Gå til innhold

To barn funnet døde i Lørenskog


Poppeloppane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 14.9.2020 den 10.13, mfs skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQvKoB/dobbeltdrapet-i-loerenskog-toemte-barnas-bankkonto

Enda en oppdatering, blant annet om obduksjonsrapporten. 

Dette er så forferdelig. 

Har håpet at dette var psykose ( ingen mennesker gjør så fæle ting ved sine fulle fem), men må nok innse at dette var planlagt, og ikke noe som kan unnskyldes av medisinske grunner.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
2 timer siden, MalloryK skrev:

Noe nytt? Er moren fortsatt på sykehus?

Tror ikke vi får noe mer nytt før rettssaken kommer opp. Og det synes jeg er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nettavisen.no/nyheter/fylkesmannen-mener-barnevernet-brot-loven-under-oppfolging-av-varsel-mot-dobbeltdrapssiktet-mor/3424025642.html

barnevernet fulgte ikke opp bekymringsmelding. Ville de gjort det om det ikke var en tidligere partner/familie som sendte varsel?

Jeg vet at det med å true med barnevernet er noe som ofte skjer blant separerte/skilte foreldre, som ønsker full omsorg, eller er sjalu på lite samvær.  De kan derfor ha subjektive grunner til å melde i fra.  Så hvordan skille reelle bekymringer fra det som er overdrevent eller oppdiktet? Jeg forstår at det må være krevende for barnevernet og bra at de selv mener at de bør granskes.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

18 timer siden, Pipaluk skrev:

Skjer det noe nytt i saken? Er moren fortsatt på psykiatrisk avdeling? 

Ikke som jeg har sett. Men så at faren til barna har postet hilsener til begge barna som nylig skulle ha fylt år. Hjerteskjærende. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mfs skrev:

Ikke som jeg har sett. Men så at faren til barna har postet hilsener til begge barna som nylig skulle ha fylt år. Hjerteskjærende. 

på Facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/20/2020 at 5:18 AM, n_97 said:

Egentlig så håper jeg ikke hun blir erklært utilregnelig, sånn at det kan bli belyst hva som sviktet i systemet i retten. 

Rettssaken vil gå uavhengig av tilregnelighet, med unntak av at tiltalte vil bli dømt til tvungen behandling i stedet for fengsel, om hun blir erklært utilregnelig.

Det er ikke sikkert at noe i systemet har sviktet. I ettertid er det lett å se at barnevernet skulle vært mer på banen, men det kan faktisk ha vært umulig å oppfatte at det var noe alvorlig galt fatt med moren.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, T-Rex said:

Rettssaken vil gå uavhengig av tilregnelighet, med unntak av at tiltalte vil bli dømt til tvungen behandling i stedet for fengsel, om hun blir erklært utilregnelig.

I saken med gutten som sultet i hjel, ble det ikke rettsak pga at moren var utilregnelig. Så tydeligvis ikke alltid det blir rettssak. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, n_97 skrev:

I saken med gutten som sultet i hjel, ble det ikke rettsak pga at moren var utilregnelig. Så tydeligvis ikke alltid det blir rettssak. 

Er det en gutt som har sultet ihjel også? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, n_97 said:

I saken med gutten som sultet i hjel, ble det ikke rettsak pga at moren var utilregnelig. Så tydeligvis ikke alltid det blir rettssak. 

Du har et poeng. Jeg vet ikke hvorfor det ikke ble reist tiltale i den saken, men det kan kanskje ha noe å gjøre med at den moren var så psykisk dårlig at en rettssak var meningsløs. I Lørenskog-saken er vel spørsmålet mer om moren var sinnssyk i gjerningsøyeblikket. Det er også en forskjell på omsorgssvikt med døden til følge og direkte drap. Jeg regner med at det blir en rettssak etter disse drapene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Pipaluk skrev:

Hvor er moren nå? står det om hun er overført til fengsel?

Det sto at hun enda var på sykehus mente jeg å lese i vg i dag? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...