Gå til innhold

To barn funnet døde i Lørenskog


Poppeloppane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, klondrik skrev:

Om jeg tilhørte ofrenes familie i denne saken så er jeg ganske sikker på at jeg hadde følt et rettsystemet ute av kontroll og en urettferdighet da gjerningsmannen kunne få rehabilitering hjemme hos foreldrene på gården så raskt, men etter at det emosjonelle hadde lagt seg så ville jeg også tenkt at de sakkyndige sitter med en del mer informasjon angående behandling og oppfølging. Det er viktig å legge til at gjerningsmannen selv ønsket at behandlingen med oppsyn ikke skulle opphøre før han var helt frisk.

«etter at det emosjonelle hadde lagt seg»... du tenker at det emosjonelle legger seg etter en stund når et ungt menneske dør? blir revet fra familien på en slik måte? eller hvilken som helst måte... eh.. ok. reflektert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, kalini skrev:

«etter at det emosjonelle hadde lagt seg»... du tenker at det emosjonelle legger seg etter en stund når et ungt menneske dør? blir revet fra familien på en slik måte? eller hvilken som helst måte... eh.. ok. reflektert.

Du trodde virkelig jeg mente at man ikke lenger er emosjonell etter at det har gått en stund?

Jeg snakker om når følelsene tar overhånd rett etter en brutal hendelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miss summers skrev:

Varetekstfengslet nå. Siktelse uendret etter avhør nr 2. 

Vil det si at hun er tilregnelig siden hun ble varetektsfengslet? 
 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Det må en full rettspsykiatrisk undersøkelse til før spørsmålet om tilregnelighet kan fattes. 
 

Hun er varetektsfengslet under helsevesenets omsorg står det på rb. Betyr nok på en helseinstitusjon med vakthold 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det noe videre i denne saken? Alle vet hvem moren er, og barna og faren. Har media fått beskjed om å vente med nytt? Det har jo skjedd før

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MalloryK skrev:

Skjer det noe videre i denne saken? Alle vet hvem moren er, og barna og faren. Har media fått beskjed om å vente med nytt? Det har jo skjedd før

Politiet har besluttet å gjennomføre full rettspsykiatrisk undersøkelse, slik morens advokat anbefalte og farens bistandsadvokat støttet. Det er vel ikke noe nytt etter dette samt nyheten om varetekt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MalloryK skrev:

Skjer det noe videre i denne saken? Alle vet hvem moren er, og barna og faren. Har media fått beskjed om å vente med nytt? Det har jo skjedd før

Vet alle det? Ikke jeg, ikke filla peiling faktisk 🤷‍♀️

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Summer lady skrev:

Vet alle det? Ikke jeg, ikke filla peiling faktisk 🤷‍♀️

Ikke jeg heller. Er nok mange som ikke vet hvem de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett psykose eller ikke,  så må mor for alltid leve med det hun har gjort.  Kunne dette vært unngått? Er det noen som kunne forhindret det? 

Pga av mors psyke, bodde barna fast hos far, og mor hadde samvær. Hun drepte barna etter samvær,  før de skulle tilbake til far. 

Er dette kun mors feil, eller kunne lege eller barnevern forhindret det? 

Endret av tirben
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Summer lady skrev:

Vet alle det? Ikke jeg, ikke filla peiling faktisk 🤷‍♀️

Ikke jeg heller, og jeg har ikke noe behov for vite det heller. 

Dessuten er det ikke tradisjon i Norge at pressen går ut med fullt navn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tirben skrev:

Uansett psykose eller ikke,  så må mor for alltid leve med det hun har gjort.  Kunne dette vært unngått? Er det noen som kunne forhindret det? 

Pga av mors psyke, bodde barna fast hos far, og mor hadde samvær. Hun drepte barna etter samvær,  før de skulle tilbake til far. 

Er dette kun mors feil, eller kunne lege eller barnevern forhindret det? 

Hvor står dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, MonicaM skrev:

Hvor står dette?

Ikke i norsk media i alle fall. 

Men uansett: det blir en rettssak om noen måneder og der vil nok det meste komme frem. Lite vits i å spekulere og grafse nå, synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MonicaM skrev:

Hvor står dette?

Det har kanskje ikke stått noen steder,  men Norge er et lite land.  De har venner og bekjente.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.8.2020 den 23.04, Guidet Kvinne skrev:

Ikke i norsk media i alle fall. 

Men uansett: det blir en rettssak om noen måneder og der vil nok det meste komme frem. Lite vits i å spekulere og grafse nå, synes jeg.

Rettsak om noen måneder? Det var tidlig. Vet du det, eller bare tenker du det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...