Gå til innhold

En ny hverdag🤰🏼


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

Hei☺️ Jeg er også 15+0 idag 🥳 fant ut sist uke at vi skal få en liten gutt 🥰 Første gang for oss, er det din første baby også? Jeg føler Endelig jeg har fått en liten babykul de siste dagene, så nå gleder jeg meg til ordinær ultralyd i slutten av september. Har allerede vært på tre tidlige ultralyden for å sjekke at det var liv i uke 9, sjekke at alt var bra før vi fortalte venner og familie i uke 13 og nå en i uke 15 for å se kjønn 😊 Jeg har slitt mye med kvalme og dårlig matlyst, men de siste 2 ukene har jeg klart å spise vanlig mat og vanlige porsjoner igjen, noe som hjelper veldig på formen. Ellers sliter jeg bare med intens hodepine noen dager, og må alltid sove litt på dagen etter dagvakter😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.8.2020 den 17.38, Pillowtalk skrev:

Uke 15+0🥰

Ny uke gjør meg alltid så glad😃 Nå er jeg ferdig med 37% av svangerskapet allerede! Andre trimester er virkelig bedre enn første, og formen er fortsatt på oppadstigende kurs📈

Sliter litt med fordøyelsen, og må besøke toalettet fler ganger enn vanlig..💩 Trodde det var vanligere med forstoppelse og treg mage jeg..🤔?

Selvom jeg ikke er spesielt trøtt, har jeg funnet ut at 7-8t søvn er HELT nødvendig for at jeg ikke skal føle meg dårlig/syk dagene etterpå.. Det er akkurat som om jeg har vært på hardfylla dagen før🤯 Så søvnen skal prioriteres!

Sliter med lite utvalg i bukser om dagen. Syns alt strammer, mens gravidebukser blir for løse😅 Magen har ikke poppet altså, men det er noe der.. 😄

Gratulerer med ny uke 🎉
 

Tiden mellom vanlig bukse og gravidbukser brukte jeg bare tights og yogabukser, nå passer endelig gravidbuksene mine uten å skli ned. Er vanskelig når man er i den overgangsfasen der. 😅 

Endret av vegasus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2020 den 18.10, Pandaen23 skrev:

Hei☺️ Jeg er også 15+0 idag 🥳 fant ut sist uke at vi skal få en liten gutt 🥰 Første gang for oss, er det din første baby også? Jeg føler Endelig jeg har fått en liten babykul de siste dagene, så nå gleder jeg meg til ordinær ultralyd i slutten av september. Har allerede vært på tre tidlige ultralyden for å sjekke at det var liv i uke 9, sjekke at alt var bra før vi fortalte venner og familie i uke 13 og nå en i uke 15 for å se kjønn 😊 Jeg har slitt mye med kvalme og dårlig matlyst, men de siste 2 ukene har jeg klart å spise vanlig mat og vanlige porsjoner igjen, noe som hjelper veldig på formen. Ellers sliter jeg bare med intens hodepine noen dager, og må alltid sove litt på dagen etter dagvakter😴

Så gøy at vi er like langt😀 Ja, det er første baby her også. For en utrolig rar og spennende tid dette er!!

Åå, så gøy at dere har fått vite kjønn🤩 Vi har valgt å vente til OUL for å få vite det.. og det er ikke før 21. sept😁 Jeg gleder meg til å begynne og handle klær osv.

Kvalme er noe herk! Jeg var motsatt, spiste mer enn vanlig for å døyve kvalmen - noe som har resultert i en god stigning på vekta🙄 Har heldigvis ikke slitt så mye med hodepine (kun når jeg har sovet dårlig/for lite). Håper den gir seg for deg snart. Kjedelig å ikke føle seg frisk, spesielt når alle snakket om hvor nydelig andre trimester er😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+0 💗

Ny uke, og et steg nærmere å møte den lille. Det har vært en litt tøff uke, med kvalme og hodepine. Det var først i går kveld jeg følte på god energi i kroppen, og det samme gjelder i dag😀🙌🏼 Tenk om dette er den nye hverdagen🤞🏼🙏🏼?
 

Jeg prøver å kjenne litt etter spark/bevegelser i magen, og i går trodde jeg at jeg kjente det da jeg lå i sengen. Det var to «penselstrøk» på innsiden av magen som bevegde seg fra høyre mot venstre. Jeg ble skikkelig glad, men da den tredje «bevegelsen» kom kjente jeg godt at det var en stor luftboble som passerte på akkurat samme sted🙈 de to første «penselstrøkene» var nok bare mindre luftbobler😂 Lurer sånn på hvordan jeg kan skille mellom tarmbevegelser og baby etterhvert? 

Magen begynner å bli vanskelig å skjule på jobb🤰🏼 Føler den er litt stor til at jeg er førstegangsgravid når jeg sammenligner meg med bilder og videoer på Internett.. selvom jeg vet at alle er forskjellige😅 
 

Dette ser jeg frem til de neste ukene:
🥑 Jordmortime om noen dager.
🥑 OUL 21. sept.
🥑 20 uker, halvveis i svangerskapet.
🥑 Kjenne liv🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med ny ukesoppdatering 🥰 Mange, og da spesielt førstegangsfødende, synes det er litt vanskelig å kjenne om det er luft/tarmen eller babyen i starten. Men når man skjønner at det er babyen etter hvert som bevegelsene blir hyppigere og sterkere, så kan man se tilbake på tiden som har gått og tenke «ja, selvsagt var det det», tror ikke det er helt uvanlig. Jeg selv kjente noe rundt oul jeg tenkte måtte være babyen, det kjentes ut som en fiskehale som slo helt forsiktig. Gled deg til hele magen beveger seg, det er så koselig (og kan også være ganske ubehagelig 🙊). Du har en så fin tid i vente videre i svangerskapet 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på min første jordmortime (16+5 uker). Siden det er nesten 5 uker siden sist UL var jeg spent på om hun hadde UL-apparat eller doppler. Jeg kjenner jeg trenger bekreftelse på at det fortsatt er liv der inne. Noen har sagt at jordmor ikke vil lytte etter hjerteslag før OUL, så jeg ble veldig glad da min jordmor spurte om vi skulle gjør det. Jeg la meg på benken og ventet spent😊

Til min og hennes store overraskelse fant hun ikke hjertelyden. Hun lette og lette, og jeg kjente kinnene mine ble helt røde. Jordmor uttrykke at dette var rart og beklaget seg flere ganger... men rett før hun ga seg, hørte vi en svaaak bankelyd langt der inne. Kun i noen få sekunder. Jordmor sa at hun nå var fornøyd, og kunne bekrefte liv💗 Pjuh! Det var mange ubehagelige minutter, før lettelsen kom! Nå er skuldrene senket frem mot OUL om to uker😊 

Åå, ja jeg gleder meg veldig til å kjenne liv @Patriotpaula😀🙌🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.9.2020 den 8.04, Pillowtalk skrev:

I går var jeg på min første jordmortime (16+5 uker). Siden det er nesten 5 uker siden sist UL var jeg spent på om hun hadde UL-apparat eller doppler. Jeg kjenner jeg trenger bekreftelse på at det fortsatt er liv der inne. Noen har sagt at jordmor ikke vil lytte etter hjerteslag før OUL, så jeg ble veldig glad da min jordmor spurte om vi skulle gjør det. Jeg la meg på benken og ventet spent😊

Til min og hennes store overraskelse fant hun ikke hjertelyden. Hun lette og lette, og jeg kjente kinnene mine ble helt røde. Jordmor uttrykke at dette var rart og beklaget seg flere ganger... men rett før hun ga seg, hørte vi en svaaak bankelyd langt der inne. Kun i noen få sekunder. Jordmor sa at hun nå var fornøyd, og kunne bekrefte liv💗 Pjuh! Det var mange ubehagelige minutter, før lettelsen kom! Nå er skuldrene senket frem mot OUL om to uker😊 

Åå, ja jeg gleder meg veldig til å kjenne liv @Patriotpaula😀🙌🏼

Jordmor jeg går til bruker ikke doppler før OUL, og hun sa de har fått retningslinjer på det blant annet pga. At de ikke skal skape bekymring ved at de ikke finner hjertelyden, men veldig godt hun fant litt til slutt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 17+2🎢

Jeg tror jeg jinx’et den gode formen min. For to dager siden begynte jeg å føle meg dårligere igjen. I går var jeg så tett i nesa at jeg måtte ta nesespray, og hodepinen meldte seg for fullt. I tillegg fikk jeg vite at to personer på min arbeidsplass har fått påvist korona (jeg har ikke vært i direkte kontant)😣 I dag prøvde jeg å dra på jobb, siden jeg kun hadde vondt i hodet, men måtte reise hjem igjen.. blæ! Har begynt å bli kvalm også🤢 Håper bare ikke jeg brygger på noe ordentlig dritt nå...

Jeg forsøker å kjenne etter liv hver dag, fordi jeg gleder meg sånn til å merke noe🤩 Kjenner noe, men det kan like gjerne være tarmbevegelser som baby🤪 Blir gøy å virkelig føle noe! 

Magen ser ikke ut til å ha vokst noe særlig i det siste.. lurer på når jeg «popper»?😄

🍊 OUL om 10 dager!! Kan nesten ikke vente🙌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ENDELIG ferdig på ordinær ultralyd!! Det har vært så nervepirrende, men heldigvis var alt som det skulle med den lille i magen🥰 *lettet og lykkelig*

Vi fikk vite at vi ventet ei lita jente🎀💗 Det er så gøy! 

Litt synd at samboer ikke fikk være med på ultralyden, selvom han jobber som lege på sykehuset..🙄 

Nå er jeg bare evig lykkelig for å ha hørt at alt er bra og at hun er frisk og fin🤩 På bildet kan man se ei lita turner som står på hodet😁

A6295BF2-9E1F-4E1F-8195-2EC2495BD7E3.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
11 minutter siden, Pillowtalk skrev:

ENDELIG ferdig på ordinær ultralyd!! Det har vært så nervepirrende, men heldigvis var alt som det skulle med den lille i magen🥰 *lettet og lykkelig*

Vi fikk vite at vi ventet ei lita jente🎀💗 Det er så gøy! 

Litt synd at samboer ikke fikk være med på ultralyden, selvom han jobber som lege på sykehuset..🙄 

Nå er jeg bare evig lykkelig for å ha hørt at alt er bra og at hun er frisk og fin🤩 På bildet kan man se ei lita turner som står på hodet😁

A6295BF2-9E1F-4E1F-8195-2EC2495BD7E3.jpeg

Så stas!! Gratulerer så mye med jenta💕💕Venter ei jente selv 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+2 (egentlig 19+0, men jordmor satt meg frem to dager på oul selvom barnet er unnfanget via IVF🤷🏼‍♀️).

Mye har skjedd den siste tiden! Jeg har begynt å forstå meg på formen min: Hvis jeg presser meg litt utenfor komfortsonen min blir jeg dårlig. Dette gjelder spesielt hvis det er hektisk på jobb.. prøver derfor å ta livet på ro på jobb, selvom det er vanskelig som lærer.

Jenta vår har begynt å sparke!! Det skjedde faktisk natt til 18+4 (fredag). Jeg våknet av ganske bestemte spark ut mot magen, noen cm under navlen😄 På dagtid fikk samboer kjenne også, for vi kunne lett kjenne det utenpå magen også. Etter dette har vi kjent det flere ganger hver dag😍

På oul spurte jeg jordmor om dette helt sikkert var spark, og det trodde hun, siden morkaken min lå bak og siden jeg har lite underhudsfett på magen😅 Gøy å kjenne liv i alle fall😊💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 16.10, Traktorkusken skrev:

Så stas!! Gratulerer så mye med jenta💕💕Venter ei jente selv 😍

Takk🌸 Det er sååå stas!! Smiler hele tiden😄 Så gøy💗 Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
4 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Takk🌸 Det er sååå stas!! Smiler hele tiden😄 Så gøy💗 Hvor langt er du på vei?

Jeg er 35 uker på vei🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med ei lite jente, vi fikk jo jente selv 💕 Er så mye fine klær for jenter - mor koser seg med å kle på henne ja 🙊 Og, så koselig med spark 🥰 

Jeg stusser også på hvordan de kan sette frem på oul når barnet er befruktet på en lab. Jeg ble satt frem en hel uke. Hvordan er det mulig liksom?? 🤷‍♀️🤷‍♀️ 

Ta vare på deg selv og ikke press deg for langt hvis du blir i dårligere form av det er mitt råd. Eneste som taper på det er du. Arbeidsgiver vil vel sjelden takke og sette pris på at en gravid ansatt sliter seg ut 😊 Bedre å be om tilrettelegging tidlig (selv om det kanskje er litt vanskelig siden du er lærer) enn at du blir helt eller delvis sykemeldt på et tidspunkt fordi du ikke klarer arbeidsmengden totalt. Ting går litt saktere og blir tyngre for en gravid jo lengre uti svangerskapet man er, i tillegg til at formen kan svinge og være tidvis rimelig redusert, sånn er det bare 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+5 ⚠️Syteinnlegg⚠️
 

Til tross for gleden og privilegiet over å ha klart å bli gravid, så merket jeg at jeg har behov for en utblåsning..

Nå har jeg vært gravid i nesten 140 dager, og har kun følt meg i god form ca 20-30 av disse dagene.. Når jeg ENDELIG ble i bedre form noen uker ut i andre trimester, tok det under to uker før nesetetthet ødela nattesøvnen og hodepine ødela alle ettermiddagene mine. Nå har nestetettheten gitt meg akutt bihulebetennelse😡 De siste ukene har jeg i tillegg nyst ca 40 ganger om dagen (flaut i disse koronatider)..

Vi flyttet til et nytt sted rett før koronapandemien og kjenner ingen her. Eneste sosiale jeg får lagt opp til er i helger og ferier, da venner/familie bor et stykke unna. Nå hadde jeg gledet meg til en sosial helg, med påfulgt høstferie..som nå går rett i vasken grunnet sykdom. Jeg takler dårlig å være ensom 😢 

Eneste gleden er de små sparkene jeg kjenner i magen💗 De er jeg evig takknemlig for! 

@Patriotpaula takk for koselig melding! Passet flyttingen av termindato med fødsel?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt i gang, så vanskelig å si 🤷‍♀️ Hun veide 3745gram 38+4, så hun var ikke for liten i hvert fall 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20+4 og halvveis i svangerskapet:strix: Så her kommer en liten gravidoppdatering:

🧸 Termindato: 18. februar 2021

🧸 Kjønn: Jente

🧸 Navn: Ikke bestemt enda. Syns det er vanskelig å bli helt fortrolig med ett navn😄 

🧸 Babyen: Er på størrelse med en cantaloupemelon og veier over 300 gram. 

🧸 Liv i magen: kjenner henne sparke og bevege seg hver dag💕 

🧸 Forandringer på kroppen: Begynt å få litt mage, men den er ikke en tydelig babybump. Pupper og lår er også større, så passer nesten ikke inn i noen av mine tidligere klær (likte godt tettsittende klær før graviditeten😅). Kjenner litt «strekk» i magehuden når jeg trener yoga, og lurer på om man lettere får strekkmerker dersom man tøyer magen🤔

🧸 Formen min: Ikke sånn kjempebra, siden jeg har bihulebetennelse akkurat nå.. men kvalmen virker ganske fraværende fortiden😀👏🏼 

🧸 Søvn: Sover godt, med noen avbrytelser. Våkner hver gang jeg skal snu meg, også tisser jeg mellom 1-5 ganger i løpet av natten. Tett nese har forresten også vært litt problematisk ved leggetid..

🧸 Cravings: Merker ikke så mye til dette, egentlig. 

🧸 Innkjøp: Stellebord, bleiebøtte og et body-sett fre Cubus🥰 

🧸 Tanker om fødsel: Prøver å ikke tenke for mye på fødsel enda. Har ikke lyst til å grue meg for mye, fordi det kan jo gå veldig fint? Gleder veldig meg til å møte den lille🥰

🧸 Gleder meg til: At magen popper litt mer, slik at jeg kan føle meg fin i tettsittende klær igjen😄 Å nå uke 23, som er den tiden i svangerskapet der fosteret forsøkes å reddes dersom det må ut av mors mage! 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pillowtalk skrev:

20+4 og halvveis i svangerskapet:strix: Så her kommer en liten gravidoppdatering:

🧸 Termindato: 18. februar 2021

🧸 Kjønn: Jente

🧸 Navn: Ikke bestemt enda. Syns det er vanskelig å bli helt fortrolig med ett navn😄 

🧸 Babyen: Er på størrelse med en cantaloupemelon og veier over 300 gram. 

🧸 Liv i magen: kjenner henne sparke og bevege seg hver dag💕 

🧸 Forandringer på kroppen: Begynt å få litt mage, men den er ikke en tydelig babybump. Pupper og lår er også større, så passer nesten ikke inn i noen av mine tidligere klær (likte godt tettsittende klær før graviditeten😅). Kjenner litt «strekk» i magehuden når jeg trener yoga, og lurer på om man lettere får strekkmerker dersom man tøyer magen🤔

🧸 Formen min: Ikke sånn kjempebra, siden jeg har bihulebetennelse akkurat nå.. men kvalmen virker ganske fraværende fortiden😀👏🏼 

🧸 Søvn: Sover godt, med noen avbrytelser. Våkner hver gang jeg skal snu meg, også tisser jeg mellom 1-5 ganger i løpet av natten. Tett nese har forresten også vært litt problematisk ved leggetid..

🧸 Cravings: Merker ikke så mye til dette, egentlig. 

🧸 Innkjøp: Stellebord, bleiebøtte og et body-sett fre Cubus🥰 

🧸 Tanker om fødsel: Prøver å ikke tenke for mye på fødsel enda. Har ikke lyst til å grue meg for mye, fordi det kan jo gå veldig fint? Gleder veldig meg til å møte den lille🥰

🧸 Gleder meg til: At magen popper litt mer, slik at jeg kan føle meg fin i tettsittende klær igjen😄 Å nå uke 23, som er den tiden i svangerskapet der fosteret forsøkes å reddes dersom det må ut av mors mage! 

 

 

Så fint innlegg! Jeg har termin 17.februar med en liten jente, så er gøy å følge deg ☺ skjønner veldig godt hva du mener med klær😅 magen er for liten til gravidklær og tettsittende, men for stor til endel vanlige klær, men er nok bare et par uker før magen "popper". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

22+5 🏋🏼‍♀️ 
Nå nærmer tiden seg hvor babyen forsøkes å reddes utenfor mors mage🥰 Fantastisk, selvom jeg håper hun holder seg inne i 17 uker til😅🤞🏼 (plis la de 17 ukene gå fort, jeg er sååå klar for å møte deg👶🏼❤️). 

Nå har jeg begynt å gå med stramme klær, og (endelig😁) har noen spurt om jeg er gravid🙌🏼 Det er kanskje rart å ønske dette, men det er så stas at det synes!! Er skikkelig stolt av magen som begynner å vises litt😍 

Av plager har jeg nå fått ganske vond korsrygg og lav energi. Føler jeg går som en 90-åring👵🏼

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...