Gå til innhold

En ny hverdag🤰🏼


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helne90 skrev (På 11.8.2022 den 11.50):

Hei! Om alt går veien ser det ut som om vi har termin ca samtidig! 🤩 
Hvordan er formen din?

Så gøy😀 Jeg gleder meg veldig til å komme forbi den magiske 12+0, slik at jeg kan senke skuldrene og bare fortelle det til alle rundt meg. Har allerede fortalt noen av de nærmeste. Har dere begynt å fortelle noe enda?

Formen har ikke vært noe særlig mellom uke 6-10, men de siste dagene føler jeg at formen blir bedre utover dagen, selvom den er langt fra bra enda😅 Hva med din? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (14 timer siden):

Så gøy😀 Jeg gleder meg veldig til å komme forbi den magiske 12+0, slik at jeg kan senke skuldrene og bare fortelle det til alle rundt meg. Har allerede fortalt noen av de nærmeste. Har dere begynt å fortelle noe enda?

Formen har ikke vært noe særlig mellom uke 6-10, men de siste dagene føler jeg at formen blir bedre utover dagen, selvom den er langt fra bra enda😅 Hva med din? 

 

Enig! En skikkelig milepæl 🤞
Nei har ikke fortalt det til noen, føles ikke helt trygt enda, hehe. Hadde en MA i januar, så er nok litt ekstra forsiktig etter det. 
Samme! Utrolig kjip form fra uke 6 - 9, litt bedre fra da av men fortsatt utrolig sliten, og blir kvalm av det meste av lukter hehe. Fra uke 6 - 9 var jeg bare konstant kvalm, så deilig at det har roet seg litt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+2

Nå er det ikke lenge igjen til 12 uker, og 12+1 skal vi på ny ultralyd. Jeg er såå spent💛

 
Formen er mer stabil, og jeg klarer å jobbe ca 50%, men trenger mye hvile. Å være i aktivitet av noe slag gjør meg utrolig sliten og kvalm. Føler meg som verdens lateste person😝 Men, totalt sett syns jeg formen er bedre enn hva den var for et par uker siden, så jeg håper mye er gjort om et par-tre uker til🤞🏼
 

Jeg sliter med litt dårlig samvittighet for baby, da førstefødte var SÅ etterlengtet og jeg gjorde «alt» rett. Skrev dagbok og var 110% klar for å bli mamma❤️ Nå er jeg mer nervøs for hvordan rollen som tobarnsmor vil være, og føler vi gikk igjennom IVF på dette tidspunktet fordi vi «måtte» (now or never, pga lav AMH). Jeg hadde nok ventet et år til om jeg hadde valget, og muligens hadde jeg kanskje bare valgt ett barn? Vi er jo SÅ lykkelig for dattera vår, og føler ikke at noe mangler… vet ikke helt hvor jeg vil med disse tankene… vi har jo jobbet hardt for nr 2, og tror dattera vår vil få mye glede av søsken🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 12+6

Ultralyden tidligere i uka gikk kjempefint, og alt sto bra til med lille bønna🥰 Vi brukte resten av dagen på å fortelle resten av familien og vennene våre den gledelige nyheten. Det er virkelig så gøy! 

Etter den fantastiske dagen fikk jeg bihulebetennelse og influensa, og har ligget nede for telling snart en uke. Jeg bor i senga, og har det generelt ganske kjipt. Gleder meg til å få kreftene tilbake! La det skje snart🙏🏼 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (På 29.8.2022 den 15.14):

Uke 12+6

Ultralyden tidligere i uka gikk kjempefint, og alt sto bra til med lille bønna🥰 Vi brukte resten av dagen på å fortelle resten av familien og vennene våre den gledelige nyheten. Det er virkelig så gøy! 

Etter den fantastiske dagen fikk jeg bihulebetennelse og influensa, og har ligget nede for telling snart en uke. Jeg bor i senga, og har det generelt ganske kjipt. Gleder meg til å få kreftene tilbake! La det skje snart🙏🏼 
 

 

Æsj så kjedelig å bli syk! Jeg hadde covid i uke 7/8 midt i verste svangerskapskvalmen, unner ikke det til noen 😅 Håper du blir frisk snart!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+0 

Alltid gøy med ny uke👏🏼 Og selvom jeg hørte alle podcastepisodene av «gravid uke for uke» sist svangerskap, koser jeg meg med dem hver uke denne gangen også💕

Formen er både bedre og ikke bedre… føler det verste av både kvalme og bihulebetennelse er over👍🏼 Men hodepine og slapphet preger hverdagen veldig, og jeg er enda ikke tilbake i jobb😒 Savner god form, jobb og sosialt liv…

Etterpå skal jeg til Jordmortime og lytte med doppler. Kjenner jeg er VELDIG nervøs, for sist svangerskap fant ho nesten ikke hjertelyden i uke 16/17😵💫 Håper det går raskere denne gangen😁🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (På 13.9.2022 den 9.43):

15+0 

Alltid gøy med ny uke👏🏼 Og selvom jeg hørte alle podcastepisodene av «gravid uke for uke» sist svangerskap, koser jeg meg med dem hver uke denne gangen også💕

Formen er både bedre og ikke bedre… føler det verste av både kvalme og bihulebetennelse er over👍🏼 Men hodepine og slapphet preger hverdagen veldig, og jeg er enda ikke tilbake i jobb😒 Savner god form, jobb og sosialt liv…

Etterpå skal jeg til Jordmortime og lytte med doppler. Kjenner jeg er VELDIG nervøs, for sist svangerskap fant ho nesten ikke hjertelyden i uke 16/17😵💫 Håper det går raskere denne gangen😁🤞🏼

Hvordan gikk jordmorkontrollen? Jeg var idag (14+6) og hun fant ikke hjertelyden enda. Er ikke stressa av det, meeeen hadde jo vært gøy om det gikk såklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (9 timer siden):

Hvordan gikk jordmorkontrollen? Jeg var idag (14+6) og hun fant ikke hjertelyden enda. Er ikke stressa av det, meeeen hadde jo vært gøy om det gikk såklart!

Den gikk faktisk fint, og hun fant den. Syns det er rart at de lytter så tidlig, når jordmor (en annen i en annen by) sa at deres praksis ikke var å lytte før etter oul, siden det kunne være vanskelig å finne…

Trives du ellers godt i graviditeten?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (På 15.9.2022 den 20.37):

Den gikk faktisk fint, og hun fant den. Syns det er rart at de lytter så tidlig, når jordmor (en annen i en annen by) sa at deres praksis ikke var å lytte før etter oul, siden det kunne være vanskelig å finne…

Trives du ellers godt i graviditeten?😊

Så bra!

Ja jeg har ingen store plager nå, deilig å komme inn i 2 trimester med bedre form 😊 du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (På 19.9.2022 den 9.06):

Så bra!

Ja jeg har ingen store plager nå, deilig å komme inn i 2 trimester med bedre form 😊 du da?

Endelig er formen bedre her også!! Bare litt hodepine igjen🙌🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+1

Formen er ganske grei, i alle fall null kvalme og betraktelig mindre hodepine😊 Har begynt å få vondt i halebein (bekken?) hvis jeg løfter jenta vår eller går mye. Det var litt tydelig å få slike vondter, men men… 

Etter høstferien er planen at jeg skal tilbake i jobb 100%. Er veldig usikker på hvordan det vil gå… både bekken og energien skal jo vare dagen ut. Og nå er jeg alenemor (midlertidig, men vil vare ut graviditeten og en stund etter det), er ikke ettermiddagene avslappende. Heller ikke nettene egentlig🙈 

Om 1,5 uke er det OUL🤩 Jeg er så spent!!! Jeg har allerede begynt å kjenne liv i et par uker. Det begynte med «kiling» på innsiden, og deretter små dult. Kan enda ikke kjenne det på utsiden da. Jeg merker også når baby byttet stilling og presser litt. Det er nesten litt ubehagelig😅

Magen har ikke poppet enda, men kan kun bruke gravidbukser nå og det begynner å bli litt vanskelig å skjule at jeg har blitt større😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

18+4

Var på OUL i går, og fikk vite at vi ventet en gutt💙 Så da får vi en av hver! Jeg må innrømme at jeg syns det føles litt rart/nytt helt med en gang🙊

Formen er fortsatt grei, og det føles ut som småting alle graviditetssymptomene jeg har nå.. (litt vond rygg, nesetetthet, mer hodepine enn vanlig og bekkensmerter ved gåing/løfting over tid). Jeg får nyte det, og håpe formen holder seg god🤞🏼
 

Prøver å skjule magen i klær, da den ikke har poppet ordentlig enda… føler meg bare tykkere enn vanlige meg😅 Det er vanskelig å kle seg, og gleder meg litt til å vise frem kula snart💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pillowtalk skrev (22 timer siden):

18+4

Var på OUL i går, og fikk vite at vi ventet en gutt💙 Så da får vi en av hver! Jeg må innrømme at jeg syns det føles litt rart/nytt helt med en gang🙊

Formen er fortsatt grei, og det føles ut som småting alle graviditetssymptomene jeg har nå.. (litt vond rygg, nesetetthet, mer hodepine enn vanlig og bekkensmerter ved gåing/løfting over tid). Jeg får nyte det, og håpe formen holder seg god🤞🏼
 

Prøver å skjule magen i klær, da den ikke har poppet ordentlig enda… føler meg bare tykkere enn vanlige meg😅 Det er vanskelig å kle seg, og gleder meg litt til å vise frem kula snart💙

Gratulerer 💙

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (7 timer siden):

Hurra for fin OUL, og gratulerer med liten gutt! 💙Hva ble terminen satt til?

Takk🫶🏼 Den ble satt til 9. mars i stedet for 10., men kun ut i fra utregning ihht IVF. På AHUS målte de fosteret og satt ny termin, selvom det også var IVF. Rart med så ulik praksis… men samme det, det viktigste var at målene stemte godt overens med forventet termin😅

Har du vært på OUL? Fått vite kjønn og termin? Vi ligger jo så likt😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pillowtalk skrev (16 timer siden):

Takk🫶🏼 Den ble satt til 9. mars i stedet for 10., men kun ut i fra utregning ihht IVF. På AHUS målte de fosteret og satt ny termin, selvom det også var IVF. Rart med så ulik praksis… men samme det, det viktigste var at målene stemte godt overens med forventet termin😅

Har du vært på OUL? Fått vite kjønn og termin? Vi ligger jo så likt😃

Haha ja, er jo bare en "sånn ca kanskje rundt da" dato uansett! 

Nei skal på OUL i morgen, men vet det blir en gutt på oss og fra NIPT-test! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (8 timer siden):

Haha ja, er jo bare en "sånn ca kanskje rundt da" dato uansett! 

Nei skal på OUL i morgen, men vet det blir en gutt på oss og fra NIPT-test! ☺️

Stas💙 Lykke til på OUL i morgen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

20+3 og halvveis i svangerskapet:strix: Så her kommer en liten gravidoppdatering:

🧸 Termindato: 9. mars 2023

🧸 Kjønn: gutt

🧸 Navn: Ikke bestemt enda, men har en liten liste. Syns det er vanskelig å bli helt fortrolig med ett navn😄 

🧸 Babyen: Er på størrelse med en cantaloupemelon og veier over 300 gram. 

🧸 Liv i magen: kjenner han sparke og bevege seg hver dag💙 

🧸 Forandringer på kroppen: Begynt å få litt mage, men usikker på om den har poppet eller om jeg bare ser ut som en mer matglad variant av meg selv😁 Gleder meg til å føle meg fin i tettsittende klær og vise frem magen!

🧸 Formen min: 60% av perfekt form. Har noen småplager her og der, og er en del sliten og nedstemt/hormonell. Er for tiden alenemor for en ganske utprøvende 1,5 åring🤪 

🧸 Søvn: Sover godt, men våkner hver gang jeg skal snu meg (og hver gang 1,5 åringen trenger kos). Må ha litt nesespray hver kveld i tillegg🤫 

🧸 Cravings: Merker ikke så mye til dette, egentlig. Men burde vært sunnere🙈

🧸 Innkjøp: Nada! Har det meste fra førstemann. Men trenger ny bil som er stor nok for to bilstoler😀

🧸 Tanker om fødsel: Prøver å ikke tenke for mye på fødsel enda. Hadde ikke en god opplevelse sist, så skal snakke med et team på sykehuset om neste fødsel. Ønsker å føde vaginalt. 

🧸 Gleder meg til: At magen popper litt mer, slik at jeg kan føle meg fin i tettsittende klær igjen😄 Å nå uke 23, som er den tiden i svangerskapet der fosteret forsøkes å reddes dersom det må ut av mors mage🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...