Gå til innhold

To barn funnet døde i Lørenskog


Poppeloppane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun planla å legge all skyld på faren. Hvor syk må man være i hodet for å drepe sine egne barn? Hun har båret dem i 9 måneder, gått gjennom fødsel - når mistet hun den emosjonelle ''navlestrengen'' til sine barn? Hadde hun den i det hele tatt? 

All min sympati går til den stakkars pappaen som kommer hjem og får vite at barna er døde mens han pågripes. Jeg håper av hele mitt hjerte at han klarer å finne glede i livet igjen. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer dessverre fra tid til annen. Statistisk sett er det oftest menn som dreper både kone eller ekskone og barn, men kvinner tar også med seg barna i døden. Vi husker jo denne saken, for eksempel: https://www.fvn.no/norgeogverden/i/P92Vvb/tragedien-i-tromsoe-snart-ferdig-etterforsket-motivet-fortsatt-uklart

Moren tok med seg barna sine ut i vannet, hun og to av de tre barna druknet. 

Å forklare slike saker med "ondskap" forklarer egentlig ingen ting. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabienne skrev (12 timer siden):

Dette skjer dessverre fra tid til annen. Statistisk sett er det oftest menn som dreper både kone eller ekskone og barn, men kvinner tar også med seg barna i døden. Vi husker jo denne saken, for eksempel: https://www.fvn.no/norgeogverden/i/P92Vvb/tragedien-i-tromsoe-snart-ferdig-etterforsket-motivet-fortsatt-uklart

Moren tok med seg barna sine ut i vannet, hun og to av de tre barna druknet. 

Å forklare slike saker med "ondskap" forklarer egentlig ingen ting. 

Bare at i denne konkrete saken er det ingenting som tyder på at mor faktisk prøvde å ta sitt eget liv. Hun hadde kun overfladiske rifter. Barna drepte hun kvelden før. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (På 30.5.2021 den 21.14):

Så akkurat innslaget på tv2 nyhetene om saken.. Der visste de opptak av da faren satt i politibilen ( man ser kun bilen ), og fikk beskjed om at barna var døde og han var siktet. Hjerteskjærende å høre ropene hans. Tårene strømmet på. For en enorm belastning han har vært gjennom. Å bli arrestert , tatt håndjern på , og få den beskjeden når det er pressekorps og masse folk rundt.

Meget kritikkverdig av politiet. De må da ha andre retningslinjer enn dette rundt arrestasjon. Særlig når det gjelder så alvorlige saker. Alle er jo uskyldige til det motsatte er bevist.

Hva slags retningslinjer skulle de hatt da?

Skal de la være å pågripe mistenkte? Skal de la være å hindre mistenkte fra å potensielt ødelegge spor? Skal de la være å informere mistenkte om hvorfor han er pågrepet?

Tenk om han faktisk hadde vært drapsmannen, hva da? Hva hadde du sagt hvis han hadde vært det og politiet ikke hadde pågrepet ham?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sonush skrev (På 31.5.2021 den 0.45):

Tårene renner her og. 

Forstår ikke hva politiet tenker på. Når faren kommer kjørende TIL åstedet, så må det ihvertfall ringe en liten bjelle. 

Syns at når de først så reaksjonen hans, så gjorde de det eneste riktige, å kjøre vekk fra media. 

Hvorfor skulle det ringe en bjelle? Gjerningspersoner gjør mye rart. Man kan ikke se på noen om de er skyldige eller ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (24 minutter siden):

Hva slags retningslinjer skulle de hatt da?

Skal de la være å pågripe mistenkte? Skal de la være å hindre mistenkte fra å potensielt ødelegge spor? Skal de la være å informere mistenkte om hvorfor han er pågrepet?

Tenk om han faktisk hadde vært drapsmannen, hva da? Hva hadde du sagt hvis han hadde vært det og politiet ikke hadde pågrepet ham?

Jeg er enig med deg.
Dette oppleves selvsagt som et grusomt mareritt for far, men det er underordnet i stundens alvor.

Det er en sjokkerende opplevelse for politiet også. De må agere ut i fra den informasjonen de har der og da. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Hva slags retningslinjer skulle de hatt da?

Skal de la være å pågripe mistenkte? Skal de la være å hindre mistenkte fra å potensielt ødelegge spor? Skal de la være å informere mistenkte om hvorfor han er pågrepet?

Tenk om han faktisk hadde vært drapsmannen, hva da? Hva hadde du sagt hvis han hadde vært det og politiet ikke hadde pågrepet ham?

https://www.tv2.no/nyheter/14034340/

Hvis du leser denne artikkelen ser du at de første på stedet raskt fatter mistanke om at mor hadde gjort dette selv.. Derfor kunne man ha hatt det i bakhodet. 

Uansett hvis de ikke hadde hatt det synes jeg ikke man skal informere om en siktelse med åpen politidør foran fult pressekorps. Når det i tillegg er egne barn,  og det er ting som tyder på at mor har gjort det , burde man hatt kriseosykolog,  eller annen spesialist , tilstede før man informerte far. I hvert fall kjørt han bort fra stedet. 

Likevel vil jeg vil si at det mest kritikkverdige er oppfølgingen i etterkant når det ble kjent at han var uskyldig. Politiet innrømmer ingen feil,  og sier de har fulgt opp godt. Far og hans advokat er uenig , og mener han har blitt fulgt opp svært dårlig. Når det viser seg at man gjør en så alvorlig feil,  burde i hvert fall oppfølgingen i etterkant være bra.

Endret av Prelunia
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (1 time siden):

https://www.tv2.no/nyheter/14034340/

Hvis du leser denne artikkelen ser du at de første på stedet raskt fatter mistanke om at mor hadde gjort dette selv.. Derfor kunne man ha hatt det i bakhodet. 

Uansett hvis de ikke hadde hatt det synes jeg ikke man skal informere om en siktelse med åpen politidør foran fult pressekorps. Når det i tillegg er egne barn,  og det er ting som tyder på at mor har gjort det , burde man hatt kriseosykolog,  eller annen spesialist , tilstede før man informerte far. I hvert fall kjørt han bort fra stedet. 

Likevel vil jeg vil si at det mest kritikkverdige er oppfølgingen i etterkant når det ble kjent at han var uskyldig. Politiet innrømmer ingen feil,  og sier de har fulgt opp godt. Far og hans advokat er uenig , og mener han har blitt fulgt opp svært dårlig. Når det viser seg at man gjør en så alvorlig feil,  burde i hvert fall oppfølgingen i etterkant være bra.

Selv om de har det i bakhodet, må politiet fortsatt reagere ut fra den informasjonen de fikk av «offeret».

 

Det var vel legen som hadde den informasjonen i bakhodet og samme lege informerte politiet om drapsmannen etter info fra moren. 
 

Politiet kan ikke pågripe en person uten at de informerer hva de pågriper en person for. Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

 

Jeg er enig i at oppfølgingen kunne vært bedre, men føler at å skylde på politiet blir feil. Det er en person som har drept to små barn for å hevne seg på faren deres. Det er der fokuset burde vært og at faren får all den hjelpen han trenger. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren mente altså barna måtte bli henne med i døden fordi de ikle ble å klare seg uten mamman sin.

hun beklager at hun ikke klarte å ta livet sitt som hun prøvde og at det eneste hun ville var å dø slik at hun kunne gjenforenes med barna sine.

hub fortalte ar hun og fargen gjorde det slutt 6 mnd før. Og at ekteskap problemene og om oppløsningen gjorde henne sprø og alvorlig deprimert . Hun mente mannen var litt medskyldig i det som skjedde grunnet at forholdet deres ble slutt.

deprimert, ekstremt bitter etter bruddet , ikke rasjonell. Ingen impuls kontroll. En syk kvinne. Her burde virkelig far ha fått hovedomsorgen når mor var i en slik psykisk krise.  Hun ville ikke leve mer men kunne ikke unne mannen hun hatet å ha barna heller . En siste straff for at forholdet gikk rett vest

hvorfor ble ikle barna fjernet fra henne når det var åpenbart at hun ikke var mentalt stabil ? 

Hadde hun blitt innlagt å fått hjelp til problemene sine og bitterheten, og far hatt guttene mens mor ble frisk. Da kunne ting vært anderledes . 
 

stakkers søte små❤️ Som en mor selv er det vanskelig å forstå at mamman demmes ikke unnet dem livet

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (24 minutter siden):

 

hvorfor ble ikle barna fjernet fra henne når det var åpenbart at hun ikke var mentalt stabil ? 

Hadde hun blitt innlagt å fått hjelp til problemene sine og bitterheten, og far hatt guttene mens mor ble frisk. Da kunne ting vært anderledes . 
 

 

Hun skjulte det nok godt. Moren til tiltalte sa selv at hun ikke kunne se at datteren var deprimert. 
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prelunia skrev (12 timer siden):

https://www.tv2.no/nyheter/14034340/

Hvis du leser denne artikkelen ser du at de første på stedet raskt fatter mistanke om at mor hadde gjort dette selv.. Derfor kunne man ha hatt det i bakhodet. 

Uansett hvis de ikke hadde hatt det synes jeg ikke man skal informere om en siktelse med åpen politidør foran fult pressekorps. Når det i tillegg er egne barn,  og det er ting som tyder på at mor har gjort det , burde man hatt kriseosykolog,  eller annen spesialist , tilstede før man informerte far. I hvert fall kjørt han bort fra stedet. 

 

Høres fornuftig ut det. Men har de tid til det i en slik situasjon? Bør de ikke få avhørt den mistenkte og hindre at bevis går tapt så fort som mulig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (3 timer siden):

Høres fornuftig ut det. Men har de tid til det i en slik situasjon? Bør de ikke få avhørt den mistenkte og hindre at bevis går tapt så fort som mulig?

Det hadde tatt 2 minutter å lukke døra på politibilen og kjøre vekk fra pressen og alle folka som sikkert stod rundt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvilke aviser som følger denne saken i dag og de kommende dagene? Så at det var flere som gjorde det i går og på mandag og tirsdag, men kan ikke finne noen i dag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MonaMaria20 skrev (46 minutter siden):

Er det noen som vet hvilke aviser som følger denne saken i dag og de kommende dagene? Så at det var flere som gjorde det i går og på mandag og tirsdag, men kan ikke finne noen i dag. 

Romerikes blad 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten slik at jeg tenker at barna vil komme tilbake og alt vil ordne seg dersom dommen er "rettferdig", men så kommer man på at det ikke er tilfellet. Det er så fortvilende at man ikke kan forhindre det som allerede har skjedd, og hjertet mitt brister av å tenke på barna og de etterlatte. 

Jeg angrer på at jeg fant ut hvem de er - for nå klarer jeg i alle fall ikke å legge saken fra meg. Det er hjerteskjærende, og jeg kan ikke forestille meg hvor forferdelig far har det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...