Gå til innhold

En ny hverdag🤰🏼


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

Uke 11+0 🐢🌼

Nå er det kun EN uke igjen til den berømte uke 12 🤩 Jeg kan nesten ikke vente med å fortelle gladnyheten til venner og familie!!

Formen er fortsatt bedre enn den var, men ikke optimal. Har fortsatt morgenkvalme (kun om morgenen/formiddagen) og litt andre småplager. Tror det vil avta etterhvert siden jeg allerede har blitt så mye bedre😊

Jeg er skikkelig fascinert over magebilder av kvinner i uke 11. Noen har kjempestor babykul mens andre er nesten flate. De som har født tidligere popper kanskje rundt denne tiden? Jeg er glad min mage kun ser tykkere ut - som i at jeg har lagt på meg. Da blir den lettere å skjule i ny jobb om et par uker😅

🌼🌼🌼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for at det bare er én uke igjen til den «gyldne 12ukers grensen» 🙏🥳 Tror nok det er veeeeldig individuelt hvordan magen utvikler seg. Men trenden er vel gjerne at flergangsfødende gjerne blir større tidligere i feks svangerskap nr 2 enn ved nr 1. Jeg er med i noen termingrupper på fb og det er helt utrolig at det er mulig at det er såå store forskjeller. Noen flergangsfødende har en sånn passe stor mage, mens andre er rimelig store. Og noen førstegangs har ganske liten mage, mens andre har kjempestor 🤷‍♀️🙊 Og alle er ca like langt (36-39 uker) 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer virkelig på hvordan magen blir når man kommer så langt @Patriotpaula😊 Det må være litt praktisk med mindre mage tenker nå jeg🤔😅

Nå er det kun to dager til TUL nr to!! Jeg er virkelig spent. Og nervøs. Denne gangen må jeg dra alene fordi samboer jobber, og det gjør meg ekstra nervøs. Det var så innmari kjekt da han var med sist gang❣️
 

Formen svinger mellom veldig fin og veldig kvalm. Når vil kvalmen forsvinne helt? Merker jeg er litt misunnelig på dem som ikke har noen symptomer i første trimester😁 

Magen har begynt å bule litt (hvis man ser nøye og vet hvordan den så ut før graviditeten😂). Samboer påpekte den i går kveld. Det blir koselig å få mage etterhvert💞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter av glede😭❤️ Gode nyheter på 11+6 ultralyden. Endelig tør jeg senke skuldrene (litt)😁

 

96941BF1-FAE1-46AB-801B-A72E5DC52784.jpeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 :hoppendeglad:

Etter ultralyden i går feiret vi med sprudlevin (alkoholfritt til meg selvfølgelig) og nydelig middag💞 

Ellers kommer kvalmen med jevne mellomrom, intet unntak i dag🤢 Takler det ganske dårlig... Hodepine, dårlig fordøyelse og mye vannlating om natten takler jeg bedre. 

Kan den energien og fine formen som man hører skal komme i 2. trimester komme snart?🤔

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg, jeg synes at første trimester var utrolig tungt å komme seg i gjennom. Dessverre ble ikke formen min noe særlig mye bedre før rundt uke 16-17, så håper det snur snart for deg 🤞🏻🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Patriotpaula skrev:

Føler med deg, jeg synes at første trimester var utrolig tungt å komme seg i gjennom. Dessverre ble ikke formen min noe særlig mye bedre før rundt uke 16-17, så håper det snur snart for deg 🤞🏻🌸

Ja, tiden har gått kjempesakte til nå😅 Håper virkelig formen kan komme seg før den tid😬🙈 Begynner i ny jobb neste uke, og har ikke lyst å være «hun syke» eller «hun slappe»😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken

Gratulerer så mye!!! Er gravid igjen med termin i slutten av oktober, etter jeg mistet🥰 Håper det går veien for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Traktorkusken skrev:

Gratulerer så mye!!! Er gravid igjen med termin i slutten av oktober, etter jeg mistet🥰 Håper det går veien for deg

Tusen takk💞 Ja, håper virkelig det går veien..! Det et en etterlengtet baby etter lang tid som prøvere og til slutt IVF😅

Oktober er virkelig ikke lenge til da🥰 Velfortjent etter det du skriver!! Mistet du veldig sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en artig helg, men lite søvn har hodepinen gått helt amokk. Jeg har aldri hatt så vondt i hodet før, og den sitter fortsatt i, flere dager etter den startet. I tillegg har jeg tidenes morgenkvalme i dag🤢 Kan ikke huske å ha vært SÅ kvalm på morgenen før.

I morgen begynner jeg i ny jobb, og denne dårlige formen gjør meg sinnsykt nervøs😣 

Måtte bare få det ut.. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 13+3🌼

Ny uke, men ikke så mye nytt å fortelle. Hadde litt bekymringer i går da jeg hadde mye magevondt ala vonde menssmerter hele dagen. Gikk liksom å ventet på å se blod😖 Men det kom ikke😀👏🏼 Kanskje baby vokser mye om dagen, og presser på?🥰

Drømte selvfølgelig at jeg begynte å blø i natt da.. typisk😴 Heldigvis bare en drøm!

Ny jobb byr på litt utfordringer siden jeg fortsatt er i ganske dårlig form.. har så langt vært på jobb hele dager og ikke fortalt noe. Håper formen kan bedre seg nå snart altså🙏🏼

God helg (hvis noen er her inne å leser😅)❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 14 :gravid:

Magen begynner å bli litt større, og den føles liksom litt tung. Har begynt å smøre meg med Bio-oil, i håp om å ikke få så mye strekkmerker (men vet at forskning sier det er genetisk og aldersavhengig😝). Syns forresten den Bio-oil lukter sykt godt🙌🏼
 

Formen er virkelig på bedringens vei om dagen, og selvom jeg ikke føler meg kjempepigg, så føler jeg meg heller ikke senge-syk😊 Tror det har skjedd mye i livmoren denne uken, siden jeg har vært helt øm i den delen av magen..! 

Spiser fortsatt som en ulv🐺 Lurer på om dette snart gir seg?! Hvis ikke vil jeg ende opp som en 🦛 før jeg vet ordet av det😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende å følge med deg her! 😁 Må være så deilig å ha kommet seg igjennom de første 12 ukene, slik at man kan slappe av litt mer😄

Så deilig at formen din er på bedringens vei! Formen min er helt elendig om dagen, såå kvalm 🤢 Satser på at det er et godt tegn at former er så dårlig!🤞🏼

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at formen begynner å bli bedre 😊 For meg ble formen en hel del bedre i andre trimester, du er nok over det verste nå 😃

Når tenker du å fortelle det på jobben? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du føler med @Hopptimisten☺️ Jeg mener jeg har lest dagboken din tidligere, men har ikke sett den nå i det siste? Hvor langt er du på vei nå? Håper den kjipe kvalmen gir seg snart! Den er såå begrensende😣 
 

Ah, ja det er virkelig fantastisk! Nå kan jeg faktisk legge litt planer og være sosial igjen😄 Jeg må nok fortelle det om et par uker fordi da må jeg ta meg et par timer fri grunnet jordmortime (hadde håpet å kunne vente en litt lengte, men..🙃). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Så hyggelig at du føler med @Hopptimisten☺️ Jeg mener jeg har lest dagboken din tidligere, men har ikke sett den nå i det siste? Hvor langt er du på vei nå? Håper den kjipe kvalmen gir seg snart! Den er såå begrensende😣 
 

Ah, ja det er virkelig fantastisk! Nå kan jeg faktisk legge litt planer og være sosial igjen😄 Jeg må nok fortelle det om et par uker fordi da må jeg ta meg et par timer fri grunnet jordmortime (hadde håpet å kunne vente en litt lengte, men..🙃). 

Jeg opprettet dagboken min ved forrige graviditet, som endte i SA. Denne graviditeten har jeg ikke vært like aktiv. Er 6+3 nå. Men nå er jeg mer eller mindre sengeliggende om dagen, så blir muligens flere oppdateringer fremover!😅

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hopptimisten skrev:

Jeg opprettet dagboken min ved forrige graviditet, som endte i SA. Denne graviditeten har jeg ikke vært like aktiv. Er 6+3 nå. Men nå er jeg mer eller mindre sengeliggende om dagen, så blir muligens flere oppdateringer fremover!😅

Stemmer😔 Veldig koselig å høre at du er gravid igjen☺️ Håper du blir bedre snart, for den kvalmen er virkelig plagsom..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt redd for å jinkse dette, men to ting har gått opp for meg i dag:

🔸 Jeg har kun tisset to ganger per natt de siste nettene. Det er rekord👏🏼!! Vanligvis har jeg tisset ca 5-10 ganger per natt siden uke 5-6.. ufattelig slitsomt😅

🔸 Når jeg har blitt sulten i dag, har det føltes ut som vanlig sultfølelse - og ikke «jeg DØR av sult og det føles ut som jeg ikke har spist på en uke». Altså, er det endelig slik at jeg ikke trenger 50 mellommåltider for å overleve dagen?? 🎉 Kanskje vektkurven kan roe seg litt ned også🤞🏼? Passer jo ikke inn i noen av klærne mine, og det er ikke fordi babybumpen er så veldig stor😁

Dobbelt hurra herfra i dag🎉🎉 Håper det fortsetter slik🙏🏼

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 15+0🥰

Ny uke gjør meg alltid så glad😃 Nå er jeg ferdig med 37% av svangerskapet allerede! Andre trimester er virkelig bedre enn første, og formen er fortsatt på oppadstigende kurs📈

Sliter litt med fordøyelsen, og må besøke toalettet fler ganger enn vanlig..💩 Trodde det var vanligere med forstoppelse og treg mage jeg..🤔?

Selvom jeg ikke er spesielt trøtt, har jeg funnet ut at 7-8t søvn er HELT nødvendig for at jeg ikke skal føle meg dårlig/syk dagene etterpå.. Det er akkurat som om jeg har vært på hardfylla dagen før🤯 Så søvnen skal prioriteres!

Sliter med lite utvalg i bukser om dagen. Syns alt strammer, mens gravidebukser blir for løse😅 Magen har ikke poppet altså, men det er noe der.. 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...