Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 minutter siden, Ikanonym skrev:

Hvor ser dere denne torsoen?

Nederst til høyre i det bildet der hendene til hun rødhårede ser bundet ut. Ser du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MonicaM skrev:

Nederst til høyre i det bildet der hendene til hun rødhårede ser bundet ut. Ser du det?

Nei... men ser en blå plastpose på bakken. Mer mot venstre og midt i da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11

Er det ikke rart at man ikke kan få bildene enda skarpere? Og er det ikke veldig rart at de ikke har funnet hodene eller større kroppsdeler? Hvis dette var en såkalt «ulykke» i et juv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Storekommode skrev:

Er det bare meg som synes det ser ut som hun har på seg maske på bildet med hendene på ryggen? Ser denne «masken» flere steder på bildet òg🤨

Jeg synes også det. Ser ut som hun har noe på hodet. Hendene hennes ser ikke bundet ut heller. Men ser ut som fingre på selve hodet hennes. 
 

Se bildet her:

 

00C05A13-FE7F-4051-A134-BD9E778621E8.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilde fra bloggen som er linket til tidligere i tråden:

443349bb0cd0752e8b35b760ea329ca69daa5a1a

Mulig det bare er blader eller noe, men fy flate det der ser ut som to hender eller føtter! 😮

Huff, denne saken er virkelig creepy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RoNo skrev:

Det jeg overhodet ikke forstår er hvorfor de ikke har ringt eller prøvd å sende sms til familien sin, men tok bilder og ringte nødnummer. Hadde jeg vært i trøbbel eller vært i nød hadde jeg nok gjort det. Kanskje jentene ikke var de som brukte telefonene...  For man kan ta bilder og ringe nødnummer om telefonen er låst.

Du har nok rett

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Det som også er rart, er at det er syv dager mellom bildene. Som om gjerningsmannen forsøkte å holde mobilene aktive slik at folk skulle tro at de fortsatt var i live.

De siste bildene var bare av den ene jenta. Hvor er den andre, og hvem tar egentlig bildene og på slutten ser hun moody ut. 

 

1 time siden, RoNo skrev:

Det jeg overhodet ikke forstår er hvorfor de ikke har ringt eller prøvd å sende sms til familien sin, men tok bilder og ringte nødnummer. Hadde jeg vært i trøbbel eller vært i nød hadde jeg nok gjort det. Kanskje jentene ikke var de som brukte telefonene...  For man kan ta bilder og ringe nødnummer om telefonen er låst.

One of the night shots shows Kris' hair, another the outline of Lisanne's jaw and profile. So who is taking these photos of them and the surroundings? 

As for the exact composition of all the night shots, it does not completely interest me tbh. Because I think all the night shots are red herrings. Months of focusing on them has not brought us any closer to either the location where they were taken, nor the meaning behind them. A 3rd party made it look like Kris and Lisanne were out in the jungle alone, lost. When in fact, I believe they were taken, held and killed..


...Jeg tror dette er tilfellet 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Det ser veldig ut som en maske iom også at man ser outlinen oppå panna og at det er mye større enn hva ansiktet hennes ville ha vært...

 

3B429EC9-071B-40B1-AD26-589619D84031.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
1 time siden, Lin11 skrev:

Er det ikke rart at man ikke kan få bildene enda skarpere? Og er det ikke veldig rart at de ikke har funnet hodene eller større kroppsdeler? Hvis dette var en såkalt «ulykke» i et juv? 

Bildene er kornete fordi de er screenshots fra en avis fra Panama, sto det å lese (husker ikke kilde, muligens den bloggen)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her!

Stedet de gikk skulle ikke gå an å forville seg fra.

1 april var siste normale bilde. Deretter: 8 april tas det 90 bilder på natta. Deriblant et av håret på et hode, så minst ene jenta er der. 

Ingen bilder i mellomtiden. Ingen bilder med hilsning eller beskjed til familien. Til tross for 77 signalsjekker og flere forsøk på å ringe til nødtelefon i løpet av uken. Ingen beskjed til familien skrevet på mobilen. Ingen selfier eller bilder av jentene i løpet av en hel uke i jungelen. Ingen bilder av beskjed skrevet i sanden. Ingen andre kvelder enn 8 april hvor kameraet eventuelt skulle brukes som blits i mørket. 

Usannsynlig forløp. Logisk brist. Ikke trolig forløp. Noen må ha tatt de. 

2A543E86-43BF-465A-9F6E-1CE5A27A1A03.jpeg

Endret av Ann Mo
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, SS said:

I og med et av de første bildene er ned skrenten, tenker jeg at de brukte kameraet for å få lys. Og kanskje er bakhodet også for å se om hun har noe i håret? Det er jo ingen grunn til å ta bilde av plasten om man ikke lurer på om det kan være noe skummelt.

En teori er at de tok bildet av kvisten med plasten for å markere der de gikk.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, RoNo said:

Det jeg overhodet ikke forstår er hvorfor de ikke har ringt eller prøvd å sende sms til familien sin, men tok bilder og ringte nødnummer. Hadde jeg vært i trøbbel eller vært i nød hadde jeg nok gjort det. Kanskje jentene ikke var de som brukte telefonene...  For man kan ta bilder og ringe nødnummer om telefonen er låst.

det hadde jo knapt  dekning, og hvis de var i trøbbel er det vel helt logisk at de prøvde å ringe nødnummert i landet de var i.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy fan jeg ser øyet nå

Satan det har jeg aldri lagt merke til

Ble så redd at jeg skriker nå

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den TV2 artikkelen utelater en vesentlig opplysning.

- Jentene skulle gå tur på La Pianista-stien, som er populær blandt turister. Stien ender på toppen av et fjell hvor man får en fantastisk utsikt. Problemet er at stien fortsetter videre, men den delen av stien er livsfarlig og overhodet ikke egnet for turister. Terrenget er så ulent at bare den lokale urbefolkingen orker å ta seg frem der. Juv, skrenter, og culebra-elven som raskt stiger om det regner mye. 

- ut i fra bildene å dømme ser det som jentene, muligens uten å være klar over det selv, bega seg ut på stien som fortsatte videre, det var vissnok veldig dårlig skliting, så det er ikke sikkert at de var klar over at de ikke lenger var på La Pianista. 

- jeg tror at Kris falt, kanskje fatalt, og at Lisanne prøvde å finne hjelp. Det forklarer alle nødropene og at hun prøvde å låse seg inn på mobilen til Kris. Hun tok bilder muligens får å markere hvor de var, og markere deler av stien. Det kan godt være at i panikk tok hun random bilder for lys før hun selv omkom. De ville ikke klart seg lenge i det terrenget. 
 

Endret av Tanuki
et ord
  • Liker 37
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, MadameDeRosa said:

Bildene er kornete fordi de er screenshots fra en avis fra Panama, sto det å lese (husker ikke kilde, muligens den bloggen)  

Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på denne historien, og Koude Kaas-bloggen er fantastisk i så måte, men mobilversjonen er mildt sagt slitsom å lese, så jeg håper det er i orden at jeg legger ved de fire lenkene til webversjonene:

Koude Kaas: 1. del

Koude Kaas: 2. del

Koude Kaas: 3. del

Koude Kaas: 4. del

Kilden til at mange av bildene er fra en nettavis, er nevnt i 3. del, der det står:

Quote

The quality of many (not all) of the photos is poor. The reason for that, as I also understand it from Juan, is that most (not all) of the photos as we know them have not been officially released by the family, but instead have been leaked to the press. It was Panamanian media who printed these photos, always readjusted the size of the original photos therefore, and most are only 1024x768 in size nowadays. Lawyer Arrocha also gave a photo to a befriended journalist who posted it. And Dutch TV programs like 'Een Vandaag' and 'Break Free' also published some in their TV programs on this disappearance (whole series with subs can be seen in my  main blog post on this case); there we had to work with screenshots from the broadcast in the case of some photos, which resulted in even worse quality photos.

Så her er et vesentlig problem med alle de skumle tingene folk ser på bildene; originalbildene er tatt med oppløsning 4000x3000, mens bildene vi kan se, er kraftig nedskalert og komprimert, så hvis man faktisk kunne se disse tingene i mye bedre oppløsning på de originale bildene - ville da ikke de mange etterforskerne som har hatt tilgang til materialet, ha reagert ...?

Det er også en annen ting som er tankevekkende, og det er det forsvunne bildet (eller videoen) 509 - det siste som ble tatt før "nattbildene", som er så godt slettet at ingen har kunnet gjenopprette det; ifølge 1. del i Koude Kaas er det åpenbart at EXIF-informasjonen på flere av bildene på minnekortet har blitt tuklet med før de nederlandske etterforskerne fikk tilgang til materialet, jentene kan ikke ha slettet filen selv (for hadde de gjort det før bilde 510 ble tatt, hadde dette bildet automatisk fått nummeret 509, noe som er standard på fotokameraet de brukte; dessuten hadde man kunnet rekonstruere (deler av) den slettede filen), så hvis man tar utgangspunkt i at hendelsen jentene ble utsatt for var en tragisk ulykke; hvorfor har man fjernet dette bildet - og beviset - så grundig?

Legg merke til rad K, som viser endringer gjort 17.06.2014:

Quote

Column K indicates whether the infamous field of 17 June has been found.
Windows Photo Viewer 6.1.7600.16385 is a metadata field, which means that a Photoshop-like operation has taken place.

17982017621_e454599647_o.jpg

Dersom jentene ble forfulgt av noen i jungelen, og det er vedkommende som har fått tak i kameraet og slettet fil 509 - ville personen(e) likevel tatt sjansen på at dette beviset ble gjenopprettet av erfarne dataeksperter dersom man leverte tilbake minnekortet sammen med resten av eiendelene, noe som jo ble gjort? Ville man ikke for sikkerhetens skyld ha ødelagt og blitt kvitt hele kortet ...?

Da gjenstår alternativet at det var det lokale politiet som fjernet dette beviset for å skåne landets turistindustri, noe som i mine øyne gir mer mening, og dette bildet, eller videoen, måtte i tilfelle ha pekt mot en så alvorlig forbrytelse at dette kunne skremme vekk potensielle turister, som eksempelvis voldtektene og drapene i Marokko.

Uansett er dette en omfattende sak som det tar tid å sette seg inn i, men samtidig burde man tenke logisk dersom man skal komme til en konklusjon; for min del tror jeg at den forsvunne filen 509 utelukker ulykkesteorien - det gir simpelthen ingen mening i at man skulle gjøre seg så mye umake med å slette dette bevismaterialet dersom det hele var en ulykke.

Endret av Bix
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...