Gå til innhold

En ny hverdag🤰🏼


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, cerruti skrev:

Hvis du ikke har lyst til å dra, kan du vel bare si at du blir hjemme pga et el annet? 

Jo, det har blitt vurdert. Men siden det er jeg og samboer som har organisert turen, med to av våre venner som ikke kjenner hverandre sånn kjempegodt fra før av, så blir nok turen avlyst for alle😖 I tillegg skal vi møte noen på fjellet som kun jeg kjenner.. Så tror det blir tur! Og det blir sikkert bedre enn jeg tror nå😁

5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg har helt troa på at dette går bra 🧡 er den fysiske formen ok til å gå på fjellet? 

Jeg ville ikke nølt med å lyve på meg svimmelhet eller noe annet som kunne "komme og gå" ved behov for å slippe unna når jeg måtte 😉

Tja, bare litt uggen/sliten men ikke noen store balaster😊 Jeg tror jeg må lyve en del.. Jeg er bare sååå dårlig på å lyve😝 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7+1 i dag🥳

De siste dagene har jeg vært uggen, men det var ikke før i dag jeg har fått kjenne på ordentlig kvalme🤢 Helt fra tidlig morgen til godt ut på dagen var jeg kvalm.. Håper ikke dette er min nye hverdag de kommende ukene😯

I morgen er det TUL😬 Jeg klarer nesten ikke tenke på annet! Er såå redd for å få en kjip beskjed. Men siden jeg føler meg veldig gravid, og ikke har noen sterke magesmerter eller blødninger er jeg ganske positiv og optimistisk☺️ Det må bare gå bra!🙏🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper og tror det går bra 🙏 kommer til å tenke på deg! Krysser fingre 🤞🌞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg på kvalme, jeg var utrolig kvalm fra uke 5 til 16 og kastet opp nesten daglig 🤢 Håper du slipper unna!! 
Håper og tror på GODE nyheter i morgen ❤️🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nervepirrende morgen! Jeg følte meg ekstra kvalm og uvel før vi dro til gyn. Til min store lettelse fikk jeg ha med samboeren min inn. 
Via innvendig UL fikk vi se et bankende hjerte til et foster som lå midt i livmoren😍😭 FOR en lettelse!! Fosteret ble målt til 7+2 (som stemmer overens med vår telling). Hurra💓

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Pillowtalk skrev:

For en nervepirrende morgen! Jeg følte meg ekstra kvalm og uvel før vi dro til gyn. Til min store lettelse fikk jeg ha med samboeren min inn. 
Via innvendig UL fikk vi se et bankende hjerte til et foster som lå midt i livmoren😍😭 FOR en lettelse!! Fosteret ble målt til 7+2 (som stemmer overens med vår telling). Hurra💓

Jippi så god nyhet 🧡🧡🧡 god ferie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Jippi så god nyhet 🧡🧡🧡 god ferie! 

Jaaa🥰 Nå kan jeg senke skuldrene litt☺️ tusen takk💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! Håper du klarer å nyte graviditeten❤ skal du på flere UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, bondekone skrev:

Så godt å høre! Håper du klarer å nyte graviditeten❤ skal du på flere UL?

Ja, nå nyter jeg (selvom kvalmen har meldt sin ankomst🤢)! Så herlig å vite at det ikke er xu eller noe annet feil som har skjedd så langt💓 Vi tenkte å ta en UL til før vi forteller det til «alle» rundt uke 11-12😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4 og i dag har jeg besteget et fjell⛰
I går kveld ankom vi Vestland etter mange timer i (en veldig trang) bil. Det er sååå fint her vi er nå😍 Etter en svært dårlig natts søvn (3,5t😖) var det en liten topptur på ca 3t. Bratt stigning og jeg klarte å holde tempo med reisefølge - det er jeg skikkelig stolt over. De vi reiser med vet enda ikke at jeg er gravid😅 
Nå, etter middag, er jeg helt slått ut. De andre er på kjøretur i området mens jeg har hytten for meg selv. Håper denne natten blir bedre enn forrige🤞🏼
Formen er bedre enn for to dager siden mtp kvalme, og det er jeg så takknemlig for! Den kan godt holde seg sånn fremover😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0 og ny uke😀🙌🏼

Norgesferien har gått bedre enn antatt så langt, siden det dårlige været setter en brems på alle de aktive planene🌧 Formen går litt opp og ned.. Hodepine, kvalme, litt halsbrann, ustabil mage og slapphet er plagene fra tid til annen. Brystene er fortsatt veldig ømme, men det plager meg ikke så mye lenger😊

To mnd på vei, veldig gøy🤩🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 8+5 

De siste dagene har brystene mine blitt mindre såre.. De har vært så vonde, at det er litt greit med et avbrekk. Håper ikke det betyr at ting har sluttet å utvikle seg i magen❣️
 

Jeg gleder meg veldig til å komme hjem etter Norgesferie på kalde Vestlandet nå. Egen seng, dusj og større utvalg av mat skal bli veldig godt😁 Mat har blitt en ekstremt viktig ting i hverdagen min som gravid. Jeg spiser sikkert mer enn jeg burde denne tiden🙈

Snart ny uke! 👏🏼 
Uke 12 kan ikke komme raskt nok! Snart bare 3 uker igjen😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert bare hcg som flater ut og kroppen som bli vant til det :) Håper ferien har vært grei selv om været ikke var det beste!

Hvordan har det gått på fjelltur for deg? Jeg opplever at når jeg er tom, så er jeg virkelig tom. Og jeg blir helt tom nesten uten forvarsel. Da er det bare å sette seg ned og spise litt nøtter, klarer nesten ikke å gå videre 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 i dag🌸

Nå har jeg gått på Lutinus en uke lenger enn hva fertilitetsklinikken skrev at jeg skulle (syns det var så skummelt å slutte så tidlig, spesielt når jeg leser at flere går på denne støtten til uke 12). Men i dag kjente jeg meg FERDIG! Ferdig med «jeg må bare en tur på toalettet med vesken min igjen» for å bytte truseinnlegg eller sette inn tablett. Ferdig med å løpe på toalettet på morgenen fordi en flodbølge med Lutinus er på vei. Ferdig med hvite flekker på undertøy og bukser🙈 Ferdig med bivirkningene jeg tror den gir meg og ferdig med å føle meg ekkel nedentil! Så i dag sluttet jeg tvert😬 Det er litt skummelt.. spesielt dersom det skjer noe med embryoet nå. Håper det klamrer seg fast og klarer seg uten🙏🏼 
 

I går var vi på besøk hos besteforeldrene til samboeren min, og vi fikk selvfølgelig servert hjortekjøtt på hver vår tallerken😩 Da jeg sjekket var kjøttet rosa i midten i tillegg.. jeg fikk litt noja og tenkte at selvom jeg ikke spiser kjøttet har nå både tallerken og bestikk fått blod på seg (og mulig den farlige parasitten). Vi endte opp med å måtte fortelle at jeg var gravid😝 De ble såå glade💓 De har lovet å holde hemmeligheten for seg selg frem til uke 12, heldigvis

 

@Neutral90 haha, kjenner meg veldig godt igjen. Fjellturene vi har gått har maks vært på 4t og i rolig tempo. Siste fjelltur var jeg såå sliten at jeg gråt to ganger (bare så samboer så, ikke resten av turfølget)🤣 Jeg har jo vært mye kvalm også, men det har faktisk hjulpet med fysisk aktivitet! Rart nok😊 Hvordan går det med ryggen din? Går det greit å være i litt aktivitet?💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for 9! Så kjekt å fortelle da, spesielt når du får den reaksjonen 🥰

Du, jeg har vært så fin i ryggen! Måtte ta ekstra tak når det ble sommer følte jeg, så jeg hadde flere kiropraktortimer rundt da vi fikk pos test. Det har gjort susen og jeg angrer så på at jeg ikke gjorde det før 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen svinger skikkelig om dagen (og natten). Noen dager er gode, mens andre dager kommer jeg meg nesten ikke opp fra liggende posisjon😝 Jeg leser flere steder at uke 9 er toppen for HCG-stigen. Så kaaanskje vil jeg føle meg bedre neste uke??🙏🏼😁

Etter sommeren begynner jeg i ny jobb.. da er jeg akkurat forbi uke 12, så håper formen kan la meg vise meg fra en god side😊 Lurer på når jeg bør fortelle arbeidsgiver om graviditeten🤔?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig begynner formen å komme seg litt! De siste to dagene har jeg følt meg betraktelig bedre, så mye bedre at jeg orket besøk i går☺️ Har måttet ty til litt Paracet, men det har jeg lest flere steder at skal være ufarlig i små mengder. Føler likevel at jeg gjør noe litt galt når jeg tar det..😬 

Nå begynner nervøsiteten og spenningen omkring neste UL å oppta meg mye. Det er fortsatt 1-2 uker til (har ikke fått eksakt dato enda) så..😄 Jeg håper alt står bra til med mini, og kaaaanskje er vi heldige å får vite kjønn? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...