Gå til innhold

Sommerhytta 2020.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har fortjent hytta. Fordi du liker noen bedre enn andre betyr ikke at noen har fortjent den mindre. Skjerpings. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

Du må jobbe med leseforståelsen din. Vedkommende du siterer (som ikke er meg) har tre argumenter for at E&A eller J&J skal vinne: liker dem bedre, de fortjener det, og de vil det mer enn andre.

At den som skrev det liker dem bedre er derfor ett argument, at de fortjener det mer er et annet. Vedkommende sier altså ingenting om at de andre fortjener det mindre fordi vedkommende liker noen bedre enn andre - det er to forskjellige argumenter.

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke det? De har da jobbet like mye som de andre? Er det fordi ikke er mainstream? Fatter ikke at det ikke går an å unne folk som har jobba døgnet rundt i ti uker å ikke vinne. Sykt. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

Det må da være lov å ikke unne folk å vinne, selv om de har jobbet døgnet rundt? Det er ok å ikke ha sansen for noen og mene at noen andre heller fortjener det.

Det eneste syke her er at du blir så hårsår for at noen mener noe annet enn du gjør. Argumenter for hvorfor Ø&L skal vinne, da, siden du åpenbart heier på dem, istedenfor å rakke ned på andre som sier sin mening her inne.

Anonymkode: 7d21e...9e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merker at jeg ikke har noe favoritt til å vinne i år. Vel, jeg synes ikke Ø&L fortjener å gå av med seieren, men av de tre andre parene spiller det ingen rolle for meg hvem som vinner.

Anonymkode: 8a7e6...9d7

Hvorfor syns du ikke de fortjener å vinne? 🤔

Anonymkode: 12e6f...fbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper absolutt at Ø &L vinner, de har hatt en helt vanvittig progresjon og vært lærevillige hele veien. 

Men, syns jo at alle har vært flinke. Veldig fine hytter alle sammen. Har vært så fin reality serie å følge med på, ikke noe krangling og alle unner hverandre hytta.

I alle andre reality program er det så mye drittslenging og ufin oppførsel, og det er jo premisset.

Kommer til å savne sommerhytta 😍

Anonymkode: 1deeb...111

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper absolutt at Ø &L vinner, de har hatt en helt vanvittig progresjon og vært lærevillige hele veien.

Hvis det er begrunnelsen til at Ø&L vinner.... så må jeg spørre: har ikke alle parene hatt vanvittig progresjon og vært lærevillige hele veien? Både J&J og E&A var like mye på scratch snekkermessig som Ø&L.

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er begrunnelsen til at Ø&L vinner.... så må jeg spørre: har ikke alle parene hatt vanvittig progresjon og vært lærevillige hele veien? Både J&J og E&A var like mye på scratch snekkermessig som Ø&L.

Anonymkode: 601c3...6fb

Hvis du vil ha flere begrunnelser: Liker stilen og stylingen deres best, syns de er morsomme og livlige, liker plasseringen av hytta. Men, som sagt, alle fortjener og vinne. 

Anonymkode: 1deeb...111

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å grine i morgen, herlighet så mye følelser i dag 😭

Jeg synes alle fortjener å vinne i år. Skikkelig kjipt for de som ikke gjør det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spent på morgendagen. Alle hyttene så fine ut. Spent på hvem som får de ulike hammerne som er igjen. Gleder meg IKKE til å se reaksjonen til de som ikke vinner. Det blir fælt uansett hvor fortjent det er for vinnerne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kamerateamet har gjort en elendig jobb i år. Det er så dårlig filmet at jeg har ikke ord. Man får nesten ikke sett hyttene på en god måte, heller ikke fikk vi sett oppgavene til quizen i dag osv. Det er mer fokus på rompene til jentene 😡🧐 Seriøst, TV2!! Skjerp dere! 

Anonymkode: 960ca...e3f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Esra og Arber vinner. Tror de for hammeren til Lars. Seriøst er det vel bare far og sønn som eventuelt kan ta den fra dem.

Fra avstemningen blant nabone så det ut som om mange flere hadde stemt på E&A enn de andre. Så ihvertfall ut som det var mye færre kort igjen i kassa deres enn i de andre kassene. Men synet kan bedra, det kan og ha vært mange igjen som skulle avgi sin stemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke det? De har da jobbet like mye som de andre? Er det fordi ikke er mainstream? Fatter ikke at det ikke går an å unne folk som har jobba døgnet rundt i ti uker å ikke vinne. Sykt. 

Anonymkode: ff0f7...8ea

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor syns du ikke de fortjener å vinne? 🤔

Anonymkode: 12e6f...fbd

For jeg synes de har levert dårligst arbeid. De har ekstremt mye dårlig snekkerarbeid, og verre feil og mangler enn de tre andre. Jeg synes de dømmes mildere av dommerne. De hadde et såpass håpløst utgangspunkt, at enhver fremgang fremsto som mer imponerende enn hos de andre, som var like uerfarne, men evnet bedre å gjøre pertentlig arbeid.

Jeg er heller ikke like imponert av interiøret deres, og synes de kommer unna med en del shabby og halvgode valg og løsninger, fordi "et naust kan være litt stygt".

Jeg synes heller ikke at de har en like fullgod og gjennomført stil som f.eks. JJ og MC. Altså, hvis man skulle bestilt en sitteplass ute, så hadde man valgt pergolaen til MC, i stedet for plankeslottet til ØL! 

Så det blir bare dumt hvis de vinner.

Anonymkode: 8a7e6...9d7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AE, mine favoritter. Gjør godt arbeid, og innreder fint og lunt uten at det blir overfylt. 

JJ. For overfylt stue. Seng på 175 på gjesterom. Så hagen filmet fra luften i går, virket bare rotete. 

ØL, ikke helt min stil, og tror handverket der er så som så. Liker fargene på veggene. Liker absolutt ikke sofa. 

MC. De bygde kjøkkenbenk som gikk over vinduskarmen. Stygg gang. Liker ikke flisene på badet, og har nesten ikke stue. Godt handverk. 

Alle parene er morsomme og lette å like. Men AE er helt herlige 🙂

Anonymkode: c736e...3af

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns AE sin hytte er finest. De har fått kritikk fordi de er kjedelige, men jeg syns de har den hytta som ser mest komfortabel ut. Jeg er opptatt av komfort på hytta, så den typen hjemmelagde sofaer som de andre har syns jeg ikke blir like komfortable som en kjøpt sofa. Jeg likte godt den grønne store sofaen som de kasta ut til og med. De har også en godt utnyttet hems. 

ØL er på andreplass hos meg, likte ikke hytta til å begynne med men etter forandringer som de gjorde så syns jeg den er blitt mye finere. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AE må vinne (eventuelt far og sønn) hvis ikke er jo programmet bare en vits. Da kan man jo i teorien snekre så dårlig man vil og fremdeles vinne hytta ved hjelp av riktig innredning. De to andre parenenes hytte er jo bare en vits, JJ burde jo aldri ha vunnet med et soverom uten godkjent seng. Som byggingeniør må jeg jo bare si at jeg synes det er helt sinnsykt at paret som har best håndtverk ligger sist. Synes Aina og Finn lett lar seg blende av dårlig håndtverk så lenge det er gjemt av design i deres stil. De fremstår overfladiske.

Anonymkode: e1d59...73b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner ikke Øyunn og Levi og vinne. Hvis de vinner må det være staget fra produksjonens side. Fordi den fremstår «fin» men det er mye byggteknisk å endre på, fremfor for eksempel hos EA hvor ting er strøkent. 

Anonymkode: e1d59...73b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror EA vinner.

Sånn tror jeg hammeren blir delt, Lars gir EA, Aina gir JJ (men veldig usikker, kan være ØL også ) og finn gir EA. Jeg tror også EA får naboene sin. 

ØL har kanskje ikke hytta med fines finish, men de er unge og har lært så utrolig mye. Samme med JJ kunne sålite fra før. Lært masse. MC får trekk for at de ikke har det mykt nok. Jeg synes de har en mer personlig stil en de andre. Industriell ja, men de har det i alle rom, gjennomført. Dette er egentlig bare en urettferdig konkurranse.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som byggingeniør må jeg jo bare si at jeg synes det er helt sinnsykt at paret som har best håndtverk ligger sist.

Dette. Jeg har sagt det samme, men det bør gjentas flere ganger. Hele konseptet er råttent. 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Sånn tror jeg hammeren blir delt, Lars gir EA, Aina gir JJ (men veldig usikker, kan være ØL også ) og finn gir EA. Jeg tror også EA får naboene sin. 

Er en kommentar fra Aina som gjør meg usikker på om JJ for hammeren hennes. Den kommentaren med at man ikke skal bo i et intreørmagasin. En kommentar som er rettet til JJ så vidt jeg skjønner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Kjetil E skrev:

Er en kommentar fra Aina som gjør meg usikker på om JJ for hammeren hennes. Den kommentaren med at man ikke skal bo i et intreørmagasin. En kommentar som er rettet til JJ så vidt jeg skjønner.

Er egentlig umulig å skjønne hva Aina tenker eller mener. Hun elsker visst Ø&Ls kjedelige og fæle pallemøbler og gamle skap hentet fra dynga, men liker ikke J&Js moderne rom designet som et interiørmagasin. Hun mener E&As komfortable og tidsriktige stil er for kjedelig, og mener M&Cs personlige stil er for røfft. 

Utifra hva hun har sagt underveis om parene bør jo hennes gullhammer gå til Ø&L. Hennes mening om interiør blir da en dobbeltstemme til Ø&L, for dem fikk gullhammer når Ainas interiørsmak motsa Lars' snekkervurdering av E&A tidligere i programmet. Var det hemsen eller stuen? Husker ikke. Kanskje begge faktisk. 

Anonymkode: 601c3...6fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på hva som skjer i kveld!

En tanke: det er 4 hammere igjen som skal deles ut. Hva om Gult lag får naboenes hammer som teller mest, og står med 3 hammere. Mens alle de andre 3 lagene får en hammer hver, og står med 4 hammere hver. Hvem vinner da? Hvem bestemmer hvem som da er vinneren?

Uansett tror ikke det kommer til å skje. Jeg tror:

Lars: Gult lag

Finn: Grønt lag

Aina: Grønt eller Rødt lag

Naboene: Gult eller blått lag.

Om gult lag klarer å stikke av med Lars og naboene sin hammer og de andre lagene kun før 1 hammer, så vinner jo de 🥳 De er dem jeg synes fortjener det aller mest. De har ikke bare hatt progresjon, men de har hatt såpass mye progresjon at de nå er flinkere enn blått lag som kom inn i konkurransen med erfaring. Blått lag går ikke over spiler hull og andre småting på samme måte, og er ikke like nøye på det.

Men jeg tror at grønt lag klarer å stikke av med både Finn og Aina sin hammer, og da vinner alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...