Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

De har nok sett på bildene. Vet ikke hvor mange dyktige etterforskere det er i en landsby i Panama

Etterforskerne i Panama, etterforskere i Nederland, mener å huske å ha lest at FBI ble involvert? I tillegg til alle menneskene på internett som har brukt mye tid på å spekulere og analysere saken så godt det lar seg gjøre. Likevel blir f.eks. bildet av Kris presentert som f.eks. "her er det spekulert i fastbundne hender, men det er ikke sikkert", eller "her er hun ikke lenger smilende og poserende, uvisst om det er tilfeldig" - ikke "her er Kris, og der er det en avkappet torso i hjørnet". Rart det ikke har blitt oppdaget tidligere enn på KG så mange år etter, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, 29_j skrev:

Han er mistenkt hos mange. Kan finne frem videoen der moren leiter febrilsk etter datteren. Turguiden er med. 

Han som fant levninger også. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miss summers skrev:

Jo. Og disse bildene er ikke originale. De er lekket. Det mangler også noe som ikke usannsynlig er slettet av etterforskere. 

Ja. Akkurat det savnede bildet er veldig rart. Men alt det andre folk innbiller seg å se på bildene er jeg ikke helt med på, livlig fantasi i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, LittleBabyNothing skrev:

De har nok sett på bildene og gjort det de kan

Ja, etter at Panama-etterforskerne gjorde en amatørjobb som resulterte i at det nederlandske politiet hadde lite å gå etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gaea skrev:

Ja. Akkurat det savnede bildet er veldig rart. Men alt det andre folk innbiller seg å se på bildene er jeg ikke helt med på, livlig fantasi i alle fall. 

Enig. Lest flere teorier om bildene fra andre nå, og levninger er nok ikke i bildene (mulig hårbildet dog). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, miss summers said:

Turguiden. 

Turguiden er absolutt et alternativ, men man har to elementer til i saken som man kanskje ikke har tenkt på:

1. Taxisjåføren som kjørte jentene, døde året etter. Druknet i grunt vann, påstått selvmord.

2. At ingen av de lokale kom med opplysninger, selv om dusøren var skyhøy etter deres målestokk. Og noen måtte ha vist noe.

Så i mine øyne kan dette ha sammenheng med noe større, og ordet frykt. Enten narkotikasmuglere, noen som driver med menneskehandel, eller som jeg tidligere har foreslått - en sekt. Men en enkel manns verk er det neppe, så det spørs om ikke turguiden i tilfelle har venner "litt høyere i systemet".

Måten jentenes ting ble funnet på kan også tyde på at den som la dem der, ikke nødvendigvis har sammenheng med forsvinningen; for meg virker det nesten som om man vil vise at vedkommende ikke ønsker jentene noe vondt.

Endret av Bix
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lin11 skrev:

Ingen varsellamper som blinker nå :ironi:

Han får dårlige ratings av kvinnelige turgåere. Han blir visst litt handsy og aggressiv ved avvisning. Hvorfor har de aldri avhørt han? Han var også på rommet til jentene dagen etter de dro på tur. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte kun nødnummer fordi telefonen ikke var låst opp med kode. Da kan man kun ringe nødnummer. Den andre telefonen var tom for strøm den siste tiden. Dette er opplyst om i artikkelen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
2 minutter siden, bttb skrev:

De ringte kun nødnummer fordi telefonen ikke var låst opp med kode. Da kan man kun ringe nødnummer. Den andre telefonen var tom for strøm den siste tiden. Dette er opplyst om i artikkelen.

Et spill for galleriet gjort av gjerningsmannen. Selv ville de ha både tatt annerledes bilder, og ringt sine nærmeste, de sendte SMS til sine foreldre hele tiden og oppdaterte hva de gjorde og hvor de var. På turen sendte de ikke mer meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
2 minutter siden, Bix skrev:

Turguiden er absolutt et alternativ, men man har to elementer til i saken som man kanskje ikke har tenkt på:

1. Taxisjåføren som kjørte jentene, døde året etter. Druknet i grunt vann, påstått selvmord.

2. At ingen av de lokale kom med opplysninger, selv om dusøren var skyhøy etter deres målestokk. Og noen måtte ha vist noe.

Så i mine øyne kan dette ha sammenheng med noe større, og ordet frykt. Enten narkotikasmuglere, noen som driver med menneskehandel, eller som jeg tidligere har foreslått - en sekt. Men en enkel manns verk er det neppe, så det spørs om ikke turguiden i tilfelle har venner "litt høyere i systemet".

Jeg tror også at det var narkotika/mafia relatert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
2 minutter siden, Lin11 skrev:

Jeg tror også at det var narkotika/mafia relatert. 

Organhandel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bttb skrev:

De ringte kun nødnummer fordi telefonen ikke var låst opp med kode. Da kan man kun ringe nødnummer. Den andre telefonen var tom for strøm den siste tiden. Dette er opplyst om i artikkelen.

Ja. Og hvorfor ringer de nødnummeret mange ganger? Kom de ikke gjennom? Og hvorfor låser de ikke opp og ringer noen andre om de ikke kommer gjennom på nødnummeret? Kan det bety at det er noen andre som prøver å ringe, som feks har funnet dem hardt skadd eller døde? Eller at den ene med pin- koden er død og den andre av jentene forsøker å ringe?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Gaea said:

Etterforskerne i Panama, etterforskere i Nederland, mener å huske å ha lest at FBI ble involvert? I tillegg til alle menneskene på internett som har brukt mye tid på å spekulere og analysere saken så godt det lar seg gjøre. Likevel blir f.eks. bildet av Kris presentert som f.eks. "her er det spekulert i fastbundne hender, men det er ikke sikkert", eller "her er hun ikke lenger smilende og poserende, uvisst om det er tilfeldig" - ikke "her er Kris, og der er det en avkappet torso i hjørnet". Rart det ikke har blitt oppdaget tidligere enn på KG så mange år etter, da. 

Vel - nå snakker vi om selveste Kvinneguiden, da,

Og tro meg - selv Sherlock Holmes ville ha måttet gi opp her, og pent innse at han bare var en gammel, mannsjåvinistisk gris som forurenset omgivelsene med pipen sin.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, mammahjarte skrev:

Kan noen vise kor øyet er? ..... Fremheve, sirkle o.l. 

her er hvor jeg ser øyet

086FCFFE-4E13-4F93-B8B4-3550F8E9F4B5.jpeg

59F515A1-55FD-4C20-8F1E-289959900FC6.jpeg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bix skrev:

Vel - nå snakker vi om selveste Kvinneguiden, da,

Og tro meg - selv Sherlock Holmes ville ha måttet gi opp her, og pent innse at han bare var en gammel, mannsjåvinistisk gris som forurenset omgivelsene med pipen sin.

Ser for meg overskriftene om ett par dager når de finner hele forklaringen på kg. Kanskje burde politiet oftere konsultere kvinneguiden og løse sakene sine. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Nikitaspin skrev:

Ser for meg overskriftene om ett par dager når de finner hele forklaringen på kg. Kanskje burde politiet oftere konsultere kvinneguiden og løse sakene sine. 

Man vet aldri 😝 Det sies jo at Reddit-brukere har vært med på å løse noen saker så hvorfor ikke KG?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
28 minutter siden, 29_j skrev:

Syntes også turguidene virker lite interessert og mystiske. Kan ikke akkurat se et godt arbeid. Moren ser helt ødelagt ut, naturligvis. Hun fortjener svar. 

Kroppsspråk og væremåte til den gamle turguiden er helt merkelig. Og «ikke si noe om...» som han sa til han andre på videoen... For alt vi vet, har mafia betalt dem alle for å holde stilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Agnesjenta said:

her er hvor jeg ser øyet

086FCFFE-4E13-4F93-B8B4-3550F8E9F4B5.jpeg

59F515A1-55FD-4C20-8F1E-289959900FC6.jpeg

jeg ser ikke noe øye, bare hår

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...