Gå til innhold

Uønsket oppmerksomhet fra faren til kompisen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så hva er det dere mener ts skal gjøre egentlig? Hva er den harde måten? At han voldtar ts fordi han har møtt blikket hans? Nøyaktig hva er det dere tror skal skje? Det skjer jo selvfølgelig at menn voldtar, men i motsetning til hva som presenteres i denne tråden er de aller fleste mannfolk faktisk ikke voldtektsmenn. Ikke de som prøver litt for hardt heller. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kom på døra til TS og kjeftet på han. Åpenbart veldig forbannet over at TS har tillatt seg å si at han ikke ønsker den slebrige oppmerksomheten han har fått fra han. Er du mann selv kanskje? Vi kjenner igjen typen. 

Anonymkode: 0d46a...348

Han er vel livredd for at dette skal komme ut da? Det er ikke så vanskelig å skjønne at han er desperat og oppspilt. Han har jo ikke bare hatt en utro oppførsel, men han har hatt det med en gutt/mann, som attpåtil er sønnens barndomsvenn. Det er en hemmelighet som han sannsynligvis vil at skal forbli nettopp det. 

Et annet perspektiv på klemmen ts: han har dårlig samvittighet, er glad i deg og ville si unnskyld. Han har skjønt at han har gått for langt og ønsker å gjøre deg trygg på han igjen. 

Anonymkode: 601ec...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er det dere mener ts skal gjøre egentlig? Hva er den harde måten? At han voldtar ts fordi han har møtt blikket hans? Nøyaktig hva er det dere tror skal skje? Det skjer jo selvfølgelig at menn voldtar, men i motsetning til hva som presenteres i denne tråden er de aller fleste mannfolk faktisk ikke voldtektsmenn. Ikke de som prøver litt for hardt heller. 

Han er vel livredd for at dette skal komme ut da? Det er ikke så vanskelig å skjønne at han er desperat og oppspilt. Han har jo ikke bare hatt en utro oppførsel, men han har hatt det med en gutt/mann, som attpåtil er sønnens barndomsvenn. Det er en hemmelighet som han sannsynligvis vil at skal forbli nettopp det. 

Et annet perspektiv på klemmen ts: han har dårlig samvittighet, er glad i deg og ville si unnskyld. Han har skjønt at han har gått for langt og ønsker å gjøre deg trygg på han igjen. 

Anonymkode: 601ec...302

Han har ikke hatt en utro oppførsel, han har hatt en trakasserende oppførsel. 

Så det er logisk og sympatisk å bruke en lang tvangsklem hvor han holder ts fast og skremmer ham som metode for si unnskyld for å ha tatt på ts mot hans vilje og for å gjøre ham trygg igjen?  

Ser du virkelig ikke selv hva du egentlig skriver her?

 

 

Som flere her har skrevet, ts - ikke forvent at menn vil forstå eller på noe tidspunkt prøve å hjelpe deg hvis du trenger det...

Anonymkode: ba820...87a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er det dere mener ts skal gjøre egentlig? Hva er den harde måten? At han voldtar ts fordi han har møtt blikket hans? Nøyaktig hva er det dere tror skal skje? Det skjer jo selvfølgelig at menn voldtar, men i motsetning til hva som presenteres i denne tråden er de aller fleste mannfolk faktisk ikke voldtektsmenn. Ikke de som prøver litt for hardt heller. 

Han er vel livredd for at dette skal komme ut da? Det er ikke så vanskelig å skjønne at han er desperat og oppspilt. Han har jo ikke bare hatt en utro oppførsel, men han har hatt det med en gutt/mann, som attpåtil er sønnens barndomsvenn. Det er en hemmelighet som han sannsynligvis vil at skal forbli nettopp det. 

Et annet perspektiv på klemmen ts: han har dårlig samvittighet, er glad i deg og ville si unnskyld. Han har skjønt at han har gått for langt og ønsker å gjøre deg trygg på han igjen. 

Anonymkode: 601ec...302

Om denne drittsekken vil gjøre ts trygg på seg igjen så vil han holde avstand og være ydmyk. Ingen av delene skjedde, så jeg tror nok ikke det var omsorg for ts som lå bak klemmen nei. 

Anonymkode: 3c501...40a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke hatt en utro oppførsel, han har hatt en trakasserende oppførsel. 

Så det er logisk og sympatisk å bruke en lang tvangsklem hvor han holder ts fast og skremmer ham som metode for si unnskyld for å ha tatt på ts mot hans vilje og for å gjøre ham trygg igjen?  

Ser du virkelig ikke selv hva du egentlig skriver her?

 

 

Som flere her har skrevet, ts - ikke forvent at menn vil forstå eller på noe tidspunkt prøve å hjelpe deg hvis du trenger det...

Anonymkode: ba820...87a

Kona hans vil nok først og fremst se på det som utro oppførsel vil jeg tro.

Jeg mener at selv om ts opplevde klemmen slik er det ikke sikkert den var ment sånn, og jeg sier det som en motvekt til alt hysteriet som umulig kan gjøre han godt. Det er faktisk ikke sikkert at du og de med samme oppfatning som deg har rett. Det er heller ikke sikkert at jeg har rett, men det var på høy tid at noen kom med et annet perspektiv synes jeg. Den informasjonen vi har er at fyren ga ts en klem. Han har ikke tatt på han på noen måte som skal indikere at det var ondskapsfulle hensikter ved den. Så kan dere se at det faktisk er like mulig at jeg har rett? 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om denne drittsekken vil gjøre ts trygg på seg igjen så vil han holde avstand og være ydmyk. Ingen av delene skjedde, så jeg tror nok ikke det var omsorg for ts som lå bak klemmen nei. 

Anonymkode: 3c501...40a

Igjen... Kan det ubehagelige besøket skyldes at fyren er desperat etter å ordne opp slik at ts ikke forteller noe videre? Det er ikke sikkert klemmen var ut av omsorg, men som et tegn på at han ikke ønsker å gjøre ham vondt. Kan det hende at det er en forklaring på det? 

Anonymkode: 601ec...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kona hans vil nok først og fremst se på det som utro oppførsel vil jeg tro.

Jeg mener at selv om ts opplevde klemmen slik er det ikke sikkert den var ment sånn, og jeg sier det som en motvekt til alt hysteriet som umulig kan gjøre han godt. Det er faktisk ikke sikkert at du og de med samme oppfatning som deg har rett. Det er heller ikke sikkert at jeg har rett, men det var på høy tid at noen kom med et annet perspektiv synes jeg. Den informasjonen vi har er at fyren ga ts en klem. Han har ikke tatt på han på noen måte som skal indikere at det var ondskapsfulle hensikter ved den. Så kan dere se at det faktisk er like mulig at jeg har rett? 

Igjen... Kan det ubehagelige besøket skyldes at fyren er desperat etter å ordne opp slik at ts ikke forteller noe videre? Det er ikke sikkert klemmen var ut av omsorg, men som et tegn på at han ikke ønsker å gjøre ham vondt. Kan det hende at det er en forklaring på det? 

Anonymkode: 601ec...302

Jeg håper du har rett, men jeg synes det ville vært uansvarlig å ikke anbefale ts å være på vakt. Denne mannen har jo ikke tatt kontakt for å ordne opp og for å få ts til å holde kjeft, han har holdt fokuset på å gi ts skylda for noe han aldri har vært med på og aldri har bedt om eller ønsket. Faktisk har denne mannen tråkket over den ene grensa etter den andre hele veien, først ved å prøve seg, så ved å fortsette å trakassere ts, deretter ved å prøve å gi ham skylda for noe han ikke har gjort, så ved å ta kontakt og oppsøke ham når han tydelig har gitt signaler om at han ikke vil snakke med ham, så ved å skremme fram en unnskyldning (fortsatt for noe ts aldri har gjort) og så ved å tvinge gjennom en klem fra noen som er redd ham. Det spiller i og for seg ingen rolle om denne mannen har tråkket over alle disse grensene fordi han er dum og komplett taktløs, kåt og desperat eller ond og manipulerende. Poenget er at han enten ikke er i stand til å forstå ts sine grenser, ikke i stand til å styre seg nok til å respektere dem eller at  han nyter å bryte dem. Det finnes uansett få grunner til å anta at mannen vil respektere ts sine grenser videre framover heller. 

Personlig mener jeg at din siste tolkning her, hvor klemmen er et tegn på at han ikke ønsker å gjøre ts noe vondt... Altså, som kvinne har jeg møtt flere menn som har denne framgangsmåten: de tafser oppunder skjørtet på deg mens de forteller deg at de aldri ville funnet på å ta på deg på et sted du ikke ville (kjempeberoligende...) eller følger ti skritt etter deg hjem på kvelden, også når du tar omveier eller svinger brått eller løper for å bli kvitt ham mens han forteller deg at du ikke skal være redd for han ville aldri gjort noe for å skremme deg (enda mer beroligende...). Eller den mer eller mindre alle jenter opplever før de er ferdig på barneskolen: det eldre familiemedlemmet som alltid stirrer for mye og som plutselig kommenterer at du er blitt stor jente og ber om en klem i samme setning, og når du sjenert og kvalm prøver å vri seg unna, påpeker han at du ikke trenger å være redd for ham for han er ikke interessert i så unge jenter. Før han tvinger gjennom en altfor lang klem hvor han puster deg tungt og ekkelt og fullt av spytt inn i øret og stikker tommelen ned i bukselinninga på deg. Og når du til slutt får vridd deg løs, får du en rask dask på rumpa før du rekker å komme unna og etterpå er det blunking og sleske smil fra andre sida av rommet resten av kvelden. 

Poenget mitt er at grenseløse menn sjeldent endrer seg over natta, og ts har alt å tape på å blindt tro at hans nei automatisk kommer til å bli respektert neste gang heller. 

Anonymkode: ba820...87a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2020 den 13.48, AnonymBruker skrev:

Fyren er jo gammel nok til å være faren hans! Barf!

Anonymkode: 90a2a...b5f

Gratulere til deg og 34 andre med å være fordomsfull. Vet du hvor mange som liker yngre/eldre partnere egentlig? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kinksten skrev:

Gratulere til deg og 34 andre med å være fordomsfull. Vet du hvor mange som liker yngre/eldre partnere egentlig? 

Spiller det noen som helst rolle hva andre liker så lenge ts ikke er interessert i denne mannen? Seksuell trakassering blir dessuten definitivt ikke hyggeligere ved at den utføres av noen som har vært med på å oppdra en. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2020 den 10.27, AnonymBruker skrev:

Lykke til, håper det vil gå bra! 😊 Om faren skulle være der, bare vær kort og høflig.

Anonymkode: e502c...be4

Det gikk bra 😊 Han var der når jeg kom, og var dritsur. Jeg skulle sette noe øl i kjøleskapet og satte det i feil hylle, så han rev flaska ut av hendene mine og liksom puffet meg irritert og begynte å sette dem i hylla under. Jeg brydde meg ikke så veldig mye om det, orket ikke si noe på det. Foreldrene dro ganske fort etter det, og jeg så ikke noe mer til han. Jeg ble ikke med på nach der for å si det sånn. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk bra 😊 Han var der når jeg kom, og var dritsur. Jeg skulle sette noe øl i kjøleskapet og satte det i feil hylle, så han rev flaska ut av hendene mine og liksom puffet meg irritert og begynte å sette dem i hylla under. Jeg brydde meg ikke så veldig mye om det, orket ikke si noe på det. Foreldrene dro ganske fort etter det, og jeg så ikke noe mer til han. Jeg ble ikke med på nach der for å si det sånn. 

Anonymkode: 3ed62...840

For en ufordragelig fyr...Oppfører seg som et lite barn som ikke fikk viljen sin. Det er ikke din feil, TS! Det er hans feil alt sammen. Bare gå med hodet høyt hevet, og prøv å ignorer han. Jeg kjenner at jeg blir så frustrert og sint på din vegne! 

Anonymkode: e502c...be4

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke se på faren engang. Ikke få øyekontakt med han. Øyekontakt kan være nok til at han blir oppmuntret til å fortsette trakasseringa. "Men du kom jo hit, til meg. Vi delte et øyeblikk, vi så på hverandre." 

Synes du, Ts, tar for lett på den klemmen. For meg, så var den klemmen det aller verste som kunne skjedd. Om du hadde nekta den klemmen, hva ville han sagt? "nei ikke tull da, vi har jo kjent hverandre lenge, vi skal jo selvsagt klemme. Hvorfor lager du drama?". Han virker som en person som skal få andre til å føle seg dumme og mindreverdige. Tenker da at du må være forsiktig i kveld. Ikke se på han engang. Enten hører han ikke på hva du sier, eller så tror han godt og fast på at enhver kontakt er oppmuntring fra din side. Her må du bare nekte å gi han noe som helst oppmerksomhet. 

Du har lov til å si kraftig nei til enhver kroppslig kontakt samma hvem det kommer fra, og uten at du må forklare deg. Neste gang han vil klemme deg, si nei. 

Lykke til i kveld. Håper alt går bra. Gi gjerne en oppdatering. Vi er mange nå som bryr oss om hvordan du har det og hvordan ting vil bli fremover. 

Anonymkode: a8aa7...5c1

Takk! Det er veldig hyggelig, det setter jeg stor pris på! 

Ja, det var jo nesten akkurat det han sa når jeg avbrøt klemmen. Han ble liksom sjokkert og sa at jeg var så dramatisk, at han skjønte ingenting av meg osv. Jeg synes også han prøver å få meg til å føle meg dum. Det har han aldri gjort tidligere, i hvert fall ikke i en sur, nedlatende tone som nå. Som da han og kona skulle dra og de sto i gangen, så roper han "hvem sin "vinterjakke" er dette?". Det var en tynn dunjakke som er en sommerjakke. Jeg orket ikke å svare og latet som jeg ikke hadde hørt det (det var min jakke og det visste han veldig godt), så kompisen min svarte at den var min, liksom litt spørrene. Og da sa han noe sånt som "Fridtjof Nansen på byen". Det er ikke det at jeg tar meg nær av noe så teit, men det er mer hvorfor han sier sånt. Jeg føler at han prøver å straffe meg for at jeg har vært frekk liksom. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Kvinner flest har opplevd lignende situasjoner selv, og kjenner igjen tegn som kan, for menn, virke uskyldig. Gjennom hele tråden har mange kvinner reagert kraftig på oppførselen til faren og føler at dette ikke er over. Ts, jeg synes du skal ha det litt i bakhodet. Som mann er du ny til dette. Som homofil som nettopp har kommet ut, så er det en god sjanse for at du vil oppleve lignende senere i livet også. Kvinnelig intuisjon er en greie: biologisk sett er kvinner bedre på kroppsspråk og på å forstå når fare er på ferde nettopp fordi vi ER det 'svakere' kjønnet, og det er da viktig for vår overlevelse at vi er bedre på å lese situasjoner. Du vil kanskje ikke legge merke til signaler og oppførsel som hos kvinner, vil resultere i et stort, rødt faresignal. Jeg er ikke overbevist om at han kommer til å overfalle deg, men jeg er absolutt ikke overbevist om at han er ferdig med deg. Jeg mistenker at han kommer til å fortsette å gå etter deg, og at om du så mye som får øyekontakt med han, så vil han se det som en oppmuntring for å fortsette. At du vet at du ikke vil og er i stand til å si ifra vil ikke bety noe som helst om HAN tror at dere har en secret connection. Nå deler jo dere også en hemmelighet, som gjør at han sikkert føler at dere er bundet sammen på noe vis. I en slik situasjon vil de fleste kvinner legge stoltheten på hylla og unngå, unngå, unngå. 

Ta vare på deg selv Ts

Anonymkode: a8aa7...5c1

Jeg tar virkelig det dere skriver på alvor, og jeg skal ikke undervurdere han. Jeg tror absolutt ikke han har det i seg å overfalle meg, men jeg tror også at det er en stor sjanse for at han hadde gjort lignende ting igjen dersom han fikk sjansen. Jeg tror hvertfall at han har lyst til å snakke mer med meg om det som har skjedd. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er det dere mener ts skal gjøre egentlig? Hva er den harde måten? At han voldtar ts fordi han har møtt blikket hans? Nøyaktig hva er det dere tror skal skje? Det skjer jo selvfølgelig at menn voldtar, men i motsetning til hva som presenteres i denne tråden er de aller fleste mannfolk faktisk ikke voldtektsmenn. Ikke de som prøver litt for hardt heller. 

Han er vel livredd for at dette skal komme ut da? Det er ikke så vanskelig å skjønne at han er desperat og oppspilt. Han har jo ikke bare hatt en utro oppførsel, men han har hatt det med en gutt/mann, som attpåtil er sønnens barndomsvenn. Det er en hemmelighet som han sannsynligvis vil at skal forbli nettopp det. 

Et annet perspektiv på klemmen ts: han har dårlig samvittighet, er glad i deg og ville si unnskyld. Han har skjønt at han har gått for langt og ønsker å gjøre deg trygg på han igjen. 

Anonymkode: 601ec...302

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kona hans vil nok først og fremst se på det som utro oppførsel vil jeg tro.

Jeg mener at selv om ts opplevde klemmen slik er det ikke sikkert den var ment sånn, og jeg sier det som en motvekt til alt hysteriet som umulig kan gjøre han godt. Det er faktisk ikke sikkert at du og de med samme oppfatning som deg har rett. Det er heller ikke sikkert at jeg har rett, men det var på høy tid at noen kom med et annet perspektiv synes jeg. Den informasjonen vi har er at fyren ga ts en klem. Han har ikke tatt på han på noen måte som skal indikere at det var ondskapsfulle hensikter ved den. Så kan dere se at det faktisk er like mulig at jeg har rett? 

Igjen... Kan det ubehagelige besøket skyldes at fyren er desperat etter å ordne opp slik at ts ikke forteller noe videre? Det er ikke sikkert klemmen var ut av omsorg, men som et tegn på at han ikke ønsker å gjøre ham vondt. Kan det hende at det er en forklaring på det? 

Anonymkode: 601ec...302

Jeg vet ikke hva intensjonene hans er, men jeg følte virkelig ikke at den klemmen var for å si unnskyld akkurat. Det var en veldig trykkende klem, hvor han presset nesa si inntil øret mitt og holdt meg "fast" i nakken. Han var ikke opptatt av om jeg skulle fortelle eller ikke, han var opptatt av at jeg ikke hadde svart han på telefon og han var opptatt av å fortelle meg at det var min skyld fordi jeg hadde gitt han feil signaler, og at det var urettferdig at jeg avviste han på den måten. Han var også opptatt av av å fortelle meg at det ikke var noe galt i noe av det. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en ufyselig fyr! Nå 'straffer' han deg fordi du ikke er interessert og ikke vil bli seksuelt trakassert. Han er virkelig ikke god i hodet. At han skal være sint på deg er jo helt latterlig. Han har INGEN grunn til å være sint på deg. Forstår at det kan være vondt for deg, men du må ikke for et eneste sekund tenke at det er din skyld at han er sur, eller at du må gjøre/si noe for å fikse det så han ikke er sint lenger.

Det han skulle gjort i går kveld er jo å ikke gitt deg noe som helst oppmerksomhet. Istedenfor fant han hele 2 grunner til å ha en slags interaksjon med deg: først med ølen, også med jakka. Han har ikke gitt slipp enda, og det er synd. Fortsett å unngå han som best du kan. 

Anonymkode: a8aa7...5c1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har møtt utallige sånne menn i mitt liv og de er dessverre farlige, fordi de overhodet ikke respekterer andres grenser. Han mener at han har rett til å bestemme hvor grensen går, og når du ikke vil, prøver han å få deg til å tro at du vil det likevel og at det er du som har lagt opp til det.

Sånne folk er overgripere, og det han har gjort mot deg er faktisk helt på grensen til overgrep. Han holder deg fysisk fast bak i nakken, mens han klemmer deg (bakhodet er et erotisk punkt for mange og grepet hans signaliserer seksuell dominans over deg), han sier at du har lagt opp til ting, han klår på deg, sier hvilke seksuelle handlinger han ønsker å gjøre med deg etc. 

Og nå straffer han deg ved å være hånlig og ufyselig mot deg. Her lyser alle faresignaler. Denne mannen er abusive på alle måter. Du må for all del unngå å drikke alkohol sammen med ham.  Enig med de andre her som advarer. Dette er noe de aller fleste kvinner opplever mange ganger opp gjennom livet. Så pass deg for all del og ikke vær alene med ham.

Du er en sterk, reflektert og modig ung mann. Heia deg ❤️

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste innleggene dine, TS, får meg til å grøsse. Han fyren virker ikke helt god...Jeg fikk en svært dårlig magefølelse akkurat nå. 

Ikke vær alene med han når du er der borte. Prøv å kom på en unnskyldning dersom han spør etter deg. Kanskje du kan snakke med det til de andre kompisene dine, sånn at de kan hjelpe deg? Lås døren hjemme hos deg, og ikke lås opp dersom han ringer på. Har du en mulighet til å se hvem det er som ringer? Et vindu eller et lite hull i døra du kan kikke igjennom?

Jeg håper du får snakket med noen om dette, enten det er foreldrene dine eller andre kompiser.

Gir deg en god klem!😊 Det er mange som heier på deg! Du er sterk, ikke glem det! ❤️

Anonymkode: e502c...be4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som de andre her: gårsdagens oppførsel var ikke et godt tegn. Han var sint, han var hevngjerrig, han var fysisk og han kjørte på og fikk inn alle "slag" det var mulig å få inn med kona og de andre rundt. Han er definitivt ikke ferdig med deg hverken emosjonelt eller i form av at han har tenkt å la deg være i fred. Det er på tide at du forteller noen om dette nå, så du vet du har noen å ringe som vet hva saken dreier seg om hvis noe skjer videre. 

Anonymkode: ba820...87a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men altså, helvete, jeg skjønner ikke hva han vil oppnå med alt dette. For meg gir det bare ikke mening. Jeg har sagt at jeg ikke vil ha noe som helst å gjøre med han på den måten. Tror han liksom at han skal mobbe meg til å endre mening? Eller så er det jo bare ren "straff" for at jeg har såret stoltheten hans eller noe. Det er utrolig slitsomt å gå å tenke hele tiden og ikke vite hva det er som foregår. På en måte har jeg lyst til å bare ringe han å prøve å finne ut hvordan han kan bli ferdig med dette her, men jeg er jo redd for at det virker mot den hensikten jeg ønsker. Han bruker bare store ord og usikkerheten min mot meg. En del av meg har lyst til å dra og kjefte på han foran kona. 

Dere aner ikke hvor lyst jeg har til å fortelle noen. Jeg var så nære å fortelle moren min på fredag, men jeg tør ikke. Faren min kjenner han jo selvfølgelig godt. Jeg vil ikke si at de er venner, men de jakter sammen hver høst, og de sitter i lag på fotballkamper liksom. Jeg har heller aldri fortalt faren min at jeg er homofil. Jeg har ikke kommet ut til andre enn de nærmeste vennene mine og moren min, og jeg vet ikke en gang om faren min vet det, jeg tror isåfall et er noe han ikke vil ta stilling til. Jeg har ikke lyst til å finne ut hvordan han reagerer på å få vite noe sånt. Uten at jeg klandrer kompisen min på noen måte, så er det ikke jeg som har fortalt foreldrene hans at jeg er homofil. Jeg tør ikke å fortelle vennene mine om situasjonen heller, fordi jeg ikke vet hvordan de vil reagere på det. Jeg skjønner ikke noe av denne situasjonen, og jeg trenger tid til å tenke. Jeg må ha kontroll på det selv. Jeg vurderer likevel å fortelle det til ei venninne som ikke kjenner hverken han eller kompisen, som liksom står litt utenfor. Jeg må bare bli litt klar for det først. Jeg ønsker virkelig ikke at dette skal bli noen sak, jeg vil så klart bare bli ferdig med det. Jeg orker virkelig ikke å være han homsefyren som faren til --- tafsa på. Jeg vet heller ikke om kompisene mine som heterofile gutter er i stand til å skjønne greia. Det er så sykt nedverdigende, selv om jeg ikke tror at noen av dem hadde vendt meg ryggen eller noe. Jeg skulle bare ha slått han ned første gang han prøvde seg, istedet sto jeg der som en idiot og jeg hater meg selv så jævlig for det. 

Neste helg skal de ha sommerfest som de har hvert år, og kompisen min har invitert meg som han alltid gjør. Jeg kommer ikke til å dra. Jeg orker ikke å gå en uke å grue meg til det, og så sitte der og passe på, og hele tiden måtte planlegge og tenke slik at jeg ikke havner i en situasjon hvor han kan fortsette med hva enn det er han prøver å oppnå. Når jeg kan sette øl i feil i en tom hylle så kan jeg jo gjøre hva som helst for å trigge han. Jeg er så sliten av det, jeg kjenner at jeg bare vil ringe han å kjefte på han. Vise han hvor skapet står. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men altså, helvete, jeg skjønner ikke hva han vil oppnå med alt dette. For meg gir det bare ikke mening. Jeg har sagt at jeg ikke vil ha noe som helst å gjøre med han på den måten. Tror han liksom at han skal mobbe meg til å endre mening? Eller så er det jo bare ren "straff" for at jeg har såret stoltheten hans eller noe. Det er utrolig slitsomt å gå å tenke hele tiden og ikke vite hva det er som foregår. På en måte har jeg lyst til å bare ringe han å prøve å finne ut hvordan han kan bli ferdig med dette her, men jeg er jo redd for at det virker mot den hensikten jeg ønsker. Han bruker bare store ord og usikkerheten min mot meg. En del av meg har lyst til å dra og kjefte på han foran kona. 

Dere aner ikke hvor lyst jeg har til å fortelle noen. Jeg var så nære å fortelle moren min på fredag, men jeg tør ikke. Faren min kjenner han jo selvfølgelig godt. Jeg vil ikke si at de er venner, men de jakter sammen hver høst, og de sitter i lag på fotballkamper liksom. Jeg har heller aldri fortalt faren min at jeg er homofil. Jeg har ikke kommet ut til andre enn de nærmeste vennene mine og moren min, og jeg vet ikke en gang om faren min vet det, jeg tror isåfall et er noe han ikke vil ta stilling til. Jeg har ikke lyst til å finne ut hvordan han reagerer på å få vite noe sånt. Uten at jeg klandrer kompisen min på noen måte, så er det ikke jeg som har fortalt foreldrene hans at jeg er homofil. Jeg tør ikke å fortelle vennene mine om situasjonen heller, fordi jeg ikke vet hvordan de vil reagere på det. Jeg skjønner ikke noe av denne situasjonen, og jeg trenger tid til å tenke. Jeg må ha kontroll på det selv. Jeg vurderer likevel å fortelle det til ei venninne som ikke kjenner hverken han eller kompisen, som liksom står litt utenfor. Jeg må bare bli litt klar for det først. Jeg ønsker virkelig ikke at dette skal bli noen sak, jeg vil så klart bare bli ferdig med det. Jeg orker virkelig ikke å være han homsefyren som faren til --- tafsa på. Jeg vet heller ikke om kompisene mine som heterofile gutter er i stand til å skjønne greia. Det er så sykt nedverdigende, selv om jeg ikke tror at noen av dem hadde vendt meg ryggen eller noe. Jeg skulle bare ha slått han ned første gang han prøvde seg, istedet sto jeg der som en idiot og jeg hater meg selv så jævlig for det. 

Neste helg skal de ha sommerfest som de har hvert år, og kompisen min har invitert meg som han alltid gjør. Jeg kommer ikke til å dra. Jeg orker ikke å gå en uke å grue meg til det, og så sitte der og passe på, og hele tiden måtte planlegge og tenke slik at jeg ikke havner i en situasjon hvor han kan fortsette med hva enn det er han prøver å oppnå. Når jeg kan sette øl i feil i en tom hylle så kan jeg jo gjøre hva som helst for å trigge han. Jeg er så sliten av det, jeg kjenner at jeg bare vil ringe han å kjefte på han. Vise han hvor skapet står. 

Anonymkode: 3ed62...840

Føler med deg. Det er ikke en god situasjon. Husk at du ikke har noe som helst skyld i denne situasjonen. Dette går på hans regning, ikke din.

Tror det er lurt å unngå sommerfesten. Vet det er kjipt å måtte holde deg litt unna kameraten, men med mindre du er villig til å fortelle han hva som har foregått, så er nok det den beste avgjørelsen. Du kan dog be han med på ting andre steder enn hjemme til han, så han ikke føler at du ghoster han. 

Synes også det er en god ide å fortelle det til venninnen du nevnte. Du bærer på så mye nå, og det kan hjelpe å ha noen å dele det med.

Hva han vil oppnå? Det er vanskelig å si. Det han oppnår er jo å få deg til å føle deg fryktelig ukomfortabel, og gjøre forholdet mellom deg og kameraten vanskelig. Hva ønsker han å oppnå? Noen folk blir bitre og sinte når de ikke får det som de vil. Han kan føle at du skylder ham noe, at du har avvist han og at han ikke godtar det.

Anonymkode: a8aa7...5c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, ja, jeg synes du bør fortelle hun utenforstående venninnen din om det. Du trenger støtte i denne situasjonen, og ikke bare fra internett. 

Når det gjelder reaksjonen din, så er det en av de vanligste måtene å reagere på grenseoverskridende oppførsel. Faren til vennen din vet utmerket godt at han tar seg til rette og at du ikke har lagt opp til det, selvom han sier det motsatte. Du har ingen som helst skyld i dette, det har ingenting med saken å gjøre at du ikke klarte å reagere. 

Alle gode og oppegående mennesker med respekt for andre vet at de ikke bare skal begynne å klå på andre, eller snakke sexprat med dem ut av det blå. Dette vet også denne mannen teoretisk sett, men han driter i det, fordi han ønsker å tilfredsstille egne behov og da teller det mer enn respekten for dine grenser. 

Din reaksjon er typisk, mange blir helt lammet av sjokk når folk oppfører seg så grenseoverskridende og respektløst. De færreste mennesker er forberedt på en sånn situasjon. I tillegg er du fremdeles delvis i skapet, mannen er faren til vennen din, han er gift og alt blir potensielt krise hvis du "lager en scene". Dette vet faren og han utnytter situasjonen som et rovdyr. Motbydelig!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

? Eller så er det jo bare ren "straff" for at jeg har såret stoltheten hans eller noe.

Ja, jeg vil heller tro dette er årsaken. Han er vonbroten, og takler det på en barnslig måte. Flere her inne på KG overdramatiserer noe helt veldig på hva de tror denne fyren kommer til å gjøre mot deg syntes jeg - snakk om å male fanden på veggen i svære malerstrøk. 

Du har allerede sagt hvor skapet -eh- står hos denne mannen, han vet det nå og prøver å hevde seg litt, fornærmet som han tydeligvis er. Javel, la han nå bare være det da. Drit i sommerfesten, heng med kompisen din når dere ikke er hjemme hos han og la ting roe seg ned - la det gå tid så denne fyren også ser at du har ikke tenkt å gå videre med dette til resten av familien hans så slapper han nok av etterhvert og dette ebber ut.

Syntes det er god ide av deg å lufte det ut for en tredjepart som ikke kjenner kompisen din og foreldrene hans. Rett og slett bare for å ha noen du kan lufte ut tanker og frustrasjoner hos ang dette - det hjelper så utrolig mye. Ellers - la det roe seg, unngå å møte han og ikke tenk mer på det så godt det lar seg gjøre.

Anonymkode: 744c6...817

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...