Gå til innhold

Uønsket oppmerksomhet fra faren til kompisen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenker du at denne vennen skal kunne balansere mellom en redd og trakassert venn, en manipulerende og sint far og en enten sørgende og hysterisk eller innbitt og fornektende mor og så kunne fortsette å være like nær alle tre? Han kommer til å måtte velge bort minst en av dem, kanskje to, og han kommer nesten garantert ikke til å ville (eller tørre å) velge bort foreldrene. Han kommer også til å måtte velge hvems historie han tror på og den han ikke tror på kommer han til å bli nødt til å se på som pervers, løgnaktig og manipulerende og hvis han velger bort vennen sin er det han som vil få den rollen. Kanskje vil han snu etterhvert som om noen år, men ikke de første dagene, ukene eller månedene. 

Jeg prøver ikke å sverte denne vennen, men faktum er at han havner i midten av en veldig stygg konflikt her og han MÅ svikte noen. 

Anonymkode: ba820...87a

Jeg er litt enig. Jeg jeg skulle fortalt noen i den familien det så tror jeg at det ville vert moren, så kan de i hvert fall skåne sønnen for det. Selvfølgelig burde jo TS også vert skåna for det her! Og kona burde ha visst om det. Men det er ikke TS sitt ansvar heller.

TS får tenke på seg selv først og fremst, og det beste er kanskje å lage minst mulig drama. Heller være litt utilgjengelig for kompisen en stund, til han flytter ut og vekk fra den forferdelige faren sin! 

Anonymkode: 17da0...302

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei TS! For en forferdelig situasjon å havne i. Skjønner du må være sliten! Har du muligheten til å ta opp samtalene når han ringer? Tenker det kan være lurt å ha det han sier på tape. Uansett om det er lovlig å ta opp eller ei; da har du faktisk bevis på hva fyren faktisk sier, så det ikke blir ord mot ord. Jeg blir imponert over hvordan du har taklet dette!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, chi skrev:

Hei TS! For en forferdelig situasjon å havne i. Skjønner du må være sliten! Har du muligheten til å ta opp samtalene når han ringer? Tenker det kan være lurt å ha det han sier på tape. Uansett om det er lovlig å ta opp eller ei; da har du faktisk bevis på hva fyren faktisk sier, så det ikke blir ord mot ord. Jeg blir imponert over hvordan du har taklet dette!

Det er lovlig å ta opp en samtale så lenge du selv er deltaker i samtalen. Så jeg vil også oppfordre til å ta opptak når han ringer. 

Ellers tenker jeg også mye på deg TS. Syns du er tøff og syns det er leit at du har havnet i denne situasjonen. Men vil som mange andre bare minne deg om at du ikke har gjort noe galt her. Det er han som har all skyld og som bærer hele ansvaret her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det andre her skriver om å IKKE innvolvere kompisen eller familien hans. At det fører til et valg de må ta som sannsynligvis ikke går i favør av trådstarter. Og jeg er enig, det er en risiko.

Men slik jeg ser det har man her to valg:
- ignorere faren og oppførselen hans samtidig som en prøver å fortsatt ha et kompisforhold til sønnen
- involvere noen andre og fortelle de hva som foregår, og få hjelp til å løse situasjonen

Jeg tror oppriktig at basert på det trådstarter forklarer så blir jeg overrasket om trådstarter er første som opplever denne oppførselen til denne mannen. Og dersom det stemmer, evnt at han i det minste fortsetter, skjer det fordi ingen sier i fra. Det er naturligvis utrolig kjedelig for trådstarter å havne i en slik situasjon, og det er svært urettferdig å måtte ta et valg om å gjøre noe med det, men nå er du uansett der.

Og dersom en da faller på alternativ 2 så er sannsynligheten stor for at både kompisen og moren hans(til kompisen) får vite dette uansett. Så den delen vil jeg påstå at man ikke unngår. Havner man på alternativ 1 så vil fortsatt faren alltid være der i bakgrunnen så lenge en skal ha kontakt med kompisen. Og jeg kan ikke forstå noe annet enn at dette må være ekstremt slitsomt og tære på vennskapet det og.

Men du trådstarter har vært svært sterk og modig. Du må ta det valget du føler er rett og ta til deg all den støtten du kan få fra de rundt deg som vil deg godt. Hadde jeg vært deg ville jeg sagt fra til kompisen min, og hadde jeg vært kompisen din ville jeg at du skulle ha sagt fra. Men dette er ekstremt lett for meg å si som ikke sitter i situasjonen som du gjør!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS

Det høres veldig voldsomt ut. Jeg kjenner jo ikke familien din, vennen din eller deg, men her er det jeg tenker når jeg leser de siste ting:

Du burde bokkere faren fullstendig. Ikke åpne det han sender, ikke svare når han ringer og ikke åpne døra hvis han kommer. Ta vare på screenshots av alt. Hvis du velger å svare når han ringer, er det lovlig å oppta samtalen så lenge du selv deltar i den, så det er en mulighet. 

Snakke med en voksen (moren din, hvis dere har et godt forhold), så du kan få hjelp til å rydde opp i tankene dine. 

Ikke fortelle noe til vennen, men sørge for at dere møtes steder hvor faren ikke er. Vennen din kommer i en helt umulig situasjon hvis du involverer ham. Hvis han finner det ut på egen hånd, er det jo ikke ditt problem, men jeg tror bare ikke du kan forvente at han slår hånden av faren sin pga. det du har opplevd. 

Forhåpentlig går dette over av seg selv, og du kan le av opplevelsen med den creepy faren om en stund (noen måneder eller år).

Det er IKKE din feil. Ikke legg skyld på deg selv - prøv å riste alle tanker om at du burde ha gjort noe annerledes av deg. Du virker som en veldig fin fyr, og jeg håper det hele snart stopper ❤️ 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det gikk greit hos politiet i dag og at du ikke traff en fordomsfull fyr på 50+. Det finnes dessverre en del av dem. 

Anonymkode: ba820...87a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager sent svar igjen. Det er ikke meningen å virke utakknemlig!

Det gikk veldig bra hos politiet, men det var en skikkelig tung dag, og var helt utslitt etterpå. Dro rett hjem og sov rundt. Har flyttet hjem til foreldrene mine for en stund nå og tatt fri fra jobb resten av uka. Jeg er veldig følsom merker jeg. Heldigvis var det en ung politidame jeg fikk snakke med. Hun var veldig hyggelig og tok det veldig alvorlig. Brukte lang tid og virket veldig forståelsesfull. Jeg sa at jeg ikke ville anmelde men jeg spurte om det han hadde gjort var straffbart og nok til å anmelde. Hun mente absolutt det og sa at hun trodde det kvalifiserte til anmeldelse for hensynsløs adferd og/eller seksuell handling uten samtykke.

Politibetjenten ringte han mens jeg satt ute i hallen, og jeg fikk komme inn etterpå igjen. Hun sa at han hadde fornektet alt. Lurer veldig på hva annet han sa, men det kunne jo ikke hun si. Jeg håper virkelig dette er nok til at han holder seg unna. Jeg føler jeg har gått å holdt pusten siden hun ringte, men har ikke hørt noe heldigvis. Jeg er så redd for at han skal fortelle dette til kompisen min og finne på noe rart om hva og hvorfor. Jeg tenker hele tiden på hva som er lurt for meg å gjøre nå. Fortelle mamma? Moren til kompisen min, eller kompisen min?

Jeg føler meg liksom ekkel, og som om jeg kommer til å ødelegge aksepten blant kompisene mine hvis jeg sier noe. Jeg har aldri følt på at jeg er homofil blant kompisene mine, det har aldri vært rart, og de har behandlet meg som alltid. Nå plutselig føler jeg meg så ekkel sammen med dem, og jeg aner ikke helt hvorfor. Jeg lurer sånn på hva de egentlig tenker om meg, og om de synes det er rart. Jeg er så redd for at de skal snu ryggen til meg. De beste kompisene mine er jo i samme gjeng, og hvis det blir noe tull der nå, så er det sikkert jeg som trekker det korteste strået. Og så føler jeg meg stygg som kan tenke sånn når de aldri har gjort annet enn å støtte meg og behandle meg som sine heterofile kompiser.

Jeg er glad for at jeg fikk politiet til å ringe, men jeg føler også litt at jeg har malt meg opp i et hjørne på en måte. Jeg er veldig redd for hva som skal skje videre. Har liksom et konstant ubehag i brystet og hjertebank.

Anonymkode: 3ed62...840

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. ♥️
Jeg er så glad det gikk fint og at du følte deg godt mottatt hos politiet. Alt du har måttet foreta deg nå er en direkte konsekvens av denne mannens gjentatte overtramp, og det skjønner alle som klarer å se litt objektivt på det. Faren vil nok enten prøve å tid det ihjel eller å få manipulert alle i kretsen til å få det til at du er den store, stygge ulven her, men det kan du ikke tenke på. Jeg vil tro han vil ligge lavt inntil videre, for han er ikke interessert i at folk skal få vite dette. Men kommer det ut så tror jeg at han omtrent føler at livet hans er over siden han spiller et så høyt spill bak en maske.

Om jeg var deg så ville jeg helt klart ha snakket med moren min og alle andre jeg orket å si det til, for dette viser også at du er uten skyld her. Alle som kjenner deg skjønner det og ser ulikhetene i maktforholdet her. Hele greia føles ekkelt og dirty for deg fordi han har prøvd å gjøre din seksualitet til en ekkel og nedrig greie som skal skje med skam og tvang i mørket. Men det er ham og ikke deg! At du føler det slik viser bare at du ikke er sånn som ham, og det er helt naturlig. 
 

Jeg tror at jo flere du deler dette med, jo lettere vil det føles for deg, for slik møkk gror bare i mørket. Du har gjort alt riktig, selv om du ikke føler det sånn når du sitter midt i det. Det er bra du ikke skal være alene nå. Takk for at du oppdaterer! 

Anonymkode: 3bce9...b9c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å beklage, TS! ❤️Du virker ikke utakknemlig, jeg syntes du virker som en veldig takknemlig og snill person! Bare bruk den tiden du trenger.😊 Jeg kan gjerne vente lenge på svar, det viktigste er at du har det bra!😊

Flott at du fikk snakket med politiet, og veldig bra at du fikk snakket med en som du følte var forståelsesfull og hyggelig. Dersom jeg var deg, så ville jeg ha anmeldt han. Men jeg tenker at du bør få bestemme det selv. Det er du som kjenner deg selv best, og som kjenner også situasjonen best. 

Det at hun ringte til han, var også bra. At han fornektet alt er dessverre ingen overraskelse....Han kommer nok aldri til å innse hva han har gjort galt. Men jeg håper også at det er nok til å holde han unna. Krysser alle fingrer for det! 😊 Jeg tenker at det kan være lurt å si ifra til din mor, fordi hun har masse livserfaring og hun kjenner deg veldig godt. Når du forteller henne om det, kan hun komme med gode råd og gi deg en god klem. Også en skulder å gråte på om alt skulle bli for mye. Dersom du forteller det, vil det føles som at flere kg er tatt vekk fra skuldrene dine. Men du bestemmer det selv.

Tusen takk for at du oppdaterer oss, TS! 😊 

Ta vare på deg selv.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt av deg TS!! Vit at du har MANGE å støtte deg på om du skulle trenge det. Ønsker deg virkelig alt godt fremover 💞

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er gledelig at det gikk så fint hos politiet.

Og som andre syns jeg også du skal prate om dette med din mor.  Det kan lette trykket du føler noe, og du vil ikke stå helt alene med vonde følelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Ts, du har vært så fryktelig modig! Du bestemte deg for at dette er ikke akseptabelt, også dro du til politiet. Håper han nå forstår at du mener det når du sier at du vil at han skal holde seg unna. Kan tenke meg at han fikk et støkk da politiet ringte. At han fornektet alt var ingen overraskelse. Han høres ut som en fyr som alltid prøver å sno seg unna skyld.

Å flytte hjem til foreldrene for en liten stund var lurt. Da har du noen rundt deg og føler deg litt mindre alene. Synes også du bør snakke med moren din om dette. Hun vil kanskje forstå bedre enn du tror. Dine kamerater 

Det er vanlig å føle skam eller føle seg ekkel etter en sånn opplevelse. Denne mannen har tatt din seksualitet og vridd og vendt på det, og har fått det til å føles som om du ikke har full eierskap over egen kropp og seksualitet. Det som er viktig er at du jobber med deg selv, og minner deg selv på at din kropp er din, ingen andres. INGEN har rett til å få deg til å føle skam for egen kropp og seksualitet.

Ønsker deg masse lykke til. Grunnen til at folk maser om oppdateringer er fordi de bryr seg og vil vite hvordan det går. Gi gjerne oppdateringer fremover, for mange er nå investerte på at situasjonen skal gå bra og at du skal få det fint ❤️

Anonymkode: a8aa7...5c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at du gikk til politiet. Det at mannen nekter betyr bare at han er redd og skjønner at det han har gjort er galt. Og det er bra. Han kommer nok til å ligge lavt i terrenget nå, for han vet at du går til politiet igjen hvis han fortsetter.

Tragisk at du føler deg ekkel 😢, det handler nok om at han har invadert deg med sin seksualitet. Den følelsen kommer til å forsvinne etterhvert ❤️

Masse lykke til videre. Klem til deg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper ikke det har skjedd noe alvorlig...

Anonymkode: e502c...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bra? Han har ikke tatt kontakt igjen? 

Anonymkode: a8aa7...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mallard skrev:

Hvordan går det med deg TS?

Det lurer jeg på også, hvis du har lyst til å dele :) Vi er mange som tenker på deg ❤️

Anonymkode: ba820...87a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ufattelig modig!

Håper det går bra med deg. 

Endret av Katten.2.0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...