Gå til innhold

Uønsket oppmerksomhet fra faren til kompisen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faren til en veldig god venn har ved et par anledninger vært skikkelig ekkel i sommer. Har vært der en god del å grillet og vi tre har også vært å fisket sammen. Da har han liksom strøket seg mot meg, tatt på meg (litt diskre, men likevel), og hvisket ting i øret på meg. Jeg kjenner at jeg ikke orker å dra dit mer, og tør nesten ikke møte kompisen min heller i tilfelle vi ender opp med å dra hjem til han. 

Jeg har kjent kompisen min og familien hans siden jeg var liten, og faren hans har aldri vært sånn tidligere. Jeg kom ut som homofil for et par år siden (er 22 nå), så det har sikkert med det å gjøre, men vet ikke om det er genuint fra hans side, eller om han rett og slett mener å være ekkel. Han er jo gift med kompisens mor, og jeg har aldri hørt at han har noen interesse for menn. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Vil virkelig ikke miste vennen min, men orker ikke faren hans mer. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carpe Diem! Ta sjansen og nyt det

Anonymkode: 7a09a...8de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så faren til kompisen din er skaphomse? Stakkars kona hans.

Anonymkode: 9ca1f...476

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Carpe Diem! Ta sjansen og nyt det

Anonymkode: 7a09a...8de

Nei.

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så faren til kompisen din er skaphomse? Stakkars kona hans.

Anonymkode: 9ca1f...476

Mulig. Tror ikke det. 

Anonymkode: 3ed62...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville prøvd å holde meg unna han. Vanskelig å ta dette opp med kompisen din også, men skjønner at dette er sykt ekkelt. Bare prøv å heng med kompisen din andre steder og ikke involver faren hans. 

Anonymkode: 17da0...302

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør kompisen din en tjeneste å hold deg borte fra arenaer der løken av en far er. 

Verden er såpass stor at du ikke trenger å krype inn i skapet hans.  For å si det litt billedlig.

Lev ditt liv og ha dine grenser og strategier som beskytter deg og de du er glad i. Ekle, ubehagelige mennesker finnes. Du har sender en og må handle til beste for deg selv, din venn, hans mor, og verne faren fra å drite seg ut. Skal han drite seg ut,  trenger det ikke være med deg. Såpass mye er ditt vennskap verdt å ivareta. Dette går bra. 

 

Anonymkode: 11fcc...dfd

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville prøvd å holde meg unna han. Vanskelig å ta dette opp med kompisen din også, men skjønner at dette er sykt ekkelt. Bare prøv å heng med kompisen din andre steder og ikke involver faren hans. 

Anonymkode: 17da0...302

Jeg har vært inn på tanken om å prøve å snakke med faren, men jeg tror ikke at det blir så veldig konstruktivt. Jeg har ikke sagt noe når han har holdt på, men har vist han at jeg ikke ønsker oppmerksomheten hans på andre måter. Jeg er sykt redd for at det skal bli noe tull. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør kompisen din en tjeneste å hold deg borte fra arenaer der løken av en far er. 

Verden er såpass stor at du ikke trenger å krype inn i skapet hans.  For å si det litt billedlig.

Lev ditt liv og ha dine grenser og strategier som beskytter deg og de du er glad i. Ekle, ubehagelige mennesker finnes. Du har sender en og må handle til beste for deg selv, din venn, hans mor, og verne faren fra å drite seg ut. Skal han drite seg ut,  trenger det ikke være med deg. Såpass mye er ditt vennskap verdt å ivareta. Dette går bra. 

 

Anonymkode: 11fcc...dfd

Det er det jeg tenker selv også, men det er lettere sagt enn gjort. Vi skal egentlig dra å fiske i dag. Jeg har sagt at jeg ikke føler meg bra og ikke blir med. Men jeg kan jo ikke gjøre det hver gang. Da skjønner han jo at det er noe uten at jeg kan være ærlig med han. Blir så jævlig irritert over at dette blir mitt problem. Satans fyr. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært inn på tanken om å prøve å snakke med faren, men jeg tror ikke at det blir så veldig konstruktivt. Jeg har ikke sagt noe når han har holdt på, men har vist han at jeg ikke ønsker oppmerksomheten hans på andre måter. Jeg er sykt redd for at det skal bli noe tull. 

Det er det jeg tenker selv også, men det er lettere sagt enn gjort. Vi skal egentlig dra å fiske i dag. Jeg har sagt at jeg ikke føler meg bra og ikke blir med. Men jeg kan jo ikke gjøre det hver gang. Da skjønner han jo at det er noe uten at jeg kan være ærlig med han. Blir så jævlig irritert over at dette blir mitt problem. Satans fyr. 

Anonymkode: 3ed62...840

Er det faren som har planlagt dette da? Fyren virker jo manipulerende, det kommer nok ingenting godt ut av at du fortsetter å henge med han. 

Kan du ikke prøve å komme kompisen/faren i forkjøpet neste gang, og planlegge noe med kompisen din et heeelt annet sted? dra på en tur eller noe? er jo ikke logisk at faren skal bli med dere da med mindre deres drar til han liksom. 

Anonymkode: 17da0...302

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det faren som har planlagt dette da? Fyren virker jo manipulerende, det kommer nok ingenting godt ut av at du fortsetter å henge med han. 

Kan du ikke prøve å komme kompisen/faren i forkjøpet neste gang, og planlegge noe med kompisen din et heeelt annet sted? dra på en tur eller noe? er jo ikke logisk at faren skal bli med dere da med mindre deres drar til han liksom. 

Anonymkode: 17da0...302

Ja, det er nok han som har tatt initiativ til fisketuren. Jeg synes heller ikke det er logisk at han skal drive å "henge" med oss. Ikke i den graden han gjør hvertfall. Det har han heller aldri gjort tidligere. 

Jeg skal absolutt prøve å få med kompisen på andre ting, og håper at det vil gå i orden, men ser for meg at det blir en del vanskelige situasjoner fremover, feks når jeg plutselig ikke vil bli med på disse fisketurene som vi har hatt flere dager i uka. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min bor jo hjemme hos foreldrene akkurat nå, så det blir jo mer kontakt med foreldrene enn ellers. 

Anonymkode: 3ed62...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kompisen min bor jo hjemme hos foreldrene akkurat nå, så det blir jo mer kontakt med foreldrene enn ellers. 

Anonymkode: 3ed62...840

Du kan ikke invitere han til deg i stedet da? 

Anonymkode: 17da0...302

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke invitere han til deg i stedet da? 

Anonymkode: 17da0...302

Joo, og det gjør jeg. Likevel er vi som regel mest hos han siden jeg bor i en liten hybel, og han har tilgang på hage, stor stue og det som hører meg et stort hus. Det er absolutt mye jeg kan gjøre for å bedre situasjonen, men frykten min er at kompisen min skal skjønne at noe er galt og at jeg blir satt i en posisjon hvor jeg må si fortelle grunnen eller lyve. Føler meg så fanget av denne situasjonen og synes det er så utrolig urettferdig. Jeg må endre meg, lure, lyve og føye meg, når det er han som burde føle på dette. Det plager meg at han satser på at jeg holder kjeft, og at han kommer unna med det. Så jævla ekkel. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt av deg å holde deg unna. Du er i en vanskelig posisjon med tanke på at å ta opp dette på noen måte kan såre kameraten din, potensielt ødelegge familien, og ødelegge forholdet mellom deg og kameraten. Tror, som mange andre, at det er lurt å holde seg unna, spesielt siden du finner ham ekkel og veldig 'på'. Du vil ikke ende opp i en situasjon hvor du er alene med ham.

Anonymkode: a8aa7...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du sier ifra der og da? Hver eneste gang. Jenter må ordne opp i slikt støtt..

"Flytt deg litt bort da, noen kan jo tro du er redd for dagslys"

"Det der var ukult, ikke gjør det mer" (hviskinga)

"Ikke gjør sånn til meg, jeg liker det ikke"

Anonymkode: b7a83...bb8

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lurt av deg å holde deg unna. Du er i en vanskelig posisjon med tanke på at å ta opp dette på noen måte kan såre kameraten din, potensielt ødelegge familien, og ødelegge forholdet mellom deg og kameraten. Tror, som mange andre, at det er lurt å holde seg unna, spesielt siden du finner ham ekkel og veldig 'på'. Du vil ikke ende opp i en situasjon hvor du er alene med ham.

Anonymkode: a8aa7...5c1

Trist, men det er vel ikke så mye annet jeg kan gjøre akkurat nå nei. Kompisen blir vel å lure på hvorfor jeg distanserer meg, men det er vel bedre at han er skuffet over meg enn sin egen far. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du sier ifra der og da? Hver eneste gang. Jenter må ordne opp i slikt støtt..

"Flytt deg litt bort da, noen kan jo tro du er redd for dagslys"

"Det der var ukult, ikke gjør det mer" (hviskinga)

"Ikke gjør sånn til meg, jeg liker det ikke"

Anonymkode: b7a83...bb8

Jeg gjør jo egentlig det, men ikke med ord fordi jeg er redd for at det skal bli oppdaget. Jeg rister på hodet, bøyer meg vekk og dytter han bort. 

Anonymkode: 3ed62...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joo, og det gjør jeg. Likevel er vi som regel mest hos han siden jeg bor i en liten hybel, og han har tilgang på hage, stor stue og det som hører meg et stort hus. Det er absolutt mye jeg kan gjøre for å bedre situasjonen, men frykten min er at kompisen min skal skjønne at noe er galt og at jeg blir satt i en posisjon hvor jeg må si fortelle grunnen eller lyve. Føler meg så fanget av denne situasjonen og synes det er så utrolig urettferdig. Jeg må endre meg, lure, lyve og føye meg, når det er han som burde føle på dette. Det plager meg at han satser på at jeg holder kjeft, og at han kommer unna med det. Så jævla ekkel. 

Anonymkode: 3ed62...840

 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok han som har tatt initiativ til fisketuren. Jeg synes heller ikke det er logisk at han skal drive å "henge" med oss. Ikke i den graden han gjør hvertfall. Det har han heller aldri gjort tidligere. 

Jeg skal absolutt prøve å få med kompisen på andre ting, og håper at det vil gå i orden, men ser for meg at det blir en del vanskelige situasjoner fremover, feks når jeg plutselig ikke vil bli med på disse fisketurene som vi har hatt flere dager i uka. 

Anonymkode: 3ed62...840

Men er det hans (faren) - sitt hus du beskriver her? Altså: sønnen (din venn) - bor hjemme enda? Isåfall er det ikke så unaturlig at han er mye sammen med dere. Du beskriver at faren har «strøket seg mot» deg, «strøket på» deg og «hvisket» i øret ditt..

Nøyaktig HVA hvisker han i øret ditt? Er du 100 % sikker på at det er SEKSUELL oppmerksomhet han gir deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så forbanna ekkelt! Har selv en sønn på 22, og blir så sint på sine vegne,at faren skal ødelegge både for deg og vennskapet du har.Skjønner også at du ikke vil si noe til kompisen din, men det du kan si, er at du vil ha foreldrefri når dere finner på ting. Det er ikke vanlig at vi er med sønnen vår når han er med kompiser heller... 

Anonymkode: 46d0d...ea8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...