Gå til innhold

Dere som er ufør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Buldre skrev:

Problemet er når aksene for hva vi er tjent med og hvor mye det koster krysser hverandre.

Økonomisk har det aldri lønt seg, men poenget er at det er heller ikke meningen. Det handler om et samfunn der alle kan få et verdig liv på tross av sykdom. Det vil vi alltid være tjent med. 

Anonymkode: f742d...5fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Håper dette er trolling!! 

Om ikke, er det sånne som deg som gir uføre et dårlig rykte! Man kan gjerne gå hjemme om man trives med det, men ikke med betaling fra staten. 

Anonymkode: 15c6f...a3c

Hvordan gir sånne som dette uføre et dårlig rykte?

Anonymkode: 51324...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen jobber jeg tåler å jobbe i som jeg kan få her. Det er prøvd, men de med lengre utdanning får heller stillingene. Jeg har prøvd forskjellig, men det fungerer dårlig. Men jeg håper at jeg på sikt kan komme meg ut i jobb igjen. VIL jo ikke være syk. 

Anonymkode: 28521...6e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kronisk migrene, revmatisk sykdom og en alvorlig psykisk lidelse. Jeg har tatt utdannelse, har jobbet i flere år før jeg nå endte opp på aap og i arbeidsutprøving. Det er ikke snakk om uføre, og jeg føler selv at jeg er for frisk til å i det hele tatt tenke på uføre. Også leser jeg sånne tråder om folk som ikke gidder å gå ut i jobb fordi de ikke vil ha dårlig lønn...

Jeg tenker at det er et fåtall som er uføre som ikke er reelt syke. Hvem er det som ønsker å gå hjemme? 

Anonymkode: c4666...216

Hvorfor denne evinnelige oppfatningen om at en er nødt å "gå hjemme" som ufør?

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått uføretrygden på helt ærlig vis. At jeg nå er bedre betyr ikke at jeg løper og finner meg en dårlig jobb. Tror de fleste hadde gjort som meg om de var i samme situasjon. 

Anonymkode: 05786...2c8

Det kan bekreftes.

Anonymkode: 51324...2b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, mine foreldre og søsken er så høyt utdannet at du ikke når de opp til knærne. Hvordan tror du jeg lever godt på trygd? Rike foreldre og mann 🥰

Anonymkode: 05786...2c8

Tydeligvis ikke utdannet nok til å oppdra barn med folkeskikk og ok holdninger, men topp å leve på mann og familie da, du har gjort det stort! Og med de fantastiske verdiene går nok det i arv igjen, trash in my world;)

Endret av Loff77
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor denne evinnelige oppfatningen om at en er nødt å "gå hjemme" som ufør?

Anonymkode: 51324...2b2

Når man er ufør så bruker man mye lengre tid på husarbeid og andre arbeidsoppgaver, så resten av tiden brukes til avslapning!

Anonymkode: 0e73d...570

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loff77 skrev:

Tydeligvis ikke utdannet nok til å oppdre barn med folkeskikk og ok holdninger, trash;)

Ja, for det er mine holdninger det er noe feil med 😅 Du som dro inn at "nav" ofte er arvelig. Og du bommet. 

Anonymkode: 05786...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når man er ufør så bruker man mye lengre tid på husarbeid og andre arbeidsoppgaver, så resten av tiden brukes til avslapning!

Anonymkode: 0e73d...570

Vi har vaskehjelp. 

Anonymkode: 05786...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått uføretrygden på helt ærlig vis. At jeg nå er bedre betyr ikke at jeg løper og finner meg en dårlig jobb. Tror de fleste hadde gjort som meg om de var i samme situasjon. 

Anonymkode: 05786...2c8

Skal du «gå hjemme» resten av livet da selv om du kunne jobbet? Uff, forstår ikke tankegangen. Jeg syns livet mitt er meningsfullt ved at jeg faktisk gjør en nytte i det ene livet jeg har. Det er synd i uføre som mister muligheten til dette. 

Anonymkode: b02df...9a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er mine holdninger det er noe feil med 😅 Du som dro inn at "nav" ofte er arvelig. Og du bommet. 

Anonymkode: 05786...2c8

Det er nok fakta men du er nok ikke typen som følger med på samfunsdebattene tenker jeg. 
Lever på mann og familie vil ikke ha noen dårlig jobb pga du orker ikke å utdanne deg, JIPPI drømmedama altså😂😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal du «gå hjemme» resten av livet da selv om du kunne jobbet? Uff, forstår ikke tankegangen. Jeg syns livet mitt er meningsfullt ved at jeg faktisk gjør en nytte i det ene livet jeg har. Det er synd i uføre som mister muligheten til dette. 

Anonymkode: b02df...9a3

Det finnes frivillig arbeid og masse man kan finne på. Synes livet mitt er veldig meningsfullt. 

Anonymkode: 05786...2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Loff77 skrev:

Det er nok fakta men du er nok ikke typen som følger med på samfunsdebattene tenker jeg. 
Lever på mann og familie vil ikke ha noen dårlig jobb pga du orker ikke å utdanne deg, JIPPI drømmedama altså😂😂😂

Det er jeg faktisk 😉

Anonymkode: 05786...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg faktisk 😉

Anonymkode: 05786...2c8

Ja finnes mange galninger i landet så tror deg gjerne jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere kroniske sykdommer. Har itilegg to barn jeg skal ha energi til. Når jeg har vært i jobb så har jeg blitt for utkjørt som har ført til at sykdommen jeg har blusser opp, som da igjen går utover livskvalitet, barna og mannen. Og kollega fordi jeg igjen blir sykmeldt. Så nei. Jeg har opp og nedturer med sykdommen når jeg er ufør også, og klarer til tider ikke dagene med barne en gang, der mannen må trø til ekstra. Så å begynne å jobbe er uaktuelt iallefall nå. Og sier meg fornøyd med at sykdommen ikke er så ille som når jeg er i jobb. Er så sinnsykt lei av folk irundt som ikke forstår at jeg er ufør fordi jeg ser så godt ut! Hater egentlig det ordet som flere sier til meg « så godt du ser ut J» føler de da mener at jeg ser da ikke noe dårlig ut! Men bak lukkede dører og dager de ikke ser meg ser jeg dø ut 😬 så plis! Ikke antyde at vi uføre klarer noe for å bidra! Vi gjør så godt vi kan med våre plager og dager vi også! Dere som er i jobb og klarer det «normale» livet dere er heldige! Å vær lykkelig fordi at dere er friske! Dere burde være takknemlige! For hvem vet en dag kan det være akkurat DU som blir syk og har behov for ufør! Så trø forsiktig! 

Anonymkode: ab3e3...828

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh jo, noen kan bli det, meg selv inkludert. Det går an å være på nett i små porsjoner nemlig. 

Nei, det blir for dumt å mene at du blir dødssjuk av 30 min på en PC når du sitter på KG altså.

Og hvorfor må du jobbe på PC?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnnaW

Jobbet fullt i 10år som sykepleier, de 5 siste åra var et slit, da det ble mer krav, underbemanning og dårlige ledere.

Utviklet fibromyalgi, depresjon, angst og utmattelse pga dette. Under aap utredningen fikk jeg også diagnosen asperger, alltid følt meg utilpass og anderledes enn andre...dette gav meg 60% ufør og 40%tilrettelagt arbeid.

Jobber 2 dager i uka i en lettere jobb og får nå mer tid og ork til å følge opp sønnen og hobbyene mine. Diverse symptomer er mildere nå, og etter hvert som sønnen blir eldre skal jeg studere kunst. Har alltid ønsket meg det...fikk høre på nav og behandler hvor  imponerende det var at jeg klarte å være i den jobben jeg var med min diagnose. Føler jeg har god økonomi og at det er en fin balanse mellom jobb og fritid iforhold til min helse🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere kroniske sykdommer. Har itilegg to barn jeg skal ha energi til. Når jeg har vært i jobb så har jeg blitt for utkjørt som har ført til at sykdommen jeg har blusser opp, som da igjen går utover livskvalitet, barna og mannen. Og kollega fordi jeg igjen blir sykmeldt. Så nei. Jeg har opp og nedturer med sykdommen når jeg er ufør også, og klarer til tider ikke dagene med barne en gang, der mannen må trø til ekstra. Så å begynne å jobbe er uaktuelt iallefall nå. Og sier meg fornøyd med at sykdommen ikke er så ille som når jeg er i jobb. Er så sinnsykt lei av folk irundt som ikke forstår at jeg er ufør fordi jeg ser så godt ut! Hater egentlig det ordet som flere sier til meg « så godt du ser ut J» føler de da mener at jeg ser da ikke noe dårlig ut! Men bak lukkede dører og dager de ikke ser meg ser jeg dø ut 😬 så plis! Ikke antyde at vi uføre klarer noe for å bidra! Vi gjør så godt vi kan med våre plager og dager vi også! Dere som er i jobb og klarer det «normale» livet dere er heldige! Å vær lykkelig fordi at dere er friske! Dere burde være takknemlige! For hvem vet en dag kan det være akkurat DU som blir syk og har behov for ufør! Så trø forsiktig! 

Anonymkode: ab3e3...828

Det er mange som har en hektisk hverdag. Jeg har sjonglert fulltidsstudier med stort sett obligatoriske oppmøter, masse trening som var obligatorisk for å komme meg gjennom studier samt 50% stilling i timeantall.

Jeg var sliten jeg også, men jeg kunne ikke legge meg ned og forvente at NAV tok regninga. Hadde ikke NAV tatt regninga di, hadde du jobbet for mat på bordet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnnaW skrev:

Utviklet fibromyalgi, depresjon, angst og utmattelse pga dette.

Kvinner må slutte å investere seg så emosjonelt i jobben sin. Det er derfor dere alltid møter veggen, og menn først gjør det ved langt høyere grad av overarbeid.

Anonymkode: 1d419...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomisk har det aldri lønt seg, men poenget er at det er heller ikke meningen. Det handler om et samfunn der alle kan få et verdig liv på tross av sykdom. Det vil vi alltid være tjent med. 

Anonymkode: f742d...5fc

Det handler ikke om lønnsomhet, men at vi faktisk skal ha råd til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...