Gå til innhold

Uønsket oppmerksomhet fra faren til kompisen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner godt at du ikke vet hvordan du skal reagere! Det må være en veldig vanskelig situasjon. Nå har du sagt fra veldig tydelig i en melding. Etter den har han ikke lenger en grunn til å fortsette med å prøve. Kan du se om han har lest meldingen? 

Anonymkode: 1af73...059

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt at du ikke vet hvordan du skal reagere! Det må være en veldig vanskelig situasjon. Nå har du sagt fra veldig tydelig i en melding. Etter den har han ikke lenger en grunn til å fortsette med å prøve. Kan du se om han har lest meldingen? 

Anonymkode: 1af73...059

Det er veldig vanskelig, klarer nesten ikke å tenke på noe annet nå. Det er bare en masse forskjellige følelser. 

Nei, jeg skrev på SMS, så jeg får ikke sett om han har lest den, dessverre. Facebook-meldinger kan han jo slette, så jeg tenkte at det var best på SMS. 

Blir veldig nervøs av at han ikke svarer, men samtidig er det kanskje det beste. Kanskje det betyr at han blir litt redd. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd at du går og er nervøs for det, for du har jo ikke gjort noe galt! Men også forståelig. Hvis han ikke svarer ville jeg tenkt at han er flau. Og da bliver det første møtet mellom dere etter dette kanskje veldig merkelig, men så kan vi jo håpe at han har skjønt at du ikke er interessert. For en utrolig rar ting å gjøre - å prøve seg på barnets venner! 😮 Prøv å fortell deg selv at dette ikke er ditt ansvar - du har bare havnet i en merkelig situasjon uten å gjøre noe galt selv.  

Anonymkode: 1af73...059

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkret tips: Neste gang han legger hendene på deg, så sier du bare rett ut "jeg synes du tar for mye på meg" i et toneleie som ikke høres av andre, men som viser at du ikke ville brydd deg om det ble hørt.

Jeg tror alt ligger i den setningen.

Anonymkode: 1b9bf...65f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanskelig, klarer nesten ikke å tenke på noe annet nå. Det er bare en masse forskjellige følelser. 

Nei, jeg skrev på SMS, så jeg får ikke sett om han har lest den, dessverre. Facebook-meldinger kan han jo slette, så jeg tenkte at det var best på SMS. 

Blir veldig nervøs av at han ikke svarer, men samtidig er det kanskje det beste. Kanskje det betyr at han blir litt redd. 

Anonymkode: 3ed62...840

Synes du var flink og modig! Enig i at det kanskje er best at han ikke svarer slik som nå. Da tenker jeg at han har forstått beskjeden og kanskje blitt litt redd ja.  Nå har du fått sagt fra og det er det viktigste.

:klemmer:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig synd at du går og er nervøs for det, for du har jo ikke gjort noe galt! Men også forståelig. Hvis han ikke svarer ville jeg tenkt at han er flau. Og da bliver det første møtet mellom dere etter dette kanskje veldig merkelig, men så kan vi jo håpe at han har skjønt at du ikke er interessert. For en utrolig rar ting å gjøre - å prøve seg på barnets venner! 😮 Prøv å fortell deg selv at dette ikke er ditt ansvar - du har bare havnet i en merkelig situasjon uten å gjøre noe galt selv.  

Anonymkode: 1af73...059

Jeg tror det er mest fordi jeg ikke stoler på han, og at hvis han blir redd så prøver han å legge skylden på meg, men det tror og håper jeg er mest min egen fantasi. Jeg er redd for at jeg reagerer feil og at kompisen min skal bli skuffet over meg. Jeg er jo helt enig med deg, det er ikke mitt ansvar, men samtidig er det mitt ansvar hvordan jeg reagerer. Men så er det vanskelig da, å vite hvordan kompisen min ønsker at jeg skal reagerer på dette. Det man ikke vet har man ikke vondt av, men har han rett på å vite det?? Det blir et dilemma som ligger tungt på skuldrene akkurat nå. 

Er ganske sjokkert selv over at han har gjort dette. Har alltid sett på han som et oppegående og genuint godt menneske, men denne oppførselen får han til å virke som en idiot som ikke klarer å styre seg og jeg har fått helt avsmak. Han har vært en trygghetsperson for meg i mange, mange år, og han vet at jeg har slitt. Det føles som et veldig stort svik. Jeg vet fremdeles ikke om oppførselen hans er genuin eller om det er en slags syk spøk han prøver på etter at jeg kom ut. Han er jo ikke homofil, det nekter jeg å tro. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konkret tips: Neste gang han legger hendene på deg, så sier du bare rett ut "jeg synes du tar for mye på meg" i et toneleie som ikke høres av andre, men som viser at du ikke ville brydd deg om det ble hørt.

Jeg tror alt ligger i den setningen.

Anonymkode: 1b9bf...65f

Nå håper jeg ikke det blir noen neste gang, men da er planen å få til å si ifra til han ja. Jeg tror også at det vil kunne sette en stopper for det, men det er lettere sagt enn gjort når jeg står i situasjonene og kjenner at kroppen bare knyter seg. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Frøkensina skrev:

Synes du var flink og modig! Enig i at det kanskje er best at han ikke svarer slik som nå. Da tenker jeg at han har forstått beskjeden og kanskje blitt litt redd ja.  Nå har du fått sagt fra og det er det viktigste.

:klemmer:

Takk :) Jeg er glad for at jeg har sagt fra, så har jeg hvertfall vunnet tilbake litt av selvrespekten etter at jeg bare har stått der som en idiot. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg tror ikke på at alt dette er en spøk. Så intim og direkte seksuell han har vært mot deg flere ganger tilsier at det ikke er det, i tillegg til at han har gjort og sagt alt dette når dere har vært alene. Han kan godt være bifil om ikke han er homofil. Det ER et stort svik når du kjenner de så godt og nesten har vokst opp med denne familien. Folk kan ha flere sider, noen kan ha slike drittsider uten at de nærmeste vet det. Det er helt forståelig at du er dypt sjokkert.

Hvis vennen din finner ut om faren sin på en annen måte så kan det selvsagt føles ekstra sårt at du ikke fortalte ham hvordan han har oppført seg, men samtidig kan det godt hende han ville forstått at du bare ville beskytte ham. Vanskelig uansett.
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk :) Jeg er glad for at jeg har sagt fra, så har jeg hvertfall vunnet tilbake litt av selvrespekten etter at jeg bare har stått der som en idiot. 

Anonymkode: 3ed62...840

Bra! :blomst: Forstår følelsene, men du er virkelig ikke noen idiot fordi du ikke har reagert verbalt mot ham før. Tror de aller aller fleste ville reagert som deg når det er foreldren til en god venn. Men ta vare på følelsen av å ha fått tilbake selvrespekten! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker om å ligge med meg og at jeg skal suge han feks. Han kommenterer kroppen min hele tiden, feks at han blir kåt av armene mine, og "jeg vet du har lyst" har han sagt flere ganger, selv etter at jeg har ristet på hodet. Det virker som han prøver å overbevise meg om at det er en god ide. 

Anonymkode: 3ed62...840

Æsj, fyfaen. Blir kvalm!! Høres ut som en du ikke skal være alene med! Dette er jo en helt syk oppførsel spør du meg. Håper han får svi for dette på en eller annen måte. Blir fly forbanna på dine vegne!! 

Sier som flere før meg: ikke tilbring mer tid med denne fyren. Synes helt ærlig det er litt overgrepspreg over dette her. Ut i fra det du sier så er du jo veldig tydelig på at du ikke vil, selv om du ikke har sagt det helt direkte. Vær så snill og ikke la denne grisen få "hygge" seg på din bekostning mer. 

Anonymkode: 0d46a...348

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2020 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Faren til en veldig god venn har ved et par anledninger vært skikkelig ekkel i sommer. Har vært der en god del å grillet og vi tre har også vært å fisket sammen. Da har han liksom strøket seg mot meg, tatt på meg (litt diskre, men likevel), og hvisket ting i øret på meg. Jeg kjenner at jeg ikke orker å dra dit mer, og tør nesten ikke møte kompisen min heller i tilfelle vi ender opp med å dra hjem til han. 

Jeg har kjent kompisen min og familien hans siden jeg var liten, og faren hans har aldri vært sånn tidligere. Jeg kom ut som homofil for et par år siden (er 22 nå), så det har sikkert med det å gjøre, men vet ikke om det er genuint fra hans side, eller om han rett og slett mener å være ekkel. Han er jo gift med kompisens mor, og jeg har aldri hørt at han har noen interesse for menn. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Vil virkelig ikke miste vennen min, men orker ikke faren hans mer. 

Anonymkode: 3ed62...840

På hvilken måte? Altså, jeg tenker at dette faktisk kan være straffbart, men det kommer an på måten han har tatt på det på. 

Anonymkode: 0d46a...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Ville bare å si at jeg syns du var veldig tøff som sendte den meldingen. Du har ikke gjort noe galt her, og jeg forstår veldig godt at du føler deg sviktet av det som har vært en tillitsperson for deg. ❤️ 

Tenker bare det kan være lurt å nå forberede seg på at du kanskje aldri får svar på den meldingen. Sannsynligvis har du «sjokket» denne mannen ut av en litt merkelig boble, og gjort at han har innsett realitetene. Måten endel menn håndterer dette på, er ved å bare bli helt stille og late som ingenting. De vet ikke hva de skal gjøre, så det tryggeste er å bare ikke gjøre noe, og håpe at det går over av seg selv. De skjønner at de har driti seg ut, men de ønsker bare at det skal forbigå i stillhet. 

Du bør også forberede deg på at du potensielt kan motta et svar som sier «Hæ? Nå forstår jeg ikke hva du snakker om?» Å legge skylden/ansvaret over på at du har feiltolket signaler er en vanlig hersketeknikk, og da er det viktig at du er trygg innerst inne på at det ikke er sant.

Til sist: du kommer med stor sannsynlighet til å møte på denne mannen igjen. Tenk litt igjennom hvordan det vil bli, og hvordan du skal forholde deg. Du ønsker å skåne vennen din, og det syns jeg er fint gjort av deg. Min anbefaling vil være å forsøke å forholde deg så nøytral til faren som overhode mulig. Si hei, vær «normalt hyggelig», slik du ville vært med en hvilken som helst annen far av en kompis, men ingenting mer. Da viser du faren at du ikke tenker å lage noen scene, så lenge han har sluttet med å være ekkel. Hvis du forbereder deg litt, og visualiserer (ser for deg) et slikt første møte i hodet noen ganger, så vil du sannsynligvis være bedre rustet til å takle situasjonen når den kommer.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Sessan_ said:

Hei TS. Ville bare å si at jeg syns du var veldig tøff som sendte den meldingen. Du har ikke gjort noe galt her, og jeg forstår veldig godt at du føler deg sviktet av det som har vært en tillitsperson for deg. ❤️ 

Tenker bare det kan være lurt å nå forberede seg på at du kanskje aldri får svar på den meldingen. Sannsynligvis har du «sjokket» denne mannen ut av en litt merkelig boble, og gjort at han har innsett realitetene. Måten endel menn håndterer dette på, er ved å bare bli helt stille og late som ingenting. De vet ikke hva de skal gjøre, så det tryggeste er å bare ikke gjøre noe, og håpe at det går over av seg selv. De skjønner at de har driti seg ut, men de ønsker bare at det skal forbigå i stillhet. 

Du bør også forberede deg på at du potensielt kan motta et svar som sier «Hæ? Nå forstår jeg ikke hva du snakker om?» Å legge skylden/ansvaret over på at du har feiltolket signaler er en vanlig hersketeknikk, og da er det viktig at du er trygg innerst inne på at det ikke er sant.

Til sist: du kommer med stor sannsynlighet til å møte på denne mannen igjen. Tenk litt igjennom hvordan det vil bli, og hvordan du skal forholde deg. Du ønsker å skåne vennen din, og det syns jeg er fint gjort av deg. Min anbefaling vil være å forsøke å forholde deg så nøytral til faren som overhode mulig. Si hei, vær «normalt hyggelig», slik du ville vært med en hvilken som helst annen far av en kompis, men ingenting mer. Da viser du faren at du ikke tenker å lage noen scene, så lenge han har sluttet med å være ekkel. Hvis du forbereder deg litt, og visualiserer (ser for deg) et slikt første møte i hodet noen ganger, så vil du sannsynligvis være bedre rustet til å takle situasjonen når den kommer.

Fint svar! Du kan også øve deg litt på situasjonen ved å snakke høyt. Lat som om han står foran deg og merk etter hvordan du vil ha det med det, og øv deg på å være kort og avmålt. Hvis du har betrodd deg om dette til andre, kan du også be den andre personen spille rollen som faren, som du så hilser på. 
 

Det er IKKE ditt ansvar at situasjonen er merkelig!  ❤️

Anonymkode: 1af73...059

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så BRA du sendte melding! Han tør neppe å sende svar, for da finnes det jo noe skriftlig som han ikke kan forklare bort!

Såklart han er biseksuell, det er jo ikke uvanlig!

Neste gang du treffer han, så skal du ha ryggen rak og eie situasjonen! DU har makten nå, så bordet er snudd! Du kan ødelegge livet hans på et blunk, og dette har han garantert respekt for. Så IKKE vis deg svak nå, det er HAN som er den underlegne her!

Masse lykke til, dette fortjener du ikke! Ikke la det ødelegge forholdet til kompisen din! Men vis han denne tråden hvis alt blåser opp i ansiktet ditt!

Klem!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2020 den 9.35, Sessan_ skrev:

Hei TS. Ville bare å si at jeg syns du var veldig tøff som sendte den meldingen. Du har ikke gjort noe galt her, og jeg forstår veldig godt at du føler deg sviktet av det som har vært en tillitsperson for deg. ❤️ 

Tenker bare det kan være lurt å nå forberede seg på at du kanskje aldri får svar på den meldingen. Sannsynligvis har du «sjokket» denne mannen ut av en litt merkelig boble, og gjort at han har innsett realitetene. Måten endel menn håndterer dette på, er ved å bare bli helt stille og late som ingenting. De vet ikke hva de skal gjøre, så det tryggeste er å bare ikke gjøre noe, og håpe at det går over av seg selv. De skjønner at de har driti seg ut, men de ønsker bare at det skal forbigå i stillhet. 

Du bør også forberede deg på at du potensielt kan motta et svar som sier «Hæ? Nå forstår jeg ikke hva du snakker om?» Å legge skylden/ansvaret over på at du har feiltolket signaler er en vanlig hersketeknikk, og da er det viktig at du er trygg innerst inne på at det ikke er sant.

Til sist: du kommer med stor sannsynlighet til å møte på denne mannen igjen. Tenk litt igjennom hvordan det vil bli, og hvordan du skal forholde deg. Du ønsker å skåne vennen din, og det syns jeg er fint gjort av deg. Min anbefaling vil være å forsøke å forholde deg så nøytral til faren som overhode mulig. Si hei, vær «normalt hyggelig», slik du ville vært med en hvilken som helst annen far av en kompis, men ingenting mer. Da viser du faren at du ikke tenker å lage noen scene, så lenge han har sluttet med å være ekkel. Hvis du forbereder deg litt, og visualiserer (ser for deg) et slikt første møte i hodet noen ganger, så vil du sannsynligvis være bedre rustet til å takle situasjonen når den kommer.

Tusen takk!

Han prøvde å ringe meg flere ganger i går kveld, og i morrest kom svaret på melding. Han er såklart uenig med meg angående denne situasjonen, men så lenge han slutter med dette så er jeg fornøyd. Han har lykkes i å forvirre meg og jeg har måttet gå i meg selv flere ganger for å forsikre meg om at jeg er "skyldfri". Jeg vet jo at dette har vært uønsket fra min side, men jeg blir likevel usikker på om jeg ikke har vært klar nok. Han prøver å ringe meg, men jeg tenker at jeg ikke orker å snakke med han alene når han gjør meg så forvirret. Jeg har tatt til meg det du og flere ovenfor har anbefalt: å visualisere mitt møte med han, og jeg kjenner at jeg trenger litt tid på å bli sikker i min sak. Jeg er jo sikker, men samtidig skal det ikke mye til før jeg blir usikker på om jeg har litt skyld i det selv. Derfor setter jeg meg ikke i den situasjonen ved å ta telefonen fra han enda. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke la ham forvirre deg! Han er nok veldig flau og redd for hva du skal gjøre nå, så han vil prøve å legge skylden på deg. Det tror jeg vi er mange som har opplevd, og så sitter man igjen med en følelse av selv å ha gjort noe “galt”. 
 

Hvis det er nok for deg at han stopper og at du så kan fortsette å være venner med hans sønn, har du jo egentlig gjort nok. Ingen grunn til å diskutere med ham eller snakke på telefon. Det blir bare ubehagelig for deg. 
 

Husk: det er IKKE din skyld! ❤️

Anonymkode: 1af73...059

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vist tilstrekkelig at du ikke vil, så ikke tvil på at du er skyldfri. Om så var så er uansett ikke å være helt passiv et tegn på at det er ønsket fra din side, og at han bare kan fortsette med det han gjør. Det gir deg ingen skyld. Det er sånne som utnytter andre som gjør sånt. Å fryse til og ikke klare å reagere er en helt naturlig situasjon når man opplever sånt som du har opplevd. Det er også forståelig at du har reagert sånn når du har et så sterkt ønske om å beskytte vennen din. 

Hva skrev han i svaret sitt (om du ønsker å dele ❤️)?

 

Anonymkode: 0d46a...348

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la ham forvirre deg! Han er nok veldig flau og redd for hva du skal gjøre nå, så han vil prøve å legge skylden på deg. Det tror jeg vi er mange som har opplevd, og så sitter man igjen med en følelse av selv å ha gjort noe “galt”. 
 

Hvis det er nok for deg at han stopper og at du så kan fortsette å være venner med hans sønn, har du jo egentlig gjort nok. Ingen grunn til å diskutere med ham eller snakke på telefon. Det blir bare ubehagelig for deg. 
 

Husk: det er IKKE din skyld! ❤️

Anonymkode: 1af73...059

Ja, jeg ønsker ikke å lage noe mer ut av dette, jeg vil bare få være i fred fra han! 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vist tilstrekkelig at du ikke vil, så ikke tvil på at du er skyldfri. Om så var så er uansett ikke å være helt passiv et tegn på at det er ønsket fra din side, og at han bare kan fortsette med det han gjør. Det gir deg ingen skyld. Det er sånne som utnytter andre som gjør sånt. Å fryse til og ikke klare å reagere er en helt naturlig situasjon når man opplever sånt som du har opplevd. Det er også forståelig at du har reagert sånn når du har et så sterkt ønske om å beskytte vennen din. 

Hva skrev han i svaret sitt (om du ønsker å dele ❤️)?

Anonymkode: 0d46a...348

Han skrev: 

Ble veldig overrasket over meldingen din. Har prøvd å ringe deg for å få ordnet opp i dette. Synes det er vondt at du gir skinn av at jeg har vært så forferdelig mot deg at du ikke vil komme hit. Du er og har alltid vært velkommen her. Dette er jo ikke noe som har oppstått utav intet, og du må tenke på hvordan du selv oppfører deg. Det er selvfølgelig lett for deg å legge all skyld på meg, men du har rett i at vi må tenke på (sønnen). Jeg ber deg derfor om å ikke ytterligere gjøre ti høns av en fjær. Glad i deg.

Anonymkode: 3ed62...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ønsker ikke å lage noe mer ut av dette, jeg vil bare få være i fred fra han! 

Han skrev: 

Ble veldig overrasket over meldingen din. Har prøvd å ringe deg for å få ordnet opp i dette. Synes det er vondt at du gir skinn av at jeg har vært så forferdelig mot deg at du ikke vil komme hit. Du er og har alltid vært velkommen her. Dette er jo ikke noe som har oppstått utav intet, og du må tenke på hvordan du selv oppfører deg. Det er selvfølgelig lett for deg å legge all skyld på meg, men du har rett i at vi må tenke på (sønnen). Jeg ber deg derfor om å ikke ytterligere gjøre ti høns av en fjær. Glad i deg.

Anonymkode: 3ed62...840

😳🤢🤮

Stor klem til deg TS, for en motbydelig fyr dette er! Jeg håper du har noen rundt deg som står "utenfor" dette som du kan snakke med og som kan hjelpe deg å huske på at du ikke har noe skyld i dette. Det er en veldig skjev maktfordeling som han åpenbart har forsøkt å utnytte (han er dobbelt så gammel som deg, gift, far til barndomsminner din og tydeligvis vært en farsfigur for deg) og nå friker han ut og prøver å ta deg med ned til sitt nivå.

Æsj, jeg spyr av "glad i deg" på slutten der. Håper du klarer å fortsette vennskapet til kompisen din langt unna faren hans, og at du slipper å forholde deg mer til det der! 🙀💙💙💙

Anonymkode: 30257...c51

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...