Gå til innhold

En ny hverdag🤰🏼


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

På 17.10.2020 den 20.32, Neutral90 skrev:

Alt høres veldig koselig ut 😥🥰

Ja❤️ Snart er det din tur også🙏🏼🥰 Jeg har trua på 2020 baby! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Pillowtalk skrev:

Ja❤️ Snart er det din tur også🙏🏼🥰 Jeg har trua på 2020 baby! 

Det kom visst med en "😥" smiley som ikke skulle være med, beklager 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

25+3
Nå kan ukene godt begynne å gå fort, slik som alle sa de ville gå i 2. trimester🙄🕖

Jeg er VELDIG klar for å bli mamma nå. Kroppen er ikke særlig snill mot meg i dette svangerskapet, og jeg begynner å bli litt gal av å være konstant dårlig/ha vondt. 

Det går fint i jobb, heldigvis! Det er godt å kjenne på mestring i hverdagen. 

Livet i koronapandemien er KJEDELIG, men det er det jo for alle (og verre for de syke). Håper bare vi snart kan legge denne tiden bak oss. Jeg tenker også på alle som står i IVF-kø nå, og kan risikere nedstengte poliklinikker grunnet korona. Det var så fælt å vente på ubestemt tid etter vårt negative forsøk i mars😢 

Håper år 2021 bringer en frisk jentebaby, koronavirusets død, en passende bolig nær familie og venner samt mye latter og kanskje et par glass vin🥰

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag...

For noen dager siden var jeg hos jordmor på helsestasjonen, og kunne høre hjertelyd. Dagen etter merket jeg veldig lite liv i magen, og ringte derfor til jordmor. Hun mente at så lenge man merket noe liv så var nok alt bra. Hun sa også at jeg kunne ringe føden dersom jeg ble mer bekymret. 

Så gikk det er par-tre dager der nattesøvnen nesten uteble på grunn av vond rygg, og den lille i magen beveget seg lite (men kjente noe hver dag). 

I dag morges, etter en fæl natt med lite søvn, klarte jeg å forsove meg siden jeg hadde glemt å sette på vekkerklokken. Etter å ha huet og hastet avgårde til bussen, og satt meg ned tenkte jeg «Shit, når kjente jeg sist et ordentlig spark?». Det var i alle fall et døgn siden😱 Jeg bestemte meg for å ringe føden, samtidig som bekymringen vokste raskt. De ba meg ta en «Sparketest», og registrere antall spark, før jeg ringte tilbake.
 

Da jeg kom på jobb var jeg så frynsete, at jeg gråtkvalt fortalte lederen min om at jeg måtte få ta en sparketest. Mens jeg lå alene på en sofa på et avsidesliggende kontor og telte 0 spark, fikk jeg endelig lov til å komme på føden poliklinikk. Da en jordmor lyttet med doppler kom både en tydelig hjertelyd samt fire gode spark❤️ Jordmor mente at hun mest sannsynlig hadde snudd seg og sparket innover mot morkaken de siste dagene. Pju! 

Etter dette var jeg SÅ sliten, og måtte bare reise hjem. Syns det var en skikkelig skummel opplevelse (som sikkert ble ekstra skummel på grunn av hormoner og lite søvn).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, slitsomt med sånne opplevelser. Bra du fikk dra dit og bli beroliget. Vi er visst ganske samtidige, har termin 20. februar selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg husker tiden mellom uke 24 og 28 som veldig slitsom, da det var så mange perioder hvor jeg merket liv, antakelig fordi det enda er god plass, så de snur seg mye rundt! Da jeg bare bikket uke 28 ble det veldig mye bedre👍 godt du sjekka, er alltid bedre å sjekke en gang (eller fem) for mye, enn en gang for lite👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at vi ligger likt i løpet @Pantoten😊 Har du også dagbok?

Ja, for det er så rart at man merker babyen SÅ godt også plutselig nesten ikke i det hele tatt. Lett å bli bekymret da (spesielt som førstegangsfødende😅). Godt å høre at det ble litt mer stabilt i uke 28 @bondekone☺️ gleder meg over hver eneste fullgåtte uke😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+0 og ny uke😃

I helgen har hun heldigvis vært aktiv i magen, og det er topp! Det er kun ubehagelig når hun sparker nedover mot skjeden og blæra - godt hun snur seg relativt ofte😁
Jeg har lagt på meg en del, og skremmes litt over vekta (+14 kg). Jeg var i utgangspunktet ganske slank, også er jeg høy, men synes likevel det er litt mye. Har derfor begynt å bli mer bevisst på kostholdet, og prøver å holde meg unna for mye sukker og fet mat (som jeg dessverre har lyst på hele tiden😅). Må få tatt den glukosebelastningstesten en dag snart også... syns det er litt kjipt å ta så mye fri fra jobb da det blir månedlig++ med alle kontroller osv. Jeg er fortsatt ganske ny i jobben. Men baby kommer først❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pillowtalk skrev:

26+0 og ny uke😃

I helgen har hun heldigvis vært aktiv i magen, og det er topp! Det er kun ubehagelig når hun sparker nedover mot skjeden og blæra - godt hun snur seg relativt ofte😁
Jeg har lagt på meg en del, og skremmes litt over vekta (+14 kg). Jeg var i utgangspunktet ganske slank, også er jeg høy, men synes likevel det er litt mye. Har derfor begynt å bli mer bevisst på kostholdet, og prøver å holde meg unna for mye sukker og fet mat (som jeg dessverre har lyst på hele tiden😅). Må få tatt den glukosebelastningstesten en dag snart også... syns det er litt kjipt å ta så mye fri fra jobb da det blir månedlig++ med alle kontroller osv. Jeg er fortsatt ganske ny i jobben. Men baby kommer først❤️

 

Aktivtet er flott 💗 jeg er 26+1, så jeg tok glukosetesten på forrige kontroll. Det var så deilig å få den overstått, men halve dagen går jo. Jeg tok med pc og satt og jobbet mens jeg måtte vente, så 2 timer gikk plutselig fort. Testen var overhode ikke noe ille, jeg fikk velge mellom appelsin og lime smak, og valgte lime. Ekstra deilig når jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+1 og snaaart i tredje trimester🤩

🧸 Termindato: 18. februar 2021

🧸 Kjønn: Jente

🧸 Navn: Tror vi har bestemt oss! Navnet har vært aktuelt hele veien, og vi faller tilbake på det hver gang vi snakker om navn😍

🧸 Babyen: Er på vei inn i en vektspurt, og veier fortiden rundt 1 kg! Magen har «poppet» og jeg er spent på hvor stor den blir fremover..😅

🧸 Liv i magen: Hun sparker fortsatt hver dag💕 Hun har også begynt å åle seg litt, og det er som en kilende massasje på innsiden av magen. 

🧸 Forandringer på kroppen: Større mage, tung i kroppen også har jeg fått fått den litt «vaggete» gangen😆 Prøver å unngå å bruke magemusklene, så føler meg veldig keitete når jeg går fra liggende posisjon i sofa/seng til å stå opp. 

🧸 Formen min: svingende.. syns ryggen er litt kjip om nettene, og finner ingen god sovestilling. Kiropraktor har hjulpet litt da! Merker at jeg trives bedre og bedre på sofaen etter jobb😅 

🧸 Søvn: sover ganske lite og med mange oppvåkninger for å skifte stilling. Nesen er mye tett, og prøver å begrense mengden otrivin (selvom det er vanskelig). 

🧸 Cravings: Ekstremt SØTSUG!!!😋 

🧸 Innkjøp: Stellebord, bleiebøtte, litt klær, Britax smile lll (bestilt, ikke ankommet), bilsete, sprinkelseng og bedside crib.

🧸 Tanker om fødsel: tanken om fødsel dukker opp oftere enn før... gleder meg mest, men har jo selvfølgelig noen små bekymringer også! 

🧸 Gleder meg til: Nytt trimester, romjulssalg (babytøy etc😍) og å få møte tulla selvfølgelig💕

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glukosebelastningstest i går, siden jeg er over 25 år. Fysj for en kvalmende opplevelse det ble🤢!

For meg er det i utgangspunktet vanskelig å avstå fra frokost, da sultfølelsen er STOR på morgenen. Og den søte, søte drikken var for meg ekstremt kvalmende å drikke på tom mage. Fikk annenhver slurk i retur.. etterpå tenkte jeg det ville føles bedre, men det ble mer som økende «omgangssyken»-symptomer.. jeg satt og vridde meg i kvalmebølger på legekontorets venterom. Etter en times tid spurte jeg om å få et privat rom, og fikk låne et lite kontor med en benk på. Det hjalp å legge meg litt nedpå i ro og fred. Etter de to laaaaaaange timene, slukte jeg frokosten jeg hadde smurt med meg🤩 Var litt uggen hele dagen, men mat hjalp veldig! 

I dag fikk jeg vite at jeg ikke har sv.diabetes👏🏼 hurra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+1. Tredje (og siste) trimester❣️

Nå er det kun tre måneder igjen til hun kommer! Kan noen spole tiden litt frem🕟

I dag hørte vi hjertet med stetoskop før første gang (vi har et hjemme). Heeeelt nydelig🩺 Pulsen hennes er på 134 slag i minuttet❤️ 

Har begynt å få en del kynnere når jeg går i normalt tempo, reiser meg og hvis jeg stresser ørlite grann. Har derfor måtte ta alt veeeldig med ro de siste dagene. Det er vanskelig å kombinere litt aktivitet/trening med denne rolige livsstilen😅 Gikk tur i tempo med en 90-åring i går🙈
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+0🐳

Elsker å bikke ny uke! Passer så perfekt at ny uke er på mandager også, for da blir det liksom alltid en god start på uken. Det har blitt tradisjon å lytte på podcasten «Gravid uke for uke» fra Babyverden på vei til jobb hver mandag💕 

Neste mål: 
❄️ Komme til uke 30
❄️ Ekstra UL for å sjekke morkakeplassering i uke 32.
❄️ Bli høygravid (uke 34)
❄️ Nå uke 36, der hvor sykehuset ikke gjør noe for å stoppe en eventuell fødsel og baby blir ikke beregnet som prematur lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30+1 💫

Da var jeg over på «tretti-tallet»😄 Var på kontroll hos fastlegen i går, og fikk vite at hun lå med hodet ned. Kanskje hun holder seg slik til fødsel? 

Magen kjennes stor og tung ut, mens jeg hører fra andre at jeg har liten mage🤷🏼‍♀️ Kan ikke tro den skal vokse i ti uker til🤯 Selv syns jeg den er stor nok, og trenger ikke bli større...

Jeg ser veldig frem til juleferien nå! Kun 1,5 uke igjen👏🏼 Da skal late dager på sofaen nyyytes! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

32+0 og babyen er på størrelse med en løveunge 🦁 (ifølge Gravid+ appen).

Endelig er det juleferie for min del, og jeg kjenner på en deilig indre ro❤️ 
Jeg var på gyn.time for noen dager siden, fordi jeg hadde oppdaget noen sorte flekker nedentil.. Han kunne forsikre meg om at dette bare var åreknuter🙈 Håper de forsvinner etter fødsel - ikke særlig pent😅. Etter undersøkelsen spurte han om jeg også ville ha en UL, og det takket jeg selvfølgelig ja til. Den lille jenta lå akkurat der hun skulle i følge målene👏🏼 Hodet fortsatt ned. Fikk dessverre ikke sett noe ansikt/profil av henne.

I dag skulle jeg på UL på sykehuset for å sjekke morkake-plassering. Jeg tenkte at dette ville være en UL ala den man får på sykehuset ved 18 uker, men til min store overraskelse var det en innvendig ultralyd😝 Så IKKE NOE annet enn morkake og toppen på hodet til baby... hodet er fortsatt ned da😄👍🏼.

Gjennom svangerskapet har jeg dessverre vært plaget med underlivsherpes (forferdelig ord😖). Til vanlig går jeg på en lav dose antivirale medikamenter for å unngå utbrudd, samt unngå å smitte partner. Da vi gikk igang med IVF-behandling, fikk jeg streng beskjed om å slutte på disse medisinene da de ikke var forsket nok på mtp graviditet. Som den lydhøre kvinne jeg er, har jeg fulgt dette til punkt og prikke. Selv ved ekstremt vonde og lange utbrudd har jeg bare stått i det... Nå, når jeg nevnte dette på UL på sykehuset sa damen at jeg kan og BØR behandle utbrudd med medisiner i tilfelle fødselen skulle starte (man kan ikke føde vaginalt med utbrudd). Omg, jeg kan ikke tro at jeg har pint meg gjennom mange utbrudd uten behandling helt til nå😭🤯 

God jul kvinneguiden❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 33+2 og nå er det 49 dager igjen til termin🤩

Nedtellingen har offisielt startet! Og om kun ni dager er jeg høygravid. Det er så spennende😀 

Den siste tiden har jeg sett masse på «Fødeavdelingen» på Dplay. Det er virkelig fascinerende å se barn bli født. Og jeg blir rørt til tårer hver gang en mor får babyen sin på brystet😭❤️ Jeg gleder meg til det er min tur, selvom jeg er litt nervøs for fødselen i seg selv.. 

I dag har jeg fått 50% sykemelding for de fire ukene jeg har igjen på jobb før permisjon. Jeg strever en del med å gå/være i bevegelse over tid. Bekkenet blir veldig vondt, og jeg får etterhvert mange kynnere. I tillegg sover jeg skikkelig dårlig med maksimalt 1 time sammenhengende søvn av gangen om natten. Tipper jeg sover rundt 6 timer i døgnet😬 Det verste er jo neste å vite at dette med søvnen ikke blir noe bedre etter fødsel heller😂😅

Nyter de siste fridagene I 2020 med å strikke til baby🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende tider! Ang søvn kan jeg bare si at for min del ble det myyye bedre etter fødsel! Riktignok må jeg amme hver 2-3 time, men den søvnen som er, er så utrolig mye bedre. På slutten av graviditeten var jeg som deg og hadde veldig klein søvn, føler meg faktisk mer uthvilt nå 😆

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

34+4 og jeg kan kalles høygravid😁 Nå er det 40 dager igjen til termin💕

Det er egentlig ikke så mye nytt som har skjedd med meg den siste uken. Begynner å savne mine vanlige klær (spesielt buksene). Har ikke kjøpt så mye gravdklær, så blir ganske lei av å bytte på de samme to-tre antrekkene bare😅  

Håper jeg får samme opplevelse av søvn og uthvilthet etter fødsel, @bondekone🤞🏼😊 Husker nesten ikke hva god søvn er lenger🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (1 time siden):

34+4 og jeg kan kalles høygravid😁 Nå er det 40 dager igjen til termin💕

Det er egentlig ikke så mye nytt som har skjedd med meg den siste uken. Begynner å savne mine vanlige klær (spesielt buksene). Har ikke kjøpt så mye gravdklær, så blir ganske lei av å bytte på de samme to-tre antrekkene bare😅  

Håper jeg får samme opplevelse av søvn og uthvilthet etter fødsel, @bondekone🤞🏼😊 Husker nesten ikke hva god søvn er lenger🙈

Lykke til med innspurten! 🥰 Ikke lenge igjen nå! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...