er JJ favorittene osv.

Jeg tror Finn vil gi sin hammer til ØL.  På meg virker det som om de er det paret han har "falt" mest for totalt sett, og det er han som lar seg påvirke mest av hvilket par han ønsker skal vinne.

Aina sin hammer tror jeg havner hos JJ.  Deres hytte vil komme mest til sin rett som helt ferdig og det kan virke som om Jeanett og Aina har nokså lik smak.

Lars vil gi hammeren til enten MC (som jo er de flinkeste rent snekkermessig) eller EA, som han stadig roser for nøyaktighet.og som har hatt en voldsom progresjon helt fra starten av.  Lars virker som den minst "partiske" av dommerne og hans vurdering går ikke like mye på smak som de to andres.  Snekkerarbeid kan vurderes helt objektivt.

Hyttenaboene kan gi hammer til alle unntatt MC, tror jeg.  Her har relasjoner mye å si, og på meg kommer EA mest gjennom ruta som de hyggeligste og mest inkluderende - hvordan dette fremstår i det virkelige liv, vet man jo ikke.

Jeg har trodd på EA som vinnere siden uke 2 omtrent, men i de siste par ukene har det blitt vanskelig å spå og alle kan faktisk vinne.

Anonymkode: 2e766...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hammere:

Konkurransehammerne er helt umulig å forutse.  Blir det en ren snekkeroppgave vil vel MC stå sterkt, skal man sy er JJ favorittene osv.

Jeg tror Finn vil gi sin hammer til ØL.  På meg virker det som om de er det paret han har "falt" mest for totalt sett, og det er han som lar seg påvirke mest av hvilket par han ønsker skal vinne.

Aina sin hammer tror jeg havner hos JJ.  Deres hytte vil komme mest til sin rett som helt ferdig og det kan virke som om Jeanett og Aina har nokså lik smak.

Lars vil gi hammeren til enten MC (som jo er de flinkeste rent snekkermessig) eller EA, som han stadig roser for nøyaktighet.og som har hatt en voldsom progresjon helt fra starten av.  Lars virker som den minst "partiske" av dommerne og hans vurdering går ikke like mye på smak som de to andres.  Snekkerarbeid kan vurderes helt objektivt.

Hyttenaboene kan gi hammer til alle unntatt MC, tror jeg.  Her har relasjoner mye å si, og på meg kommer EA mest gjennom ruta som de hyggeligste og mest inkluderende - hvordan dette fremstår i det virkelige liv, vet man jo ikke.

Jeg har trodd på EA som vinnere siden uke 2 omtrent, men i de siste par ukene har det blitt vanskelig å spå og alle kan faktisk vinne.

Anonymkode: 2e766...648

Han har også sagt at de løsningene som M&C har valg også må være funksjonelle for andre, og ikke bare for M&C. Tror han ikke synes så mye om enkelte av løsningene deres. Jeg tror kanskje E&A får hans hammer. Ellers enig i din gjetning om hammeren til Aina og Finn. 

Anonymkode: 27770...1cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespent på denne ukens episoder. Vurderer å prøve å spare opp og ha finaleuke-maraton på torsdag📽🍿🏡🔨😄 

Kommer siste episode ut på sumo kl 03:00 som vanlig på torsdag eller blir den tilgjenglig først når den går på vanlig TV?! Hvis sistnevnte får jeg planlegge å starte å se de tre episodene slik at jeg får begynt på finalen eksakt når den går på tv2😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er utrolig åpent.😱

Den skjære til dørskiltet oppg tror jeg MC tar.

Den andre er jeg usikker på.

Aina tror jeg det går mot EA eller ØL faktisk.

Lars tror jeg MC tar

Finn tror eg muligens ØL tar.

Naboene er tror jeg EA tar

 

Såfall blir det mellom EA og ØL.

 

Anonymkode: 12e6f...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...