Gå til innhold

Uønsket oppmerksomhet fra faren til kompisen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.6.2020 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Faren til en veldig god venn har ved et par anledninger vært skikkelig ekkel i sommer. Har vært der en god del å grillet og vi tre har også vært å fisket sammen. Da har han liksom strøket seg mot meg, tatt på meg (litt diskre, men likevel), og hvisket ting i øret på meg. Jeg kjenner at jeg ikke orker å dra dit mer, og tør nesten ikke møte kompisen min heller i tilfelle vi ender opp med å dra hjem til han. 

Jeg har kjent kompisen min og familien hans siden jeg var liten, og faren hans har aldri vært sånn tidligere. Jeg kom ut som homofil for et par år siden (er 22 nå), så det har sikkert med det å gjøre, men vet ikke om det er genuint fra hans side, eller om han rett og slett mener å være ekkel. Han er jo gift med kompisens mor, og jeg har aldri hørt at han har noen interesse for menn. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Vil virkelig ikke miste vennen min, men orker ikke faren hans mer. 

Anonymkode: 3ed62...840

Du må gi kameraten din beskjed om hva denne faren hans holder på med. Hvis han ikke tror deg så får du kutte ham ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😳🤢🤮

Stor klem til deg TS, for en motbydelig fyr dette er! Jeg håper du har noen rundt deg som står "utenfor" dette som du kan snakke med og som kan hjelpe deg å huske på at du ikke har noe skyld i dette. Det er en veldig skjev maktfordeling som han åpenbart har forsøkt å utnytte (han er dobbelt så gammel som deg, gift, far til barndomsminner din og tydeligvis vært en farsfigur for deg) og nå friker han ut og prøver å ta deg med ned til sitt nivå.

Æsj, jeg spyr av "glad i deg" på slutten der. Håper du klarer å fortsette vennskapet til kompisen din langt unna faren hans, og at du slipper å forholde deg mer til det der! 🙀💙💙💙

Anonymkode: 30257...c51

Jeg håper også det! Jeg klarer ikke helt å tyde om han er sint på meg eller ikke. Han er nok det, men det får så være. Så lenge han holder seg unna og ikke ødelegger for meg og kompisen min. For det er jo han som betyr noe for meg nå. Vet ikke helt om eller hva jeg skal svare, men det beste er sikkert å ikke svare, da blir det bare mer styr.

Jeg føler litt at han prøver å dra meg med ja. Hvis jeg sier noe til noen så kan han jo bare si at jeg har vært med på det, men fått kalde føtter. Det er jo slik det ser ut på meldingen, og jeg aner ikke om det faktisk er hans oppfatning eller en iskald beregning med hensikt å dra meg med ned dersom det skulle bli mer. Han kan jo si hva som helst, og det blir ord mot ord. 

Vurderte å bare skrive en ny melding å beklage hvis jeg ikke har vært klar, men at jeg aldri har ønsket oppmerksomheten, og at jeg ikke kommer til å lage noe mer ut av det. Bare for å holde han fornøyd på en måte. 

Jeg tør ikke snakke om dette med noen andre, men det går fint. Det var jo genialt å få luftet det her. Blir litt ryddigere i tankene da! 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, O.G. skrev:

Du må gi kameraten din beskjed om hva denne faren hans holder på med. Hvis han ikke tror deg så får du kutte ham ut. 

Jeg tror han ville ha trodd meg, og tro meg jeg har vært inn på tanken flere ganger det siste døgnet. Jeg er jo veldig glad i moren også, og blir frustrert og sint, og har følt skyldfølelse ovenfor henne. Jeg vet ikke om jeg burde si ifra. Jeg vil gjøre det som er best for henne, og det er jo umulig å vite om det beste for henne er å være uvitende eller å ha en mann som han. 

Jeg har kommet frem til at jeg ikke vil si noe, selv om jeg får en drepende skyldfølelse av og til. Jeg tror ikke at det blir bra for kompisen min eller moren hans hvis de får vite det, og jeg tror også at det blir en veldig tung kamp mot han. Jeg håper jo at det slutter dette her, og at vi kan gå tilbake til normalen. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han skrev:

Ble veldig overrasket over meldingen din. Har prøvd å ringe deg for å få ordnet opp i dette. Synes det er vondt at du gir skinn av at jeg har vært så forferdelig mot deg at du ikke vil komme hit. Du er og har alltid vært velkommen her. Dette er jo ikke noe som har oppstått utav intet, og du må tenke på hvordan du selv oppfører deg. Det er selvfølgelig lett for deg å legge all skyld på meg, men du har rett i at vi må tenke på (sønnen). Jeg ber deg derfor om å ikke ytterligere gjøre ti høns av en fjær. Glad i deg.

Anonymkode: 3ed62...840

Altså, fy faen. Æsj. 

Kjære TS. Ikke ta kontakt med han mer. Ikke svar på meldingen og ikke svar på telefon. Som nevnt ovenfor her er det et veldig skjevt maktforhold her, og det vises. Du virker som en veldig god person, men jeg blir bekymret av tankene du gjør deg. Du skal ikke være nervøs for at han er sint på deg, og hvertfall ikke beklage deg for noe som helst. Du må ikke gi denne mannen mer makt over deg. Du må ikke la deg styre av han. Du har opplevd noe du ikke likte, punktum. Det er bare hans skyld. Ikke la dette bli et pressmiddel fra hans side. Jeg kjenner han selvfølgelig ikke, og vet ikke om han er kapabel til å gjøre det, men jeg kjenner typen og blir bekymret. Om han prøver å bruke lojaliteten din for sønnen å kona så MÅ du tenke på deg selv, og avsløre svinet. Vær så snill. Ja, det blir sikkert forferdelig, men du skal ikke la dette svinet ha deg rundt lillefingeren. 

Anonymkode: 0d46a...348

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg fikk frysninger av det som han skrev tilbake til deg. Han skrev at han er "Glad i deg"?! For en ubehagelig person.... Enig med flere i denne tråden. Dette er ikke din feil, TS. Det er kun en som har skylden her, og det er faren til kompisen din.

Jeg håper du slipper å forholde deg til han, og heller får tilbringe tid med kompisen din alene. 

Dersom situasjonen blir verre, ta kontakt med noen som du stoler på og snakk med de om dette. 

Støtter deg 100 % i denne saken!

Anonymkode: e502c...be4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ønsker ikke å lage noe mer ut av dette, jeg vil bare få være i fred fra han! 

Han skrev: 

Ble veldig overrasket over meldingen din. Har prøvd å ringe deg for å få ordnet opp i dette. Synes det er vondt at du gir skinn av at jeg har vært så forferdelig mot deg at du ikke vil komme hit. Du er og har alltid vært velkommen her. Dette er jo ikke noe som har oppstått utav intet, og du må tenke på hvordan du selv oppfører deg. Det er selvfølgelig lett for deg å legge all skyld på meg, men du har rett i at vi må tenke på (sønnen). Jeg ber deg derfor om å ikke ytterligere gjøre ti høns av en fjær. Glad i deg.

Anonymkode: 3ed62...840

Nei fy faan! Han gjør DEG til syndebukk. For et rasshøl! 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener han med at dette ikke har oppstått ut av intet og at du må tenke på hvordan du har oppført deg? 

Prøver han å legge skylda på deg for at han er en ufin drittsekk? Håper du spør hva han mener at du har gjort, sånn at det kommer frem skriftlig. Det er jo ingenting han kan si som gjør hans oppførsel noe mindre ufin. 

Anonymkode: 1a2c0...afe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skrev akkurat som man kunne forvente! Det er KUN for å redde seg selv i tilfelle du skulle gjøre noe mer ut av saken!

Det ordner seg sikkert nå, og lurt å la det ligge hvis han klarer å oppføre seg/holde seg unna dere.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener han med at dette ikke har oppstått ut av intet og at du må tenke på hvordan du har oppført deg? 

Prøver han å legge skylda på deg for at han er en ufin drittsekk? Håper du spør hva han mener at du har gjort, sånn at det kommer frem skriftlig. Det er jo ingenting han kan si som gjør hans oppførsel noe mindre ufin. 

Anonymkode: 1a2c0...afe

Jeg vet ikke hva han mener, men jeg har tenkt veldig mye på den setningen selv. Enten så prøver han å skape "bevis" som skal bety at jeg har vært med på det, eller så mener han genuint at jeg har gitt feil inntrykk, kanskje fordi jeg ikke har sagt noe. Men jeg har jo fysisk dyttet han unna, ristet på hodet og lent meg ifra han, så skjønner ikke helt hva han mener med det. Jeg vet at ingenting er min skyld, men jeg har nok vært dum når jeg ikke har sagt ifra til han der og da, jeg burde jo ha gjort det. Jeg tror kanskje at han har tenkt at stillhet har betydd at jeg har ønsket det. Jeg har jo ikke det, men kan på en måte skjønne hvis det misforstås. 

Han har prøvd å ringe meg flere ganger. Jeg blir jo veldig mistenksom og tror han ikke vil snakke på melding, men over telefon sånn at han ikke kan bli tatt for noe. Blir skikkelig stressa av det. Vil ikke snakke med han, men samtidig må jeg bare få det ut av verden, og jeg vil ha svar på hvor han egentlig står, for meldingen hans gjør meg egentlig bare veldig forvirret. Jeg er veldig sliten av dette nå. Jeg føler at han terroriserer meg med ringinga. Denne situasjonen er liksom det eneste jeg klarer å tenke på nå om dagen. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva han mener, men jeg har tenkt veldig mye på den setningen selv. Enten så prøver han å skape "bevis" som skal bety at jeg har vært med på det, eller så mener han genuint at jeg har gitt feil inntrykk, kanskje fordi jeg ikke har sagt noe. Men jeg har jo fysisk dyttet han unna, ristet på hodet og lent meg ifra han, så skjønner ikke helt hva han mener med det. Jeg vet at ingenting er min skyld, men jeg har nok vært dum når jeg ikke har sagt ifra til han der og da, jeg burde jo ha gjort det. Jeg tror kanskje at han har tenkt at stillhet har betydd at jeg har ønsket det. Jeg har jo ikke det, men kan på en måte skjønne hvis det misforstås. 

Han har prøvd å ringe meg flere ganger. Jeg blir jo veldig mistenksom og tror han ikke vil snakke på melding, men over telefon sånn at han ikke kan bli tatt for noe. Blir skikkelig stressa av det. Vil ikke snakke med han, men samtidig må jeg bare få det ut av verden, og jeg vil ha svar på hvor han egentlig står, for meldingen hans gjør meg egentlig bare veldig forvirret. Jeg er veldig sliten av dette nå. Jeg føler at han terroriserer meg med ringinga. Denne situasjonen er liksom det eneste jeg klarer å tenke på nå om dagen. 

Anonymkode: 3ed62...840

Nei! Han tror ikke at du har vært med på det, det er bare eneste måten han kan redde seg selv på! Han er ikke så dum! Du trenger ikke snakke med han! Han vil garantert bare vite at du ikke sier dette til noen! Hvis du må si noe, så kan du sende en melding og si at "Ok, da lar vi dette ligge og jeg kommer ikke til å si det til noen hvis du lar meg være i fred og ikke henger sammen med oss!"

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Nei! Han tror ikke at du har vært med på det, det er bare eneste måten han kan redde seg selv på! Han er ikke så dum! Du trenger ikke snakke med han! Han vil garantert bare vite at du ikke sier dette til noen! Hvis du må si noe, så kan du sende en melding og si at "Ok, da lar vi dette ligge og jeg kommer ikke til å si det til noen hvis du lar meg være i fred og ikke henger sammen med oss!"

Ja, det skal jeg sannelig gjøre. Og bare gi han beskjed om at jeg ikke ønsker å diskutere det noe mer. Jeg er ferdig med det. 

I morgen skal jeg treffe kompisen min igjen, alene 👍 Håper det ordner seg nå. Jeg er ved godt mot og tror han skjønner at dette bare blir for dumt. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn folk er alltid veldig manipulerende og det han sier har han nok tenkt nøye igjennom så det ser bra ut i tilfelle noen skulle finne den meldinga. Noen stor diskusjon men sånne mennesker er helt meningsløse. Du vet innerst inne hvordan han er, så det beste er bare å holde seg unna. 

Anonymkode: 17da0...302

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skal jeg sannelig gjøre. Og bare gi han beskjed om at jeg ikke ønsker å diskutere det noe mer. Jeg er ferdig med det. 

I morgen skal jeg treffe kompisen min igjen, alene 👍 Håper det ordner seg nå. Jeg er ved godt mot og tror han skjønner at dette bare blir for dumt. 

Anonymkode: 3ed62...840

Så bra! 👏 synes du har løst det på en veldig bra måte! 

Anonymkode: 17da0...302

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! 👏 synes du har løst det på en veldig bra måte! 

Anonymkode: 17da0...302

Tusen takk! Og tusen takk for alle gode råd og støtte i denne tråden. Setter utrolig stor pris på det! 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser han valgte «legg skylden tilbake på deg»-taktikken ja. Sykt feigt. 

Eneste grunnen til at han ringer deg er fordi han er stressa, ikke ønsker å ha noe skriftlig, og sannsynligvis tenker han kan psyke deg ut i en samtale. IKKE ta telefonen! Ikke la han få den gleden, eller det «overtaket». Om du vil, så kan du sende en «avsluttende» melding. Du trenger ikke en gang kommentere på påstandene hans. Det holder å skrive: «Så lenge du lar meg være i fred fremover, og stopper med alle former for seksuelle tilnærmelser, så anser jeg denne saken som avsluttet. Jeg ber derfor om at du slutter å ringe meg.»

Og du, TS. Du har mange her som støtter deg og kan hjelpe deg hvis du trenger å sortere tanker. ❤️

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten ikke slett disse meldingene selv om du sikkert bare vil glemme det, så kan det være nyttig å ha som bevis om du skulle trenge det til noe senere! Du veit ikke hva han kan begynne å påstå, men nå har du hvertfall det han har skrevet svart op hvitt og det kan han ikke nekte for om du har beviset. 

Anonymkode: 17da0...302

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Sessan_ skrev:

Ser han valgte «legg skylden tilbake på deg»-taktikken ja. Sykt feigt. 

Eneste grunnen til at han ringer deg er fordi han er stressa, ikke ønsker å ha noe skriftlig, og sannsynligvis tenker han kan psyke deg ut i en samtale. IKKE ta telefonen! Ikke la han få den gleden, eller det «overtaket». Om du vil, så kan du sende en «avsluttende» melding. Du trenger ikke en gang kommentere på påstandene hans. Det holder å skrive: «Så lenge du lar meg være i fred fremover, og stopper med alle former for seksuelle tilnærmelser, så anser jeg denne saken som avsluttet. Jeg ber derfor om at du slutter å ringe meg.»

Og du, TS. Du har mange her som støtter deg og kan hjelpe deg hvis du trenger å sortere tanker. ❤️

Huff, ja. Han gjorde det, men jeg bryr meg virkelig ikke så lenge han bare lar meg være i fred og ikke lager noe manipulativt styr. Han begynner å innse at han nok har satset på at jeg er litt enkel. Han har jo kjent meg lenge og han vet hvordan jeg funker. Samtidig har han nok fått seg en overraskelse, for jeg finner meg faktisk ikke i det. Jeg vet med meg selv at jeg må holde meg unna han, for jeg er ikke så sterk mot sånne folk.

Jeg holder på å tenke ut en melding, og setter pris på de forslagene som er gitt! Jeg må prøve å helgardere meg å komme han i forkjøpet på eventuelt tull han prøver å pønske ut. 

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten ikke slett disse meldingene selv om du sikkert bare vil glemme det, så kan det være nyttig å ha som bevis om du skulle trenge det til noe senere! Du veit ikke hva han kan begynne å påstå, men nå har du hvertfall det han har skrevet svart op hvitt og det kan han ikke nekte for om du har beviset. 

Anonymkode: 17da0...302

Nei, jeg tar vare på dem! 👍

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE ta telefonen når han ringer. Jeg føler jeg blir stressa av tanken selv om jeg ikke kjenner deg. Den meldinga han sendte deg sier alt om hvilken fyr han er og hvilken taktikk han går for. Han skal nå late som om DERE har småflørta, og han tenker også å overbevise deg om det. IKKE ta telefonen. Du kan skrive en avsluttende melding, og etter det skal du verken ta telefonen eller svare på meldinger. Og skal begynne å kverulere med ham om hvem som har skyld og hvor mye skyld vil bare føre til katastrofe. Du har ikke skyld i noe, og det vet han godt selv.

Om han prøver å ringe fra et annet nummer, legg på med en gang du hører at det er han. Ikke si 'ikke kontakt meg', ikke si 'hade'. Bare legg på. Du må være veldig klar her at du ikke er interessert i kontakt. Ta også et screenshot av telefonloggen for bevis for hvor mange ubesvarte anrop du har fra han. Det kan hjelpe om dette noen gang kommer ut og du må vise at han er den som har vært på deg, ikke omvendt. 

Anonymkode: a8aa7...5c1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke har vært bortpå litt selv da? Ingen skam i det. 

Anonymkode: 601ec...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...