Gå til innhold

Sommerhytta 2020.

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så enig med deg! Skjønner ikke hva folk her har imot Mikkel. Han er jo tydelig godhjertet, og jeg ble så glad når han sa så fine ord om Jeanett.

Rart at janteloven kommer fra Danmark, når den er  mye mer «aktuell» her enn der😂

Anonymkode: 16b9f...391

Aksel Sandemose, som skrev "En flyktning krysser sitt spor", romanen der vi møter byen Dante, er norsk. 

Anonymkode: c8aaa...c13

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aksel Sandemose, som skrev "En flyktning krysser sitt spor", romanen der vi møter byen Dante, er norsk. 

Feil, faren hans er dansk og han er oppvokst der. Han flyttet til Norge som 30 åring.

Anonymkode: 16b9f...391

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Han var dansk.

Anonymkode: 14846...6a3

Skrevet

Noen andre som har stussa på hvordan Jeanett og Jerry har hatt råd til å kjøpe hay utemøbler? Stol med krakk koster ca 6000 kr og de kjøpte 2 på ene ukesoppdraget. Jerry skrev de hadde kjøpt det på finn. Men uansett rart at de fikk det så billig når nypris er 12000.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Trude-lutt skrev:

Noen andre som har stussa på hvordan Jeanett og Jerry har hatt råd til å kjøpe hay utemøbler? Stol med krakk koster ca 6000 kr og de kjøpte 2 på ene ukesoppdraget. Jerry skrev de hadde kjøpt det på finn. Men uansett rart at de fikk det så billig når nypris er 12000.

Ganske åpenbart juks 😫

Skrevet
3 timer siden, Twinkle~ skrev:

Ganske åpenbart juks 😫

Pff, tull. Kan jo ikke bruke nypris for å beregne hvor mye man har betalt på Finn. De har nok bare prutet litt og fått en god pris da, og det er jo lov. Ser ved første øyekast på Finn at det ligger en "Hay" lounge-stol ute til 1200kr feks.

• Liker 3
Skrevet

Eneste jeg finner på finn er hay hee lounge stol. Den er billigere enn hay palissade som de har. Hay hee koster rundt 2200 ny. Så de kan jo ikke sette erlikhetstegn mellom dem, med tanke på hva palissade ville ligget ute til. 

• Liker 1
Skrevet

Syns det er rart folk mener Mikkel er så typisk dansk, utrolig merkelig utsagn, de fleste dansker er ikke som Mikkel, kjenner egentlig på det som litt fornærmende at flere mener han bare er dansk. Nei. De fleste dansker er ikke selvgode og besserwissere.. 

Anonymkode: 7b2c1...898

• Liker 5
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns det er rart folk mener Mikkel er så typisk dansk, utrolig merkelig utsagn, de fleste dansker er ikke som Mikkel, kjenner egentlig på det som litt fornærmende at flere mener han bare er dansk. Nei. De fleste dansker er ikke selvgode og besserwissere.. 

Opplever ikke Mikkel som selvgod eller besserwisser jeg, han kan mye, og andre på sommerhytta bruker jo kunnskapen hans, Jerry spør han om noe, og Mikkel kunne med letthet sagt, neeei jeg vet ikke eller noe halvsannheter, men Mikkel sier istedet at han blir med Jerry opp og ser på det... Hva er selvgod med det, han er hjelpsom, og flink..Ikke hører jeg noe om at han føler seg bedre enn de andre, noe han tross alt er siden han vet hva de forskjellige verktøyene brukes til og han vet hvordan ting lages..

• Liker 10
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du?? Jeg ER dansk! Så jeg burde vite! 

Skrevet
12 minutter siden, Lokefloke skrev:

Tuller du?? Jeg ER dansk! Så jeg burde vite! 

Nei, jeg tuller ikke. Jeg er halvt dansk, så jeg bør vel også vite? 

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er norsk, men antar dansker er like forskjellige som nordmenn... Og jeg synes ikke Mikkel er en selvgod besserwisser, han virker som en hyggelig, hjelpsom kar. Han skryter en del av sønnen sin og er fornøyd med arbeidet de gjør, ser ikke helt problemet med det. 

Anonymkode: ff04b...89d

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes ikke Mikkel er en selvgod besserwisser

Ser vi samme program? Eventuelt har vi kommet like langt i serien? 

Mikkel tar ofte disse gullhamrene på forskudd. Det han har egentlig gjort hver eneste uke nå. Dette er liksom hans fagfelt. Dette har han gjort i x antall år. Dette vet han. Dette kan han. Cornelius er en læregutt. Han hever seg over alle andre deltagere, inkludert sønnen som gjør mesteparten av jobben. Han står støtt og stadig og skryter av at han ser helhetene automatisk og han forstår hvordan ting fungerer sammen. Besserwisser tvert igjennom. Ironisk nok sliter dem å komme i mål, og klarer ikke å dra seieren i havn. 

Anonymkode: 601c3...6fb

• Liker 13
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er norsk, men antar dansker er like forskjellige som nordmenn... Og jeg synes ikke Mikkel er en selvgod besserwisser, han virker som en hyggelig, hjelpsom kar. Han skryter en del av sønnen sin og er fornøyd med arbeidet de gjør, ser ikke helt problemet med det. 

Jeg har KUN gode ting å si om Mikkel, så om du leser mine kommentarer og innlegg, så ser du det 🙈 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men synes ikke det er det samme som å ha bodd og oppvokst i Danmark. 

Dansker kan veldig fort bli tatt som bedrevitende osv, hvilket jeg også har skrevet før. Men er ikke det vi selv føler vi er. 

er utrolig stor forskjell på dansk og norsk kultur og væremåte, det vet jeg mange som er danske og som bor i Norge syntes. Snakket akkurat med en sykepleier som er dansk og bor og jobber i Norge som føler at hun må pakke alt inn fordi vi sier ting for direkte. 

Skrevet
18 minutter siden, Lokefloke skrev:

Beklager, men synes ikke det er det samme som å ha bodd og oppvokst i Danmark. 

Dansker kan veldig fort bli tatt som bedrevitende osv, hvilket jeg også har skrevet før. Men er ikke det vi selv føler vi er. 

er utrolig stor forskjell på dansk og norsk kultur og væremåte, det vet jeg mange som er danske og som bor i Norge syntes. Snakket akkurat med en sykepleier som er dansk og bor og jobber i Norge som føler at hun må pakke alt inn fordi vi sier ting for direkte. 

Nei, det er altså ikke det samme at jeg er halvt dansk, og flyttet til Norge da jeg var 25?

Dansker generelt oppfører seg ikke som Mikkel, eller som deg, de fleste dansker er åpensindige og vennlige. At du beskytter hans væremåte, som for mange er uspiselig med at han er dansk er rett og slett trist. Han er dansk, men om han så var norsk, eller svensk: oppførselen hans stinker. 

Ta uka hvor de ikke vant. Hvordan han var så dårlig vinner. At han sier de andre puster de i nakken, selv om de ikke har flest gullhammere. Hvordan han kun skryter av seg selv og sin sønn, og holdningen om at han 'driter i dommerne'. Dette er ikke 'typisk dansk' oppførsel, og jeg vil ha meg frabedt at du fortsetter å påstå det. 

Litt som i Roald Dahls heksene: alle hekser er kvinner, men ikke alle kvinner er hekser. 

Har forøvrig fått et veldig godt bilde av Jerry og Jeanett denne uka. Føler at kamera og filming har vist frem mer av Jeanett sine gode sider, enn de pleier. Og jeg ble så glad over at de vant denne uka. 

Er forøvrig veldig lei disse tullekonkurransene som spiser tid av deres ekte prosjekt. 

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, Lokefloke skrev:

Jeg har KUN gode ting å si om Mikkel, så om du leser mine kommentarer og innlegg, så ser du det 🙈 

Jeg synes han er litt ovenfraogned. Skryter av hvor god sans han har for å sette sammen interiør og design. Sosialiserer ikke med de andre bortsatt fra å komme å gi mer eller mindre gode råd. Liker ikke typen. Og det er det samme for meg om han er dansk, tyrkisk, kinesisk eller amerikansk. Han er en breial type. Og jeg liker folk med selvtillit og humor, men da må de også være ydmyke. Det fremstilles ikke Mikkel som.

Skrevet
4 hours ago, Malika said:

Jeg synes han er litt ovenfraogned. Skryter av hvor god sans han har for å sette sammen interiør og design. Sosialiserer ikke med de andre bortsatt fra å komme å gi mer eller mindre gode råd. Liker ikke typen. Og det er det samme for meg om han er dansk, tyrkisk, kinesisk eller amerikansk. Han er en breial type. Og jeg liker folk med selvtillit og humor, men da må de også være ydmyke. Det fremstilles ikke Mikkel som.

Fy søren, så utrolig lite trivelig noen av dere her inne virker. Voldsomt hvor man skal dømme da gitt. Jeg ser fremdeles ikke problemet med Mikkel, men begynner litt å lure på hva slags folk dere er.

Synes de har gjort en litt merkelig castingjobb i år, tre av parene er visst litt vanskelige å like for en del folk. Lurer på om rabalderet etter forrige sesong har påvirket noe.

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Malika skrev:

Mikkel fremstår som en som tror at han kan alt og vet alt. Når de får spørsmål begynner gjerne Cornelius å prate men han får sjelden prate ferdig før Mikkel overtar. Og den evinnelige skrytingen av hvor flink Mikkel er å sette ting sammen til gode kombinasjoner er totalt overdrevet selvskryt. Etter min mening burde de ikke fått de to hammerne de har fått pga kjedelige, dårlige løsninger og dårlig stilsans. Kjøkkenbenken som ble dratt foran vinduet er helt krise designmessig, det samme med den kjedelige utebenken og det mindre pene badet. Om jeg skulle kjøpt hytta deres hadde jeg hatt behov for å endre på mye av det de har gjort.

Hittil liker jeg best J&J og Ø&L sin stil. J&J sin er mest moderne og stilren, Ø&L sin er mer koselig og gjenbruk. Liker også beliggenheten til Ø&L sin hytte best. De to parene har også hatt størst progresjon hittil. 

Anonymkode: 5d7b7...a35

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mikkel fremstår som en som tror at han kan alt og vet alt. Når de får spørsmål begynner gjerne Cornelius å prate men han får sjelden prate ferdig før Mikkel overtar. Og den evinnelige skrytingen av hvor flink Mikkel er å sette ting sammen til gode kombinasjoner er totalt overdrevet selvskryt. Etter min mening burde de ikke fått de to hammerne de har fått pga kjedelige, dårlige løsninger og dårlig stilsans. Kjøkkenbenken som ble dratt foran vinduet er helt krise designmessig, det samme med den kjedelige utebenken og det mindre pene badet. Om jeg skulle kjøpt hytta deres hadde jeg hatt behov for å endre på mye av det de har gjort.

Hittil liker jeg best J&J og Ø&L sin stil. J&J sin er mest moderne og stilren, Ø&L sin er mer koselig og gjenbruk. Liker også beliggenheten til Ø&L sin hytte best. De to parene har også hatt størst progresjon hittil. 

Anonymkode: 5d7b7...a35

Men, det er jo din mening? 

Jeg synes hytten til Mikkel og Kornelius er pen og smart. Liker stort kjøkken, og ville aldri hatt den lille kroken til feks Arber og Ezra. Støtter de på at de gjør sin greie, og ville nok gjort det samme selv. 

Anonymkode: fea8e...da7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...