Gå til innhold

To barn funnet døde i Lørenskog


Poppeloppane

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Zebrina skrev:

Det sto at hun enda var på sykehus mente jeg å lese i vg i dag? 

jeg leser det i en annen artikkel, fra tv2. Det er vel grenser for for lenge hun kan oppta en plass på psykiatrisk hvis hun er tilregnelig?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Pipaluk skrev:

jeg leser det i en annen artikkel, fra tv2. Det er vel grenser for for lenge hun kan oppta en plass på psykiatrisk hvis hun er tilregnelig?

 

At hun er tilregnelig er jo ikke ensbetydende med at hun ikke er psykisk syk. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer inni hodet på en mor som dreper barna sine? Jeg kan bare ikke fatte det. depresjon eller ikke. 

Det eneste scenarioet jeg kan sette meg inn i er at moren dreper barna og seg selv. Barna er en forlengelse av henne selv. Hvis ikke hun kan få dem, så kan ingen andre få dem.   Men å bare drepe dem? helt uforståelig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pipaluk said:

Hva skjer inni hodet på en mor som dreper barna sine? Jeg kan bare ikke fatte det. depresjon eller ikke. 

Det eneste scenarioet jeg kan sette meg inn i er at moren dreper barna og seg selv. Barna er en forlengelse av henne selv. Hvis ikke hun kan få dem, så kan ingen andre få dem.   Men å bare drepe dem? helt uforståelig.

Jeg skjønner det heller ikke. Hadde hun vært psykotisk, kunne jeg til nød skjønt det. Men når hun ikke var det...

Det går an å håpe på at hun forklarer hva som skjedde, og hva hun faktisk tenkte.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Factum Factaria skrev:

At hun er tilregnelig er jo ikke ensbetydende med at hun ikke er psykisk syk. 

Det er sant. Nå er det jo mange innsatte i fengsel som er psykisk syke. Jeg vet ikke om de har en egen avdeling på Bredtvet som styrer med dem, slik som Ila har?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hva skjer inni hodet på en mor som dreper barna sine? Jeg kan bare ikke fatte det. depresjon eller ikke. 

Det eneste scenarioet jeg kan sette meg inn i er at moren dreper barna og seg selv. Barna er en forlengelse av henne selv. Hvis ikke hun kan få dem, så kan ingen andre få dem.   Men å bare drepe dem? helt uforståelig.

Moren var kritisk skadet med flere knivstikk, så det gir grunn til å tro at hun har forsøkt å ta sitt eget liv uten å lykkes med det. 

Hun prøvde vel også å villede politiet til å tro at det var barnas far som hadde drept barna og knivstukket moren, så det igjen kan forklare at hun har skadet seg selv med kniv; for å mislede politiet til å arrestere eksen for drap og drapsforsøk. 

Hadde seriøst ikke trodd at hun var tilregnelig da hun gjorde dette. Har selv barn og jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan noen som er ved sine fulle fem kan drepe barna sine. De står at hun var/er deprimert, men likevel... 

Så utrolig synd at barnevernet ikke gikk videre med bekymringsmeldingen de mottok ikke lenge før drapene skjedde, da kunne muligens to små gutter vært i live i dag ( merk; jeg beskylder ikke barnevernet, her er det bare en ansvarlig og det er barnas mor) 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, skruf skrev:

Moren var kritisk skadet med flere knivstikk, så det gir grunn til å tro at hun har forsøkt å ta sitt eget liv uten å lykkes med det. 

Hun prøvde vel også å villede politiet til å tro at det var barnas far som hadde drept barna og knivstukket moren, så det igjen kan forklare at hun har skadet seg selv med kniv; for å mislede politiet til å arrestere eksen for drap og drapsforsøk. 

Hadde seriøst ikke trodd at hun var tilregnelig da hun gjorde dette. Har selv barn og jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan noen som er ved sine fulle fem kan drepe barna sine. De står at hun var/er deprimert, men likevel... 

Så utrolig synd at barnevernet ikke gikk videre med bekymringsmeldingen de mottok ikke lenge før drapene skjedde, da kunne muligens to små gutter vært i live i dag ( merk; jeg beskylder ikke barnevernet, her er det bare en ansvarlig og det er barnas mor) 

Jeg mistenker at BV kan ha tenkt at bekymringsmeldingen handlet kun om sjalusi og hevngjerrighet. Det er ikke uvanlig at x'er tipser barnevernet om omsorgssvikt, for å få barna for seg selv.  De får sikkert masse slike bekymringsmeldinger.  Så fremt det var xen eller hans familie som kontaktet dem. Hvis det kom fra en annen instans, så stiller det seg annerledes.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, skruf skrev:

Moren var kritisk skadet med flere knivstikk, så det gir grunn til å tro at hun har forsøkt å ta sitt eget liv uten å lykkes med det. 

Hun prøvde vel også å villede politiet til å tro at det var barnas far som hadde drept barna og knivstukket moren, så det igjen kan forklare at hun har skadet seg selv med kniv; for å mislede politiet til å arrestere eksen for drap og drapsforsøk. 

Hadde seriøst ikke trodd at hun var tilregnelig da hun gjorde dette. Har selv barn og jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan noen som er ved sine fulle fem kan drepe barna sine. De står at hun var/er deprimert, men likevel... 

Så utrolig synd at barnevernet ikke gikk videre med bekymringsmeldingen de mottok ikke lenge før drapene skjedde, da kunne muligens to små gutter vært i live i dag ( merk; jeg beskylder ikke barnevernet, her er det bare en ansvarlig og det er barnas mor) 

Hun kan jo ha vært full eller ruset når det skjedde, men det blir jo bare spekulasjoner enn så lenge. 
Jeg har blitt dumpet med små barn selv og hadde vanskelig for å fungere en liten periode av livet, men ikke i et sekund tenkte jeg på å gjøre noe slikt, det er helt ufattelig å tenke at noen er istand til noe sånt, og å da være TILREGNELIG .. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare hva forskjellen på å bli funnet tilregnelig vs utilregnelig vil si i en sånn sak? Har det noe å si for straffen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en amerikansk høyre-ekstrem blogger for mange år siden, som drepte kona og seg selv. Han var i utgangspunktet svært voldsforherligende, og den siste tiden før han tok livet av seg ble innleggene på bloggen stadig mer aggressive og ekstreme. Han anklaget kona for utroskap og hisset seg voldsomt opp i innlegg etter innlegg. Han hadde også tidligere vært alkoholiker. Det var et interessant innblikk i et svært forstyrret sinn. Hva som skjedde under selve drapet vites ei men så agitert som han var skulle det ikke forbause meg om en situasjon kom ut av kontroll og han drepte henne, innså hva han hadde gjort og tok livet av seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MalloryK skrev:

Kan noen forklare hva forskjellen på å bli funnet tilregnelig vs utilregnelig vil si i en sånn sak? Har det noe å si for straffen?

Er man utilregnelig så får man ikke fengselsstraff, men psykisk helsevern. Da får man behandling så lenge institusjonen mener det er nødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2020 den 17.05, Pipaluk skrev:

Jeg mistenker at BV kan ha tenkt at bekymringsmeldingen handlet kun om sjalusi og hevngjerrighet. Det er ikke uvanlig at x'er tipser barnevernet om omsorgssvikt, for å få barna for seg selv.  De får sikkert masse slike bekymringsmeldinger.  Så fremt det var xen eller hans familie som kontaktet dem. Hvis det kom fra en annen instans, så stiller det seg annerledes.

I Romerikes Blad står det at det var politiet som sendte meldingen til barnevernet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.11.2020 den 11.44, n_97 skrev:

I saken med gutten som sultet i hjel, ble det ikke rettsak pga at moren var utilregnelig. Så tydeligvis ikke alltid det blir rettssak. 

Det ble jo moren først erklært tilregnelig for så  å bli erklært utilregnelig noen mnd etterpå, så det går tydeligvis an å snu.

Kan ikke fatte at moren i Lørenskog-saken har vært tilregnelig, det er helt uforståelig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Nana said:

Det ble jo moren først erklært tilregnelig for så  å bli erklært utilregnelig noen mnd etterpå, så det går tydeligvis an å snu.

Kan ikke fatte at moren i Lørenskog-saken har vært tilregnelig, det er helt uforståelig. 

Det var sånn det var.

Moren i Angelica-saken ble vurdert tilregnelig, og hun satt og så på at datteren sultet ihjel uten å gjøre noe. Mye man ikke kan skjønne her i livet. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2020 den 13.08, MonaMaria20 skrev:

I Romerikes Blad står det at det var politiet som sendte meldingen til barnevernet. 

Tror jeg må abbonnere for å lese mer om saken

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Justlooking skrev:

Hun kommer ikke til å få det enkelt i fengsel. Det er jeg sikker på.

Endret av Pipaluk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...