Gjest Gaea Skrevet 30. juni 2020 #201 Del Skrevet 30. juni 2020 15 minutter siden, LittleBabyNothing skrev: De har nok sett på bildene. Vet ikke hvor mange dyktige etterforskere det er i en landsby i Panama Etterforskerne i Panama, etterforskere i Nederland, mener å huske å ha lest at FBI ble involvert? I tillegg til alle menneskene på internett som har brukt mye tid på å spekulere og analysere saken så godt det lar seg gjøre. Likevel blir f.eks. bildet av Kris presentert som f.eks. "her er det spekulert i fastbundne hender, men det er ikke sikkert", eller "her er hun ikke lenger smilende og poserende, uvisst om det er tilfeldig" - ikke "her er Kris, og der er det en avkappet torso i hjørnet". Rart det ikke har blitt oppdaget tidligere enn på KG så mange år etter, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 30. juni 2020 #202 Del Skrevet 30. juni 2020 Akkurat nå, 29_j skrev: Han er mistenkt hos mange. Kan finne frem videoen der moren leiter febrilsk etter datteren. Turguiden er med. Han som fant levninger også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 30. juni 2020 #203 Del Skrevet 30. juni 2020 1 minutt siden, miss summers skrev: Jo. Og disse bildene er ikke originale. De er lekket. Det mangler også noe som ikke usannsynlig er slettet av etterforskere. Ja. Akkurat det savnede bildet er veldig rart. Men alt det andre folk innbiller seg å se på bildene er jeg ikke helt med på, livlig fantasi i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonicaM Skrevet 30. juni 2020 #204 Del Skrevet 30. juni 2020 16 minutter siden, LittleBabyNothing skrev: De har nok sett på bildene og gjort det de kan Ja, etter at Panama-etterforskerne gjorde en amatørjobb som resulterte i at det nederlandske politiet hadde lite å gå etter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 30. juni 2020 #205 Del Skrevet 30. juni 2020 1 minutt siden, Gaea skrev: Ja. Akkurat det savnede bildet er veldig rart. Men alt det andre folk innbiller seg å se på bildene er jeg ikke helt med på, livlig fantasi i alle fall. Enig. Lest flere teorier om bildene fra andre nå, og levninger er nok ikke i bildene (mulig hårbildet dog). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 30. juni 2020 #206 Del Skrevet 30. juni 2020 9 minutter siden, miss summers skrev: Han som fant levninger også. Ingen varsellamper som blinker nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 30. juni 2020 #207 Del Skrevet 30. juni 2020 (endret) 20 minutter siden, miss summers said: Turguiden. Turguiden er absolutt et alternativ, men man har to elementer til i saken som man kanskje ikke har tenkt på: 1. Taxisjåføren som kjørte jentene, døde året etter. Druknet i grunt vann, påstått selvmord. 2. At ingen av de lokale kom med opplysninger, selv om dusøren var skyhøy etter deres målestokk. Og noen måtte ha vist noe. Så i mine øyne kan dette ha sammenheng med noe større, og ordet frykt. Enten narkotikasmuglere, noen som driver med menneskehandel, eller som jeg tidligere har foreslått - en sekt. Men en enkel manns verk er det neppe, så det spørs om ikke turguiden i tilfelle har venner "litt høyere i systemet". Måten jentenes ting ble funnet på kan også tyde på at den som la dem der, ikke nødvendigvis har sammenheng med forsvinningen; for meg virker det nesten som om man vil vise at vedkommende ikke ønsker jentene noe vondt. Endret 30. juni 2020 av Bix 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 30. juni 2020 #208 Del Skrevet 30. juni 2020 1 minutt siden, Lin11 skrev: Ingen varsellamper som blinker nå Han får dårlige ratings av kvinnelige turgåere. Han blir visst litt handsy og aggressiv ved avvisning. Hvorfor har de aldri avhørt han? Han var også på rommet til jentene dagen etter de dro på tur. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bttb Skrevet 30. juni 2020 #209 Del Skrevet 30. juni 2020 De ringte kun nødnummer fordi telefonen ikke var låst opp med kode. Da kan man kun ringe nødnummer. Den andre telefonen var tom for strøm den siste tiden. Dette er opplyst om i artikkelen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 30. juni 2020 #210 Del Skrevet 30. juni 2020 2 minutter siden, bttb skrev: De ringte kun nødnummer fordi telefonen ikke var låst opp med kode. Da kan man kun ringe nødnummer. Den andre telefonen var tom for strøm den siste tiden. Dette er opplyst om i artikkelen. Et spill for galleriet gjort av gjerningsmannen. Selv ville de ha både tatt annerledes bilder, og ringt sine nærmeste, de sendte SMS til sine foreldre hele tiden og oppdaterte hva de gjorde og hvor de var. På turen sendte de ikke mer meldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 30. juni 2020 #211 Del Skrevet 30. juni 2020 2 minutter siden, Bix skrev: Turguiden er absolutt et alternativ, men man har to elementer til i saken som man kanskje ikke har tenkt på: 1. Taxisjåføren som kjørte jentene, døde året etter. Druknet i grunt vann, påstått selvmord. 2. At ingen av de lokale kom med opplysninger, selv om dusøren var skyhøy etter deres målestokk. Og noen måtte ha vist noe. Så i mine øyne kan dette ha sammenheng med noe større, og ordet frykt. Enten narkotikasmuglere, noen som driver med menneskehandel, eller som jeg tidligere har foreslått - en sekt. Men en enkel manns verk er det neppe, så det spørs om ikke turguiden i tilfelle har venner "litt høyere i systemet". Jeg tror også at det var narkotika/mafia relatert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 30. juni 2020 #212 Del Skrevet 30. juni 2020 2 minutter siden, Lin11 skrev: Jeg tror også at det var narkotika/mafia relatert. Organhandel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Jones Skrevet 30. juni 2020 #213 Del Skrevet 30. juni 2020 4 minutter siden, bttb skrev: De ringte kun nødnummer fordi telefonen ikke var låst opp med kode. Da kan man kun ringe nødnummer. Den andre telefonen var tom for strøm den siste tiden. Dette er opplyst om i artikkelen. Ja. Og hvorfor ringer de nødnummeret mange ganger? Kom de ikke gjennom? Og hvorfor låser de ikke opp og ringer noen andre om de ikke kommer gjennom på nødnummeret? Kan det bety at det er noen andre som prøver å ringe, som feks har funnet dem hardt skadd eller døde? Eller at den ene med pin- koden er død og den andre av jentene forsøker å ringe? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 30. juni 2020 #214 Del Skrevet 30. juni 2020 23 minutter siden, Gaea said: Etterforskerne i Panama, etterforskere i Nederland, mener å huske å ha lest at FBI ble involvert? I tillegg til alle menneskene på internett som har brukt mye tid på å spekulere og analysere saken så godt det lar seg gjøre. Likevel blir f.eks. bildet av Kris presentert som f.eks. "her er det spekulert i fastbundne hender, men det er ikke sikkert", eller "her er hun ikke lenger smilende og poserende, uvisst om det er tilfeldig" - ikke "her er Kris, og der er det en avkappet torso i hjørnet". Rart det ikke har blitt oppdaget tidligere enn på KG så mange år etter, da. Vel - nå snakker vi om selveste Kvinneguiden, da, Og tro meg - selv Sherlock Holmes ville ha måttet gi opp her, og pent innse at han bare var en gammel, mannsjåvinistisk gris som forurenset omgivelsene med pipen sin. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnesjenta Skrevet 30. juni 2020 #215 Del Skrevet 30. juni 2020 59 minutter siden, mammahjarte skrev: Kan noen vise kor øyet er? ..... Fremheve, sirkle o.l. her er hvor jeg ser øyet 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikitaspin Skrevet 30. juni 2020 #216 Del Skrevet 30. juni 2020 1 minutt siden, Bix skrev: Vel - nå snakker vi om selveste Kvinneguiden, da, Og tro meg - selv Sherlock Holmes ville ha måttet gi opp her, og pent innse at han bare var en gammel, mannsjåvinistisk gris som forurenset omgivelsene med pipen sin. Ser for meg overskriftene om ett par dager når de finner hele forklaringen på kg. Kanskje burde politiet oftere konsultere kvinneguiden og løse sakene sine. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonicaM Skrevet 30. juni 2020 #217 Del Skrevet 30. juni 2020 3 minutter siden, Nikitaspin skrev: Ser for meg overskriftene om ett par dager når de finner hele forklaringen på kg. Kanskje burde politiet oftere konsultere kvinneguiden og løse sakene sine. Man vet aldri 😝 Det sies jo at Reddit-brukere har vært med på å løse noen saker så hvorfor ikke KG? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 30. juni 2020 #218 Del Skrevet 30. juni 2020 28 minutter siden, 29_j skrev: Syntes også turguidene virker lite interessert og mystiske. Kan ikke akkurat se et godt arbeid. Moren ser helt ødelagt ut, naturligvis. Hun fortjener svar. Kroppsspråk og væremåte til den gamle turguiden er helt merkelig. Og «ikke si noe om...» som han sa til han andre på videoen... For alt vi vet, har mafia betalt dem alle for å holde stilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 30. juni 2020 #219 Del Skrevet 30. juni 2020 22 minutter siden, Agnesjenta said: her er hvor jeg ser øyet jeg ser ikke noe øye, bare hår 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg EasterBunny Skrevet 30. juni 2020 Populært innlegg #220 Del Skrevet 30. juni 2020 (endret) Her var det mye spekulasjoner. Jeg har lest om saken både på TV2 sine sider samt et par engelske nettaviser som skrev om saken, og for meg så fremstår saken som en tragisk ulykke med tragisk utfall for jentene. Ut fra informasjonen, så ser de ut til at jentene som dessverre uklokt valgte å dra på tur på egenhånd uten lokal guide, har underveis på turen blitt utsatt for en fallulykke, falt sannsynligvis ned i en juv, som de ikke kom seg opp fra. Den foten som tilhørte den mørke jenta (Lisanne) hadde skader som var veldig typisk for et fall fra stor høyde. Trolig ble den rødhårede jenta (Kris) enten alvorlig skadet, eller døde i fallet, siden alle tegn tyder på at Lisanne overlevde og levde i flere dager etterpå. Mobilen som ble brukt til å ringe nødnummeret med var først fra bare Lisannes telefon, men på et tidspunkt gikk Lisannes telefon tom for strøm, da brukte hun Kris sin telefon, som hun ikke visste PIN-koden på. Spor viste at PIN-koden var tastet inn feil flere ganger og ble dermed låst, noe som tyder at det var Lisanne som brukte Kris sin telefon, men alle som har mobil vet at det er mulig å ringe nødnummeret fra låste telefoner, og den muligheten hadde Lisanne benyttet seg av. Men det var ingen dekning fra juven de befant seg nede i. At Lisanne hadde brukt kameraet om natten, kan ha vært for å signalisere med blits, et forsøk på å skaffe seg oppmerksomhet, det kan også ha vært en hensikt med å ta bilder, som å vise hvor de var, dokumentere ting. Vi kan bl.a se to pinner med rødt plast på, det tyder på at Lisanne hadde prøvd å skaffe oppmerksomhet med disse pinnene (og det var ingen dum ide, rødt er ganske synlig i naturen), vi kan også se på ett bilde at toalettpapiret var rullet "overalt", kan se ut som det er "SOS" i et forsøk på å påkalle oppmerksomhet fra f.eks helikopteret som hun/de hørte, man kan også se at det er dype kløfter (juv) på noen av bildene, og at det er et bilde av Kris sitt bakhode kan ha vært for å dokumentere, fortelle at Kris ikke overlevde ulykken osv. Man vet også at Lisannes sko med foten oppi ble undersøkt og det viste seg at foten hadde skader som var typiske for fall fra stor høyde, så enten skadet Lisanne ved fallet der Kris ble alvorlig skadet/ døde, eller så gjorde Lisanne et forsøk underveis på å klatre opp og mislyktes og falt ned igjen, denne gangen med store skader på foten. At restene fra Kris og Lisanne hadde forskjellige stadier av forråtnelser, skyldes nok en ganske enkel forklaring: Kris døde først. Lisanne døde sist. Bevisene tyder på at Lisanne levde i 11 dager etter ulykken, ettersom siste forsøk på å nå nødsentralen var datert til 11. april. Etter det så døde nok Lisanne. Derav ulike stadier i forråtnelsesprosessen. At beinrestene ble funnet med lange avstander fra hverandre har også en enkel forklaring: det var høye vannstader noen dager senere, så de har flytt oppover og blitt dratt "overalt". Hodeskallene ble nok dratt ut i "det store havet". Ganske logisk, det. Dette er bare en tragisk ulykke med grusom utfall, spesielt for Lisanne sin del, som måtte ha det forferdelig de dagene hun levde. Trist historie med veldig trist slutt for det jeg kan se er to blide og trivelige nederlandske jenter som så frem til en spennende opplevelse. Unødvendig å spekulere i noe som fremstår helt klart som et tragisk ulykke med tragisk utfall. Endret 30. juni 2020 av EasterBunny 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå