Gå til innhold

Sommerhytta 2020.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt usynkron klipping og redigering av kamerateamet. Flere har kicket på dette tidligere, og i dag skjedde det igjen. 

I gårdagens episode så var Esra og Arber helt ferdige med plattingen utendørs, og drev med andre ting, herav blomsterpynting på platten. 

I dagens episode drev Esra og Arber på med å kle igjen plattingen.  :Nikke:

 

Anonymkode: 601c3...6fb

D så man i samme episode igår. At ene var de ferdig mens 3min senere fikk man se de drev å bygde igjen 😛

Syns det er litt merkelig at de klipper sammen sånn at d er fra andre dager. 

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Ja syns disse to gullhamrene som deles ut på konkuranse er urettferdig. Og hvertfall når man ser hvilken konkuranse det var idag.

Så langt bak MC lå under puslingen, for så å overkjøre alle andre i sagingen.

Nei det er ikke mye fair.

 

Hvis de absolutt skal ha konkuranser, bør det være mer som imorgen, at set er kunnskap basert på disse 10ukene.

Da er det mer din egen feil om du ikke får det til.

 

Men men er nå sånn det er lakt opp og det vet man jo allerede før man melder på om man har sett programmet før. Men jeg håper likevel de endrer på det, akkurat med disse to hammerne.

Betyr det at M og C får en fordel også i den neste konkurransen siden de er godt kjent med både verktøy og faguttrykk fra før?

Jeg tror uansett ikke at de får hammer hverken fra dommerne eller fra naboene. Tipper følgende;

Lars; E og A

Finn; J og J

Aina; Ø og L

Nabo; E og A

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 12e6f...fbd

 

Anonymkode: 5d7b7...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Men alle har jo ikke likt utgangspunkt. M&C har erfaring på dette, det har ingen andre. Det er jo helt feil å si at utgangspunktet var likt. At Mikkel har slitt med helsa og er "gammel" er ikke et argument til å fortjene å vinne hytta eller konkurranser, dessverre. 

M&C har hjulpet J&J flere ganger, og også Ø&L. Bra det. God sportsånd. Ironisk nok har ikke M&C klart å gjøre det ferdig hos seg selv ofte. Så kanskje fokuset er feil?

Du frikjenner M&C fordi dem ikke blir filmet så mye. Men til gjengjeld jobber Ø&L mest om natten, når kameraene av, mens M&C stort sett kun jobber på dagen. Så at du ofte ser Ø&L i et avslappet slumreøyeblikk er jo fordi dem har holdt det gående hele natten når kameracrewet sover. 

Med tanke på sluttproduktet Sommerhytta basert på interiør, design, fargevalg, materialvalg, snekkering, dekorering, uteområde osv, så er ikke M&C dem som fortjener mest å vinne Sommerhytta i år, dessverre. Man kan jo argumentere for at alle har lagt en vanvittig innsats i det som igjen gjør at dem fortjener å vinne alle sammen. Men så enkelt er det ikke, og slik jeg ser det er det fryktelig ufortjent at M&C nå leder med tanke på konkurransen som helhet. 

M&C er definitivt dyktige. Hadde dem bare hatt en mer planlagt, moderne og gjennomført stil, da basert på at andre skal bedømme og like det eller bo der, så hadde M&C nå hatt minst 6 gullhammere. Dessverre har dem satt seg selv i en underlegen posisjon ved å være sta mot sin egen stil, en stil dem har fått kritikk for nesten hele programmet av alle dommerne. 

 

Anonymkode: 601c3...6fb

Spoiler

Det stemmer at MC har snekret litt på fritiden og kanskje hadde et forsprang til å begynne med, men nå har parene jobbet såpass lenge med snekring at det å måle de små 2D husene bør være like enkelt for alle. Den oppgaven tror jeg EA tapte pga de var veldig preget av stress. Jeg tror ikke de ville hatt noe problem med å snekre ut en sånn en om de ikke var under så mye press, men sånn er konkurranser.

MC kom ikke i havn i gang/hems-uken, fordi Mikkel har problemer med kne og hofte, og det er forståelig nok vanskelig da å snekre på en trang hems. Stue-uken hadde han feber og var dårlig.

Jeg mente ikke at ØL ofte slapper av vanligvis, her mente jeg kun i denne episoden. Frustrerte meg litt at de fikk besøk og ligger på sofaen, men det kan jo hende det bare er slik det er klippet. Jeg heier nok mest på ØL, og derfor får jeg lyst til å gi de et spark i baken😆

Det at du ikke liker MC sitt interiør, snekkerarbeid, fargevalg, uteområde og dekorering er din subjektive mening. Personlig syns jeg MC lett har det fineste uteområdet, og det beste snekkerarbeidet. Man kan være uenig i stue/kjøkken-løsningen deres, men det at de ikke valgte den tradisjonelle løsningen betyr ikke det at det er noe dårligere. Det passer sikker bedre for de med et stort bord som samlingssted, enn en sofa. Det bør de ikke trekkes for når det tross alt er de som skal/skal ikke vinne hytta. Fargevalget deres er jeg også uenig i, absolutt ikke min smak, men det er overhode ikke stygt og jeg forstår at de kan like det. På samme måte synes jeg EA sitt fargevalg og interiør blir for kjedelig og lite interessant, men det er deres smak og de fortjener å vinne de også, selv om det ikke er min smak.

Alle parene er utrolig flinke, og de jobber 24/7 og vi ser ikke engang én time av arbeidet. Er vanskelig å da skulle kritisere og bedømme deltakerne. At MC fortjener like mye å vinne som alle andre er det ikke noe tvil om. Synes alle fortjener å vinne, og det er utrolig trist at bare 1/4 vinner. 

 

Anonymkode: 16b9f...391

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt usynkron klipping og redigering av kamerateamet. Flere har kicket på dette tidligere, og i dag skjedde det igjen. 

I gårdagens episode så var Esra og Arber helt ferdige med plattingen utendørs, og drev med andre ting, herav blomsterpynting på platten. 

I dagens episode drev Esra og Arber på med å kle igjen plattingen.  :Nikke:

 

Anonymkode: 601c3...6fb

Det er litt latterlig😂 Husker også vi så Øyunn med sminke i et veldig kort intervju for mange episoder siden, som er fra denne uka.

Anonymkode: 16b9f...391

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er litt latterlig😂 Husker også vi så Øyunn med sminke i et veldig kort intervju for mange episoder siden, som er fra denne uka.

Anonymkode: 16b9f...391

Og dagens episode var M også i ett intervju nybarbert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2020 den 9.11, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv lavere enn 175, men en seng på 175 hadde likevel blitt for kort, for man ligger jo ikke med hodet helt i enden, og man flytter på seg i løpet av natten. Om man skal ligge på skrå, er det bare plass til én person i senga, enda den er ment for to. Rommet til JJ er koselig, ingen tvil om det, men den senga er tåpelig. Man sender ikke bestemor opp stigen til hemsen for å sove der, liksom.

Den luringen her som mener at den korte senga er null stress, fordi man kan strø madrasser på hemsen, bør tenke seg om en gang til. Hemsen har ingen dør, så den som skal sove der, må legge seg sist og stå opp først for ikke å bli liggende våken og høre på folk  som fremdels er våkne, eller bli vekket av dem som står opp først. Hemsen er altså et veldig dårlig alternativ til gjesterommet. 

JJ hadde fått hammeren uansett hva de hadde gjort, for at alle skal ligge omtrent likt før det hagler hammere i finaleuka. 

 

Anonymkode: 469e2...dbd

Hvordan er dette et argument imot JJ? De andre lagene hadde kun plass til 1 på sine på ekstra soverom. JJ har plass til to litt kortere personer, evt 1 person litt på skrå. Du må gjerne være uenig i at de vant av andre grunner, men akkurat dette argumentet holder ikke vann.

Anonymkode: 4016c...d65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Det stemmer at MC har snekret litt på fritiden og kanskje hadde et forsprang til å begynne med, men nå har parene jobbet såpass lenge med snekring at det å måle de små 2D husene bør være like enkelt for alle. Den oppgaven tror jeg EA tapte pga de var veldig preget av stress. Jeg tror ikke de ville hatt noe problem med å snekre ut en sånn en om de ikke var under så mye press, men sånn er konkurranser.

MC kom ikke i havn i gang/hems-uken, fordi Mikkel har problemer med kne og hofte, og det er forståelig nok vanskelig da å snekre på en trang hems. Stue-uken hadde han feber og var dårlig.

Jeg mente ikke at ØL ofte slapper av vanligvis, her mente jeg kun i denne episoden. Frustrerte meg litt at de fikk besøk og ligger på sofaen, men det kan jo hende det bare er slik det er klippet. Jeg heier nok mest på ØL, og derfor får jeg lyst til å gi de et spark i baken😆

Det at du ikke liker MC sitt interiør, snekkerarbeid, fargevalg, uteområde og dekorering er din subjektive mening. Personlig syns jeg MC lett har det fineste uteområdet, og det beste snekkerarbeidet. Man kan være uenig i stue/kjøkken-løsningen deres, men det at de ikke valgte den tradisjonelle løsningen betyr ikke det at det er noe dårligere. Det passer sikker bedre for de med et stort bord som samlingssted, enn en sofa. Det bør de ikke trekkes for når det tross alt er de som skal/skal ikke vinne hytta. Fargevalget deres er jeg også uenig i, absolutt ikke min smak, men det er overhode ikke stygt og jeg forstår at de kan like det. På samme måte synes jeg EA sitt fargevalg og interiør blir for kjedelig og lite interessant, men det er deres smak og de fortjener å vinne de også, selv om det ikke er min smak.

Alle parene er utrolig flinke, og de jobber 24/7 og vi ser ikke engang én time av arbeidet. Er vanskelig å da skulle kritisere og bedømme deltakerne. At MC fortjener like mye å vinne som alle andre er det ikke noe tvil om. Synes alle fortjener å vinne, og det er utrolig trist at bare 1/4 vinner. 

 

Anonymkode: 16b9f...391

Så enig med deg. Synes MC fortjener å vinne like mye om ikke mer enn de andre. Folk vet da hva sommerhytta er når man melder seg på, og kan jo bare anta at folk har erfaring med det ene eller det andre. Det betyr jo ikke at de ikke er verdige vinnere for det. 

Jeg synes også AE har for kjedelig og lite "edgy" interiør og fargevalg. Ezra prøver alt for hardt og overkjører Arver veldig mye. Skjønner han blir frustrert 😅

Måtte de beste vinne til slutt! 😀

Anonymkode: 960ca...e3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig dagens episode. Jeanette klaget over at hun er slitsom, mens hun gråter. Så sier hun: Jeg fatter ikke hvorfor du gidder, mens hun ser på Jerry. Han smiler og ler. Så sier hun: Hengepupper har jeg også fått 😂😂😂

Anonymkode: 305df...b89

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig koselig dagens episode. Jeanette klaget over at hun er slitsom, mens hun gråter. Så sier hun: Jeg fatter ikke hvorfor du gidder, mens hun ser på Jerry. Han smiler og ler. Så sier hun: Hengepupper har jeg også fått 😂😂😂

Anonymkode: 305df...b89

Omg🤣

Anonymkode: 213c3...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arber og Esra, altså❤️ For noen skjønne mennesker! De har bosatt seg i hjertet mitt.
 

Anonymkode: 970ab...b0f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Søte Esra ❤️ Uff hun er jo helt knust. Hun skjønner jo at det blir ekstremt vanskelig å vinne nå når de 3 andre parene ligger en hammer forran de. Og det bare er 4 hammere igjen. Teoretisk kan de vinne, realistisk nei. 

 

Jeg og barna er så spent på imorgen at vi nesten dør. 😂 

 

Av de 3 som har nå 3 hammere. Så er vår ønskeliste på vinnere

ØL

JJ

MC

 

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Hahaha. Det er jo både ironisk og til å le av at Esra og Arber som har den flotteste hytta ligger alene og helt sist inn mot finalen. Sannsynligheten for at dem nå vinner er nå aller minst. Det oppsummerer jo at hele konseptet ikke fungerer! 

Jeg synes oppriktig synd på E&A som ikke har fått den anerkjennelsen som dem fortjener igjennom programmet. Jeg tror dem begge føler ekstra mye på det, og mer enn alle andre par. Dem fortjener faktisk ikke å ligge sist inn mot finalen! Det er jo nesten ikke til å tro.

Når dét er sagt, så er det jammen bra J&J vant den siste gullhammeren. Hadde M&C eller Ø&L vunnet så hadde det vært helt over for E&A. 

Tipper finalen blir jevn med tanke på de tilfeldige sympatistemmene hos dommerne. Tror nok at seieren fort kan ende med en opptelling av nabostemmene. 

Kjenner det er godt at årets sesong er over. Den har irritert meg grenseløst. 

 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg tror det vil stå mellom to par når nabohammeren skal deles ut gitt. Men hvem er vanskelig å si.

Får EA snekkerhammeren fra Lars, så ligger alle likt men med 4 hammere til ut.

 

MC er eg litt usikker på hva kan få om de ikke får Lars sin. KANSKJE Finn sin men tviler egentlig.

Om så så stopper de på 4 hammere.

 

ØL tror jeg kan få både Finn og Aina sin, samt naboene. Men at de får 3 skjer vel ikke. Så vil tro de kan få Aina sin samt naboene. Såfall kan de ende med 6 og da vinne hytten.

 

JJ tror jeg kan ta Finn sin og kanskje naboene. Men litt usikker på om de får noen av de resterendes hammerne. Såfall stopper de på 4.

 

Men får se om jeg får rett. Hehe.

 

Anonymkode: 12e6f...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Jeg tror, og håper:

Lars: E&A
Aina: Ø&L
Finn: J&J
Hyttenaboene: E&A

Altså at Ø&L, J&J og E&A blir stående på 4 gullhammere hver.
"Tidenes jevneste finale", det ligger nok i stjernene nå! 
Og da vinner tilslutt E&A fordi dem tok stemmene til hyttenaboene.

 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg ikke har noe favoritt til å vinne i år. Vel, jeg synes ikke Ø&L fortjener å gå av med seieren, men av de tre andre parene spiller det ingen rolle for meg hvem som vinner.

Anonymkode: 8a7e6...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sofaen Jeanett hadde hjemme var helt rå. Noen som vet hvor den er fra? 

Anonymkode: 5bb3d...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper at enten E&A eller J&J vinner hytta. Rett og slett for at jeg liker de best, og at de «fortjener» det mer og vil det mer enn de andre. Ø&L virker litt mer likegyldige, tror ikke de blir like knust som E&A om de ikke vinner. Men jeg tror faktisk at Ø&L vinner hele greia dessverre. 

Anonymkode: adbce...375

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at enten E&A eller J&J vinner hytta. Rett og slett for at jeg liker de best, og at de «fortjener» det mer og vil det mer enn de andre. Ø&L virker litt mer likegyldige, tror ikke de blir like knust som E&A om de ikke vinner. Men jeg tror faktisk at Ø&L vinner hele greia dessverre. 

Anonymkode: adbce...375

Alle har fortjent hytta. Fordi du liker noen bedre enn andre betyr ikke at noen har fortjent den mindre. Skjerpings. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker at jeg ikke har noe favoritt til å vinne i år. Vel, jeg synes ikke Ø&L fortjener å gå av med seieren, men av de tre andre parene spiller det ingen rolle for meg hvem som vinner.

Anonymkode: 8a7e6...9d7

Hvorfor ikke det? De har da jobbet like mye som de andre? Er det fordi ikke er mainstream? Fatter ikke at det ikke går an å unne folk som har jobba døgnet rundt i ti uker å ikke vinne. Sykt. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har fortjent hytta. Fordi du liker noen bedre enn andre betyr ikke at noen har fortjent den mindre. Skjerpings. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

Beklager så meget at jeg ytret min mening da🙄

Anonymkode: adbce...375

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...