Gå til innhold

Uønsket oppmerksomhet fra faren til kompisen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, miss summers skrev:

Mange har dessverre oppfatningen av at homofile er lette på tråden og at de er fritt vilt. Vær sterk nå, og ikke la han prøve seg på slike hersketeknikker igjen. Blir så forbanna av å lese hvordan han oppfører seg 😤

Ja, jeg har lagt merke til det, spesielt når man nettopp har kommet ut tror jeg... men de fleste tar et nei for et nei likevel. Jeg føler meg absolutt ikke klar for noe sånt enda. 

Jeg skal ikke det :) 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det kommer til at du må snakke med kompisen din, så kanskje du skal vise han denne tråden.

Anonymkode: 1b9bf...65f

Akkurat nå er jeg så lei og frustrert over det hele at jeg vurderer å bare si det til han, og vise han tråden. Jeg orker ikke at han skal ha noe makt over meg eller ha noe å presse meg med. Og jeg er ikke redd han på noen måte, men jeg er samtidig engstelig for at han skal komme hit igjen, og jeg kvepper hver gang telefonen gir lyd fra seg. Jeg skulle egentlig møte kompisen min i dag, men måtte avlyse fordi jeg ikke orket. Jeg har vært inne i to dager nå, og ingenting av dette er likt meg. Jeg er bare sliten og lei av dette, og vil ha det ut av verden. Det er jo egentlig en jævlig egoistisk tankegang, for det kommer jo til å bli et helvete for kompisen min, og kan jo potensielt ødelegge familien hans. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har latt deg være i fred etter at han var hos deg, synes jeg du skal la det ligge. Altså hvis han har skjønt at du ikke er interessert og at han skal holde seg vekk. Du risikerer at vennen din vender seg mot deg, ut av lojalitet mot faren (som det er vanskelig å vende seg mot), og at du får det vanskelig. Tror du ikke den følelsen av å skvette når det ringer snart går over? Hvis han altså lar deg være helt i fred fremover? 

Jeg tror ikke du får det ut av verden ved å gjøre mere. Altså med mindre han fortsetter - så er du jo nødt til å reagere. Men som det er nå, og hvis han har skjønt at han skal holde seg vekk, så tenker jeg at det snart vil roe seg for deg, og at du og vennen din bare kan fortsette venneskapet som før.

Jeg heier på deg! 

Anonymkode: 1af73...059

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han har latt deg være i fred etter at han var hos deg, synes jeg du skal la det ligge. Altså hvis han har skjønt at du ikke er interessert og at han skal holde seg vekk. Du risikerer at vennen din vender seg mot deg, ut av lojalitet mot faren (som det er vanskelig å vende seg mot), og at du får det vanskelig. Tror du ikke den følelsen av å skvette når det ringer snart går over? Hvis han altså lar deg være helt i fred fremover? 

Jeg tror ikke du får det ut av verden ved å gjøre mere. Altså med mindre han fortsetter - så er du jo nødt til å reagere. Men som det er nå, og hvis han har skjønt at han skal holde seg vekk, så tenker jeg at det snart vil roe seg for deg, og at du og vennen din bare kan fortsette venneskapet som før.

Jeg heier på deg! 

Anonymkode: 1af73...059

Ja, det er nok lurt å ha litt is i magen. Det er jo sant at det ikke er verdt å si ifra dersom det uansett vil roe seg ned nå, noe jeg virkelig tror det vil. 

Han gjorde ingenting mot meg når han var her, nei. Det eneste var at han absolutt ville klemme meg på slutten, og at han overdrev det. Jeg hadde jo nervene ute på kroppen når han var her, så jeg stoler nesten ikke på min egen opplevelse av det, men jeg måtte liksom avslutte det selv, og han reagerte på det. 

Anonymkode: 3ed62...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig i hva noen skrev over her: det er ikke sikkert at han er ferdig med deg, og du må være forberedt på det. Han virker fryktelig opptatt av at du innrømmer at du også har skyld i dette, og det synes jeg er litt skummelt. Jeg har sagt det før og sier det igjen: ikke svar på meldinger, telefon eller om han kommer på døren. Å skal prøve å forsvare deg selv med ord fører ingen sted og vil bare eskalere situasjonen og få ham til å presse på med mer styrke. Total unnvikelse er det smarteste du kan gjøre, selv om du kanskje har lyst til å slå tilbake om han igjen tar kontakt og kommer med anklagelser, eller tar kontakt for å prøve å 'ordne opp' mellom dere. Unngå, unngå, unngå. Det at han prøvde å klemme deg etterpå... Nei, det vitner om en fyr som ikke i det hele tatt har tatt inn over seg hvordan du har opplevd situasjonen. For deg har dette vært forferdelig ukomfortabel fra start til slutt, og han har enten ikke hørt deg, trodd deg, eller bryr seg ikke. Ingen av de lover godt. 

Forstår godt at du har nervene utpå huden etter alt dette styret. Håper virkelig at han gjør som han sier og lar deg være nå. Hold deg sterk. Du har ingen skyld i dette. HAN har oppført seg dårlig, og du skal ikke bære noe av skammen. Ønsker deg alt godt, og at dette er bak deg nå ❤️

Anonymkode: a8aa7...5c1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er mer enn homofili. Hvis TS hadde vært jente, ville du begrenset karakteristikken av adferden til å være "heterofil"? 

Dette er predator oppførsel.

Guffent.

Anonymkode: 1b9bf...65f

Det ville vært en helt forskjellig sak etter min mening. Når TS er åpen homofil og kompisens far vet det, er det mer nærliggende å tenke i denne retningen enn ''bare'' overgrep. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er mer enn homofili. Hvis TS hadde vært jente, ville du begrenset karakteristikken av adferden til å være "heterofil"? 

Dette er predator oppførsel.

Guffent.

Anonymkode: 1b9bf...65f

Det ville vært en helt forskjellig sak etter min mening. Når TS er åpen homofil og kompisens far vet det, er det mer nærliggende å tenke i denne retningen enn ''bare'' overgrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Drizzt said:

Det ville vært en helt forskjellig sak etter min mening. Når TS er åpen homofil og kompisens far vet det, er det mer nærliggende å tenke i denne retningen enn ''bare'' overgrep. 

Annerledes enn hvis ei jente som var åpent HETEROFIL ble utsatt for slik adferd av kompisens far? Hvordan pokker får du til det? Hvilken "retning" er det TS har gitt uttrykk for ved å være åpent homofil? Er kompisens far blitt mer aktuell partner enn han ville vært for kompisens heterofile VENNINNER? 
Høres ut som om du og denne faren er enig i at TS har gitt noen signaler ved å stå frem som homofil, men dere er nok i kraftig mindretall, heldigvis.

Anonymkode: 1b9bf...65f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Annerledes enn hvis ei jente som var åpent HETEROFIL ble utsatt for slik adferd av kompisens far? Hvordan pokker får du til det? Hvilken "retning" er det TS har gitt uttrykk for ved å være åpent homofil? Er kompisens far blitt mer aktuell partner enn han ville vært for kompisens heterofile VENNINNER? 
Høres ut som om du og denne faren er enig i at TS har gitt noen signaler ved å stå frem som homofil, men dere er nok i kraftig mindretall, heldigvis.

Anonymkode: 1b9bf...65f

Det er klart at faren som homofil kan se annerledes på TS nå som han også er kommet ut som homofil. Han trenger ikke å ha lyst til å forgripe seg på vedkommende av den grunn. Nå har jo TS kommet ut som homofil for kort stund siden, og det er sannsynlig at dette har direkte betydning for farens oppførsel, som dessuten har kjent gutten lenge uten å ha oppført seg dårlig tidligere. I utgangspunktet er det vel naturlig å prøve seg på noen med samme legning som seg? 

Anonymkode: 601ec...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå er jeg så lei og frustrert over det hele at jeg vurderer å bare si det til han, og vise han tråden. Jeg orker ikke at han skal ha noe makt over meg eller ha noe å presse meg med. Og jeg er ikke redd han på noen måte, men jeg er samtidig engstelig for at han skal komme hit igjen, og jeg kvepper hver gang telefonen gir lyd fra seg. Jeg skulle egentlig møte kompisen min i dag, men måtte avlyse fordi jeg ikke orket. Jeg har vært inne i to dager nå, og ingenting av dette er likt meg. Jeg er bare sliten og lei av dette, og vil ha det ut av verden. Det er jo egentlig en jævlig egoistisk tankegang, for det kommer jo til å bli et helvete for kompisen min, og kan jo potensielt ødelegge familien hans. 

Anonymkode: 3ed62...840

Men han har jo allerede makt over deg. Han gjør deg redd og skvetten, hindrer deg i å gå ut og hindrer deg i å møte din beste venn. Jo før du forstår at det ikke er du som sitter med makta nå, jo lettere vil det være for deg å ta den tilbake. For du må forstå både dine og hans reaksjonsmønstre for å kunne bryte ut av den rollen han har plassert deg i. Jeg vet du kan klare det, du er mer enn sterk nok til det, men det skjer ikke ved at du lukker øynene for hvordan han manipulerer og truer deg og hva det gjør med deg og får deg til å føle. 

Anonymkode: ba820...87a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok lurt å ha litt is i magen. Det er jo sant at det ikke er verdt å si ifra dersom det uansett vil roe seg ned nå, noe jeg virkelig tror det vil. 

Han gjorde ingenting mot meg når han var her, nei. Det eneste var at han absolutt ville klemme meg på slutten, og at han overdrev det. Jeg hadde jo nervene ute på kroppen når han var her, så jeg stoler nesten ikke på min egen opplevelse av det, men jeg måtte liksom avslutte det selv, og han reagerte på det. 

Anonymkode: 3ed62...840

Den klemminga på slutten tolker jeg litt som at han ikke helt respekterer det du har prøvd å si til han.. 

Har du noen andre venner du kan henge med for å få en liten pause fra det der? Eller kan du være litt hos foreldrene dine så du får litt normalitet igjen og slipper å gå å være engstelig? 

Det kommer nok til å roe seg etter hvert, men skjønner at det er en ekkel situasjon. 

Anonymkode: 17da0...302

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok lurt å ha litt is i magen. Det er jo sant at det ikke er verdt å si ifra dersom det uansett vil roe seg ned nå, noe jeg virkelig tror det vil. 

Han gjorde ingenting mot meg når han var her, nei. Det eneste var at han absolutt ville klemme meg på slutten, og at han overdrev det. Jeg hadde jo nervene ute på kroppen når han var her, så jeg stoler nesten ikke på min egen opplevelse av det, men jeg måtte liksom avslutte det selv, og han reagerte på det. 

Anonymkode: 3ed62...840

Den klemminga tolker ikke jeg som ingenting. Det er faktisk ikke passende, og det viser at han ikke respekterer deg. Hva mener du med at han overdrev det? 

Anonymkode: 0d46a...348

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart at faren som homofil kan se annerledes på TS nå som han også er kommet ut som homofil. Han trenger ikke å ha lyst til å forgripe seg på vedkommende av den grunn. Nå har jo TS kommet ut som homofil for kort stund siden, og det er sannsynlig at dette har direkte betydning for farens oppførsel, som dessuten har kjent gutten lenge uten å ha oppført seg dårlig tidligere. I utgangspunktet er det vel naturlig å prøve seg på noen med samme legning som seg? 

Anonymkode: 601ec...302

Ikke når du er faren til bestekompisen, og du gjør dette mens du henger med sønnen og kompisen sammen på typiske far og sønn aktiviteter 🙄 

Anonymkode: 17da0...302

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd han, og om han gjør noe sånt igjen så kommer jeg ikke til å finne meg i det, jeg kommer til å fortelle det til kompisen min. Det spiller ingen rolle om han har tenkt å dra meg med ned, jeg får bare satse på at kompisen min kjenner meg, og jeg har også denne tråden som faren ikke vet om. Det kommer ikke til å eskalere, for det vil jeg ikke tillate. Jeg kan ikke se for meg hvordan dette skal eskalere når jeg har en slik innstilling, men det er klar at jeg ikke er så naiv at jeg tror at jeg bare kan gå hjem der og så er alt som det alltid har vært. Jeg kommer til å holde meg unna han, og jeg har ikke noe behov for å ha noe som helst forhold til han lenger. Jeg tror virkelig ikke han er kapabel til å gjøre noe som gir meg grunn til å ha nødnummeret på speed dial. Han er creepy, men jeg har kjent han hele livet og han er ikke "sånn", det nekter jeg å tro. 

Dette har jo skjedd fordi jeg har kommet ut som homofil. Kanskje han også er det, og så har han trodd at jeg var enkel å overtale, men det er jeg ikke. 

Anonymkode: 3ed62...840

Som du jo forsto på det jeg skrev tviler jeg på at fortsettelsen her kan styres av hva du tillater og ikke, jeg tror den vil styres av hvordan denne mannen vil den skal se ut. Men jeg håper av hele mitt hjerte at det er du som får rett og at jeg tar feil ❤️

Men det kan være lurt å lytte til de som har erfaring med slike menn og slik oppførsel - og det er i de fleste tilfeller kvinner (og jenter, dessverre). Det er flere titalls kvinner i denne tråden nå som prøver å få deg til å forstå alvoret fordi vi kjenner til denne typen oppførsel. Vi kvinner snakker med hverandre, advarer hverandre, trøster, rådgir, støtter, følger hverandre og hindrer hverandre i å måtte være alene på grunn av nettopp sånne menn, og mange av oss må begynne å ta slike hensyn allerede på barneskolen. Vi er redde og det med god grunn og vi har ikke råd til å ikke være forsiktige. Jeg skjønner at du som gutt og senere mann ikke har vært en del av alt dette, men vi prøver å innlemme deg nå som du også trenger støtte, hjelp og råd mot den typen menn vi dessverre kjenner så godt. Vær så snill å i det minste les skikkelig gjennom det vi skriver og ha det i bakhodet når du velger hvordan du håndterer dette videre. 

Anonymkode: ba820...87a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den klemminga tolker ikke jeg som ingenting. Det er faktisk ikke passende, og det viser at han ikke respekterer deg. Hva mener du med at han overdrev det? 

Anonymkode: 0d46a...348

Det gjør ikke jeg heller, jeg antar det var en maktdemonstrasjon.

"Jeg oppfatter at du ikke vil tas på av meg, så derfor gjør jeg det. Prøv å si imot en helt ordinær klem du, det kommer du ingen vei med. Jeg kan klemme deg hver dag resten av ditt liv om jeg vil og du kommer ikke til å kunne stoppe meg. En klem er nemlig ikke ulovlig."

Anonymkode: ba820...87a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt enig i hva noen skrev over her: det er ikke sikkert at han er ferdig med deg, og du må være forberedt på det. Han virker fryktelig opptatt av at du innrømmer at du også har skyld i dette, og det synes jeg er litt skummelt. Jeg har sagt det før og sier det igjen: ikke svar på meldinger, telefon eller om han kommer på døren. Å skal prøve å forsvare deg selv med ord fører ingen sted og vil bare eskalere situasjonen og få ham til å presse på med mer styrke. Total unnvikelse er det smarteste du kan gjøre, selv om du kanskje har lyst til å slå tilbake om han igjen tar kontakt og kommer med anklagelser, eller tar kontakt for å prøve å 'ordne opp' mellom dere. Unngå, unngå, unngå. Det at han prøvde å klemme deg etterpå... Nei, det vitner om en fyr som ikke i det hele tatt har tatt inn over seg hvordan du har opplevd situasjonen. For deg har dette vært forferdelig ukomfortabel fra start til slutt, og han har enten ikke hørt deg, trodd deg, eller bryr seg ikke. Ingen av de lover godt. 

Forstår godt at du har nervene utpå huden etter alt dette styret. Håper virkelig at han gjør som han sier og lar deg være nå. Hold deg sterk. Du har ingen skyld i dette. HAN har oppført seg dårlig, og du skal ikke bære noe av skammen. Ønsker deg alt godt, og at dette er bak deg nå ❤️

Anonymkode: a8aa7...5c1

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som du jo forsto på det jeg skrev tviler jeg på at fortsettelsen her kan styres av hva du tillater og ikke, jeg tror den vil styres av hvordan denne mannen vil den skal se ut. Men jeg håper av hele mitt hjerte at det er du som får rett og at jeg tar feil ❤️

Men det kan være lurt å lytte til de som har erfaring med slike menn og slik oppførsel - og det er i de fleste tilfeller kvinner (og jenter, dessverre). Det er flere titalls kvinner i denne tråden nå som prøver å få deg til å forstå alvoret fordi vi kjenner til denne typen oppførsel. Vi kvinner snakker med hverandre, advarer hverandre, trøster, rådgir, støtter, følger hverandre og hindrer hverandre i å måtte være alene på grunn av nettopp sånne menn, og mange av oss må begynne å ta slike hensyn allerede på barneskolen. Vi er redde og det med god grunn og vi har ikke råd til å ikke være forsiktige. Jeg skjønner at du som gutt og senere mann ikke har vært en del av alt dette, men vi prøver å innlemme deg nå som du også trenger støtte, hjelp og råd mot den typen menn vi dessverre kjenner så godt. Vær så snill å i det minste les skikkelig gjennom det vi skriver og ha det i bakhodet når du velger hvordan du håndterer dette videre. 

Anonymkode: ba820...87a

Jeg setter utrolig stor pris på det du og alle skriver, og omtanken og rådene jeg får! Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva dere sikter til, men virker som dere tror at han er kapabel til å gjøre det verste. Hadde han ikke allerede gjort det hvis det var målet hans? Jeg oppsøker han jo ikke, og jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å være forsiktig. Han er nok veldig sint fordi jeg ikke oppfører meg som en brikke i spillet han slik han ønsker, men jeg har litt vanskelig for å se at han skal kunne eskalere det noe. Jeg tror absolutt at han er troende til å fortsette å være creepy, men jeg kommer jo ikke til å sette meg i en sånn situasjon hvor det er mulig for han, og jeg tror jo at dette vil avta når han ikke får den responsen han ønsker. Det eneste er at jeg sannsynlig kommer til å være sammen med kompisen min hjemme hos dem, men det er jo begrenset hva han kan gjøre, og jeg kommer ikke til å sitte å holde kjeft mens han holder på mer, det kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg kommer ikke til å ta noen flere diskusjoner med han heller, så får han ikke mulighet til å manipulere meg. Bestemmer han seg for å komme på døra igjen, så er det lite jeg kan gjøre med det, men jeg kommer ikke til å tro at det hjelper å snakke med han eller at vi skal kunne ordne opp på noen måte. Jeg skjønner at det er hans måte å kontrollere det hele på, og da får han bare gå.

 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den klemminga på slutten tolker jeg litt som at han ikke helt respekterer det du har prøvd å si til han.. 

Har du noen andre venner du kan henge med for å få en liten pause fra det der? Eller kan du være litt hos foreldrene dine så du får litt normalitet igjen og slipper å gå å være engstelig? 

Det kommer nok til å roe seg etter hvert, men skjønner at det er en ekkel situasjon. 

Anonymkode: 17da0...302

Jo, jeg har andre jeg kan være sammen med, men jeg og kompisen har stort sett samme vennekrets. Jeg har planlagt å dra hjem til foreldrene mine i morgen kveld, og det gleder jeg meg veldig til nå. 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den klemminga tolker ikke jeg som ingenting. Det er faktisk ikke passende, og det viser at han ikke respekterer deg. Hva mener du med at han overdrev det? 

Anonymkode: 0d46a...348

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør ikke jeg heller, jeg antar det var en maktdemonstrasjon.

"Jeg oppfatter at du ikke vil tas på av meg, så derfor gjør jeg det. Prøv å si imot en helt ordinær klem du, det kommer du ingen vei med. Jeg kan klemme deg hver dag resten av ditt liv om jeg vil og du kommer ikke til å kunne stoppe meg. En klem er nemlig ikke ulovlig."

Anonymkode: ba820...87a

Angående den klemminga så sa han "la meg gi deg en klem" også gjorde han det. Det var ikke noe galt annet enn at den varte det jeg opplevde som lenge og at han liksom tok hånda bak hodet/nakken min som gjorde at jeg ikke orket det. Det kan godt hende at han hadde en baktanke med det, men jeg trodde ikke det. Han uttrykte at han ble sjokkert over det, og antageligvis så var det bare det at jeg hadde nervene utenpå kroppen som gjorde at jeg reagerte sånn. 

 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg har andre jeg kan være sammen med, men jeg og kompisen har stort sett samme vennekrets. Jeg har planlagt å dra hjem til foreldrene mine i morgen kveld, og det gleder jeg meg veldig til nå. 

Angående den klemminga så sa han "la meg gi deg en klem" også gjorde han det. Det var ikke noe galt annet enn at den varte det jeg opplevde som lenge og at han liksom tok hånda bak hodet/nakken min som gjorde at jeg ikke orket det. Det kan godt hende at han hadde en baktanke med det, men jeg trodde ikke det. Han uttrykte at han ble sjokkert over det, og antageligvis så var det bare det at jeg hadde nervene utenpå kroppen som gjorde at jeg reagerte sånn. 

 

Anonymkode: 3ed62...840

Det er overhode ikke rart at du reagerte som du gjorde, og det burde ikke være overraskende for han. Jeg vet ikke om han prøver å skremme deg, eller om han bare prøver å dominere deg.

Som jeg nevnte tidligere så kan det tenkes at folk rundt han også har merka denne dominante holdningen han har tid folk. Det kan være mer enn bare seksuell legning, fordi dette er ikke akkurat normal oppførsel om man liker er person, dette er en som prøver å dominere. 

Anonymkode: 17da0...302

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han prøver ikke å manipulere deg til å ikke oute han, han prøver å manipulere deg til å si at du er interessert. Han er ikke redd for at kone og sønn skal få vite hverken at han er interessert i menn eller at han har trakassert deg seksuelt og ikke respekterer et nei, da hadde han bedt deg om unnskyldning og tigget og bedt deg om ikke å si noe. Nei, han vil bare ikke bli avvist av deg og han prøver å vise deg hvem som er sjefen, og det har han nå greid. Han har vist deg at han bestemmer om du skal slippe ham inn eller ikke, han har fortalt deg hvordan "sannheten om forholdet dere imellom" ser ut og han har fått deg til å beklage noe du ikke har gjort bare for å få deg til å innrømme denne "sannheten". Han har rett og slett i praksis tydelig vist deg at han bestemmer over seg, over deg og over dere (selv om det i virkeligheten ikke finnes noe dere, spiller ikke det noen rolle, så lenge han mener det gjør det). Forvent deg mere kontakt og flere besøk og neste gang kommer han til å gå lenger. Legg inn nødnummeret på speed dial. 

Jeg mener ikke å skremme deg her, men som kvinner flest har jeg møtt slike menn og det er påfallende lett å gjenkjenne handlingsmønsterne deres og å forutsi hvordan de kommer til å gå fram videre. Det som ikke er like lett er å unngå å fanges i nettet deres for de har ingen samvittighet og er ikke redd for andres reaksjoner eller sosiale sanksjoner. Det er fordi alle kvinner rundt dem (og noen menn, ofte spesielt barna deres) vet hvordan de er fra før uten å tørre å gjøre noe med det for da rammes de enda hardere selv. Og menn flest, både nære og bekjente, gjenkjenner ikke slike trekk i andre menn og lukker øynene også når de blir fortalt i klartekst hvordan noen er. Så disse rovdyrene av noen menn får holde på. Og holde på. Og holde på. Og jeg anbefaler deg å prøve å skli umerkelig unna og bruke alt du kan komme på av unnvikelsestaktikk til han på et eller annet tidspunkt setter øynene i et annet offer (det kan skje i neste uke eller i om mange år). For du kan ikke stoppe ham selv (det er han som er sjefen nå) og ingen kommer til å hjelpe deg. Heller ikke kona eller sønnen, selv om mitt tipp er at de begge er smertelig klar over hvem han innerst inne er. Prøv å komme deg unna denne mannen istedenfor å redde vennskapet med kompisen din. Du kommer til å være redd hver gang du er med ham uansett, redd for å røpe noe, redd for at faren skal komme, redd for at faren har spredd løgner om deg etc. Og hvis du forteller ham alt sammen kommer han ikke til å tro deg - eller enda verre, han kommer til å tro deg (eller ha oppfattet hva faren har gjort deg allerede), men likevel velge farens side. 

Dette er hva vi kvinner lærer oss å gjøre  fra vi er små - vi unnviker for å unngå videre eskalering. Vi slutter på fotball for å komme unna treneren, vi skifter valgfag for å unngå fyren fra parallellklassa,  skulker gym for å slippe læreren, vi venter på neste buss, går av tidligere eller går halvannen mil hjem i regnvær for å unngå sjåføren eller en medpassasjerer, vi skifter matbutikk for å unngå fyren i kassa, vi gir opp vennskap for å unngå venninna sin far, vi blir "syke" før bestemors bursdag for å unngå broren hennes og vi slutter i jobben, skifter avdeling eller skifter vakter for å unngå kunder, kollegaer eller sjefen. Noen ganger er de bare ekle og sleske (som i trinn en i din historie), andre ganger går det raskt over i dominans og manipulasjon (trinn to i historien din) og da gjelder det å begynne å se seg over skuldra for alvor for da kan det raskt eskalere. Så da prøver vi å gli unna. Delvis for å ikke risikere å provosere og dermed bli straffet, delvis for å unngå å "friste" (jeg trenger vel ikke å fortelle deg hva som da kan skje) og mest av alt for å unngå å gi dem en anledning til å vise dominans, straffe eller "la seg friste". Vær aldri alene, blir mantraet. Ikke et halvt minutt en gang, for det kan være et halvt minutt for mye (jenter går ikke to og to på do bare fordi vi skravler). Å ta opp kampen er som regel for farlig, den er man dømt til å tape uansett og man finner ingen som vil hjelpe. 

Det er rene dommedagsprofetier du får av meg her nå - jeg beklager det. Men du har ikke råd til å ikke se at dette kan bli stygt. 

Anonymkode: ba820...87a

👏👏👏👏👏 Dette burde vært pensum! Meget godt sagt. Trist men sant.

Anonymkode: 9f576...1a4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok lurt å ha litt is i magen. Det er jo sant at det ikke er verdt å si ifra dersom det uansett vil roe seg ned nå, noe jeg virkelig tror det vil. 

Han gjorde ingenting mot meg når han var her, nei. Det eneste var at han absolutt ville klemme meg på slutten, og at han overdrev det. Jeg hadde jo nervene ute på kroppen når han var her, så jeg stoler nesten ikke på min egen opplevelse av det, men jeg måtte liksom avslutte det selv, og han reagerte på det. 

Anonymkode: 3ed62...840

Ingen av mine venners fedre har noensinne klemt meg, og min far har aldri klemt mine venner heller. WTF?????

Anonymkode: 9f576...1a4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...