Gå til innhold

To barn funnet døde i Lørenskog


Poppeloppane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun må ha blitt drevet av et ekstremt hat overfor eksmannen. 
 

Guttene døde ikke samtidig og man skulle tro at etter den første så hadde hun angret og ikke gjennomført enda et drap. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«– Hevnmotiv

Påtalemyndigheten mener drapene var planlagt over en viss tid, og viser blant annet til brevene som tiltalte skrev og uttalelser hun kom med en ukes tid før handlingene.

– Det er tale om villede handlinger fra tiltalte. Måten drapene er gjort på, tilsier at de ikke er gjort samtidig. Det underbygger tiltaltes gjennomføringsevne og vilje, sa Evang.

Aktor mener drapene er begått av bitterhet og hevn overfor eksmannen etter samlivsbruddet.

– Hun har vist bitterhet for situasjonen hun har havnet i. Det overskygger alt, og hun handler deretter. Det kan vanskelig oppfattes annerledes, sa hun.

Og fortsatte:

– Jeg kan ikke se noe annet enn at det er snakk om et hevnmotiv.»

https://www.rb.no/mor-tiltalt-for-dobbeltdrap-folg-rettssaken-direkte-her/s/5-43-1577022

Det er vanskelig å akseptere at en slik syk handling er gjort pga hat til eksen. Og at hun har planlagt det. Hun har hatt mange muligheter til å stoppe opp underveis og oppsøke hjelp. Men hatet til eksen var sterkere enn kjærligheten til barna. Stakkars mann og Stakkars familie.

 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rekke forhold er skjerpende for påstanden, blant annet at drapene ifølge Evang «framstår svært brutale i utførelsen», ettersom det ifølge rettsmedisineren ble brukt betydelig kraft over tid.

- Eldstegutten, Mikael, har ytt betydelig motstand, og hun har gitt diazepam [virkningsstoffet i valium] til Gabriel på ett år forut for drapene, sier statsadvokaten og forsetter:

- Vi må legge vekt på at barna ble overrumplet mens de lå i sengene sine og sov. De hadde ingen mulighet til å rømme, og vi legger til grunn at de har opplevd betydelig dødsangst før de mistet bevisstheten.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ber-om-21-ars-fengsel-for-moren/73863485

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påtalemyndigheten vil ha 21 år i fengsel for henne. Jeg synes det er for lite. Selv dødsstraff blir for mildt for henne.

Endret av Drizzt
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mfs skrev (37 minutter siden):

Det er nesten slik at jeg tenker at barna vil komme tilbake og alt vil ordne seg dersom dommen er "rettferdig", men så kommer man på at det ikke er tilfellet. Det er så fortvilende at man ikke kan forhindre det som allerede har skjedd, og hjertet mitt brister av å tenke på barna og de etterlatte. 

Jeg angrer på at jeg fant ut hvem de er - for nå klarer jeg i alle fall ikke å legge saken fra meg. Det er hjerteskjærende, og jeg kan ikke forestille meg hvor forferdelig far har det. 

Jeg tror han har venner og familie rundt han som ivaretar han, så han ikke er alene oppi dette her. Men det å miste sine barn etterlater et sår som aldri vil gro. Om 20,30 eller 40 år så vil det føles akkurat samme som i dag. Det er ikke noen "vinnere" i denne rettsaken, spiller ikke noen rolle på straffen, ingenting kan gjøre dette rett igjen. Faren sa under rettsaken at han ønsker svar, hvorfor. Håper han får et svar etterhvert, og at hun klarer å forklare seg og ta inn over seg hva hun faktisk har gjort. Det vil ikke endre noe spesielt men iallefall så har han en forklaring på hvorfor. 

Merkelig at ingen merket noe med henne, ingen som merket at hun var så bitter og deprimert. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Påtalemyndigheten vil ha 21 år i fengsel for henne. Jeg synes det er for lite. Selv dødsstraff blir for mildt for henne.

Jeg syns midt oppi alt det her at det er bra at hun ikke tok livet sitt. Å være i fengsel eller ikke, hun må leve med seg selv resten av livet. Det er den verste straffen i seg selv spør du meg. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (45 minutter siden):

Er vanlig det. Man husker det som er mest beleilig for en selv å huske.

Ja. Slik som han som drepte Hilda Feste (98). Han påsto at han ikke husket noe som helst av voldtekten og drapet. Men han husket ting som skjedde både rett før og etter udåden. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mfs skrev (7 minutter siden):

En rekke forhold er skjerpende for påstanden, blant annet at drapene ifølge Evang «framstår svært brutale i utførelsen», ettersom det ifølge rettsmedisineren ble brukt betydelig kraft over tid.

- Eldstegutten, Mikael, har ytt betydelig motstand, og hun har gitt diazepam [virkningsstoffet i valium] til Gabriel på ett år forut for drapene, sier statsadvokaten og forsetter:

- Vi må legge vekt på at barna ble overrumplet mens de lå i sengene sine og sov. De hadde ingen mulighet til å rømme, og vi legger til grunn at de har opplevd betydelig dødsangst før de mistet bevisstheten.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ber-om-21-ars-fengsel-for-moren/73863485

Dette her gjør så helvetes vondt å lese, de stakkars stakkars barna. For et fælt menneske som kunne gjøre noe slikt med sine egne barn.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlingene hun har gjort er så mye mer barbariske enn jeg hadde trodd, ren ondskap. Uforståelig ettersom hun ønsket å "skåne" barna fra å bli etterlatt med barnefar og hans nye kjæreste (som hun ikke hadde tiltro til)  - som hun selv sier. Svik, hevn, bitterhet, ondskap og egoisme. 

Endret av mfs
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Ja. Slik som han som drepte Hilda Feste (98). Han påsto at han ikke husket noe som helst av voldtekten og drapet. Men han husket ting som skjedde både rett før og etter udåden. 

Ja, ikke sant? Det er ren løgn og intet annet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mfs skrev (54 minutter siden):

En rekke forhold er skjerpende for påstanden, blant annet at drapene ifølge Evang «framstår svært brutale i utførelsen», ettersom det ifølge rettsmedisineren ble brukt betydelig kraft over tid.

- Eldstegutten, Mikael, har ytt betydelig motstand, og hun har gitt diazepam [virkningsstoffet i valium] til Gabriel på ett år forut for drapene, sier statsadvokaten og forsetter:

- Vi må legge vekt på at barna ble overrumplet mens de lå i sengene sine og sov. De hadde ingen mulighet til å rømme, og vi legger til grunn at de har opplevd betydelig dødsangst før de mistet bevisstheten.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ber-om-21-ars-fengsel-for-moren/73863485

Å fy faan i helvete!!!! 😭😭😭😭 Dette er det jævligste!

Jeg leste nettopp i NRK at mannen stadig gikk tilbake til henne fordi hun truet med at han ikke fikk se barna om de skilte seg. Dette er jo helt jævlig! Å lese at barn dør er grusomt, men dette.. det traff meg rett i magen. Jeg er kvalm. Herregud så jævlig. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«However, it happens. In fact, it happens more often than you might think. And there are often clues that point to revenge as the motive.

Infidelity and loss of custody are common in revenge-motivated child murders. In some cases, the two co-exist; the husband has been unfaithful (or it is believed that he has), the marriage is over, and now the wife believes she may lose again. For the bitterly enraged wife, this is unbearable; he is not going to “win.” In fact, she would rather kill her children than see her husband awarded custody. “If I can’t have them, neither are you.”

 

Another common thread is the superficial (or lack of a) suicide attempt. Many women who kill their children also kill themselves or make a serious attempt to do so. In contrast, if the goal is to make the spouse suffer, there may be a desire to remain alive to take pleasure in the vengeance.»

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-human-equation/201209/is-why-i-killed-your-kids

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (11 minutter siden):

«However, it happens. In fact, it happens more often than you might think. And there are often clues that point to revenge as the motive.

Infidelity and loss of custody are common in revenge-motivated child murders. In some cases, the two co-exist; the husband has been unfaithful (or it is believed that he has), the marriage is over, and now the wife believes she may lose again. For the bitterly enraged wife, this is unbearable; he is not going to “win.” In fact, she would rather kill her children than see her husband awarded custody. “If I can’t have them, neither are you.”

 

Another common thread is the superficial (or lack of a) suicide attempt. Many women who kill their children also kill themselves or make a serious attempt to do so. In contrast, if the goal is to make the spouse suffer, there may be a desire to remain alive to take pleasure in the vengeance.»

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-human-equation/201209/is-why-i-killed-your-kids

Det siste der er bare helt drøyt. Nå fikk jeg vondt i hele kroppen. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (10 minutter siden):

Det siste der er bare helt drøyt. Nå fikk jeg vondt i hele kroppen. 

Jeg vet det... har fulgt mange lignende saker fra USA. De popper opp omtrent ukentlig på en side jeg følger. Psykologien bak er veldig interessant, spesielt i saker som denne.

I de sakene der det dreier seg om en psykose (ofte fødselspsykose) er det en ren tragedie, hvor man kan føle sympati for mødrene.  Men det klarer jeg ikke i saker som denne. Det er ondskap på høyt nivå. Håper hun tenker på hva hun har gjort hvert minutt resten av sitt liv.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet hvor lang tid det vanligvis tar fra en rettssak er avsluttet til det foreligger en dom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mfs skrev (1 minutt siden):

Noen som vet hvor lang tid det vanligvis tar fra en rettssak er avsluttet til det foreligger en dom?

Det pleier å ta mellom 2-4 uker. Noen ganger raskere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CaspertheGh0st skrev (7 timer siden):

Jeg tror han har venner og familie rundt han som ivaretar han, så han ikke er alene oppi dette her. Men det å miste sine barn etterlater et sår som aldri vil gro. Om 20,30 eller 40 år så vil det føles akkurat samme som i dag. Det er ikke noen "vinnere" i denne rettsaken, spiller ikke noen rolle på straffen, ingenting kan gjøre dette rett igjen. Faren sa under rettsaken at han ønsker svar, hvorfor. Håper han får et svar etterhvert, og at hun klarer å forklare seg og ta inn over seg hva hun faktisk har gjort. Det vil ikke endre noe spesielt men iallefall så har han en forklaring på hvorfor. 

Merkelig at ingen merket noe med henne, ingen som merket at hun var så bitter og deprimert. 

 

Det er mange som er bitre etter samlivsbrudd, men likevel svært sjeldent at man tar livet av barna sine. 
 

Man kan derfor ikke gå utifra at bitre mennesker vil gjøre noe så grusomt som hun gjorde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (8 timer siden):

Ja. Slik som han som drepte Hilda Feste (98). Han påsto at han ikke husket noe som helst av voldtekten og drapet. Men han husket ting som skjedde både rett før og etter udåden. 

Var ikke han dritings deluxe? Det kan jo være han hadde blackout. Men hvis han husket ting rett før og etter så er jo det kanskje tvilsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...